Jump to content

Photo

Caprica

• Please log in to reply
170 replies to this topic

#101 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 March 2009 - 10:40

SoD: Det är en typo i klippets rubrik, jag copy/pastade dem rakt av från YouTube.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#102 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 March 2009 - 10:45

Det ser fortfarande hemskt ut. ;)

(Men förklarar i alla fall det. :) )
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#103 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 March 2009 - 11:43

Jaja... bättre nu? (Somliga är så känsliga! :P )

Edited by XC, 24 March 2009 - 11:43.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#104 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 March 2009 - 12:13

Mycket. :wub:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#105 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 March 2009 - 12:20

Tänkte gör det vid din första post, men det blev en sidbytning och jag orkade inte gå tillbaka. :P

Edited by XC, 24 March 2009 - 12:20.

fqq5BYam.jpg

#106 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 March 2009 - 12:32

Intressanta klipp (alla som hittills har postats i tråden). Av dom senare var det #2 & #4 som stod ut lite mer än dom andra. Jag ser iaf fortfarande fram emot att få se pilotavsnittet och den efterföljande tv-serien. :)

#107 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 April 2009 - 10:44

BONUS FEATURES:
* Feature Commentary with Director Jeffrey Reiner and Executive Producer/Writer Ronald D. Moore and Executive Producer David Eick
* Deleted Scenes
* Video Blogs
* What the Frak is Caprica?
* The Director’s Process
* The V Club
* The Birth of a Cylon - [Källa]

#108 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 April 2009 - 17:07

För den som vill, vågar och kan finns piloten att få tag på genom div internetkanaler nu B)

Winter is Coming

#109 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 May 2009 - 23:29

Fler som sett den än? Jag såg den för nån vecka sen och jag tyckte den var riktigt bra! Kan nog bli nått av det här :)

Winter is Coming

#110 tntclr

tntclr

Lieutenant Commander

• Members
  • 134 posts

Posted 17 July 2009 - 23:02

Även om jag personligen inte är lika förtjust i BsG-universumet nu efter de ontologiska ställningstaganden som gjordes av manusförfattarna/producenterna i och med finalen av BsG, så verkar Caprica ändå väldigt lovande. Virtuality-piloten var dock bättre imo.
"Are science fiction and heart mutually exclusive? One word answer: Cocoon"
Steve Guttenberg i s2ep5 av Party Down

#111 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 July 2009 - 00:32

'Caprica' Premieres Jan. 22, Edward James Olmos Will Direct Episode | Airlock Alpha
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#112 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 July 2009 - 19:30

SDCC: Ron Moore on why Caprica moves beyond Battlestar | SCI FI Wire
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#113 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 August 2009 - 06:19

Enl Sci-fi Scoop så har James "Spike i Buffy" Masters skrivit på för några episoder. (Han kommer spela en terrorist ).

Edited by XC, 19 August 2009 - 06:19.

fqq5BYam.jpg

#114 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 September 2009 - 13:56

Nya? posters. [Källa] (Tack Georgia) :D

Spoiler

#115 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 November 2009 - 23:18

Import DVD:n (piloten) finns på Discshop för 229:-. Ej svensk utgåva än.

First look: Caprica stars on their conflict (video)
11/25/09

We've got an early look at one of five new behind-the-scenes video vignettes for Syfy's upcoming Battlestar Galactica prequel series Caprica today, featuring never-before-seen cast interviews.

In this one, cast members Esai Morales and Eric Stoltz talk about the relationship between their characters, Joseph Adama and Daniel Graystone.

The videos will air during Syfy's two-day James Bond marathon, starting tomorrow at 8 a.m.

The two-hour pilot of Caprica is now available on DVD and the Web; Caprica debuts on Syfy next year on Friday, Jan. 22, at 9 p.m. ET/PT.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#116 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 March 2010 - 22:05

Nån som tittar på det här ännu? Själv har jag sett de 7 första avsnitten och jag tycker det är väldigt bra! Inte riktigt BSG-klass ännu men jag gillar verkligen fördjupningen i Världen Caprica som är annorlunda men ändå likvärdig våran egen värld på samma gång. Skapandet av Cylons ska bli väldigt intressant att följa fortsättningsvis. Dessutom gillar jag de flesta skådespelarna också :)

Winter is Coming

#117 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 March 2010 - 22:16

Har inte hunnit ännu. Men jag ska.

#118 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 March 2010 - 22:17

Jag såg just det sjätte avsnittet och jag håller med om att det är väldigt bra. Intressant blandning av BSG och ett vanligt drama i vår värld. Det är en väldigt mångfacetterad serie som tar upp många intressanta aspekter av samhället. I BSG skrapade dom egentligen bara på ytan av vad deras samhälle och kultur en gång var.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#119 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 March 2010 - 23:28

Precis, att just få se var karaktärerna i BSG kommer ifrån och hur deras samhälle och levnadssätt format dem till de människor de är var väldigt intressant att se. T.ex var det ju väldigt överraskande att se vilka förhållanden William Adama kom ifrån.

Winter is Coming

#120 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 March 2010 - 23:58

Ja verkligen. Jag undrar vad det är som till slut driver honom till en karriär i militären.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#121 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 September 2010 - 20:03

Säsongen fortsätter den 5 Oktober på SyFy och inte nästa år som det var sagt :)

Dags att se färdigt det som redan visats då ^_^

Syfy brings Caprica back early, on Oct. 5. We have a SNEAK PEEK. | Blastr

Syfy just announced that it's moving the premiere of season 1.5 of Caprica to October 5 at 10pm instead of the originally planned return in January 2011. This is good news for fans who were left hanging with mid-season finale cliffhanger back in March and were disappointed that the show would take so long to return.

The move will put Caprica on Tuesday nights following Stargate Universe and push back the premiere of the new season of Sanctuary to Friday, Oct. 15, at 10pm. Sanctuary will air on Fridays instead of Tuesdays as part of the shift.

/.../

#122 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 September 2010 - 22:36

Bra! Väntan hade varit olidig tills nästa år!

Winter is Coming

#123 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 October 2010 - 09:15

Caprica är nerlagd, det blir ingen andra säsong.

"Caprica", the television series prequel to the hit reboot of "Battlestar Galactica", has been cancelled.

The show debuted in January of 2010 and was slated for a 13 episode season. With five unaired episodes remaing, Syfy will delay broadcast until an unnannounced date in early 2011.

Read more: Caprica Cancelled - ComingSoon.net http://www.comingsoo...0#ixzz13dhbCO1u

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#124 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 October 2010 - 09:24

Tråkigt att höra, men då kanske Ronnie har tid att ta sig an den nya serien, Blood and Chrome...

Jag har den på listan att se, men blev lite osäker nu för tänk om det inte blir ett avslutande avsnitt? Hur kul är det på en skala? <_<

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#125 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 October 2010 - 11:08

Tråkigt, får se hur det blir med resterande avsnitt. Jag har sett de 10 första avsnitten och jag gillar det.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight