Vad läser du just nu?
Posted 30 April 2005 - 11:32
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 30 April 2005 - 18:53
Posted 30 April 2005 - 19:03
Har du förresten läst något med nya Teen Titans Tfels?, jag rekommenderar varmt den tidningen, en av mina favoriter just nu.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 30 April 2005 - 20:06
Jag följer TT. Mycket bra tidning! Den är liksom lättsam och rejäl på samma gång. Faktiskt nästan Perez/Wolfman-klass! Tyvärr har jag inte hunnit läsa serier på några månader.
Posted 01 May 2005 - 14:48
Posted 06 May 2005 - 21:16
Posted 17 May 2005 - 19:05
Nu ska jag ta och läsa färdigt Green Lantern - Rebirth
Har läst de 3 första nummrena, men väntat med de andra tills jag hade nr.6 i min hand (eller snarare i min dator).
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 19 May 2005 - 17:25
SPX 2004 – A Sequential Art War Journal.
En serieantologi på temat krig, utgiven av The Comic Book Legal Defense Fund – en organisation som ger juridisk hjälp till skapare och säljare av serier. De olika historierna tar upp temat krig på olika sätt. Krig som de båda världskrigen (och möjliga kommande), Gulf Kriget, Kriget på Balkan och den senaste utvecklingen i USA tas upp. Till och med korstågen får vara med på ett hörn. Serierna varierar från självbiografiska eller biografiska till allmänt reflekterande, till påhittade krigssituationer. Det är det meningslösa och destruktiva som tas upp, till skillnad från den mer förskönade och/eller tillrättalagda bilden som annars kan förekomma. En av de medverkande, Bartley Johnson, har förövrigt en stil som påminner om Pirinens.
Persepolis 2: The Story Of A Return.
Andra delen i Marjene Satrapis självbiografiska serie. Hon har till skillnad från en del andra som gör självbiografiska serier något att berätta. Serien har både dramatik och humor och man får följa henne under hennes studier i Wien, som inte slutar helt lyckligt. Och Hennes återkomst till och vistelsen i Iran, fram till hennes slutliga flytt från landet.
Firebirds.
Av Jay Faerber och Andres Ponce. Farber är manen bakom Nobel Causes och den här serien är en ”one-shot” förlagd i samma värld. Den handlar om superhjältinnan Firebird som blir skadad i strid och är i behov av en blodtransfusion. Den enda som kan ge den är hennes dotter, Emily, som hittills varit placerad på internat ovetandes om hennes moders hemliga identitet. Hon har just börjat manifestera samma krafter som hennes mor.
Även om serien är trevlig och har ett bra koncept (och är värt ett köp) så känns den för kort. I och med att den bara är 48 sidor så blir handlingen något hoptryckt. Rebecca och Emily kommer överens förvånansvärt snabbt och enkelt. Trots att de knappt träfats tidigare och Emily är irriterad över att hon inte fått veta att Rebecca är Firebird och inte fått tillbringa någon tid med henne.
Posted 23 May 2005 - 10:55
Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.
Väntar på: Skurkturneringen
Posted 23 May 2005 - 15:55
Posted 23 May 2005 - 17:42
Posted 23 May 2005 - 17:57
Finns på svenska eller engelska att köpa var?
Tror inte att den finns på engelska och definitivt inte på svenska...fega jävla förlag.
Posted 23 May 2005 - 22:19
Kanske vore något för Komika?Finns på svenska eller engelska att köpa var?
Tror inte att den finns på engelska och definitivt inte på svenska...fega jävla förlag.![]()
Posted 23 May 2005 - 23:07
Posted 23 May 2005 - 23:58
Läste precis nu den usla mangapocketen Astroboy, första volymen. Har sällan läst något värre skräp! Urk! Astroboy är ju legendar i Japan, eftersom det var en av dom allra första serierna. Fast är det här verkligen orginalserierna? Nån som har koll på manga som vet?
Om du syftar på de svenska Astroboy mangapocketarna så är det så vitt jag vet en modern version av originalet. Jag har själv inte läst varken originalet eller den nya versionen.
Posted 24 May 2005 - 07:03
last.fm Filmtipset
Posted 24 May 2005 - 08:35
Den nya svenska däremot is the shit och då menar jag inte i positiv bemärkelse.
Posted 24 May 2005 - 08:55
Jag tycker den mesta manga som ges ut i Sverige är skit. Det riktar sig till yngre läsare, och större delen av serierna går ut på tråkiga och innehållslösa slagsmål. Sen är de flesta karaktärer grymt tråkiga och platta...
Jag har absolut inget emot serier som riktar sig till barn bara som är bra gjorda. DB och One Piece är två exempel på jättebra action/äventyrsserier som kan uppskattas av både barn och vuxna.
Original Astro-Boy från 50' talet gjord av Osamu Tezuka är helt underbar. Finns en episod där en ond brottsorganisation kidnappar hundar och gör om dem till cyborgs eller något sådant. "The Hot Dog Corps" heter det avsnittet som finns i volym 1 av Darkhorses utgivning. Läs den!
Den nya svenska däremot is the shit och då menar jag inte i positiv bemärkelse.
Okej, kanske skulle ta och läsa nåt gammalt orginal.
Posted 24 May 2005 - 17:48
last.fm Filmtipset
Posted 24 May 2005 - 17:57
Jag tycker inte One Piece är speciellt bra, men visst duger det att läsa
![]()
Hatar Ruffy d. Monkey i One Piece av följande skäl
1. Han är oerhört korkad.
2. Monkey...vad är det för efternamn?!
3. Han lider av självöverskattning, vem tusan är han att komma här och säga att han ska bli kungen av pirater och inte någon annan?
Notera att om Ruffy försvann ur One Piece skulle jag nog fortsätta köpa serien men tills vidare så håller jag mig till mina europeiska seriealbum utan irriterande gummimän.
Posted 24 May 2005 - 20:35
Tyvärr hade jag själv inte råd att läsa den längre.
Posted 25 May 2005 - 09:03
Posted 28 May 2005 - 15:10
Har nu börjat läsa Star Wars i kronologisk ordning enligt Dark Horse Timeline.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 28 May 2005 - 15:23
Läst färdigt Green Lantern Rebirth samt nr. 40 av Hawkman (och typiskt så är det ännu ett fortsättning följer avsnitt
)
Har nu börjat läsa Star Wars i kronologisk ordning enligt Dark Horse Timeline.
Var har du laddat ner dem? Är det en stor fil?
Posted 28 May 2005 - 15:57
Var har du laddat ner dem? Är det en stor fil?
![]()
Laddade ner Star Wars pack 1 på ena ZCultFM trackern tidigare i veckan.
Det kan man nog säga, den var nästan på 4GB
Sträcker sig från 'The Golden Age of the Sith' till 'Empire'
Nästa pack kommer visst vara lika stor.
Torrenten finns att hämta på bl.a Filesoup.com
Man har lite att läsa innan man kommer till tidningarna som handlar om 3e filmen, då hinner jag nog se filmen innan dess för att inte bli spoilrad