Jump to content

Photo

Battlestar Galactica Säsong 1 och 2

• This topic is locked This topic is locked
201 replies to this topic

#101 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 February 2006 - 10:41

Tack... Vet att det inte var medvetet. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#102 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 07 February 2006 - 14:25

nej men det er enddå tråkigt att bli spoilad , speciellt när man försöker hårt att inte bli det :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#103 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 February 2006 - 16:03

Huh... Satt och slösurfade på IMDb. (Ähh håll snattren, det gör väl alla då och då? :P ) Och visste ni att Tom Zerek (Dök upp första ggn i bild i Ep: 01x03 - Bastille Day) spela(de)s av Richard Hatch? Som i sin tur spelade Kapten Apollo i 1978 års orginal? :huh: :) Undrer om jag känt igenom honom om jag sett orginalet före remaken? :blush:

Mer eller mindre spoilerfria bilder:

Tom Zerek:
Posted Image

Capt Apollo anno '78:
Posted Image

Fick det också bekräftat där att det var Jane "Dr. Quinn" Seymour som spelade Serina, Apollos kortlivade hustru. :)

Edited by XC-SE, 09 February 2006 - 16:05.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#104 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 18 February 2006 - 11:34

Edit : tog bort inlägget !

Edited by Forever Xena, 18 February 2006 - 18:24.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#105 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 18 February 2006 - 16:36

Skulle rekommendera att du spoilermarkerar delar av det där.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#106 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 February 2006 - 21:44

Vad är poängen med att spoilermarkera ett ämne på spoilerforumet???

Edited by Peak, 18 February 2006 - 21:45.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#107 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 February 2006 - 22:11

Skulle rekommendera att du spoilermarkerar delar av det där.

Vad är poängen med att spoilermarkera ett ämne på spoilerforumet???

Undrar jag med.

Wylie, du får tänka på att vi har inte samma regler som på TV-Land när det gäller spoilers i spoiler forum.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#108 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 February 2006 - 02:09

Det gällde sista avsnittet i andra säsongen, mao ett avsnitt som inte kommer att sändas i USA förrän om två veckor.

-Gangstagrass

#109 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 09 March 2006 - 08:49

Galactica Returns In Fall
http://www.scifi.com...gory=2&id=34893

SCI FI Channel announced that its hit original series Battlestar Galactica will return in October with a full 20-episode third season. Production on the third season begins in Vancouver, Canada, in April.

Battlestar Galactica returns in its 10 p.m. ET/PT Friday timeslot and brings back the ensemble cast, which includes Edward James Olmos, Mary McDonnell, Katee Sackhoff, Jamie Bamber, James Callis, Tricia Helfer and Grace Park. As previously announced, Lucy Lawless will also join the cast for a 10-episode arc, reprising her role as D'Anna Biers, a Cylon .

Executive produced by Ronald D. Moore and David Eick, Battlestar Galactica is from NBC Universal Television Studio.

Season three promises even more of the drama, intrigue and action that viewers have come to expect from the series, the network said. The 90-minute second-season finale airs at 10 p.m. March 10.

Edited by XC-SE, 09 March 2006 - 08:52.

fqq5BYam.jpg

#110 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 April 2006 - 19:00

Jag har nyligen börjat se BSG och jag är helfast!!! Redan i miniserien såg jag en enorm kvalité som jag saknat i många sci-fi serier, som t.ex specialleffekter i världsklass för en tv-serie, utmärkta skådespelare med Edward James Olmos i spetsen, dialog och story som hela tiden får en att vilja se mer!

Har sett första säsongen och ett par på andra säsongen så här långt. Några avsnitt kvar :D

Winter is Coming

#111 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 April 2006 - 23:47

Har nyligen sett klart säsong 2 och jag är i närmaste chocktillstånd! Det var väldigt länge sen jag såg en så genomgående bra tv-serie! Jag säger bara WOW :D

Blir en lång väntan till säsong 3 nu, det är Juni som gäller va?

Winter is Coming

#112 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 April 2006 - 01:30

Kan bara instämma i ditt Wowande. :) Dess värre får vi vänta ända till oktober på s3. :(

Edited by Wylie Times, 14 April 2006 - 01:30.

