Jump to content

Photo

Vad läser du just nu?

• Please log in to reply
983 replies to this topic

#101 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 April 2005 - 11:32

Så i ämnet om Liefelds grejer säljer..ja , den lär sälja mer än vad Titans säljer annars...vilket som jag redan nämnde är tragiskt. Men ja...man får väll tycka om vad man vill.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#102 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 30 April 2005 - 18:53

Om man jämför de olika TT-tecknarna så är det ju Perez som står ut. Han är bättre tycker jag. Annars ritar inte de andra bättre än Rob Liefeld just här. Annars kan jag gärna gå med på att Liefeld är sämre, men inte just här, med TT-bilderna.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#103 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 April 2005 - 19:03

Du får givetvis ha din åsikt, men att någon som Ivan Reis, eller Mike Mckone skulle vara lika "bra" (eller dålig) som Liefeld...nej..nej..

Har du förresten läst något med nya Teen Titans Tfels?, jag rekommenderar varmt den tidningen, en av mina favoriter just nu.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#104 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 30 April 2005 - 20:06

I allmänhet brukar Liefeld vara sämre än de andra, men just här har han gjort urskiljbara bilder medan några av de andra är riktiga röror.

Jag följer TT. Mycket bra tidning! Den är liksom lättsam och rejäl på samma gång. Faktiskt nästan Perez/Wolfman-klass! Tyvärr har jag inte hunnit läsa serier på några månader.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#105 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 May 2005 - 14:48

Tycker om Mike McKone (som väl jobbar för Marvel nu). Ivan Reis är okej. Michael Turner är bara ett stort...nä, även om han är bättre än Liefeld.
*Hockey och superhjältar*

#106 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 06 May 2005 - 21:16

Ranma ½ vol. 18 har jag visserligen redan läst, men kommer att läsa om senare ikväll ... Den var verkligen rolig! :D

#107 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 May 2005 - 19:05

Har precis läst nr.30-39 av Hawkman v3, och typiskt så hamnade man mitt i en cliffhanger. Jaja nr.40 kommer snart ut så man behöver inte vänta så länge på fortsättningen.
Nu ska jag ta och läsa färdigt Green Lantern - Rebirth :)
Har läst de 3 första nummrena, men väntat med de andra tills jag hade nr.6 i min hand (eller snarare i min dator).
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#108 Silversword

Silversword

Marsian

• Members
  • 491 posts
  • Interests:Fantasy &amp; Sf, historia, böcker, dator/tv-spel och serier.

Posted 19 May 2005 - 17:25

Bland de serier som jag läst den senaste tiden är följande speciellt värda att nämna.

SPX 2004 – A Sequential Art War Journal.
En serieantologi på temat krig, utgiven av The Comic Book Legal Defense Fund – en organisation som ger juridisk hjälp till skapare och säljare av serier. De olika historierna tar upp temat krig på olika sätt. Krig som de båda världskrigen (och möjliga kommande), Gulf Kriget, Kriget på Balkan och den senaste utvecklingen i USA tas upp. Till och med korstågen får vara med på ett hörn. Serierna varierar från självbiografiska eller biografiska till allmänt reflekterande, till påhittade krigssituationer. Det är det meningslösa och destruktiva som tas upp, till skillnad från den mer förskönade och/eller tillrättalagda bilden som annars kan förekomma. En av de medverkande, Bartley Johnson, har förövrigt en stil som påminner om Pirinens.

Persepolis 2: The Story Of A Return.
Andra delen i Marjene Satrapis självbiografiska serie. Hon har till skillnad från en del andra som gör självbiografiska serier något att berätta. Serien har både dramatik och humor och man får följa henne under hennes studier i Wien, som inte slutar helt lyckligt. Och Hennes återkomst till och vistelsen i Iran, fram till hennes slutliga flytt från landet.

Firebirds.
Av Jay Faerber och Andres Ponce. Farber är manen bakom Nobel Causes och den här serien är en ”one-shot” förlagd i samma värld. Den handlar om superhjältinnan Firebird som blir skadad i strid och är i behov av en blodtransfusion. Den enda som kan ge den är hennes dotter, Emily, som hittills varit placerad på internat ovetandes om hennes moders hemliga identitet. Hon har just börjat manifestera samma krafter som hennes mor.
Även om serien är trevlig och har ett bra koncept (och är värt ett köp) så känns den för kort. I och med att den bara är 48 sidor så blir handlingen något hoptryckt. Rebecca och Emily kommer överens förvånansvärt snabbt och enkelt. Trots att de knappt träfats tidigare och Emily är irriterad över att hon inte fått veta att Rebecca är Firebird och inte fått tillbringa någon tid med henne.
Posted Image

#109 Professor Decevio

Professor Decevio

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 23 May 2005 - 10:55

Just nu läser jag "De cape et des croces" mästerlig fransk serie om ett gäng oförvägna äventyrare på jakt efter världens största skatt. Denna serie har allt, snygga teckningar, bra manus och ett persongalleri man inte kan låta bli att älska och pirater i massor. Läs, läs, läs!
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#110 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 23 May 2005 - 15:55

Finns på svenska eller engelska att köpa var?

#111 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 23 May 2005 - 17:42

Runaways vol. 1, Neon Genesis Evangelion vol. 3 och Time Stranger Kyoko vol. 3 är vad som läses just nu.

#112 Professor Decevio

Professor Decevio

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 23 May 2005 - 17:57

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte att den finns på engelska och definitivt inte på svenska...fega jävla förlag. :angry:
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

#113 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 23 May 2005 - 22:19

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte att den finns på engelska och definitivt inte på svenska...fega jävla förlag. :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske vore något för Komika?

#114 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 23 May 2005 - 23:07

Läste precis nu den usla mangapocketen Astroboy, första volymen. Har sällan läst något värre skräp! Urk! Astroboy är ju legendar i Japan, eftersom det var en av dom allra första serierna. Fast är det här verkligen orginalserierna? Nån som har koll på manga som vet?

#115 Spazer

Spazer

Cadet Fourth Year

• Members
  • 29 posts

Posted 23 May 2005 - 23:58

Läste precis nu den usla mangapocketen Astroboy, första volymen. Har sällan läst något värre skräp! Urk! Astroboy är ju legendar i Japan, eftersom det var en av dom allra första serierna. Fast är det här verkligen orginalserierna? Nån som har koll på manga som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Om du syftar på de svenska Astroboy mangapocketarna så är det så vitt jag vet en modern version av originalet. Jag har själv inte läst varken originalet eller den nya versionen.

#116 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 24 May 2005 - 07:03

Jag tycker den mesta manga som ges ut i Sverige är skit. Det riktar sig till yngre läsare, och större delen av serierna går ut på tråkiga och innehållslösa slagsmål. Sen är de flesta karaktärer grymt tråkiga och platta...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#117 Professor Decevio

Professor Decevio

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 24 May 2005 - 08:35

Original Astro-Boy från 50' talet gjord av Osamu Tezuka är helt underbar. Finns en episod där en ond brottsorganisation kidnappar hundar och gör om dem till cyborgs eller något sådant. "The Hot Dog Corps" heter det avsnittet som finns i volym 1 av Darkhorses utgivning. Läs den!

Den nya svenska däremot is the shit och då menar jag inte i positiv bemärkelse.

#118 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 24 May 2005 - 08:55

Jag tycker den mesta manga som ges ut i Sverige är skit. Det riktar sig till yngre läsare, och större delen av serierna går ut på tråkiga och innehållslösa slagsmål. Sen är de flesta karaktärer grymt tråkiga och platta...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har absolut inget emot serier som riktar sig till barn bara som är bra gjorda. DB och One Piece är två exempel på jättebra action/äventyrsserier som kan uppskattas av både barn och vuxna.

Original Astro-Boy från 50' talet gjord av Osamu Tezuka är helt underbar. Finns en episod där en ond brottsorganisation kidnappar hundar och gör om dem till cyborgs eller något sådant. "The Hot Dog Corps" heter det avsnittet som finns i volym 1 av Darkhorses utgivning. Läs den!

Den nya svenska däremot is the shit och då menar jag inte i positiv bemärkelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, kanske skulle ta och läsa nåt gammalt orginal. :)

#119 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 24 May 2005 - 17:48

Jag tycker inte One Piece är speciellt bra, men visst duger det att läsa :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#120 Professor Decevio

Professor Decevio

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 24 May 2005 - 17:57

Jag tycker inte One Piece är speciellt bra, men visst duger det att läsa :P

<{POST_SNAPBACK}>

Hatar Ruffy d. Monkey i One Piece av följande skäl

1. Han är oerhört korkad.

2. Monkey...vad är det för efternamn?! :angry:

3. Han lider av självöverskattning, vem tusan är han att komma här och säga att han ska bli kungen av pirater och inte någon annan?

Notera att om Ruffy försvann ur One Piece skulle jag nog fortsätta köpa serien men tills vidare så håller jag mig till mina europeiska seriealbum utan irriterande gummimän.

#121 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 24 May 2005 - 20:35

Ähh, hela grejen med hans personlighet är att han ska vara korkad och naiv. Men jag antar att det inte är någon större idé att läsa One Piece om man inte gillar Ruffy. :)
Tyvärr hade jag själv inte råd att läsa den längre. :( Har dock storslagna planer på att låna alla hittills utkomna volymer av en snubbe i sommar. :D

#122 Professor Decevio

Professor Decevio

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 25 May 2005 - 09:03

Jag har inget emot seriefigurer som är korkade och naiva egentligen men Ruffy kombinerar dessa drag med en oerhörd självöverskattning och hurtighet som jag inte riktigt kan med. Lolona Zoro däremot, det är en riktig hjälte. :P

#123 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 May 2005 - 15:10

Läst färdigt Green Lantern Rebirth samt nr. 40 av Hawkman (och typiskt så är det ännu ett fortsättning följer avsnitt :( )

Har nu börjat läsa Star Wars i kronologisk ordning enligt Dark Horse Timeline.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#124 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 May 2005 - 15:23

Läst färdigt Green Lantern Rebirth  samt nr. 40 av Hawkman (och typiskt så är det ännu ett fortsättning följer avsnitt  :(   )

Har nu börjat läsa Star Wars i kronologisk ordning enligt Dark Horse Timeline.

<{POST_SNAPBACK}>

Var har du laddat ner dem? Är det en stor fil? :)
*Hockey och superhjältar*

#125 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 May 2005 - 15:57

Var har du laddat ner dem? Är det en stor fil? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Laddade ner Star Wars pack 1 på ena ZCultFM trackern tidigare i veckan.
Det kan man nog säga, den var nästan på 4GB :o

Sträcker sig från 'The Golden Age of the Sith' till 'Empire'

Nästa pack kommer visst vara lika stor.
Torrenten finns att hämta på bl.a Filesoup.com

Man har lite att läsa innan man kommer till tidningarna som handlar om 3e filmen, då hinner jag nog se filmen innan dess för att inte bli spoilrad :)