ARGH!/*snyft* v.3
Posted 04 December 2012 - 21:25
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 10 December 2012 - 09:56
Edit: Och det blev glädjande besked. Det verkar inte ha spritt sig. Faktum är att det gick fortfarande inte att känna att den hade Cancer under undersökningen (den var mjuk och saknade knölar) så det betyder väl att det är i väldigt tidigt stadie.
Operation runt Jul sedan borde det här vara över.
Edited by Crusader, 10 December 2012 - 14:45.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 December 2012 - 17:35
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 11 December 2012 - 15:54
Det här kan ju inte sluta bra.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 11 December 2012 - 18:15
Enligt pålitliga källor så tycker tjejer att det är romantiskt.
Posted 11 December 2012 - 21:35
Posted 14 December 2012 - 12:59
Resultatet: Jag betalar för 20MB/s men har i 3 månader, sedan de första 2 veckorna, bara haft högts 4,5 MB/s och ofta bara 0,5MB/s.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 December 2012 - 18:34
Fulast är väl kanske och vara på datamängden som hökar var 7e dag, Bränner man 21GB första veckan skall man väl inte straffas för det resten av månaden. Låter väldigt udda.
När 3 ringde mig sist så använde de inte det uttrycket - de sade rent ut hur mycket data som ingår i abonnemanget. Jag har hittills på 2 år inte lyckats "övertrakassera" min måntaliga tilldelning på 20GB (fick 80GB när jag band om det).
Edited by XC, 14 December 2012 - 18:37.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 23 December 2012 - 13:09
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 December 2012 - 14:20
Posted 23 December 2012 - 14:24
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 December 2012 - 15:25
Tyckte också det var tråkigt första julen utan riktig julgran. De luktar ju så gott! Förutom den gången pappa fick med sig en gran från skogen som luktade mindre gott... Finns ju även djur ute i skogen om jag säger så.
Posted 23 December 2012 - 20:39
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 December 2012 - 23:07
Winter is Coming
Posted 05 January 2013 - 00:54
Lite tung i huvudet, lite ont i halsen och börjar bli lite tept i näsan. Med andra ord: när jag varknar imorgon så kommer jag må skit.
Jag som har klarat mig hela hösten hoppades att jag skulle fortsätta klara mig men nu åkte jag nog dit.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 January 2013 - 17:40
Mamma har fått ett återfall och måste nu strålbehandlas. Som tur är så upptäcktes det i ett tidigt skede, men ändå. Hon skall strålas fem dagar i veckan (mån-fre) i fem veckors tid. Hon har precis opererats i handen en gång till för att rätta till det som inte blev helt bra förra gången och hade börjat hoppas på att kunna återvända till sitt arbete snart. Så blev det inte.
Sedan tog pappa ett PSA-prov för ett tag sedan och idag hörde läkaren av sig och sade att det visade förhöjda värden och tyckte att han skulle remitteras till vidare undersökning för att utröna om det rör sig om begynnande prostatacancer eller om det bara är förhöjda värden på grund av ålder.
Och själv är jag inne i min pågående cytostatikabehandling som tuffar vidare. Det verkar gå bra, men man vet aldrig med cancer. Kroppen har börjat att förändras lite här och där, mest märkbart att jag har tappat större delen av håret och gått ned lite i vikt. Sedan tillkommer en trötthet som inte är så trevlig samt att jag får så ont i benen någon dag efter att jag har varit på behandling. Så jag håller mig mest hemma eftersom jag inte har lust att vistas bland folk. Vilket är okej eftersom jag annars inte är speciellt social längre. Men jag hade ändå hoppats kunna genomföra en del saker, som t.ex. att gå på bio och se The Hobbit, men det har jag ingen lust med. Jag får se den vid ett senare tillfälle istället, det är inte hela världen.
Och man borde egentligen inte beklaga sig. Alla ska vi en gång dö, bara att en del dör tidigare än andra. Min egen död har jag förlikat mig med för länge sedan. Det sker när det sker. Huvudsaken är att det sker utan större smärta eller vånda så blir jag nöjd. Jag börjar ändå tro att jag inte har någon plats i det här samhället och den här världen. Värre är det då att se närstående vara sjuka. Kanske extra svårt och sorgligt när jag själv inte är på topp och kan finnas där i samma utsträckning som jag skulle vilja. Men jag gör mitt yttersta. Ibland finns jag nog där mer när andra behöver, än när jag behöver rå om mig själv. Med det är nog jag i ett nötskal.
Nu åker pappa till Lund för att få svar om Cancern har spridigt sig. Känns jobbigt när man tänker på det.
Edit: Och det blev glädjande besked. Det verkar inte ha spritt sig. Faktum är att det gick fortfarande inte att känna att den hade Cancer under undersökningen (den var mjuk och saknade knölar) så det betyder väl att det är i väldigt tidigt stadie.
Operation runt Jul sedan borde det här vara över.Känns verkligen som en stor lättnad!
Jag hoppas att det går bra, Crusader. Jag tänker på er och håller tummarna för att det skall fixa sig. ![]()
Edited by Garm, 07 January 2013 - 17:42.
Posted 07 January 2013 - 18:45
"Välkommen hem".
Trist med återfall, får hoppas att det går bra för mor iaf och att det inte är allvarligt med din pappa. Tråkigt att ni utsätts för det så tätt inpå varandra dessutom. ![]()

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 07 January 2013 - 19:09
Tack.
Det känns ovant, men trevligt att vara tillbaka. Jag hoppas kunna stanna på en mer permanent basis nu.
Jag hoppas också att det ska gå bra för mamma och pappa. Just mamma är jag extra orolig för eftersom man först vid hennes stora operation upptäckte att cancern redan hade spridit sig från livmodern till bukväggen. Man delar ju in livmoderhalscancer i flera stadier så i och med upptäckten under operationen så blev den graderad som snäppet värre än vad man först befarade. Och nu är den tillbaka, vilket givetvis inte känns bra.
Och man börjar ju undra hur det kan komma sig att två (i värsta fall tre) personer inom samma famil kan ha olika typer av cancer samtidigt. Tillfälligheter eller beror det på något annat?
Posted 07 January 2013 - 19:12
Mamma har fått ett återfall och måste nu strålbehandlas. Som tur är så upptäcktes det i ett tidigt skede, men ändå. Hon skall strålas fem dagar i veckan (mån-fre) i fem veckors tid. Hon har precis opererats i handen en gång till för att rätta till det som inte blev helt bra förra gången och hade börjat hoppas på att kunna återvända till sitt arbete snart. Så blev det inte.
Sedan tog pappa ett PSA-prov för ett tag sedan och idag hörde läkaren av sig och sade att det visade förhöjda värden och tyckte att han skulle remitteras till vidare undersökning för att utröna om det rör sig om begynnande prostatacancer eller om det bara är förhöjda värden på grund av ålder.
Och själv är jag inne i min pågående cytostatikabehandling som tuffar vidare. Det verkar gå bra, men man vet aldrig med cancer. Kroppen har börjat att förändras lite här och där, mest märkbart att jag har tappat större delen av håret och gått ned lite i vikt. Sedan tillkommer en trötthet som inte är så trevlig samt att jag får så ont i benen någon dag efter att jag har varit på behandling. Så jag håller mig mest hemma eftersom jag inte har lust att vistas bland folk. Vilket är okej eftersom jag annars inte är speciellt social längre. Men jag hade ändå hoppats kunna genomföra en del saker, som t.ex. att gå på bio och se The Hobbit, men det har jag ingen lust med. Jag får se den vid ett senare tillfälle istället, det är inte hela världen.
Och man borde egentligen inte beklaga sig. Alla ska vi en gång dö, bara att en del dör tidigare än andra. Min egen död har jag förlikat mig med för länge sedan. Det sker när det sker. Huvudsaken är att det sker utan större smärta eller vånda så blir jag nöjd. Jag börjar ändå tro att jag inte har någon plats i det här samhället och den här världen. Värre är det då att se närstående vara sjuka. Kanske extra svårt och sorgligt när jag själv inte är på topp och kan finnas där i samma utsträckning som jag skulle vilja. Men jag gör mitt yttersta. Ibland finns jag nog där mer när andra behöver, än när jag behöver rå om mig själv. Med det är nog jag i ett nötskal.
Nu åker pappa till Lund för att få svar om Cancern har spridigt sig. Känns jobbigt när man tänker på det.
Operation runt Jul sedan borde det här vara över.Känns verkligen som en stor lättnad!
Jag hoppas att det går bra, Crusader. Jag tänker på er och håller tummarna för att det skall fixa sig.
Tack!
Jag har tänkt mycket på dig också. Tråkigt att höra om din mamma. Kunde ju verkligen inte ha kommit olägligare. Jag hoppas att allt går bra och att hon lyckas besegra den en gång för alla nu. Och jag hoppas givetvis att det är falskt larm på din pappa. Men är det inte det så verkar det bli tidigt upptäkt vilket bara är bra.
Nu ska jag klaga lite på mindre viktiga, men ändå irriterande, saker. På TELENOR!
Jag vet inte hur men jag har lyckats bli lurad av dem 2 gånger av 2 olika försäljare. Bytte till Telenor Mobilt Bredband i September när 4G och höga hastigheter äntligen kom till på landet där jag bor.
Jag blev lovad 2x3 månader gratis (3 med högsta (Premium) och sedan 3 med näst högsta (Maxi) som jag sedan skulle behålla), 2 simkort så jag kunde både använda modemstickan och routern, och obegränsad fri surf.