-Gangstagrass

#113 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 April 2006 - 10:45

Kan bara instämma i ditt Wowande. :) Dess värre får vi vänta ända till oktober på s3. :(

Oktober??!! Det är ju aslänge!!! Får nog bli en omtitt av stargate för att fylla ut tiden :)

Winter is Coming

#114 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 April 2006 - 21:41

OKTOBER!!!
Har sett de 2 sista avsnittena nu och trodde jag bara skulle få vänta till sommaren :(

Vilket slut :o
Inte alls vad jag hade väntat mig.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#115 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 23 April 2006 - 21:24

30:e oktober dessutom så egentligen är det mer november... :(

-Gangstagrass

#116 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 April 2006 - 11:14

30:e oktober dessutom så egentligen är det mer november... :(

:upset: :upset: :upset:

Winter is Coming

#117 Supes

Supes

Lieutenant Junior Grade

• Validating
  • 52 posts

Posted 28 April 2006 - 15:32

Riktigt bra serie, bästa Sci-Fi serien sen Firefly. Har den visats i Sverige? Jag kollar inte på tv så jag har inte så bra koll.

#118 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 April 2006 - 15:36

Har den visats i Sverige?

Endast miniserien som gick på femman för ett tag sen mitt i natten.

#119 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 April 2006 - 00:19

Till vilket avsnitt har England kommit?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#120 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 29 April 2006 - 03:01

Dom har visat fram till 2.17

-Gangstagrass

#121 Supes

Supes

Lieutenant Junior Grade

• Validating
  • 52 posts

Posted 02 May 2006 - 16:03

Riktigt jobbigt att behöva vänta ända tills oktober för att få se fortsättningen när det slutade så bra! Och nu är snart Lost, Smallville och Prison Break slut. Vad ska man då titta på? 4400 kommer ju snart iaf..

#122 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 May 2006 - 11:10

Riktigt jobbigt att behöva vänta ända tills oktober för att få se fortsättningen när det slutade så bra! Och nu är snart Lost, Smallville och Prison Break slut. Vad ska man då titta på? 4400 kommer ju snart iaf..

Så är det ju tyvärr :( Sommaren är ju det bara repriser och ibland en del sport, nu i sommar är det ju fotbolls vm i över en månad :D

Winter is Coming

#123 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 May 2006 - 13:08

Så är det ju tyvärr :( Sommaren är ju det bara repriser och ibland en del sport, nu i sommar är det ju fotbolls vm i över en månad :D

Glöm inte att StarGate sätter igång i juli plus en ny serie verkar det som, som ska visas istället för BG :)

#124 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 May 2006 - 12:21

======================
BEVAKNINGSRAPPORT FRÅN DISCSHOP
======================

Följande bevakningar matchade vid senaste kontrollen en DVD-film på Discshop. Välkommen att besöka www.discshop.se

En ny produkt har utannonserats i en TV-serie du bevakat:

BATTLESTAR GALACTICA - SEASON 2 BOX (IMPORT) (Preliminärt releasedatum: 2006-08-18)
TV-Serie av Marita Grabiak med Edward James Olmos och Mary McDonnell. http://www.discshop.se/?id=54088
(Bevakningstyp: TV-serie)

För att ändra dina bevakningar, logga in på www.discshop.se

:thumbsup: Av bilden och dömma är det BSG 2.0 vilket skvallrar om att det bara är ena halvan av säsongen.

Edited by XC-SE, 05 May 2006 - 12:22.

fqq5BYam.jpg

#125 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 May 2006 - 18:45

======================
BEVAKNINGSRAPPORT FRÅN DISCSHOP
======================

Följande bevakningar matchade vid senaste kontrollen en DVD-film på Discshop. Välkommen att besöka www.discshop.se

En ny produkt har utannonserats i en TV-serie du bevakat:

BATTLESTAR GALACTICA - SEASON 2 BOX (IMPORT) (Preliminärt releasedatum: 2006-08-18)
TV-Serie av Marita Grabiak med Edward James Olmos och Mary McDonnell. http://www.discshop.se/?id=54088
(Bevakningstyp: TV-serie)

För att ändra dina bevakningar, logga in på www.discshop.se

:thumbsup: Av bilden och dömma är det BSG 2.0 vilket skvallrar om att det bara är ena halvan av säsongen.

Hade också den bevakningen. I fall det skulle vara en halva tror jag nog discshop skrivt 2.1 inte säsong 2. Jag beställer hellre från play.com det brukar inte bli lika dyrt som att beställa import från discshop.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier