Jump to content

Photo

The Incredible Hulk a.k.a Hulk 2

• Please log in to reply
261 replies to this topic

#101 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 May 2007 - 23:25

Det här låter riktigt bra ju! :) Hittills bara bra skådisar i rollerna! Vilket överlag verkar vara ett tecken på att nu när Marvel får full kontroll över sina filmer så kommer dom göra sitt bästa för att hålla en hög kvalité.

Var inte så säker på det. Marvel kan göra skräp de också. Och de har inte så värst mycket vana vid att göra filmer.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#102 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 May 2007 - 01:08

Det verkar väldigt lovande hittills. Bland annat duktiga skådespelare i rollerna. Och Marvel har haft en stor del i succéer som Spider-Man och X-Men. Nuff said.
*Hockey och superhjältar*

#103 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 May 2007 - 01:32

Visst har de haft stor del men nu har de full kontroll vilket betyder att Marvel bestämmer ALLT. Dret kan gå precis hur som helst.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#104 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 12 May 2007 - 17:22

Det är väl snarare en anledning att känna lugn och trygghet? Över manus och annan produktionskvalité. Det gör vi ju vanligtvis när Marvel sätter bra historieberättande konstnärer på sina andra produkter, serierna. ^^

#105 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 12 May 2007 - 17:35

Fast serier och film är inte samma sak. Precis som en som är bra på att göra TV-spel inte tvunget är bra på att göra film eller en som är bra på att göra animerad film inte nödvändigt är bra på att göra Live Action film.
Men visst, det är bra att de har stor kontroll över att göra filmen. Bara de ser till att rätt personer gör det och att de klarar av att göra de svåra besluten.

Edited by Crusader, 12 May 2007 - 17:36.

-Sora, Kingdom Hearts

#106 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 12 May 2007 - 17:53

ja fast tänk lite logiskt nu. Frank Miller är det slutgiltiga beviset på att en bra författare är en bra författare.. oavsett vilket medium han skriver för. Marvel har antagligen en bra författare med ett bra manus, det är dom vana vid att välja ut hela tiden, och dessa "creators" som dessa stora skådisar är, skulle nog aldrig ha valt att göra denna filmen om dom inte fått se på manus och budget och dylikt.

Ed Norton är en klippsk och talangfylld gosse. ;)

#107 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 13 May 2007 - 16:41

Det ser verkligen lovande ut vad gäller valet av skådespelare för Hulk 2. Absolut. Däremot manusförfattaren (Zak Penn, som har legat bakom "toppfilmer" som Elektra, Last Action Hero, Inspector Gadget och X-Men 3) och regissören Louis Letterier (Transporter?) känns inte alls lika förtroendeingivande.

#108 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 13 May 2007 - 16:51

Oj då... jag glömde bort regissör och författare... Minndes inte att det var dessa herrar. :(

Hmm. Man kan ju fråga sig, HUR har dom herrarna lyckats få Norton & CO att haka på denna film, med sina kalkonrykten?? Nu blev jag negativ igen... jäkla groda...

#109 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 13 May 2007 - 17:14

Inte meningen att sänka dina förväntningar så, Predabot. Jag är nog av åsikten att det kan bli antingen eller. Blir säkert en helt okej rulle, om de har lyckats få Norton i huvudrollen kan det väl inte vara helt dumt heller? ;)

#110 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 13 May 2007 - 17:36

Ja, Zak Penn gör ju bara dåliga manus. Jag menar X2 t ex. ;)

Håller med om Louis Letterier.
-Sora, Kingdom Hearts

#111 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 13 May 2007 - 17:50

Visst, Zak Penn är en av dem som låg bakom X-Men 2, men knappast den enda. Långtifrån. Bryan Singer, David Hayter, Mike Dougherty och Dan Harris hade stor del i det också. Man fick se mer vad han är kapabel till med Elektra eller X-Men 3.

Edited by Kermit, 13 May 2007 - 17:52.

#112 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 14 June 2007 - 16:07

William Hurt jagar Hulken
Oscarvinnaren William Hurt har skrivit för rollen som Hulkjägaren general Thaddeus "Thunderbolt" Ross.

Nu har även oscarvinnaren William Hurt (Spindelkvinans kyss) skrivit på för äventyret. Han spelar general Thaddeus "Thunderbolt" Ross som viger sitt liv för att jaga den gröna jätten.

Källa
Support your local search and rescue unit - get lost.

#113 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 June 2007 - 16:39

Bra skådespelare och så. När det gäller manusförfattare så funkar det ju ofta så att det är en jäkla massa människor som skriver och skriver om manuset,oftast görs de sista stora ändringarna när filmen redan filmas.Casten för den här filmen är riktigt bra. Intressant vilken typ av film det kommer att bli.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#114 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 June 2007 - 12:45

William Hurt kan nog bli bra i rollen som Thunderbolt. :)

#115 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 July 2007 - 12:54

New Hulk Shooting Location and Synopsis

The Incredible Hulk Synopsis

Tycker helt klart att detta låter intressant.

#116 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 July 2007 - 14:44

Hulkens nya design? - Ser intressant ut om inte annat.

Officiell Hemsida - Det finns dock inte mycket att se där just nu.

#117 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 30 July 2007 - 19:56

Den nya designen är nog mer trogen Hulk än den förra. Tycker den är mer lik honom i de serier jag läst. Dessutom ser han mycket råare ut och det är ju inte helt fel...
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#118 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 30 July 2007 - 20:04

Wooh, nu blir det äntligen en riktig Hulk på film! :thumbsup:
Som SSh säger, betydligt mer trogen de serier man läst.
Ser fram emot denna film :) Hoff Hulk smash!

Edited by Hofling, 30 July 2007 - 20:38.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#119 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 31 July 2007 - 19:17

HULK SMASH PUNY DC MOVIES!! :D

Ja, den nya designen verkar kunna bli rätt bra. :)

#120 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 31 July 2007 - 22:18

Nu är jag en av de få som verkligen gillade HULK och tyckte att den var väldigt bra filmatisering och gillade den designen. men visst, den här ser också bra ut.
-Sora, Kingdom Hearts

#121 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 31 July 2007 - 22:45

Nu är jag en av de få som verkligen gillade HULK och tyckte att den var väldigt bra filmatisering och gillade den designen. men visst, den här ser också bra ut.

I såna fall är jag en av de få också. Gillade den skarpt även om den hörde till min absolut värsta bioupplevelese någonsin.

Winter is Coming

#122 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 August 2007 - 12:57

Jag tyckte Ang Lee's film var bra fast jag har alltid haft lite svårt för hur Hulk ser ut. Sedan har jag även en del "problem" med bitar av handlingen men överlag är det en bra film. Värdig filmatisering av Hulk? Inte en aning, har för lite erfarenhet av serien för att uttala mig.

Tycker att The Incredible Hulk har vuxit sig starkare med tiden man får reda på mera och då jag var lite skeptisk i början så är jag hyfsat nyfiken på att få se slutreslutatet.

#123 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 October 2007 - 13:53

SHH - Spy Gets Peek at Universal Presentation: The Incredible Hulk

Source: Ain't-It-Cool-News on October 30, 2007

A scooper for Ain't-It-Cool-News got a peek at a Universal Pictures presentation of its upcoming projects that included Wanted, The Incredible Hulk and Hellboy II: The Golden Army. Here's the word on The Incredible Hulk.

The art I saw of Hulk was fairly similar to the Ang Lee hulk (i.e. green) but it looks like he wears ripped jeans (!) instead of short shorts. According to Voice Over Man, this Hulk will be 9 foot tall. Saw some ace animatics of Hulk racing through the city, hopping over cars, climbing up fire escapes and leaping off a building onto a helicopter. Also saw a cool shot of William Hurt as Thunderbolt Ross, complete with white tache. The coolest Hulk stuff was the concept art and animatics for Abomination. This dude looks awesome. He's huge (much bigger than the Hulk), kinda has clear, see-through skin, a chrome dome head and a protruding spine running up his back. There were some cool pre-viz shots of him with a car in each hand, 'clapping' them together and crushing some army guys. All the concept stuff I saw looked great, much more action-orientated than Lee's Hulk, but then I guess we knew that anyway.

Edited by Cartman, 31 October 2007 - 14:01.

#124 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 31 October 2007 - 16:26

hmm... låter som att designen av Abomination inte alls låter lika trogen serierna. :(

Eller ja, en hel del av dom sakerna kanske har sin förklaring med att animatroniken kommer förbättras med CGI här och var, senare.

#125 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 October 2007 - 16:52

Beskrivningen av Abomination låter inte alls likt. Det jag hänger upp mig mest på är "kinda has clear, see-through skin" men det kanske bara är i det stadiet nu och så färdigställer dom honom med CGI.