Hmm Toolbox Murders är kanske inget jag någonsin kommer att se, men där dök motorsågsmassakern upp igen.
Är det ngt man borde se?
Originalet The Texas Chainsaw Massacre från 1974 är helt klart värd att se, något som jag har gjort åtskilliga gånger sedan mitt intresse för skräckfilm startade. Jag tycker att det är en riktig klassiker som håller än idag. Och med tanke på vilken moralpanik som den orsakade här i landet så är den intressant att se bara av den anledningen. Så jag tycker helt klart att du ska ge dig i kast med att se den när andan faller på. ![]()
När det gäller resterande av filmerna inom detta franchise så har jag ett antal gånger funderat på att ta mig igenom alla filmer (igen i vissa fall) men ännu inte kommit till skott. Dels för att jag inte alltid har varit upplagd för att se filmerna på raken men den troliga orsaken är väl att jag inte har så många av filmerna (bara originalet i några olika utgåvor, samt remaken från 2003 och dess beginning-prequel från 2006) och med det så har jag inte heller orkat (eller haft inspirationen) till att leta upp dom på andra ställen.
The Texas Chainsaw Massacre 2 har jag bara sett en eller två gånger. Minns inte alls vad jag tyckte om den, men jag kommer ihåg ett antal scener från den, så någon form av intryck har den uppenbarligen gjort
Leatherface: The Texas Chainsaw Massacre III har jag speciella minnen kring, men jag minns bara några få scener från själva filmen. Som jag gillade. Jag minns att jag hyrde filmen på VHS hos min favorituthyrare under en riktig slukarperiod av skräckfilmer som jag hade, samt att det även var i samma veva som jag läste den fyrdelade serietidningen Leatherface utgiven av Northstar Comics och som är bland det mest hårdkokta som jag har läst när det gäller skräckserier. Jag är väldigt sugen på att se om filmen och även läsa om serietidningarna som jag har liggandes i min samling.
Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation har jag faktiskt aldrig sett. Men jag skulle gärna göra det.
The Texas Chainsaw Massacre (2003) har en del bra scener men i övrigt så är det en rätt menlös nytolkning.
The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning är en prequel till nytolkningen från 2003 och jag tycker att den är rätt bra faktiskt. Helt klart mer i stil med originalet från 1974 när det gäller ton och utförande.
Texas Chainsaw 3D har jag inte heller sett, men jag skulle gärna ge den en chans.
Edited by Garm, 01 November 2013 - 16:51.