Numera är det skillnad, men en del av överlevarna från den perioden får ju fortfarande pengar för att göra film. Tyvärr.
Tru Calling
Posted 06 June 2005 - 20:47
Numera är det skillnad, men en del av överlevarna från den perioden får ju fortfarande pengar för att göra film. Tyvärr.
Posted 06 June 2005 - 20:58
*ser offtopic diket komma närmare och närmare*

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 07 June 2005 - 10:09
Du menar väl överträffas av hoppas jag?Hans skådespelarregister överträffar ju till och med en högaffel!
![]()
Precis...
Posted 10 June 2005 - 20:27
Det här avsnittet förde tankarna till Xena avsnittet "Been There Done That" (03x02) och när dagen startade om för 3e gången så kunde jag nästan höra Tru tänka: I'm missing something. I'm missing
something small....
Relationen till Luc kommer nog att spricka om han inte får reda på sanningen snart. Det var inte första gången som han infråga satte de sjukligt genomskinliga ursäkterna.
Det var heller inte första avsnittet som hon tvingades se någon dö, men det var defenitivt första gången som jag sett henne tvingas ändra sättet offret dör. "I'd die to save her life" skvallrade dock om utgången.
Kul också att Tru inte är helt perfekt, jag menar att hin missade räcksmörgåsen sista rundan.
Betyg: 4.50 desperata hjärtpatienter av 5 möjliga
Hela XWP citatet:[quote name='http://www.whoosh.org/epguide/trans/302trans.html']Xena: "The first day-- everything seems normal-- well, excepting that Joxer gets killed. The next day, I fix that, and then Argo gets killed. On the third day, I know that there was something I am supposed to do, and that somehow, it's tied in with this blood feud. So I find out all about the old man getting hit by the cart, and I save him. But, the fighting breaks out anyway, and Gabrielle gets killed. Uhhh! Uhhh! So, somehow, I am supposed to save the old man, stop everyone else from getting killed, and make peace between the two houses. It's too much. So-- I find out every stinky little thing there is to know about these people; I save the old man; stop the fighting; and then use the information I've got to make peace between the houses. And still, it isn't enough. I'm missing something. I'm missing something small. I think I know what it is. Thanks, I just needed to say that out loud."[/quote]

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 17 June 2005 - 14:21
Tru är naiv nog och tro att hennes kombinerade gåva och förbannelse skulle hålla sig borta under alla hjärtans dag så hon kunde ta en välbehövlig semester med pojkvännen...
Ack vad hon bedrog sig. Gissa vem som får byta en stuga vid kusten till en stugby granne med en kyrkogård. Och gissa vem som snubblar över ett lik på kärlekssemestern och får spendera en dag två gånger?
Tru har en viss förmåga att ta snabba beslut - vid helt fel tillfälle. Varför iöht komma på tanken att åka hem - innan man fått det bekräftat att problemet undanröjts? Punktera däcket på bilarna skulle ha varit en bättre idé än den hopplöst genomskinliga lögn Tru/Harrysson drog för sina respektive.
Återigen så lyckades manusförfattarna lura mig. När Kevin först knackade på rutan så suckade jag inombords - inte den gamla storyn igen... Sedan så är Kevin plötsligt ett av offren... Och jag helt bortfintad.
Möjligheten att Lindsey skulle vara det nya offret fanns ju där, en hel del var ju annorlunda jämfört med rond 1. Men samtidigt så trodde jag inte det direkt. Fattar inte riktigt vad Eileen sade/gjorde som Tru kopplade till henne som mördaren... Eller... Jag förstår, men inte hur det kunde vara så uppenbart.
Jag tror förresten att Davies har en liten chrush på Tru...
Ett helt OK avsnitt som försöker vara lite av en rysare men som inte riktigt når den klassen.
Betyg: 3.50 Självmordsbenägna Seriemördare av 5 möjliga.

Posted 24 June 2005 - 08:17
Davies är en karaktär som jag gillar. Han är lite asyncron från de övriga i serien. Och att han känt till och kanske tom varit i kontakt med fenomenet tidigare var väl ganska uppenbart. Men...
Att Trus mamma skulle ha haft gåvan också? Det var en överasknining som hette duga. Kanske lämnade hon över gåvan till den av sina barn som "lyssnade" efter henne. En överraskande twist. Annars...
Som vanligt så spelade det ingen roll hur många teorier man hade om mördaren, fel hade man ändå. Fanns inga direkta brister eller logiska kullerbyttor i avsnittet. Manusförfattarna låg nästan hela tiden steget före så man aldrig riktigt kunde avgöra när/var/hur. Och...
Först så tyckte jag att det var slarv av Davies att inte vara mer försktig när han pratade med Tru om mordet - med tanke på att han visste att han hade en oinvigd inne på sitt kontor. Men å andra sidan så vet man ju inte själv hur man reagerar i den där situvationen. Även om han borde varit mer på sin vakt. Så...
På det hela taget ett helt OK avsnitt... Inget som direkt åstadkom blixt och dunder. Men ett bra avsnitt som inte slog av på takten.
Betyg: 3.75 Genomsnälla skönhetsdrottningar av 5 möjliga.

