Gårdagskvällens avsnitt var lite bättre iallafall än föregående

jakten gick vidare på nervgasen och Jack tog som väntat Rosslers plats för att få tag på resten av behållarna.
Jack, CTU och Presidenten ställdes inför den klassiska frågan, att offra några för att skydda det stora flertalet. Den debatt och vånda som framkom kändes ganska trovärdig, och Jacks beslut att ordervägra gav klent resultat i slutändan då behållarna är åter på drift.
Lynn's snabba återkomst efter att blivit nedslagen kändes inte trovärdigt, inget syntes på honom eller kostymen
På det hela, ett par kantiga avsnitt, men det är långt kvar
Serien återgår till ett avsnitt i veckan i TV 4 from Torsdag 30/3.
Visst förstår jag vad som driver honom men börjar det inte bli lite för vanligt med tortyrscener i amerikanska serier nu? Såväl i Lost och inte minst 24. Läste en insändare i Metro som trodde att den stora frekvensen av tortyr i serier är för att göra folk mer avtrubbade inför den tortyren USA bedriver i Irak och Afganistan. Kanske lite konspiratoriskt men visst börjar tortyren bli vardagsmat i såväl tv-serier som filmer exempel V for Vendetta.
Någon konspiration är det väl inte

men tendensen verkar helt klar, tycker jag med. Gränserna flyttas fram hela tiden och kanske för några år sen så skulle det blivit ett ramaskri från granskningsnämnden, men nu hörs inget, inte vad jag vet iallafall...