Jump to content

Photo

Nr 14

• Please log in to reply
127 replies to this topic

#101 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 20 January 2012 - 19:23

Låter rimligt. Den exakta summan är 4930 kr, men jag tror vi kan betala åtminstone 75% av det med inkomsterna vi fick från Tidskriftsbutiken.

#102 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 January 2012 - 19:36

Då verkar det gå ihop sig, fett najs! Hojta i god tid så åderlåter vi.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#103 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 20 January 2012 - 19:47

Då verkar det gå ihop sig, fett najs! Hojta i god tid så åderlåter vi.

Så fort som Lars hör av sig, så. ^^

#104 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 21 January 2012 - 01:05

Tordas fråga ska ni göra, men jag kommer nog inte kunna bidra till SSS ekonomi förän i höst. Skulle det ändras kommer jag att upplysa om det. Ekonomin kan kanske vara ett hinder för att hinna få ut nummer 15 till spx. Men nåt som skulle vara intressant är att verkligen bokföra alla kostnader och inkomster SSS ger, för det är ju ganska många tusen som plöjs ner och det skulle vara nice om man kan gå plus minus noll för själva tidningen. Resor och sånt får stå för sig.

#105 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 August 2012 - 08:38

Hur går det med tryck av nr 15? När kommer den ut?

När är deadline för nr 16? Hur ser det ut med innehåll till den? Blir det en framsidestävling?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#106 Virtus

Virtus

Senior Captain

• Members
  • 634 posts

Posted 12 August 2012 - 13:11

Nummer 15 trycks i detta nu och lär vara hos oss snart. Vi siktar på september.

Klart det blir, vi har flera kandidater för den, Mario Toros Silverhöken, Frank Anderssons Ärrvålnaden, Viktor Matiesens Law for Hire, etc. Förgöraren fortsätter så klart med del 3, som Viktor tecknar. Det enda vi egentligen saknar är en endelars Nordens Stjärnor-serie också, men det ser ju inte ut som om det kommer bli något problem. Deadline har vi inte tänkt på än.

#107 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 28 September 2012 - 20:37

Något nytt på nr-16-fronten? Deadline? Utgivningsdatum? Omslagstävling?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#108 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 21 October 2012 - 08:28

Upprepar frågan. Något nytt på nr-16-fronten? Deadline? Utgivningsdatum? Omslagstävling?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#109 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 23 October 2012 - 21:22

Det har på sistone varit förhållandevis tyst i korrespondensen redaktörerna emellan.

Men ett förslag som yttrats är att #16 kommer att innehålla Silverhöken.

Förgöraren får betraktas som självklar.

Och så även Nordens Stjärnor. Hur många nya färdiga eller nästan färdiga NS-äventyr har vi att välja på?

Som aktuella att intervjua tycker jag vi får betrakta Peral och Daniel S, så det kan tänkas att vi gör en intervju med någon av dem. Eller båda. Eller... Jag är faktiskt rätt tilltalad av idén att låta dem intervjua varandra. Har dock inte frågat vad någon av dem tycker om det upplägget.

Några konkreta datum tror jag inte att vi kommit fram till. Blott obskyra förhoppningar.

Någon annan redaktör som har något att tillägga?

#110 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 October 2012 - 05:28

De NS-serier som ni kan välja mellan är Kalabalik i Kebnekaise och Falskspel i Gromköping vad jag förstår.

Förgörarens fortsättning ser jag fram emot!

Både Daniel S och Peral låter bra, för sig eller tillsammans!

Varför har ni inte gjort upp några datum? Det borde vara klart några kvartal i förväg. Vad har ni för förhoppningar då?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#111 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 24 October 2012 - 07:53

Mitt förslag är att ta Peral det här numret för hans verk är väl redan ute, och mig till nästa när GG vart ute ett tag. Jag hade tänkt skänka 10 ex av GG till SSS också som ni kan lotta ut eller liknande. Sen skulle jag vilja vara med på nästa redaktionsmöte för att diskutera den svenska versionen av GG. (Eller jag kan maila er med lite olika funderingar och förslag, så kan ni bjuda in mig om det är nåt ni vill diskutera.)