I December ringer jag för att byta ner mig till Maxi och fråga varför jag inte fick mitt 2:a simkort och varför mitt internet har varit så långsamt på sista tiden. Får då veta att jag inte alls får 1 extra simkort för det kostar 199kr extra i månaden och att de har strypt mitt internet från 20MB/s till 0,5MB/s för obegränsad fri surf visst bara är upp till 100GB i månaden. Efter det stryper de den. Men 3 månader gratis till fick jag. Men så dyker en räkning upp och när jag ringer igen senare visar det sig att jag inte alls får 3 extra gratis månader för så fungerar det inte.
Sedan var jag och Julhandlade och utanför affären stod en kille från Telenor som började ställa frågor till mig. Jag berättade att jag betalade 249kr i månaden och han lovade mig en uppgradering till Premium med fru surf upp till 150GB där jag bara behövde betala 199kr i månaden plus att jag får en extra modemsticka med simkort. Jag ställer en massa frågor och blir garenterad att mitt nuvarande skulle uppgraderas och att jag inte skulle plötsligt stå där med 2 stycken. Jag skrev på med en bindningstid på 24 månader och var glad att jag inte bara sparar 50kr utan dessutom får en extra sticka med simkort.
Ikväll ringde jag till kundkänst för att höra om min faktura och blev minst sagt förvånad när hon frågade vilket abonemang jag menade. Nu har jag 2 stycken. Det ena är mitt gammla och det andra är ett nytt Maxi UTAN fri surf för 199kr i månaden med 24 månader bindningstid.
Suck!
Imorgon ska jag ringa in och få det nya upphävt. När en och samma person lyckas bli lurad av 2 olika försäljare från samma företag så visar det hur dålig koll de har på sina försäljare.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 January 2013 - 00:00
Hej Garm, skönt att höra från dig även om jag önskar att det hade varit under bättre omständigheter. Jag håller med om att det verkar jäkligt skumt (och orättvist, om det ens går att tänka så) att tre människor i samma familj drabbas nästan samtidigt?! Cancer är en skitsjukdom och det verkar som om det enda forskningen kan göra är att upptäcka nya cancerformer och riskfaktorer som gör att man lättare drabbas. Ett fungerande botemedel mot cancer hör tydligen hemma science fiction genren fortfarande. Jag blir väldigt ledsen när jag hör hur jobbigt du har det och jag önskar att det fanns något jag kunde göra. Jag tänker i alla fall inte ge upp hoppet om att du (och dina föräldrar) tillfrisknar och får många fler år tillsammans. Jag har aldrig varit bra på att uttrycka mig varken i text eller tal men jag vill att du ska veta att jag bryr mig och hejar på dig.
Kram från Kristofer
Posted 08 January 2013 - 16:04
Awww. ![]()
Dom orden värmer gott i hjärtat. Tack Kristofer.
Och jag tycker visst att du är bra på att uttrycka dig i ord. Det är lätt att förstå vad du menar och ta till sig det du skriver. Jag är rätt säker på att samma sak gäller om vi skulle pratas vid i verkliga livet. ![]()
Visst är det lite konstigt det där med att vi är flera som har drabbats. Det är absolut något som vi ska ta upp med våra respektive läkare för att se vad dom har att säga. Man vet ju inte om det kan finnas något samband. Och precis som du säger så verkar vi vara en bra bit från att förstå cancerns gåta och kunna knäcka den. Vi har kommit långt, men samtidigt kan det kännas som att man fortfarande står och stampar på ett och samma ställe när det kommer till forskning.
Posted 08 January 2013 - 20:19
Posted 10 January 2013 - 13:27
Tack Synon. ![]()
Jag kommer nog att försöka att titta in här lite oftare framöver.
Så är det. Det tar på krafterna. Vissa dagar är okej, medan en del andra är fullständigt nattsvarta. Min förhoppning är att jag ska orka mig igenom det här så att jag även kan få uppleva dagar som är mer än bara okej.
Posted 10 January 2013 - 19:57
Ja, det är tufft att höra om dig och din familj, Garm - låter orättvist. Men jag stämmer in i kören om att det är kul att se dig tillbaka här, när du orkar!
Jag jobbar ju lite grand i branschen (programvara för strålbehandling), så jag vet i alla fall att det jobbas mycket på att förbättra metoderna för behandling: användning av mer "ofarlig" strålning och effektivisering av den (så lite som möjligt). Så även om cancer nog aldrig kommer att gå att utrota ser jag ljust på hur vi kommer att lyckas behandla den, nu och i framtiden.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 11 January 2013 - 14:41
Tack Fiskrens. ![]()
Fint att få lite "inside information" av någon som kan branschen lite mer än vad jag själv gör. Det du skriver skänker lite hopp om det hela. Själv åker jag nog på strålning med skulle jag tro. Även om det ligger en bit in i framtiden eftersom jag inte är klar med min cytostatikabehandling. Så jag får ta till mig hur mammas behandling går och sedan försöka att göra det bästa av situationen. Läkarna har berättat att strålning är en mer skonsam behandling än cytostatika, men för en annan framstår det som tvärtom. Men läkarna vet säkert bäst.