Jump to content

Photo

Senast sedda film #7

• Please log in to reply
1026 replies to this topic

#101 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 01 November 2013 - 16:49

Hmm Toolbox Murders är kanske inget jag någonsin kommer att se, men där dök motorsågsmassakern upp igen.

Är det ngt man borde se?

Originalet The Texas Chainsaw Massacre från 1974 är helt klart värd att se, något som jag har gjort åtskilliga gånger sedan mitt intresse för skräckfilm startade. Jag tycker att det är en riktig klassiker som håller än idag. Och med tanke på vilken moralpanik som den orsakade här i landet så är den intressant att se bara av den anledningen. Så jag tycker helt klart att du ska ge dig i kast med att se den när andan faller på. :)

När det gäller resterande av filmerna inom detta franchise så har jag ett antal gånger funderat på att ta mig igenom alla filmer (igen i vissa fall) men ännu inte kommit till skott. Dels för att jag inte alltid har varit upplagd för att se filmerna på raken men den troliga orsaken är väl att jag inte har så många av filmerna (bara originalet i några olika utgåvor, samt remaken från 2003 och dess beginning-prequel från 2006) och med det så har jag inte heller orkat (eller haft inspirationen) till att leta upp dom på andra ställen.

The Texas Chainsaw Massacre 2 har jag bara sett en eller två gånger. Minns inte alls vad jag tyckte om den, men jag kommer ihåg ett antal scener från den, så någon form av intryck har den uppenbarligen gjort

Leatherface: The Texas Chainsaw Massacre III har jag speciella minnen kring, men jag minns bara några få scener från själva filmen. Som jag gillade. Jag minns att jag hyrde filmen på VHS hos min favorituthyrare under en riktig slukarperiod av skräckfilmer som jag hade, samt att det även var i samma veva som jag läste den fyrdelade serietidningen Leatherface utgiven av Northstar Comics och som är bland det mest hårdkokta som jag har läst när det gäller skräckserier. Jag är väldigt sugen på att se om filmen och även läsa om serietidningarna som jag har liggandes i min samling.

Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation har jag faktiskt aldrig sett. Men jag skulle gärna göra det.

The Texas Chainsaw Massacre (2003) har en del bra scener men i övrigt så är det en rätt menlös nytolkning.

The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning är en prequel till nytolkningen från 2003 och jag tycker att den är rätt bra faktiskt. Helt klart mer i stil med originalet från 1974 när det gäller ton och utförande.

Texas Chainsaw 3D har jag inte heller sett, men jag skulle gärna ge den en chans.

Edited by Garm, 01 November 2013 - 16:51.

#102 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 November 2013 - 19:11

The Curse of Frankenstein (1957)

Baron Victor Frankenstein och hans mentor Paul Krempe har slutligen lyckats med sin dröm att återuppliva de döda. Paul vill berätta för världen men Victor har andra planer. Han drömmer om att skapa ett nytt liv från delar av döda människor och han skyr inga medel för att uppnå sitt mål.

En Hammer Horror klassiker med Peter Cushing som Frankenstein och Christopher Lee som hans monster. Den första filmen i deras serie om den onda doktorn Frankenstein.
En film som skiljer sig en hel del från boken då den här Frankenstein är en kall och skoningslös psykopat som saknar respekt för de levande eller de döda. Som mördar och styckar folk för att uppnå sina mål. En galning som vill bli en gud och göra sina sjuka expriment ifred.
Det tog mig ett tag att vänja mig vid den här onda Frankenstein och monstret gillade jag inte alls då de var ett mordiskt monster som gillade att döda och inte alls som orginalet som mest är som ett missförstått barn som inte förstår och vill hitta sin plats i världen. Fast iden här serien så är Frankenstein det riktiga monstret.

En helt OK film med bra skådespelare men för en gångs skull övverträffar Hammer inte orginalet. Dessutom så är det aldele4s förmyckety som går ut på en massa pratande och hur Victor och Paul bråkar helatiden.

Betyg: Bra-

The Revenge of Frankenstein (1958)

Baron Victor Frankenstein har förfalskat sin död och lever nu under namnet Doctor Victor Stein som spenderar sin tid med att ta hand om de fattiga som inte har råd med annan läkarvård. Men vad ingen vet är att han i hemlighet använder de fattigas kroppsdelar till sina sjuka expriment. Tillsammans med sina nya liksinnade kollega Doctor Hans Kleve tänker han ta sig ann nästa stora utmaning, en hjärntransplantation.

Betydligt bättre än första filmen. Framförallt så händer det saker här och filmen är underhållande att titta på då Frankenstein har fått en kaxig, spydig och sarkastisk personlighet som gör hans repliker minnesvärda och underhållande.
En film jag varmt kan rekomendera.

Betyg: Mycket Bra

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#103 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 November 2013 - 00:08

Village of the Damned (1960)

I den idylliska Engelska byn Midwich svimmar plötsligt alla invånarna samtidigt och alla som försöker ta sig dit går samma öde till mötes. Major Alan Bernard, som har släktingar i byn, försöker utreda det hela men hittar ingen orsak till problemet. Plötsligt vaknar alla igen och innom kort inser alla kvinnorna i byn att de är gravida.

Filmatisering av boken The Midwich Cuckoos. Med bla. George Sanders i huvudrollen.
Fick en uppföljare, Children of the Damned (1964).
En obehaglig klassiker som fortfarande är mycket värd att se.

Betyg: Mycket Bra

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#104 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 02 November 2013 - 00:42

The Curse of Frankenstein (1957) och The Revenge of Frankenstein (1958) är två riktigt bra filmer. För mig är det tvärtom, att jag tycker att Curse är bättre än Revenge. ;)

Village of the Damned (1960) ger jag inte mycket för. Men jämfört med John Carpenters remake så är det rena mästerverket.

Edited by Garm, 02 November 2013 - 00:42.

#105 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 November 2013 - 08:43

Hmm. Originalet skall jag avgjort försöka ge en chans. Borde man se dem i någon speciell ordning? Jag orkar kanske inte ta mig igenom alla i ett svep, men några av dem borde jag väl mäkta med.

Det är just för kalabaliken filmens åstadkom här i landet som gör att det känns som en film man borde sett, sedan dyker det ju upp lite intressanta skådespelare i ett par av de andra filmerna.

@Crusader: Snöar du inte Frankenstein nu när jag behöver dig? :P ;)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#106 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 November 2013 - 10:44

:huh: Det där får du nog förklara lite. :P

-Sora, Kingdom Hearts

#107 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 November 2013 - 15:16

Jag hade ju räknat med dig här: upplägg, schema ... ordning... Du vet - så jag får tummen ur. ;) :lol:

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#108 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 November 2013 - 00:09

Sukai Kurora/The Sky Crawlers (2008)

Det lät intressantare på pappret än det var för filmen var otroligt seg och utdragen, kunde gott kortats ner och tajtas ihop. Mixen av animation och CGI föll inte mig i smaken, dock fanns någon scen i luften som var läckert gjorda.

Notis: sitter med iPad och ser inte skymten av någon texteditor så här kommer en simpel länk till filmen på imdb för intresserade: http://www.imdb.com/title/tt1056437/

Edit: se där! Det vart iaf en länk per automatik :)

Edited by Synon, 03 November 2013 - 00:10.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#109 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 03 November 2013 - 00:19

@XC: Inte vad jag vet. Jag brukar hålla nytolkningarna separerade från dom övriga filmerna. Det skulle inte förvåna mig om någon har tagit fram en lämplig ordning att se filmerna i, men det är inget som jag i sådant fall är medveten om. Jag skulle väl se dom i den ordning som jag listade dom i mitt föregående omdöme. :)

@Synon: Nu var det ett tag sedan som jag såg The Sky Crawlers, men jag vill minnas att den var vacker att se och med en lite annorlunda stil, men att den i övrigt inte förmedlade speciellt mycket. Filmens tempo tyckte jag bara var skönt och njutbart. Det är en sådan där film som jag kan tänka mig att se om någon gång för att se om den växer med tiden.

The Doll Squad (1973)

When a crazed archvillain plots to overthrow all the world's governments by distributing bubonic plague-infected rats throughout the population, only THE DOLL SQUAD can hope to stop him! An elite band of female commandos who are as dangerous and deadly as they are beautiful, THE DOLL SQUAD is skilled in martial arts and guerrilla warfare, and they must use every trick in their book when they confront the evil madman on his isolated island fortress. As the forces of good and evil collide, all hell breaks loose in this explosive action-adventure thriller that was a forerunner to the popular TV series Charlie's Angels!

Ett fynd som jag gjorde för 20 kronor på second hand. En regionsfri US-utgåva som numera även är OOP.

Ett helt okej actionraffel med tydlig 1970-tals prägel. Musiken är väldigt funkig med ett skönt gung och återkommande musikslingor genom hela filmen. Handlingen är simpel men tilltalande och klart underhållande. Karaktärerna känns så där lagom cheesy som ofta är vanligt förekommande i B-filmer. Skådespelarna är rätt bra och jag gillar att tjejerna verkligen får stå i rampljuset i merparten av filmen. Och Michael Ansara är riktigt passande som filmens antagonist, något annat kan jag inte säga. I övrigt så är väldigt många anonyma och känns verkligen mer som utfyllnad än något annat. Det bjuds på en hel pang-pang med tillhörande specialeffekter. Dessa är ju också tidsenliga, så om man som mig gillar äldre praktiska effekter så blir man glad. Detta kompletteras med allehanda slagsmål där man vevar på rätt friskt i luften medans man kränger lite extra med huvudet i hopp om att det ska se trovärdigt ut. Och en annan sak, vad var det med 1970-talet och dessa gigantiska frisyrer som så många hade. Att folk orkade att släpa omkring på sådant. Regissören har för övrigt en del andra spännande titlar i sitt stall, eller vad sägs om The Astro-Zombies, The Corpse Grinders, Blood Orgy of the She-Devils. Man blir ju lite nyfiken på att utforska fler av hans filmer måste jag säga.

Edited by Garm, 03 November 2013 - 00:34.

#110 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 November 2013 - 08:38

Det första som slog mig när jag läste Doll Squad var att jag hört den titeln någonstans tidigare; rätt nyligen. Troligtvis blandar jag ihop titeln med Corman-rafflet Big Doll House (1971) som nämns på Machete Maidens Unleashed! Filmen verkar intressant iaf. :)

fqq5BYam.jpg

#111 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 November 2013 - 10:21

Garm: Nu när jag sovit på saken så har filmen bara danat mer i mina ögon. Tycker berättelsen var väldigt luddig och jag fick det inte att gå ihop alla gånger. Lite besviken är jag allt. Hade hellre sett en annan film faktiskt. Nåja, nu kan jag åtminstone bocka av denna från listan.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#112 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 03 November 2013 - 15:00

@XC: The Big Doll House verkar vara värd att ta sig en närmare titt på med. :) Och jag tycker helt klart att du ska ge The Doll Squad en chans om du kan, den är klart sevärd i min mening.

@Synon: Jag trodde att jag hade gjort ett rätt omfattande omdöme kring filmen här, men jag hittar inget. Kanske att det var på något annat ställe som jag gjorde det. Eller så hittar jag det inte för att sökmotorn sparkar bakut då två av filmtitelns ord är på tre bokstäver. Jag hittade dock ett komprimerat omdöme från ett annat ställe som avslöjar att jag också hade vissa reservationer kring filmen. Specifikt med handlingen, precis som dig.

Filmen är mycket snygg. Jag tycker om blandningen av fotorealism och en mer avskalad animation. Musiken är underbar. Filmens långsamma tempo är mycket tilltalande. Filmens handling och karaktärer är intressanta. Tyvärr känner jag att det finns en del frågetecken i handlingen och det är en sådan sak som gör att betyget på filmen inte blir högre. Men jag hoppas att en sådan sak ska bli bättre ju fler gånger som man ser om filmen.

Jag har ett par andra filmer från samma regissör som jag har tänkt att se om någon gång, så jag ska försöka att se om The Sky Crawlers då med för att se vad jag tycker om filmen nu.

Edited by Garm, 03 November 2013 - 15:03.

#113 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 November 2013 - 16:53

Åh, tackar för att du delar med dig av ditt omdöme! Kanske är som du skriver att filmen kan växa en aning om man ser den fler gånger? Vad gäller det långsamma tempot så kan det spela in att jag var väldigt trött när jag såg den och då bidrog det inte direkt till mitt engagemang om man säger så. :P

"Ghost in the Shell" har jag hört mycket gott om och trodde jag hade den, men tji fick jag. Måste införskaffa den. Har du sett den?

#114 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 November 2013 - 17:47

Bionic Showdown: The Six Million Dollar Man and the Bionic Woman (1989) [US]
?: 1989 var året då Mel "Snurre Sprätt" Blanc gick ur tiden, The Simpsons hade premiär i Usa och den Bioniska familjen eventuellt skulle få tillökning med Sandra Bullock. Steve Austin (aka 6miljoners karln) är högste hönset för säkerheten för en idrottsgala i Toronto när en person med bioniska superkrafter bryter sig in och sätter käppar i hjulen. Tillsammans med Jamie Summers och nybioniska Kate går han till botten med spionhärvan.
Storyn är riktigt bra och funkar utomordentligt som ett avstamp för mer och jag skall erkänna att det är en av de få gångerna som "någon försöker fria men avbryts hela tiden"-intrigen funkar rakt igenom ...MEN... tyvärr så blir det upplevendemässigt aldrig mer än ett förlängt tv-avsnitt. Och det märks att franchisen är lite småtrött, det vill aldrig riktigt lyfta trots bra jobb genom hela produktionen.
Främst ville jag se den här pga Sandra Bullock, den här är lite före hennes stora genombrott i Speed. ...MEN... jag såg faktiskt både 6 Million Dollar Man och Bionic Woman när Sci-fi Channel sände i Sverige. Jag gillade bägge.
Bitvis är special effekterna ruggigt snygga måste jag säga ...MEN... 'bioniska superkraftljudet' man använder på Steve och Jamie blir bitvis enerverande, det var rätt skönt att man gav Kate en egen mer lågmäld effekt.
!: Med facit i hand så finns det ett visst underhållningsvärde i att Berlinmuren öppnades ett halvår senare. Och det är med en speciell känsla man ser referenserna till det gamla Sovjet och framför allt är det kul att de i det här fallet inte är utpräglade skurkar. Har man inte sett någon av TV-serierna får man nog inte ut så mycket av den här. Men å andra sidan kan det ju vara kul att se Bullock innan hon slog igenom.

fqq5BYam.jpg

#115 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 November 2013 - 21:09

Jag hade ju räknat med dig här: upplägg, schema ... ordning... Du vet - så jag får tummen ur. ;) :lol:

Har jag missat nåt? Känns som att jag har missat nåt. :P

-Sora, Kingdom Hearts

#116 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 November 2013 - 21:48

Motorsågsmassakern. :)

fqq5BYam.jpg

#117 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 November 2013 - 22:07

Ah, nu hänger jag med. Ni vill köra en Motersågsmassaker-filmfest? Visst, jag kan hänga med. :) Men Return of the Texas Chainsaw Massacre aka Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation skulle jag helst skippa då jag anser den vara en av de absolut sämsta filmerna jag någonsin har sett och bara tanken på att se den igen får mig att må illa. :P Fast jag kan falla för grupptrycket bara för er skull. :)

Annars har jag bara sett remaken och den hade jag blandade känslor över (mest negativa). Har av misstag redan sett den 2 gånger (då jag glömde bort att jag hade sett den). 