Jag är för övrigt ingen bra intervjuare även om idén är kul, läste en intervju där Stan Lee intervjuade Jim Lee.

Har ni nåt ungefärligt kvartal när deadlinen kommer vara, för jag och Viktor kommer sätta igång med Dedrups 2 och 3 snart (GG går till tryck i helgen).

#112 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 24 October 2012 - 16:05

Så fort vi har fixat ett par grejer först, så ska vi försöka sätta igång ett möte mellan redaktionen

#113 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 October 2012 - 18:59

jag och Viktor kommer sätta igång med Dedrups 2 och 3 snart

Yes! Tummen upp!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#114 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 25 October 2012 - 13:52

De NS-serier som ni kan välja mellan är Kalabalik i Kebnekaise och Falskspel i Gromköping vad jag förstår.

Jag har fortfarande en förhoppning om att få till ett musiknummer. Det är ett argument för att spara Falskspel till senare när vi eventuellt har fler serier som passar det temat. Så om ingen har några motsvarande argument för att vi ska spara på Kalabalik yrkar jag på att det är den som ska vara med i #16.

Varför har ni inte gjort upp några datum? Det borde vara klart några kvartal i förväg.

:pling:

Vad har ni för förhoppningar då?

Hm... Det senaste gällande sådant är nog mest att det i förbifarten sagts att #17 borde vara ute till nästa SPX. Det är inte en omöjlighet, men absolut heller ingen självklarhet. Att få ut två nummer på sex månader vore i och för sig en alldeles lämplig takt, men långt ifrån den takt vi har brukat hålla. Så sätter vi inte igång snart, så... Ja, ni fattar.

Mitt förslag är att ta Peral det här numret för hans verk är väl redan ute, och mig till nästa när GG vart ute ett tag.

Då yrkar jag på att vi siktar på att följa det förslaget. Bifaller redaktion blir väl nästa steg att ta reda på om Per faktiskt vill bli intervjuad.

Jag hade tänkt skänka 10 ex av GG till SSS också som ni kan lotta ut eller liknande.

En alldeles yppig idé! Vi skulle ju kunna utlysa någon tävling i tidningen, någon på Facebook och någon i samband med någon mässa. En vidare fundering: Vid något senare tillfälle skulle vi kunna lägga ihop ett GG-album med exempelvis Served, Darkness Falls, Beskôddarna, Megaton, Berättelser från Trakten, En ohelig allians, Ninjahunden, It och Drömmen om Vasa till ett maffigt paket att tävla iväg på ett eller annat vis. Är seriernas ägare riktigt vänliga kanske vi kan få tag i två exemplar av varje, så man har några andrapris att dela ut också.

#115 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 26 October 2012 - 14:13

Jag har fortfarande en förhoppning om att få till ett musiknummer. Det är ett argument för att spara Falskspel till senare när vi eventuellt har fler serier som passar det temat. Så om ingen har några motsvarande argument för att vi ska spara på Kalabalik yrkar jag på att det är den som ska vara med i #16.

Varför har ni inte gjort upp några datum? Det borde vara klart några kvartal i förväg.

:pling:

Vad har ni för förhoppningar då?

Hm... Det senaste gällande sådant är nog mest att det i förbifarten sagts att #17 borde vara ute till nästa SPX. Det är inte en omöjlighet, men absolut heller ingen självklarhet. Att få ut två nummer på sex månader vore i och för sig en alldeles lämplig takt, men långt ifrån den takt vi har brukat hålla. Så sätter vi inte igång snart, så... Ja, ni fattar.

Mitt förslag är att ta Peral det här numret för hans verk är väl redan ute, och mig till nästa när GG vart ute ett tag.

Då yrkar jag på att vi siktar på att följa det förslaget. Bifaller redaktion blir väl nästa steg att ta reda på om Per faktiskt vill bli intervjuad.

Jag hade tänkt skänka 10 ex av GG till SSS också som ni kan lotta ut eller liknande.

En alldeles yppig idé! Vi skulle ju kunna utlysa någon tävling i tidningen, någon på Facebook och någon i samband med någon mässa. En vidare fundering: Vid något senare tillfälle skulle vi kunna lägga ihop ett GG-album med exempelvis Served, Darkness Falls, Beskôddarna, Megaton, Berättelser från Trakten, En ohelig allians, Ninjahunden, It och Drömmen om Vasa till ett maffigt paket att tävla iväg på ett eller annat vis. Är seriernas ägare riktigt vänliga kanske vi kan få tag i två exemplar av varje, så man har några andrapris att dela ut också.

Jag känner inte till alla de där titlarna men min slutsats är "allt som SSS-folk gjort förutom bidrag till SSS". Och då ska vi förstås komplettera med Daniel Thollins alster.

#116 Peral

Peral

Commander

• Members
  • 253 posts

Posted 26 October 2012 - 17:42

Jag är villig att bli intervjuad och jag kan tänka mig att skänka tre album görna då för utlottning i någon sorts enkel frågesport om Nordens Stjärnor, dock med förbehåll att de inte går till redaktionsmedlemmar. Jag vill helst belöna köparna av SSS så att försäljningssiffrorna ökar för denna excellenta tidning.

#117 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 26 October 2012 - 17:45

Redaktionsmedlemmar kanske kan deltaga utom tävlan?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#118 Peral

Peral

Commander

• Members
  • 253 posts

Posted 26 October 2012 - 17:50

Absolut! Men de lär känna till svaren eftersom de antagligen skapat frågorna.

#119 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 26 October 2012 - 18:40

Hm, jag tänkte att en person gör frågorna, men det kan förstås vara flera.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#120 Peral

Peral

Commander

• Members
  • 253 posts

Posted 26 October 2012 - 22:32

Om redaktionen väljer denna lösning så tycker jag det vore kul med bildfrågor, typ vad heter denna karaktär?

#121 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 27 October 2012 - 02:44

Jag tycker dock att Per har rätt i att vi i redaktionen inte borde vara med i tävlingen... =)

#122 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 October 2012 - 21:25

Sa den i redaktionen som rekryterade tecknare till sina omslag till SSS XD

#123 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 28 October 2012 - 22:19

Jag känner inte till alla de där titlarna men min slutsats är "allt som SSS-folk gjort förutom bidrag till SSS".

En slutsats som stämmer alldeles med vad jag hade tänkt.

Och då ska vi förstås komplettera med Daniel Thollins alster.

Han finns i uppräkningen representerad av En ohelig allians som Albumförlaget förväntas släppa nästa år. Men det var ju alltså bara ett exempel. Man kan ju slänga med till exempel Svart ballad i stället. Kan ju bero på en massa olika saker vad som anses lämpligast just när det blir aktuellt.

Jag är villig att bli intervjuad

Yeah! Eftersom resten av redaktionen inte har sagt sig vara emot, går jag direkt på att fråga: Vilken metod föredrar du? Mail? Chat? Skype? Ett möte i verkligheten? Röksignaler? Varje variant har sina egna nackdelar och fördelar. Fast röksignalernas fördelar är nog endast att det är coolt, vilket vägs upp ganska mycket av att det aldrig kommer att funka, så den metoden skulle jag spontant avråda från.

och jag kan tänka mig att skänka tre album

Hurra!

görna då för utlottning i någon sorts enkel frågesport om Nordens Stjärnor, dock med förbehåll att de inte går till redaktionsmedlemmar.

Låter lämpligt. Det skulle kännas väldigt fånigt att ge vinster till oss själva, oavsett vilken typ av tävling det är fråga om.

#124 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 29 October 2012 - 17:51

Sa den i redaktionen som rekryterade tecknare till sina omslag till SSS XD

Ey! Annan sorts tävling. :P Utan mina recruits så blir det ju ibland max 2 bidrag ju... Sen så får ju vi ett ex av tidningen hur som helst... XD

I detta fall så vill vi ju locka läsare, så det kan vara att föredra att ge dom en chans att plocka upp stuff. =)

#125 Isegrim

Isegrim

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 29 October 2012 - 18:15

Holiday-special-nummer eller bilaga skulle vara roligt att se.