Att Håkan Loob skulle vara självgod kan jag inte direkt hålla med om ändå
Nja, det var väl mest en förflugen sarkasm från min sida, men jag gillar inte hans agerande i Hento-affären.
Okej att man visar sitt intresse för en annan Elitserieklubbs spelare innan säsongen är över - det kan jag köpa - men att skriva kontrakt med honom innan slutspelet ens dragit igång, när spelaren dessutom återfinns i motståndarlaget, det är lågt i mina ögon!
Loob blånekade naturligtvis till alla rykten, samtidigt som Henriksson fick svara på alla frågor i pressen och Luleåtränarna inte visste vad de skulle tro ...
FBK gjorde ju också en liknande sak när de skrev kontrakt med Timråbacken Martin Lindman (även han nybliven landslagsman) mitt under förrförra slutspelet.
Loob kallade affären lögn och förbannad dikt i media, men så fort sista matchen var spelad stod det klart att kontraktet var skrivet för länge sedan.
Lindman hamnade sedan på bänken i Färjestad innan han skeppades vidare till slagpåsarna i Malmö ...
Så kan man bete sig när man har ett kapital på 62 miljoner kronor och bestämmer sig för att lägga ner sitt juniorlag!
Men jag är inte bitter.
men jag kan säga att jag aldrig förstod varför Daniel Henriksson var så högt ansedd och fick spela i landslaget. Visst, vi har inte så många bra ordinarie målisar i Sverige efter Henke, men "Hento" har inte direkt imponerat på mig. Och där gick snacket ungefär som det verkar gå med Ledin, att han skulle vara mer uppskattad om han inte spelade i Luleå. Men Färjestad hade ju knappast skaffat Martin Gerber om Henriksson var stabil i målet...
Jag har inte sett några FBK-matcher denna säsong så jag kan inte uttala mig om Hentos spel, men han höll ju faktiskt nollan fyra gånger (tangerat klubbrekord) på de sjutton matcher han spelade innan Gerber plockades in ... så helt usel kan han knappast ha varit.
De låg femma i tabellen vid den tidpunkten och slutade fyra efter femtio omgångar ...
Man kan ju fråga sig om det var Gerber som låg bakom det jätteklivet.
Hur som helst tycker jag att det är lite märkligt att de lät Henriksson sitta på bänken ända fram till sista grundseriematchen!
Om han håller landslagsklass?
Nja, han gjorde nog det när han blev uttagen, men som sagt, då var ju konkurrensen inte så stor.
Tror dock fortfarande att han kan bli en riktigt stor målvakt, bara han får speltid och tränarnas förtroende ...
Slumpmålet som Affe gjorde var ju 5-2, i de sista sekunderna, det var inte direkt ett mål som avgjorde matchen. Ville bara tillägga det. 
Nja, det var faktiskt en hel minut kvar!
En evighet i hockey!
Och Luleå höll matchen vid liv in i det sista, så helt avgjort var det inte ...
Vad tros om kvartsfinalerna, då?
Tjaa ...
Frölunda-Luleå:Vill helst inte tippa något resultat här, men eftersom jag tänkte göra det i de andra mötena så måste jag ju göra det här också.
Jag säger 4-2 i matcher till Frölunda.
Längre än så vågar jag inte sträcka mig ... jag blir hellre glatt överraskad än gruvligt besviken!
Linköping-Södertälje:Tror att LHC tar detta med 4-1 i matcher.
Jag ser gärna SSK som vinnare i den här kampen, men frågan är om de kan få ordning på spelet och uppbåda den kämpaglöd som krävs.
De var otroligt lama i matchen mot Luleå senast, och om inte Jörgen Bemström tillåtits åka solo förbi tre Lulebackar vid kvitteringen så hade de knappast spelat den här matchen.
Linköping tycks ha fått ordning på truppen efter Husse/Tallinder-skandalen, och kan nog köra över Södertälje om inte SSK:arna är vakna.
Timrå-Djurgården:Tufft var ordet.
DIF har varit ojämna sett över hela säsongen, men de har en riktigt hög högstanivå och jag tror faktiskt att de vinner den här serien med 4-3.
Tyvärr.
Helst skulle jag se att Timrå gör en Frölunda och slår ut Stockholmsclownerna i fyra raka ... gärna med 8-1 i varje match.
Färjestad-MoDo:Usch.
Pest eller kolera ...
Håller en tumme för Modo, men jag tror att Färjestad vinner tämligen komfortabelt, 4-2 i matcher ... och Kent Forsberg skyller allt på domaren.
Hur många år i rad har egentligen FBK gått till final? Fyra?
Ja.
Men jag hoppas innerligt att de inte gör det i år igen ...