Bash.org, warpdrive.se, tjuvlyssnat.se
Posted 11 September 2006 - 16:40
Haha det där skulle jag nog kunna sagt för typ 3-4 år sen
Du pysslar väl inte med olagliga nedladdningar...? Det är ju förbjudet vet du
Okänd?
Posted 14 September 2006 - 15:24
<red_com> det finns sånna stjänor. kolega behövde en speciel fil som låg på en server på annan plats. så han mailar och ber om den. snubben som hadde filen kommer sen hit släpandes på hela jävla servern, med skärm, tgb och allt. för en liten jäkla fil som går in på en diskett!! vissa går över bron för att hämta vatten, andra tar ett plan till indonesien, fyller en ica-kasse med vatten ur kungens toalett för att sedan åka hem igen och hälla i sin egen för att spola...

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 14 September 2006 - 15:29
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 14 September 2006 - 16:06
Somliga har dataexpertis
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 14 September 2006 - 16:40
Nä
Haha det där skulle jag nog kunna sagt för typ 3-4 år sen
Du pysslar väl inte med olagliga nedladdningar...? Det är ju förbjudet vet du![]()
Jon var namnet:
Posted 15 September 2006 - 00:27
Nä
menade mest att jag inte var så insatt i dator-världen då, men frågade folk så ofta jag kunde, och ibland drog lite dumma slutsatser...
![]()
Finns inga dumma slutsatser, bara riktiga eller felaktiga. Riktiga slutsatser är bra, det betyder att man lärt sig något. Felaktiga slutsatser är bättre, det betyder att man kommer att lära sig något.
Okänd?
Posted 15 September 2006 - 15:54
(Två pensionärer sitter och diskuterar tunnelbanevagnarna.)
Man 1: Det är så jobbigt att gå av tåget, när folk är i vägen.
Man 2: Det är värre att gå på tycker jag!
Man 1: Nej, så är det väl ändå inte.
Man 2 (bestämt): Jo, så är det!
Man 1 (vänder sig till tonårstjej): Brukar du stå i vägen när folk går på?
Tjejen: Nä, faktiskt inte. (Man 1 ler triumferande.)
Man 2 (till bägge två): Jag behöver åtminstone inte använda blöja!
Röda linjen mot Mörby centrum
(Tjej 20+ berättar för sin pojkvän 20+ om sitt jobb).
Tjejen: Han sa att jag skulle få löneavdrag om jag inte hittade den. Och jag skulle leta överallt, TILL OCH MED där nere. Men jag hittade den i alla fall inte och berättade det för honom. Sedan sa han "Om jag hittar den där nere så blir jag jävligt förbannad".
Killen (högt och tydligt): Jag tror halva vagnen har misstolkat det där!
Tjejen: Hehe, jo men han heter Kalle i alla fall.
Killen (skeptiskt): Det misstolkas fortfarande...
Gröna linjen mot Skarpnäck
<avbryt> lärde mej en fin sak i helgen..
<avbryt> att 1 liter sprit är precis lagom till 3 personer..
<avbryt> om 2 av dom inte dricker...

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 15 September 2006 - 19:14
Okänd?
Posted 16 September 2006 - 18:33
Jag har suttit en del i kassa på ICA och man har ju fått höra ett och annat. En sak jag har tänkt på är hur dessa sexskämt alltid går hem. “Vill du ha sex?” är en klassiker som nog varenda kassörska råkat ut för. Och det slår ALDRIG fel. Folk reagerar direkt och fnissar mer eller mindre generat.
Jag råkade ut för något liknande:
Ett hyfsat ungt par kommer till kassan. Killen kånkar på en stor säck hundmat, han går fram mitt emot mig och slänger säcken på golvet medans hans tjej plockar upp lite småsaker på bandet.
Han säger “…och så har jag 20 kilo hundmat mellan benen” varpå tjejen tittar lite snett på honom och sedan på mig med en tvivlande uppsyn, så säger hon “Åja, nu ska du inte skryta!“
<Fredrik_> dagens avsnitt av krambjörnarna var helt efterblivet
<Fredrik_> förutom att hela programmet verkar uppkommit under nån sjuk knarkvision (de bor ju i det "magiska landet i det blå")
<Fredrik_> så brister det ibland i logiken
<Fredrik_> iaf de ska alltid moralisera
<Fredrik_> så de tre krambjörnarna hade lovat att baka kakor med farmor
<Fredrik_> men så blir de kidnappade av en jävla tokhäxa som förvandlar dem till grönsaker
<Fredrik_> farmor räddar dem dock genom att skjuta hjärtan från magen och paralysera häxan
<Fredrik_> men sen så är dem typ ledsna
<Fredrik_> för de hade ju brutit sitt löfte att baka kakor med farmor
<Fredrik_> och farmor typ "ja man ska inte lova vad man inte kan hålla"
<Fredrik_> "det ska vi komma ihåg" säger dem och ser oändligt skamsna ut
<Fredrik_> ALLTSÅ
<Fredrik_> att bli kidnappad av en jävla psykopat som förvandlar dig till en grönsak är enligt mig en helt fullgod anledning att utebli till kakbakning med farmor
<Fredrik_> den där rosa krambjörnen var jävla cynisk också
<Fredrik_> var typ på tivoli och så fanns det en trollkarl som påstod att han kan trolla bort vem han ville
<Fredrik_> "men det är faktiskt vetenskapligt omöjlig" säger rosa björn
<Fredrik_> VETENSKAPLIGT OMÖJLIGT
<Fredrik_> du är en talande jävla NALLEBJÖRN med en farmor som skjuter HJÄRTAN UR MAGEN och ni bor fan i ett jävla regnbågsland i HIMMELEN

Posted 16 September 2006 - 19:03
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 16 September 2006 - 21:02
Och här trodde jag att det skulle bli frågan om färväxlingskomik (alla tänker en sak men det visar sig vara ngt helt annat). Men det är ju tjusningen med Tjuvlyssnat. Nya kombinationer.Brevbärare 1: Hur är det med Stanley?
Brevbärare 2: Va?!
Brevbärare 1: Jag frågade hur det var med Stanley?
Brevbärare 2: Hur vet du om Stanley?
Brevbärare 1: Jo, jag och Anna som jobbade här förut diskuterade det igår.
Brevbärare 2: Diskuterade ni min Stanley?
Brevbärare 1: Ja.
Brevbärare 2: Varför diskuterade ni min Stanley?
Brevbärare 3 (Blandar sig i samtalet): Vem är Stanley?
Brevbärare 1: Hans snopp!
Brevbärare 3: Va? Har du döpt din snopp till Stanley?
Brevbärare 2: Ja, det är efter märket på en slagborrmaskin.
Postterminal, Stockholm

