Jump to content

Photo

Superman

• Please log in to reply
212 replies to this topic

#101 Agentum

Agentum

Captain

• Members
  • 572 posts

Posted 25 December 2005 - 04:40

Bara de inte har med sånt som att Superman flyttar planeter och rör sig så fort att han förflyttar sig i tiden, då skriker jag :D

#102 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 January 2006 - 15:14

Premiere Magazines långa och välskrivna artikel om Superman Returns

http://www.premiere....article_id=2489
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#103 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 January 2006 - 14:54

18 nya bilder från Superman Returns. Dock några av dem har vi sett förut.

http://www.calendarl...15.photogallery

Posted Image

Posted Image

Posted Image
Batman Begins

The Dark Knight

#104 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 15 January 2006 - 18:03

"Look Ma, no wires!" Det var min spontana tanke när jag såg den där första bilden. Allvarligt, hur lyckades de göra det där? Limmade de fast Rouths handflator i den där globen, eller vad?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#105 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 January 2006 - 19:36

De flesta close-ups är ju med Routh hängandes på vajer. Bilden ser inte photosop-manipulerad ut,men den är det säkert på något sätt.Svårt att se hur de gjort eftersom bilden är såpass liten.. Nåt att se sen på DVDn antar jag :) . Finns ju grejer i Batman Begins som man tänker hur man gjort, och sen när man sett på DVDn så är man mer imponerandes. Man kan åstadkomma rätt mycket med de rätta vinklarna också...

#106 Agentum

Agentum

Captain

• Members
  • 572 posts

Posted 16 January 2006 - 11:49

Varför är Lex porträterad som betydligt äldre?

Man kan ju lätt annars få föreställningen att han är i Supermans ålder eler något äldre enbart.

#107 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 16 January 2006 - 15:19

Eftersom han alltid varit betydligt äldre än Superman, undantaget Smallville där han är bara 6-7 år äldre.

Edited by super85, 16 January 2006 - 15:34.

Batman Begins

The Dark Knight

#108 Agentum

Agentum

Captain

• Members
  • 572 posts

Posted 17 January 2006 - 15:08

Eftersom han alltid varit betydligt äldre än Superman, undantaget Smallville där han är bara 6-7 år äldre.

Är inte det väldigt beroende på vilken variant man talar om isf?
Iband möttes de ju i Smalville och ibland inte föränn i Metropolis, är inte det senaste nåt hopkok av båda tom?
Läste en variant där han kom till Smalville för att studera meteroriterna och då träffade Clark bla.

Men men.

#109 Professor Decevio

Professor Decevio

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 17 January 2006 - 15:27

Spacey som Luthor. Ja, varför inte? Han borde väl veta hur man spelar onda, flintskalliga/tunnhåriga superskurkar?
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#110 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 17 January 2006 - 19:54

Spacey som Luthor. Ja, varför inte? Han borde väl veta hur man spelar onda, flintskalliga/tunnhåriga superskurkar?

Tja, han fick i alla fall förbereda sig när han var Dr. Evil i den där korta scenen i Austin Powers in Goldmember, om det är nån som sett den. Ett lustigt sammanträffande är att den "riktige" Dr. Evil dansar till låten Beyond The Sea i en scen i den filmen och att Spacey spelar Bobby Darin i filmen Beyond The Sea. Lite off topic kanske, men jag var bara tvungen att påpeka det.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#111 Professor Decevio

Professor Decevio

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 17 January 2006 - 21:58

Tja, han fick i alla fall förbereda sig när han var Dr. Evil i den där korta scenen i Austin Powers in Goldmember, om det är nån som sett den. Ett lustigt sammanträffande är att den "riktige" Dr. Evil dansar till låten Beyond The Sea i en scen i den filmen och att Spacey spelar Bobby Darin i filmen Beyond The Sea. Lite off topic kanske, men jag var bara tvungen att påpeka det.

Jag tänkte närmast på hans roll som Verbal Kint i "The Usual Suspects"
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#112 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 January 2006 - 02:31

Är inte det väldigt beroende på vilken variant man talar om isf?
Iband möttes de ju i Smalville och ibland inte föränn i Metropolis, är inte det senaste nåt hopkok av båda tom?
Läste en variant där han kom till Smalville för att studera meteroriterna och då träffade Clark bla.

Försöker formulera mig lite bättre, och lite mer korrekt,mitt tidigare inlägg var något haffsigt. Den "riktiga" Lex Luthor har alltid varit äldre än Superman, Earth...vilken j*vla earth det nu var där "Superboy" bodde, så var Lex jämnårig med Superboy/Clark(vart Smallville-skaparna Millar och Gough..enligt dem själva fick idèen till en yngre Lex), men den "riktiga" Lex som alltid var med i de riktiga Superman och Action Comics var alltid klart äldre än Superman. Under hans gröna-robot dräkts-tid så såg han dock något yngre ut en han gjorde tidigare..och var smalare... sen de senaste 20 åren var Luthor en äldre herre , men sen fick han en ung mans kropp eftersom han fått cancer av sin Kryptonit-ring och efter det fått sin hjärna opererad in i en klon eller något.............ja...ack kontinuitetens under.

Sen gjorde Mark Waid "Superman Birthright" elakt och osmakligt kallad "Superman:Stillbirth" (seg och onödig serie IMO), en Smallvillesiering av Byrnes Man of Steel, då Lex dök upp i Smallville...och efter det så har ingen på DC vågat riktigt svara på fansens rätt naturliga fråga "Vad fan menas?" och tror inte riktigt DC vet själv, nu får väl Geoff Johns fixa allt, som han brukar göra med DCs kontinuitets-tabbar.

Men som sagt, I alla live-action filmer och tv serier, undantaget då Smallville har man kört med en Lex som är betydligt äldre än Clark/Superman . Och eftersom Singer använder sitt Superman Returns som en "vague sequel to Superman : The Movie" så är det logiskt att han använder sig av en äldre Luthor, vilket jag tror att Kevin Spacey kommer att hantera briljant.
Batman Begins

The Dark Knight

#113 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 February 2006 - 20:36

Wondercon Q&A med Singer och Routh.

http://www.superhero...ews.php?id=3846
Batman Begins

The Dark Knight

#114 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 February 2006 - 15:18

I Superboy TV-serien så opererade sig sedan Lex så att han såg ut att vara 45-50 år gammal (För att gömma sig från Superboy och världen).
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#115 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 13 February 2006 - 15:27

Mm, de gjorde så för att han som spelade Lex i de tidiga avsnitten var så kass,men han blev lite bättre i slutet av hans "run" :) .
Batman Begins

The Dark Knight

#116 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 March 2006 - 16:32

Posted Image

[Testbild manippad som poster. Routh ser bra ut som Superman.

Edited by super85, 27 March 2006 - 16:34.

Batman Begins

The Dark Knight

#117 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 April 2006 - 15:09

Posted Image
Batman Begins

The Dark Knight

#118 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 14 April 2006 - 15:59

Briljant bild! :D Mjölk är bäst!

Synd att man inte alltid har råd med det dock... :( Mest kranvatten för mig.

#119 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 April 2006 - 21:06

Posted Image

Posted Image
Batman Begins

The Dark Knight

#120 Supes

Supes

Lieutenant Junior Grade

• Validating
  • 52 posts

Posted 27 April 2006 - 22:59

Brandon Routh ser ut som en Superman men kan han leva upp till rollen? Roligare hade det varit att se Tom Welling från Smallville. Kul iaf att Kevin Spacey är med som Lex Luthor. Tveksamt att filmen blir en hit dock, jag förväntar mig mer en Fantastic Four kvalite på den. Förhoppningsvis bättre än Lois & Clark åtminstone. Men vem vet, jag hade inga höga förväntningar på Sagan om ringen heller och den överträffade ju allt.

Edited by Supes, 27 April 2006 - 23:09.

#121 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 April 2006 - 17:00

Anser att det var ett bra drag att ha Brandon Routh,har aldrig sett att Tom Welling skulle ha potentialen att göra en riktigt bra Superman. Även om han funkar som en ung Clark Kent. Routh har liknande bakgrund som Reeve hade, fast skillnaden är att han tar över från Reeve,medans Reeve var den första riktiga bio-Supermanen (George Reeves hade ju varit populär i TV serien)

Här en kort men snygg flygsekvens från Superman Returns från Australiensisk reklmafilm för Cola. Hackade lite på datorn jag såg den på.

http://www.brandonro...commercial.html
Batman Begins

The Dark Knight

#122 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts
  • Interests:Spider-Man serier, superhjältefilmer, musik, träning och äta gott :)

Posted 30 April 2006 - 21:36

Anser att det var ett bra drag att ha Brandon Routh,har aldrig sett att Tom Welling skulle ha potentialen att göra en riktigt bra Superman. Även om han funkar som en ung Clark Kent. Routh har liknande bakgrund som Reeve hade, fast skillnaden är att han tar över från Reeve,medans Reeve var den första riktiga bio-Supermanen (George Reeves hade ju varit populär i TV serien)

Här en kort men snygg flygsekvens från Superman Returns från Australiensisk reklmafilm för Cola. Hackade lite på datorn jag såg den på.

http://www.brandonro...commercial.html

Grymt häftig flygsekvens, tror denna film blir riktigt bra. Har fullt förtroende för Singer, jag gillar att han har utvecklat storyn med Superman I och II som grund. Tyvärr kanske detta medför att folk som inte sett dessa filmer antingen väljer att inte se den nya eller inte förstår den så bra.

#123 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 May 2006 - 00:27

Så nu har WB släppt trailer 2 för Superman Returns. 3-4 veckor för sent för en sommarfilm tycker jag rent marknadsmässigt. Men ja jaja.

Routh imponerar.

http://www.superhero...ews.php?id=4170

och en youtube länk för de lite långsammare modemen och datorerna

http://youtube.com/w.....erman Returns

Och även en 21 megs Quick Time Fil som man kan ladda hem härifrån

http://www.sendspace.com/file/f40e4f

Edited by super85, 03 May 2006 - 00:35.

Batman Begins

The Dark Knight

#124 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 May 2006 - 11:41

Så nu har WB släppt trailer 2 för Superman Returns. 3-4 veckor för sent för en sommarfilm tycker jag rent marknadsmässigt. Men ja jaja.

Routh imponerar.

http://www.superhero...ews.php?id=4170

och en youtube länk för de lite långsammare modemen och datorerna

http://youtube.com/w.....erman Returns

Och även en 21 megs Quick Time Fil som man kan ladda hem härifrån

http://www.sendspace.com/file/f40e4f

Det där såg ju j*****t bra ut!

Winter is Coming

#125 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 May 2006 - 12:36

Bump.
Batman Begins

The Dark Knight