Posted 01 July 2005 - 21:38
Jason "Brandon" Priestley gör här sitt intåg... och karaktären påminner lite om en sunkigare Brandon. Gillade honom inte alls och tippar på att han kommer att bli Tru's nya span.
Mamman verkade vänta på mördaren - som om de hade något eget planerat men detta kan helt enkelt vara en återupplevd dag. Tru har ju visat samma otåliga tendens flera ggr. Man kan ju undra om det är av relevans att Mamman verkar vilja att Tru skulle se på... Men å andra sidan så är detta bara en dröm - så hur mycket som är dröm coh hur mycket som är verklighet vet vi inte.
Jag hade på känn att Pappan visste mer om detta än han ville påskina, och man kan ju undra varför mördaren plötsligt försökte döda Jordan... Därför att han inte fick betalt, eller ljög pappa för Tru och betalade honom - fast då av en helt annan anledning än den han gav Tru?
Och ja... det skulle ha varit en superb twist om det inte varit så jag jag redan listat ut att pappan hade mer att göra med mammans död än han ville att Tru skulle veta.
En detalj jag funderade över: Mamman gömmer Tru i garderoben, när mördaren jagar Tru genom lägenheten gömme rhon sig i en garderob... Var det en tillföllighet ... eller?
Betyg: 2.75 snabba nattsvarta nödlögner av 5 möjliga.

Posted 15 July 2005 - 08:59
Den här serien upphörs aldrig förvåna. Just som jag började tvivla på att serien ens skulle hålla de 26 producerade avsnitten ut så slänger man in ett nytt koncept: Spegelbilder. *Wow*
Harrisson växte i det här avsnittet, när han lägger den sidan till så kan han vara både förstående och omtänksam. Och vilket team han, Tru coh Davies är! Synd dock att ngn skvallrade för fräldrarna och Melissa tog livet av sig iaf. Hoppas han kan hitta styrkan att hjälpa Tru igen.
Davies släppte till lite, har inte tänkt på att man inte vet så mycket om honom tidigare men visst... Så är det ju. Kul att äntligen få veta när/var/hur Trus mamma försökte rädda honom (och som det visade sig: hans fru). Davies är en sådandär trygg och stabil vänn som hon behöver när hon fångas i en dag.
Jack vet jag inte riktigt vad jag skall tro om. En idé som jag fick igår var tt han kunde vara utsänd som en motvikt till Tru. En annan idé som jag fick förra veckan var att det på något vis lämnades "rester" av den omspelade dagen kvar i hans sinne... (Om nu Jack var den som ringde och skvallrade så spricker den sistnämna teorin). Tvivlar på att han känner till och delar Trus förmåga...
Intressant twist också att låta Melissas och Geoffreys öden byta plats. Även om det var lite genomskinligt när bådas liv var räddade ca en kvart för tidigt...
Ett bra avsnitt som lockade till nästa, och som lätt tar sig upp på min top 5 lista.
Betyg: 4.25 Krossade spegelbilder av 5 möjliga.

Posted 01 September 2005 - 22:51
Posted 03 September 2005 - 09:23
Ledtrådarna fanns där: Den vackliga elektriciteten, den osynlige vaktmästaren och Jacks handstil. Och efteråt förstod man helt hur det hängde ihop.
Harrison kan ordna party han, men varifrån fick han idén till att en hyrd bubbelpool är en bra födelsedags present? Grälset mellan Avery och Lexi var tydligen menat att hända och jag lade märke till att (eftersom man redan viste om det) fick se mer av grälet andra omgången.
Blev lite besviken när Carrie visade sig jobba med Jack. Tycker synd om Davies som antagligen kommer att utnytjas nu för att ge Jack fördelar.
När jag såg lapparna hade så gjorde jag direkt kopplingen till Tru's födelsedags kort. Handstilen är ganska speciell. Och därmed visste jag att varken Avery/Lexi eller Carrie var offret och att Jack försökte vilseleda Tru.
Jag har efterlyst flera gånger att Tru skulle misslyckas om så bara för att visa att hon inte är ofelbar. Och nu fick vi det, på sätt och vis tycker jg att det är bra att elektrikern dog i en olycka och inte pga ett mord.
Störande moment: Jack. Jag tycker verkligen inte om karaktären och jag tycker att det här "dödens spel" som utspelas av Tru och honom drar ned serien.
Betyg: 3.75 Trasiga säkringar av 5 möjliga.

Posted 05 September 2005 - 12:55
Störande moment: Jack. Jag tycker verkligen inte om karaktären och jag tycker att det här "dödens spel" som utspelas av Tru och honom drar ned serien.
Jag tror du är den första som tyckt så
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 05 September 2005 - 16:46

Posted 06 September 2005 - 11:38
De flesta som dissade serien brukar ju tycka att den blev bättre då det fick en motpart i det hela. Jag instämmer väl i det, även om jag tycker den var bra innan.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 20 September 2005 - 20:56
Posted 20 September 2005 - 21:22

Posted 21 September 2005 - 09:39