-Sora, Kingdom Hearts

#118 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 November 2013 - 22:21

Jag känner igen det där med att se om filmer av misstag ... en värdelös film (Druid/Kampen om Gallien) har jag rentutav råkat köpt två gånger på dvd. :P

Jag ser som sagt gärna filmerna men har svårt att få tummen ur, så om någon mer är sugen på filmfest är jag på. :)

fqq5BYam.jpg

#119 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 November 2013 - 22:41

Tråden är skapad, enligt er beställning, fröken! :D Önskas något annat? :P

Children of the Damned (1964)

Under ett IQ-test som gjorts på alla skolor i världen hittas 6 stycken som har otroliga identiska resultat och alla är exakt lika gammla. Dr. Tom Llewellyn och Dr. David Neville får barnen flygna till London i hopp om att hitta ursprunget bakom deras unika mutation men regeringsmannen Colin Webster har andra planer för dem.

Uppföljare till Village of the Damned (1960) men händelserna i första filmen nämns aldrig och det nämns aldrig i filmen när det hela utspelar sig så det här kan lika väl ha varit många år senare. Vissa saker med barnan skiljer sig stort med förgångarna. T ex deras unika hårfärg är borta och de är inte lika känslolösa. Och de har alla blivit födda på olika ställen i världen, inte i samma by som i första filmen. Och här shiftas skurkrollen lite från barnen.
Filmen ger också slutligen svaret på var barnen kommer från (samt att de själva inte vet mer än att de måste överleva), vilket var att de är människor från ca 1 miljon år in i framtiden och deras gener överskriver våra egna. Troligen var de menade att rädda mänskligheten från en mörk framtid.
Slutet vet jag inte vad jag ska tycka om. Barnen beslutar sig för att inte kämpa imot längre och låta sig bli dödade men av en olyckshändelse råkar soldaterna döda dem alla (och deras egna ambasadörer). Hela olyckshändelsen ska ha någon speciell mening då de fokuserar på skruvmajslen som orsakade det men jag förstår inte riktigt vad de ville säga.
En sak jag undrar är, var det här samma barn som dog i första filmen som man fick se flyga ut som andrar?[/spoiler]

En bra film, iallafall.

Betyg: Bra+

Edited by Crusader, 04 November 2013 - 01:09.

-Sora, Kingdom Hearts

#120 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 04 November 2013 - 07:15

Star Trek Into Darkness

Bättre än förra filmen, men fortfarande saknas Star Trek-känslan.

#121 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 November 2013 - 19:20

Ghost Chase (Hollywood Monster) (1987) [US/DE]
?: Två unga aspirerande filmmakare jagas ut på skattjakt av ett spöke.
Trevlig story som är tillräckligt lagom för att passa större delen av familjen, fungerar förvånansvärt väl trots sin ålder ...MEN... karaktärerna skaver lite emot varandra.
Special effekterna är riktigt bra och på det hela taget charmiga, dockan Louis är avgjort en av filmens höjdpunkter ...MEN... "Warren McCloud" skulle lätt kunna stjälpa hela filmen på egen hand.
Filmen slutar ungefär som man förväntar sig ...MEN... hur kommer det sig att det arroganta puckot "Warren" får tjejen på slutet?
!: Den här ägde jag en gång i tiden på VHS. Jag gillade filmen då och jag måste säga att jag gillar den även nu. Det har alltid varit ett litet frågetecken för mig att "Warren" är i princip bara en bi-karaktär som glider med de andra, med tanke på att storyn egentligen borde centreras runt honom. Kanske är det därför det är så svårt att ta honom till sig. Fred och Laurie är tillsammans med Louis de intressantare karaktärerna och dem som du egentligen hejar på. Inget man skrattar sig fördärvad under, men en underhållande film som bjuder på en del gotter.

fqq5BYam.jpg

#122 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 06 November 2013 - 02:03

Down the Road / Punishment (2013)

