XC-SE:s sanna identitet...
Posted 22 July 2005 - 13:54
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 26 July 2005 - 14:12
Nej, det var inte alls uppenbart. På något sätt. Istället bör ovanstående skribent kanske tänka på vad han har för fördomar (även om det i det här fallet slog rätt ut).
Alltså? Fördomar har vi allihopa och jag tänker mycket på de jag har, bra eller dåliga, sedan är ju gränsen oklar mellan fördomar och erfarenhet, eller hur? Jag försöker alltid vara öppen men ändå dömmer jag alltid människor lite på förhand, mot min vilja ibland, ofta revideras min uppfattning och det tycker jag är rätt kul faktiskt, människor som visar sig vara något helt annat än jag förväntar mig fascineras jag av otroligt, dvs de som bryter mönstret och inte bara bryter mönstret för sakens skull utan på ett äkta sätt.
Nej då, jag gjorde ett avvägande efter noggrant tänkande. Jag tycker som sagt var XC-SE inte skriver som en tjej, utan en kille och det står jag för.
Egentligen var det väl inte så mycket om vad Jazzdevil skriver som jag reagerade på, utan snarare på sättet han skrev det på. Kan vara jag som är lite småbutter, men skenhelighet och "holier-than-thou"-attityder är något jag har svårt för (då det inte är jag som står för den...). Men som sagt var, är väl bara jag som hade en skum morgon... Sorry om någon blev upprörd.
Jag ogillar överlägsna människor. Översittare är den värsta sorten enligt mig. Alla kan någon gång tycka att de är bättre än alla andra. Men folk som verkligen tycker att de är mer värda än andra kräks jag på så jag kanske kan förstå varför du blev lite småbutter men mitt inlägg var verkligen inte menat som ett "besserwisser-statement" utan som en sarkastisk liten glimten i ögat spark i baken på majoriteten som trodde att XC-SE var en kille.
Dessutom tycker jag det var rätt harmlöst...hur många här inne dömmer inte ut saker slentrian mässigt på förhand i enlighet med sina fördomar?
Edited by Jazzdevil, 27 July 2005 - 09:57.
Posted 27 July 2005 - 10:00
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 27 July 2005 - 12:25

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 27 July 2005 - 12:42
Posted 27 July 2005 - 12:45

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 27 July 2005 - 13:39
Posted 27 July 2005 - 13:47

Posted 09 November 2005 - 20:51
Någon har varit inne och röstat igen. Härmed meddelas att det är fusk att rösta i efterhand när man har facit.
En moderator kanske kan stänga tråden ...

This topic is locked