Jump to content

Photo

Medium

• Please log in to reply
145 replies to this topic

#101 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 26 January 2007 - 09:29

Tyckte det var så kul när spöket var i badrummet med dem lol.

Stackars Bridget, men åtminstone drömmer hon allt der hemska i en tecknad version.

Nu är det bara att vänta tills nästa avsnitt.
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#102 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 26 January 2007 - 14:41

tror åklageren er sjuk och att vi kommer se mera i nästa avsnitt.

Japp. Sjuk. I anslaget drömde han mardrömmar - och blötte ned sängen :P Mycket imponerande avsnitt överlag, med ett någorlunda engagerande cotw (for once), och en oerhört snygg/läskig bilkraschsekvens. Och Bridgettes tecknade drömmar! :D Det här är Medium när serien är som bäst - och det var ett tag sedan nu.
------>Sci-Fi Nytt <-------

#103 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 02 February 2007 - 12:29

Så fick vi andra delen av den här storyn. Tyvärr inte alls lika bra som den första. Det kändes som att de fått väldigt bråttom att sy ihop storyn, för lösningen med att märka tavlan innan konsthandlaren fick den ägde ju rum utanför bild så att säga.

Clay-historien blev ju ganska tjatig också till slut. Tog upp mer plats än den behövde. Och så slutscenen med Bridget i sängen. Snyggast hade varit om hon än en gång vaknat och skrikit "Moommmmmyyy!" mitt i natten, men att det varit en helt vanlig mardöm. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#104 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 February 2007 - 17:27

Såg detta avsnitt, missade förra. Fattade sålunda ingenting. För min del så var "Clay"-storyn helt onödigt omfattande. Gillar slutet, även om det var förutsägbart med förfalskningarna (det visste jag redan tidigt in i avsnittet).

Betyg: OK.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#105 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 02 February 2007 - 18:42

Jo, att målningarna hemma hos den ensamstående mamman handlade om förfalskningar var ju tämligen uppenbart. Storyn med Clay var först cool, sedan söt och mot slutet tjatig. Men Joe som sa åt honom att försvinna och som försökte "se" honom genom Ariel var sött. :D

#106 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 February 2007 - 19:01

Jag tycker att man lyckats fånga ett någorlunda normal familj iaf, (synska krafter borträknade) det är uppenbart att man inte haft för avsikt och skapa den perfekta familjen som smidigt får ihop karriärerna med barnens problem. Mr Dubois "hon är min" scen i sovrummet är helt obetalbar i från flera synvinklar. Dels som den svartsjuke mannen (fast den är ju ganska klishéartad) men mer därför den i god balans visar hur mycket han accepterar sin fru och sina barns krafter. En av avsnittets bästa scener.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#107 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 02 February 2007 - 19:52

Ur vår synvinkel är familjen Dubois väldigt normal, med ett jämställt förhållande mellan makarna, men i USA är det en tämligen unik familj och jag kan tänka mig att deras familjesituation retar upp många traditionalister. :evil:

"Normal" i det här fallet tar inte hänsyn till Allison och flickornas mediala förmågor då. ;)

#108 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 February 2007 - 20:13

Haha. Antagligen. Nu när du säger det så är det något "europeiskt" över familjen Dubois. :)

Edited by XC, 02 February 2007 - 20:13.

fqq5BYam.jpg

#109 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 February 2007 - 22:45

Ett Groundhog Day-avsnitt! Välgjort hur det upprepades, fast med små varianter på temat hela tiden. Och hur det knöts ihop med fallet som skulle upp i rätten. Att det skulle höra ihop på något sätt var väntat, men blev ändå en twist med hur det hängde ihop. Undrar om allt hade förändrats om Allison och Joe hade haft sex istället... Å andra sidan, vem hade gått igång på det förspelet? :rolleyes:

Mycket bra spel av Ariel idag. Duktig tjej. :)

Och tydligen är Scanlon fortfarande ihop med borgmästar-tjejen. Jag trodde det var slut? :blink:

#110 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 09 February 2007 - 07:03

Å andra sidan, vem hade gått igång på det förspelet?

hehe precis min tanke :P

Ja Ariel var fantastisk i detta avsnitt, en eloge för mycket bra skådespeleri.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#111 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 09 February 2007 - 12:32

Ett Groundhog Day-avsnitt! Välgjort hur det upprepades, fast med små varianter på temat hela tiden. Och hur det knöts ihop med fallet som skulle upp i rätten. Att det skulle höra ihop på något sätt var väntat, men blev ändå en twist med hur det hängde ihop. Undrar om allt hade förändrats om Allison och Joe hade haft sex istället... Å andra sidan, vem hade gått igång på det förspelet? :rolleyes:

Mycket bra spel av Ariel idag. Duktig tjej. :)

Och tydligen är Scanlon fortfarande ihop med borgmästar-tjejen. Jag trodde det var slut? :blink:

Helt sant, Ariel var lysande! :) Och jag blev riktigt chockad av scenen där Allison blev påkörd och scenen där hon inte har några ben. :skull:
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#112 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 February 2007 - 13:23

Jo, jag blev också chockad. Först trodde jag att det var på riktigt, men när hon låg i sjuksängen och inte hade några ben förstod jag att det måste vara en drömsekvens. :ph34r:

#113 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 February 2007 - 01:03

Bra avsnitt ikväll igen. Charlie Walker är en scary, scary man. :ph34r: Hur ruggigt var det inte att han kunde få tjejen att göra vad som helst? :ph34r:

#114 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 February 2007 - 09:28

Ja precis ! men så inte Alison lite konstig ut då hon skar upp köttet där på sluttet ? som om han gåt ind i henne ?

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#115 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 16 February 2007 - 10:58

Ja precis ! men så inte Alison lite konstig ut då hon skar upp köttet där på sluttet ? som om han gåt ind i henne ?

Det måste jag ha missat! Läääskigt! :(
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*

*

#116 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 February 2007 - 11:19

Så uppfattade jag det inte alls. Snarare var det väl att hon ansträngt sig och lagat en stek efter det andra mediets recept och kände sig nöjd med det. Hintar om matlagningsproblematiken för henne togs ju upp i första scenen med den kvinnan och hon sa att hon var dålig på att laga mat och i en senare scen där Joe berömde henne för middagen, att det varit så gott. Tror snarare att de tre scenerna hängde ihop och var familjerelaterade mer än att de hade med hennes jobb att göra. Men det är min tolkning. :)

#117 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 16 February 2007 - 11:38

Så uppfattade jag det inte alls. Snarare var det väl att hon ansträngt sig och lagat en stek efter det andra mediets recept och kände sig nöjd med det. Hintar om matlagningsproblematiken för henne togs ju upp i första scenen med den kvinnan och hon sa att hon var dålig på att laga mat och i en senare scen där Joe berömde henne för middagen, att det varit så gott. Tror snarare att de tre scenerna hängde ihop och var familjerelaterade mer än att de hade med hennes jobb att göra. Men det är min tolkning. :)

Fan, vad jag måste ha missat scener när jag pluggade. :(
--Freja

*

*

#118 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 February 2007 - 13:10

Så uppfattade jag det inte alls. Snarare var det väl att hon ansträngt sig och lagat en stek efter det andra mediets recept och kände sig nöjd med det.

Jo det är säkert så , men jag tyckte hon såg ut att njuta skära i steken lite för mycket :lol: nog bara min överansträngde fantasi :P

Min avatar samling

#119 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 February 2007 - 00:10

Ännu ett solitt och bra avsnitt. Vilken bra säsong det här är (nu i början iaf)! :wub:

Att historierna hörde ihop var ju givet, men kopplingen var inte på något sätt självklar. Och hur snyggt var det inte att kameran började berätta historien för henne - till och med utan batteri. :D

Det här är faktiskt veckans höjdpunkt på tv för mig.

#120 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 23 February 2007 - 07:04

Ja det var ett bra avsnitt och Marie har rätt i sin bedömning :)

Min avatar samling

#121 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 23 February 2007 - 08:42

Hyfsat bra avsnitt :)
Jag satt först där och undrade hur allt hörde ihop och det tog nog en bra stund innan det började att klarna. Snyggt gjort...drömde till och med om bil alarma kom jag just på haha. Det gick in i mitt huvud efter att ha sett avsnittet
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#122 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 23 February 2007 - 09:45

Hyfsat bra avsnitt :)
Jag satt först där och undrade hur allt hörde ihop och det tog nog en bra stund innan det började att klarna. Snyggt gjort...drömde till och med om bil alarma kom jag just på haha. Det gick in i mitt huvud efter att ha sett avsnittet

Roligt med bilalarmet! :D Bra avsnitt, Bridgetts dans med sked på näsan - så gulligt! Jag gillar Bridgette. :)
Och inte helt uppenbar plot, det är bra. :)
--Freja

*

*

#123 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 23 February 2007 - 11:33

Nu kan jag ju inte påstå att jag följer varje avsnitt av Medium, men uppfann inte manusförfattarna just en ny "superkraft" åt Alison?
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#124 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 March 2007 - 20:34

Haft en snabb maraton dag under eftermiddagen av Medium (mycket snabbspola ;) )

Senaste avsnittet var bara för härligt, när Marie? bara vill titta på 'myrornas krig' på TV och just en specifik kanal och han trodde att hon hade autistiska drag pga kollegans prat. Och så visar det sig att hon tittar på just kanal 282 pga att det går barnprogram där som är en betal-TV kanal. Hon är en kabel-TV tjuv :lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#125 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 March 2007 - 20:46

Gillade också det slutet. Med tanke på de gåvor som finns i familjen så förvånar det mig att han inte listade ut det tidigare. :lol:

fqq5BYam.jpg