En typisk kompisfilm som enbart uppskattas av inblandade och dom närmast sörjande. Jag kan uppskatta intentionen och jag vet själv av egen erfarenhet hur jäkla kul det är att spela in film tillsammans med vänner. Men en del filmer ska knappt se dagens ljus och än mindre en bredare marknad som i det här fallet. Det känns smått omotiverat att den ens gavs ut på DVD, även om man så klart vill dra in lite stålar så att man kan göra den obligatoriska uppföljaren/prequel:en. Men det här är bara dålig. Dåligt som i D-Å-L-I-G-T. Man kunde gott ha arbetat vidare med filmskapandet och sedan lagt med tidiga övningar som den här i form av extramaterial på någon framtida utgåva när man har lärt sig att göra film ordentligt.

@XC: Nog har du väl sett Marlon Brando i något mer? Han spelar t.ex. Jor-El som är Stålis biologiska pappa i Superman från 1978.

Jag har sett Superman (och några av uppföljarna) ett par gånger men jag skulle ljuga om jag sade att jag mindes särskilt mycket från upplevelsen. Det är många år sedan nu. Kanske skulle man se om dem?

Inser att jag glömde svara på din fråga. Jo, man borde kanske ta och se om Stålis-filmerna. Det är också något som jag har varit sugen på att göra åtskilliga gånger under årens lopp. Det var länge sedan som jag såg dom äldre filmerna så jag undrar hur dom är idag. Jag var aldrig något större fan av dom som yngre, men man vill ju liksom bilda sig en lite mera färsk uppfattning. Och dessutom så har jag för avsikt att framöver se vad för spektakel som Zack Snyder har ägnat sig åt i den senaste filmen, så då kanske man borde se om dom andra med.

Åh, tackar för att du delar med dig av ditt omdöme! Kanske är som du skriver att filmen kan växa en aning om man ser den fler gånger? Vad gäller det långsamma tempot så kan det spela in att jag var väldigt trött när jag såg den och då bidrog det inte direkt till mitt engagemang om man säger så. :P
"Ghost in the Shell" har jag hört mycket gott om och trodde jag hade den, men tji fick jag. Måste införskaffa den. Har du sett den?

Jodå, Ghost in the Shell har jag sett åtskilliga gånger. Det är en riktigt bra film. Och som du givetvis borde ge en chans. Observera att det finns två versioner av filmen. Originalet samt en 2.0 vilket är en visuellt uppdaterad version. Turligt nog så finns båda två med på UK Blu-ray utgåvan så att man kan välja om man vill se originalet eller den uppdaterade versionen. Och om du är snabb så finns den att köpa för 99 kr just nu på Discshop. Ordinarie pris 299 kr.

Bionic Showdown: The Six Million Dollar Man and the Bionic Woman (1989) [US]

Tack, den lägger jag på minnet. Det verkar vara en bra film och något som jag gärna skulle se om jag fick möjlighet till det.

Ghost Chase (Hollywood Monster) (1987) [US/DE]

Vilket sammanträffande. Jag har den filmen, just på VHS. Och jag tycker att den är charmig och klart sevärd. Jag trodde att jag hade skrivit ett omdöme om den här på forumet, men jag kan då inte hitta något.

Edited by Garm, 06 November 2013 - 02:05.

#123 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 November 2013 - 08:50

Just nu har jag ett gäng motormasakrar på G, men jag är inte främmande för att ta itu med Stålis sedan efter det. :) Inklusive de nya filmerna (är det inte två va?)

fqq5BYam.jpg

#124 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 06 November 2013 - 14:15

Jupp, Superman Returns från 2006. En riktig soppa som jag minns den. Men även den filmen är väl värd en andra chans om man är på det humöret. Sedan finns det visst en film, Superman and the Mole Men, från 1951 också och Supergirl från 1984. Inga som jag har sett tidigare dock.

#125 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 November 2013 - 21:31

Garm: tack för tipset om Ghost in the Shell! *surfar raskt vidare till Discshop :)