Posted 17 September 2006 - 21:12
<jesusghet> ok IE sucks
<jesusghet> it doesnt support google calendar
<shaan> it does support spyware though
<sphr>> hjelp
<sphr> hur skickar jag pappersbrev?
<sphr> alltså
<sphr> jag har ett kuvert
<sphr> vad ska jag skriva på det o.O
<xo__> sphr, gå med det du ska skicka till ica och säg: hjälp!![]()
<sphr> och var?
<snutte> lol
<snutte> sphr: u suck at irl
<sphr> ja
<sphr> fan inte skickat annat än mail de senaste tio åren
<bluefish> :>
<bluefish> allvarligt?har du int... .. .
<snutte> Förnamn Efternamn
<snutte> Gata, gatunummer
<xo__> sphr, nere till höger. namn, adress, postnr ort,
<snutte> Håla
<snutte> postnummer
<sphr> nere till höger, okay
<sphr> hur vet jag om det får plats? o.O
<xo__> sphr, det vet man inte före det är för sent;)
<xo__> eller så kan du öva påett annat papper =)
<sphr> jävla omständig skit
<sphr> dom mailar mig en pdf-fil
<sphr> tar hjälp av något mongo för att skriva ut
<sphr> sen ska man snigelmaila
<Perc> högteknologiskt informationssamhälle
<sphr> många protokoll det här
<jnz-> the IRS
<sphr> satan
<sphr> skrev fel
<sphr> >_>
<xo__> haha
* sphr letar tipex
<xo__> welcome to the REAL world![]()
<sphr> >_<
<sphr> brev igen..
<sphr> P.O. Box 12514, SE-102 29 Stockholm, Sweden
<sphr> skriver man hela det där på en rad?
<Iceman-> nejdå![]()
<xo__> sphr, du är fan värd.
<jnz-> sphr: ersätt alla kommatecken med <br>
<Iceman-> P.O. Box 12514
<Iceman-> 102 29 Stockholm
<xo__> sphr, att ha dig på teve när du ska skciak ett brev, detskulle jag betala för
<Iceman-> Sweden
<Iceman-> sådär borde det vara
<snutte> sphr: spela in en film hur man skriver brev irl och skicka till svt så dom kan köra det på UR
<snutte> eller pogo pedagog
5:ans spårvagn, Göteborg
Tjej 18+ #1: Ska du rösta imorgon?
Tjej 18+ #2: Imorgon är det nog lite försent att rösta...
Tjej 18+ #1: Men åh, jag menar ju i Idol!
Edited by Marie Morot, 17 September 2006 - 21:13.
Posted 20 September 2006 - 07:34
Men åh, jag menar ju i Idol!
Warpdrive
<CarniX> var typ 3e dagen, inte sovit nått.. gick i typ 6an eller nått.. så ville vi ha mat, så frågade våran kock om han ides laga nått, då sa han "gå och sätt på makaronerna så fixar jag rästen"
<CarniX> så jag frågade "ok hur gör jag?" han svarade "ta den största kastrullen, häll i hela påsen och glöm inte att salta"
<CarniX> så jag gjorde det..
<CarniX> sen satte jag ofc plattan på max och gick upp
<CarniX> efter ett tag kom en underlig snubbe från köket.. och tittade mordiskt på mig..
<CarniX> och skrek nått om vatten.. och jag bara svarade "du sa inget om det!"
Edited by rino, 20 September 2006 - 07:44.
Okänd?
Posted 20 September 2006 - 08:42
Den här då:
(Alkistant 50+ sitter och pratar högljutt i mobilen. Konduktören 40+ kommer in i vagnen.)
Alkistant: När kommer vi till Örebro?
Konduktör: Vi har precis lämnat Örebro.
Tanten: Men varför stannade inte tåget? Jag skulle ju av där!
Konduktör: Vi stannade två gånger. Både vid Örebro södra och vid Örebro Central.
Tanten: Stanna tåget jag måste av här!
Konduktör: Vi kan inte stanna mitt ute på linjen. Du får följa med till Arboga och ta ett annat tåg tillbaka.
Tanten (i mobilen): Först stannar de inte sen måste man åka till Arboga!
Tåg, Örebro

Posted 20 September 2006 - 09:06
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 21 September 2006 - 05:11
Detta är från en blogg (roger rönnberg, 3e tränare i Luleå Hockey) på kuriren.nu
Den roligaste händelsen senaste veckan kom när en riktigt kär supporter och Luleå Hockey-vän, som är frisör till yrket, på engelska skulle presentera några produkter som laget använder. Han skulle bland annat visa hur ett hårvax fungerar och sa:
"You take it in your hand and the more you rub it, the harder it gets..."
Posted 21 September 2006 - 05:22
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 21 September 2006 - 06:36
[/quote]
Hej och välkommen till avdelningen för missbrukade smileys
[quote name='GaterGirl' date='21 Sep 2006, 06:11' post='91574']
"You take it in your hand and the more you rub it, the harder it gets..." [/quote]
[/quote]
Posted 21 September 2006 - 11:48
Cappy: Jag sa ju att forument behövde den där smileyn!
Edited by XC, 21 September 2006 - 11:49.

Posted 21 September 2006 - 15:35
(Två konsulter sitter och småpratar efter en affärslunch.)
Svensken: I am in the middle of building a house, it is a lot of work even if I don´t do all of it myself.
Engelsman: Yeah? What kind of house?
Svensken: You know, in Sweden we normally live in tree houses.
Lunchrestaurang pa Avenyn i Göteborg

Posted 21 September 2006 - 15:36
Posted 21 September 2006 - 16:51
Cappy: Jag sa ju att forument behövde den där smileyn!
Om folk inte vet när den skall användas skulle inte jag säga att den behövs
Svensken: You know, in Sweden we normally live in tree houses.
Yes and we man make fire and club women in the head and drag back to our treehouses
Posted 26 September 2006 - 12:33
The+Substantiv kan ge en del roliga konstellationer för de invigda.Kvinna (i högtalarröst): We are going to have an extra stop in Gothenburg. We will have a stop at Liseberg because of the...the...the mess. Ehm, because of the mess with books. This stop is near where the mess is.
Tåget mot Göteborg ifrån Malmö (under bokmässan)
Edited by XC, 26 September 2006 - 12:34.

This topic is locked