Nr 14
Posted 20 January 2012 - 19:23
Posted 20 January 2012 - 19:36
Posted 20 January 2012 - 19:47
Då verkar det gå ihop sig, fett najs! Hojta i god tid så åderlåter vi.
Så fort som Lars hör av sig, så. ^^
Posted 21 January 2012 - 01:05
Posted 12 August 2012 - 08:38
När är deadline för nr 16? Hur ser det ut med innehåll till den? Blir det en framsidestävling?
Posted 12 August 2012 - 13:11
Klart det blir, vi har flera kandidater för den, Mario Toros Silverhöken, Frank Anderssons Ärrvålnaden, Viktor Matiesens Law for Hire, etc. Förgöraren fortsätter så klart med del 3, som Viktor tecknar. Det enda vi egentligen saknar är en endelars Nordens Stjärnor-serie också, men det ser ju inte ut som om det kommer bli något problem. Deadline har vi inte tänkt på än.
Posted 28 September 2012 - 20:37
Posted 21 October 2012 - 08:28
Posted 23 October 2012 - 21:22
Men ett förslag som yttrats är att #16 kommer att innehålla Silverhöken.
Förgöraren får betraktas som självklar.
Och så även Nordens Stjärnor. Hur många nya färdiga eller nästan färdiga NS-äventyr har vi att välja på?
Som aktuella att intervjua tycker jag vi får betrakta Peral och Daniel S, så det kan tänkas att vi gör en intervju med någon av dem. Eller båda. Eller... Jag är faktiskt rätt tilltalad av idén att låta dem intervjua varandra. Har dock inte frågat vad någon av dem tycker om det upplägget.
Några konkreta datum tror jag inte att vi kommit fram till. Blott obskyra förhoppningar.
Någon annan redaktör som har något att tillägga?
Posted 24 October 2012 - 05:28
Förgörarens fortsättning ser jag fram emot!
Både Daniel S och Peral låter bra, för sig eller tillsammans!
Varför har ni inte gjort upp några datum? Det borde vara klart några kvartal i förväg. Vad har ni för förhoppningar då?
Posted 24 October 2012 - 07:53
Jag är för övrigt ingen bra intervjuare även om idén är kul, läste en intervju där Stan Lee intervjuade Jim Lee.
Har ni nåt ungefärligt kvartal när deadlinen kommer vara, för jag och Viktor kommer sätta igång med Dedrups 2 och 3 snart (GG går till tryck i helgen).
Posted 24 October 2012 - 16:05
Posted 24 October 2012 - 18:59
Yes! Tummen upp!jag och Viktor kommer sätta igång med Dedrups 2 och 3 snart
Posted 25 October 2012 - 13:52
Jag har fortfarande en förhoppning om att få till ett musiknummer. Det är ett argument för att spara Falskspel till senare när vi eventuellt har fler serier som passar det temat. Så om ingen har några motsvarande argument för att vi ska spara på Kalabalik yrkar jag på att det är den som ska vara med i #16.De NS-serier som ni kan välja mellan är Kalabalik i Kebnekaise och Falskspel i Gromköping vad jag förstår.
:pling:Varför har ni inte gjort upp några datum? Det borde vara klart några kvartal i förväg.
Hm... Det senaste gällande sådant är nog mest att det i förbifarten sagts att #17 borde vara ute till nästa SPX. Det är inte en omöjlighet, men absolut heller ingen självklarhet. Att få ut två nummer på sex månader vore i och för sig en alldeles lämplig takt, men långt ifrån den takt vi har brukat hålla. Så sätter vi inte igång snart, så... Ja, ni fattar.Vad har ni för förhoppningar då?
Då yrkar jag på att vi siktar på att följa det förslaget. Bifaller redaktion blir väl nästa steg att ta reda på om Per faktiskt vill bli intervjuad.Mitt förslag är att ta Peral det här numret för hans verk är väl redan ute, och mig till nästa när GG vart ute ett tag.
En alldeles yppig idé! Vi skulle ju kunna utlysa någon tävling i tidningen, någon på Facebook och någon i samband med någon mässa. En vidare fundering: Vid något senare tillfälle skulle vi kunna lägga ihop ett GG-album med exempelvis Served, Darkness Falls, Beskôddarna, Megaton, Berättelser från Trakten, En ohelig allians, Ninjahunden, It och Drömmen om Vasa till ett maffigt paket att tävla iväg på ett eller annat vis. Är seriernas ägare riktigt vänliga kanske vi kan få tag i två exemplar av varje, så man har några andrapris att dela ut också.Jag hade tänkt skänka 10 ex av GG till SSS också som ni kan lotta ut eller liknande.
Posted 26 October 2012 - 14:13
Jag har fortfarande en förhoppning om att få till ett musiknummer. Det är ett argument för att spara Falskspel till senare när vi eventuellt har fler serier som passar det temat. Så om ingen har några motsvarande argument för att vi ska spara på Kalabalik yrkar jag på att det är den som ska vara med i #16.De NS-serier som ni kan välja mellan är Kalabalik i Kebnekaise och Falskspel i Gromköping vad jag förstår.
:pling:Varför har ni inte gjort upp några datum? Det borde vara klart några kvartal i förväg.
Hm... Det senaste gällande sådant är nog mest att det i förbifarten sagts att #17 borde vara ute till nästa SPX. Det är inte en omöjlighet, men absolut heller ingen självklarhet. Att få ut två nummer på sex månader vore i och för sig en alldeles lämplig takt, men långt ifrån den takt vi har brukat hålla. Så sätter vi inte igång snart, så... Ja, ni fattar.Vad har ni för förhoppningar då?
Då yrkar jag på att vi siktar på att följa det förslaget. Bifaller redaktion blir väl nästa steg att ta reda på om Per faktiskt vill bli intervjuad.Mitt förslag är att ta Peral det här numret för hans verk är väl redan ute, och mig till nästa när GG vart ute ett tag.
En alldeles yppig idé! Vi skulle ju kunna utlysa någon tävling i tidningen, någon på Facebook och någon i samband med någon mässa. En vidare fundering: Vid något senare tillfälle skulle vi kunna lägga ihop ett GG-album med exempelvis Served, Darkness Falls, Beskôddarna, Megaton, Berättelser från Trakten, En ohelig allians, Ninjahunden, It och Drömmen om Vasa till ett maffigt paket att tävla iväg på ett eller annat vis. Är seriernas ägare riktigt vänliga kanske vi kan få tag i två exemplar av varje, så man har några andrapris att dela ut också.Jag hade tänkt skänka 10 ex av GG till SSS också som ni kan lotta ut eller liknande.
Jag känner inte till alla de där titlarna men min slutsats är "allt som SSS-folk gjort förutom bidrag till SSS". Och då ska vi förstås komplettera med Daniel Thollins alster.
Posted 26 October 2012 - 17:42
Posted 26 October 2012 - 17:45
Posted 26 October 2012 - 17:50
Posted 26 October 2012 - 18:40
Posted 26 October 2012 - 22:32
Posted 27 October 2012 - 02:44
Posted 28 October 2012 - 21:25
Posted 28 October 2012 - 22:19
En slutsats som stämmer alldeles med vad jag hade tänkt.Jag känner inte till alla de där titlarna men min slutsats är "allt som SSS-folk gjort förutom bidrag till SSS".
Han finns i uppräkningen representerad av En ohelig allians som Albumförlaget förväntas släppa nästa år. Men det var ju alltså bara ett exempel. Man kan ju slänga med till exempel Svart ballad i stället. Kan ju bero på en massa olika saker vad som anses lämpligast just när det blir aktuellt.Och då ska vi förstås komplettera med Daniel Thollins alster.
Yeah! Eftersom resten av redaktionen inte har sagt sig vara emot, går jag direkt på att fråga: Vilken metod föredrar du? Mail? Chat? Skype? Ett möte i verkligheten? Röksignaler? Varje variant har sina egna nackdelar och fördelar. Fast röksignalernas fördelar är nog endast att det är coolt, vilket vägs upp ganska mycket av att det aldrig kommer att funka, så den metoden skulle jag spontant avråda från.Jag är villig att bli intervjuad
Hurra!och jag kan tänka mig att skänka tre album
Låter lämpligt. Det skulle kännas väldigt fånigt att ge vinster till oss själva, oavsett vilken typ av tävling det är fråga om.görna då för utlottning i någon sorts enkel frågesport om Nordens Stjärnor, dock med förbehåll att de inte går till redaktionsmedlemmar.
Posted 29 October 2012 - 17:51
Sa den i redaktionen som rekryterade tecknare till sina omslag till SSS XD
Ey! Annan sorts tävling.
I detta fall så vill vi ju locka läsare, så det kan vara att föredra att ge dom en chans att plocka upp stuff. =)
Posted 29 October 2012 - 18:15