Jump to content

Photo

XC-SE:s sanna identitet...

• This topic is locked This topic is locked
110 replies to this topic

Poll: Vad tillhör XC-SE för kön? (25 member(s) have cast votes)

Vad tillhör XC-SE för kön?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote

#101 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 July 2005 - 13:54

Eftersom jag inte säger att varken män är bättre än kvinnor eller att kvinnor är bättre än män så är det varken eller. Män och kvinnor är lika bra och inget bättre än de andra. Det var i alla fall ingen förolämpning, utan bara ett felaktigt antagande.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#102 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 26 July 2005 - 14:12

Nej, det var inte alls uppenbart. På något sätt. Istället bör ovanstående skribent kanske tänka på vad han har för fördomar (även om det i det här fallet slog rätt ut).

<{POST_SNAPBACK}>

Alltså? Fördomar har vi allihopa och jag tänker mycket på de jag har, bra eller dåliga, sedan är ju gränsen oklar mellan fördomar och erfarenhet, eller hur? Jag försöker alltid vara öppen men ändå dömmer jag alltid människor lite på förhand, mot min vilja ibland, ofta revideras min uppfattning och det tycker jag är rätt kul faktiskt, människor som visar sig vara något helt annat än jag förväntar mig fascineras jag av otroligt, dvs de som bryter mönstret och inte bara bryter mönstret för sakens skull utan på ett äkta sätt.

Nej då, jag gjorde ett avvägande efter noggrant tänkande. Jag tycker som sagt var XC-SE inte skriver som en tjej,  utan en kille och det står jag för.

Egentligen var det väl inte så mycket om vad Jazzdevil skriver som jag reagerade på, utan snarare på sättet han skrev det på. Kan vara jag som är lite småbutter, men skenhelighet och "holier-than-thou"-attityder är något jag har svårt för (då det inte är jag som står för den... ;) ). Men som sagt var, är väl bara jag som hade en skum morgon... Sorry om någon blev upprörd.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ogillar överlägsna människor. Översittare är den värsta sorten enligt mig. Alla kan någon gång tycka att de är bättre än alla andra. Men folk som verkligen tycker att de är mer värda än andra kräks jag på så jag kanske kan förstå varför du blev lite småbutter men mitt inlägg var verkligen inte menat som ett "besserwisser-statement" utan som en sarkastisk liten glimten i ögat spark i baken på majoriteten som trodde att XC-SE var en kille.

Dessutom tycker jag det var rätt harmlöst...hur många här inne dömmer inte ut saker slentrian mässigt på förhand i enlighet med sina fördomar?

Edited by Jazzdevil, 27 July 2005 - 09:57.

#103 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 27 July 2005 - 10:00

Sarkasm kan ofta lätt misstolkas - särskilt då man inte är på topphumör. Som sagt var, en överreaktion från min sida. Som du skriver är det rätt harmlöst.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#104 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 July 2005 - 12:25

Det är just därför man skall använda sig av smilies... :D

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#105 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 27 July 2005 - 12:42

smilies? hmm...ja kanske, suck...de verkar ju faktiskt vara här för att stanna... i brist på ansiktsuttryck och tonläge kanske det ändå är ett alternativ som jag motsträvigt måste börja använda...

#106 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 July 2005 - 12:45

Men det finns ju andra alternativ: *fniss* *lol* *asg* *bredflin* *sarkasm*...

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#107 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 27 July 2005 - 13:39

Antagligen bristen på smiley som bidrog till att jag misstolkade dig. Tyvärr. SMileys är bra på sådant sätt. Eller så kan man gör som XC-SE skrev - funger det också *ler*

#108 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 July 2005 - 13:47

Om jag är osäker på om mottagaren förstår smilies, så skriver jag faktiskt hellre *ler* än :-)...

fqq5BYam.jpg

#109 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 30 July 2005 - 20:04

spännande värre ;)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#110 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 November 2005 - 20:51

:lol:

Någon har varit inne och röstat igen. Härmed meddelas att det är fusk att rösta i efterhand när man har facit. :P

En moderator kanske kan stänga tråden ... -_-
Support your local search and rescue unit - get lost.

#111 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 09 November 2005 - 21:25

den saken fixar jag! :cool2:
The sky's the limit.

Jon var namnet: