Medium
Posted 26 January 2007 - 09:29
Stackars Bridget, men åtminstone drömmer hon allt der hemska i en tecknad version.
Nu är det bara att vänta tills nästa avsnitt.
Posted 26 January 2007 - 14:41
Japp. Sjuk. I anslaget drömde han mardrömmar - och blötte ned sängentror åklageren er sjuk och att vi kommer se mera i nästa avsnitt.
Posted 02 February 2007 - 12:29
Clay-historien blev ju ganska tjatig också till slut. Tog upp mer plats än den behövde. Och så slutscenen med Bridget i sängen. Snyggast hade varit om hon än en gång vaknat och skrikit "Moommmmmyyy!" mitt i natten, men att det varit en helt vanlig mardöm.
Posted 02 February 2007 - 17:27
Betyg: OK.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 02 February 2007 - 18:42
Posted 02 February 2007 - 19:01

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 02 February 2007 - 19:52
"Normal" i det här fallet tar inte hänsyn till Allison och flickornas mediala förmågor då.
Posted 02 February 2007 - 20:13
Edited by XC, 02 February 2007 - 20:13.

Posted 08 February 2007 - 22:45
Mycket bra spel av Ariel idag. Duktig tjej.
Och tydligen är Scanlon fortfarande ihop med borgmästar-tjejen. Jag trodde det var slut?
Posted 09 February 2007 - 07:03
Å andra sidan, vem hade gått igång på det förspelet?
hehe precis min tanke
Ja Ariel var fantastisk i detta avsnitt, en eloge för mycket bra skådespeleri.
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 09 February 2007 - 12:32
Ett Groundhog Day-avsnitt! Välgjort hur det upprepades, fast med små varianter på temat hela tiden. Och hur det knöts ihop med fallet som skulle upp i rätten. Att det skulle höra ihop på något sätt var väntat, men blev ändå en twist med hur det hängde ihop. Undrar om allt hade förändrats om Allison och Joe hade haft sex istället... Å andra sidan, vem hade gått igång på det förspelet?
![]()
Mycket bra spel av Ariel idag. Duktig tjej.![]()
Och tydligen är Scanlon fortfarande ihop med borgmästar-tjejen. Jag trodde det var slut?
Helt sant, Ariel var lysande!
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 09 February 2007 - 13:23
Posted 16 February 2007 - 01:03
Posted 16 February 2007 - 09:28
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 16 February 2007 - 10:58
Ja precis ! men så inte Alison lite konstig ut då hon skar upp köttet där på sluttet ? som om han gåt ind i henne ?
Det måste jag ha missat! Läääskigt!
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
*
Posted 16 February 2007 - 11:19
Så uppfattade jag det inte alls. Snarare var det väl att hon ansträngt sig och lagat en stek efter det andra mediets recept och kände sig nöjd med det. Hintar om matlagningsproblematiken för henne togs ju upp i första scenen med den kvinnan och hon sa att hon var dålig på att laga mat och i en senare scen där Joe berömde henne för middagen, att det varit så gott. Tror snarare att de tre scenerna hängde ihop och var familjerelaterade mer än att de hade med hennes jobb att göra. Men det är min tolkning.Ja precis ! men så inte Alison lite konstig ut då hon skar upp köttet där på sluttet ? som om han gåt ind i henne ?
Posted 16 February 2007 - 11:38
Så uppfattade jag det inte alls. Snarare var det väl att hon ansträngt sig och lagat en stek efter det andra mediets recept och kände sig nöjd med det. Hintar om matlagningsproblematiken för henne togs ju upp i första scenen med den kvinnan och hon sa att hon var dålig på att laga mat och i en senare scen där Joe berömde henne för middagen, att det varit så gott. Tror snarare att de tre scenerna hängde ihop och var familjerelaterade mer än att de hade med hennes jobb att göra. Men det är min tolkning.Ja precis ! men så inte Alison lite konstig ut då hon skar upp köttet där på sluttet ? som om han gåt ind i henne ?
![]()
Fan, vad jag måste ha missat scener när jag pluggade.
*
*
Posted 16 February 2007 - 13:10
Så uppfattade jag det inte alls. Snarare var det väl att hon ansträngt sig och lagat en stek efter det andra mediets recept och kände sig nöjd med det.
Jo det är säkert så , men jag tyckte hon såg ut att njuta skära i steken lite för mycket
Posted 23 February 2007 - 00:10
Att historierna hörde ihop var ju givet, men kopplingen var inte på något sätt självklar. Och hur snyggt var det inte att kameran började berätta historien för henne - till och med utan batteri.
Det här är faktiskt veckans höjdpunkt på tv för mig.
Posted 23 February 2007 - 07:04
Posted 23 February 2007 - 08:42
Jag satt först där och undrade hur allt hörde ihop och det tog nog en bra stund innan det började att klarna. Snyggt gjort...drömde till och med om bil alarma kom jag just på haha. Det gick in i mitt huvud efter att ha sett avsnittet
Posted 23 February 2007 - 09:45
Hyfsat bra avsnitt
![]()
Jag satt först där och undrade hur allt hörde ihop och det tog nog en bra stund innan det började att klarna. Snyggt gjort...drömde till och med om bil alarma kom jag just på haha. Det gick in i mitt huvud efter att ha sett avsnittet
Roligt med bilalarmet!
Och inte helt uppenbar plot, det är bra.
*
*
Posted 23 February 2007 - 11:33
Okänd?
Posted 03 March 2007 - 20:34
Senaste avsnittet var bara för härligt, när Marie? bara vill titta på 'myrornas krig' på TV och just en specifik kanal och han trodde att hon hade autistiska drag pga kollegans prat. Och så visar det sig att hon tittar på just kanal 282 pga att det går barnprogram där som är en betal-TV kanal. Hon är en kabel-TV tjuv
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 03 March 2007 - 20:46