Jump to content

Photo

Lost Säsong 2

• Please log in to reply
397 replies to this topic

#101 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 23 November 2005 - 22:24

Jag gillade avsnittet... men inte att hon dog - jag började gilla henne beättre sen hon slutade vara en primadonna.
Posted ImagePosted Image

#102 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 November 2005 - 22:27

Shannons flashbacks ändrade ju totalt på hennes karaktär som vi lärt känna henne i början av serien. :rolleyes:

Tänkte inte på att det kunde varit samma olycka som Jacks blivande fru ... :unsure:

Trots långa scener med de överlevande från bakre delen av planet var avsnittet inte någon höjdare, imho.

Jo, och Claire gillar inte att Charlie ta stor plats med skötseln av Aaron. Då kommer det snart en brytning där då, tippar jag. Vilket kommer få Charlie att börja med heroinet igen om inte Locke tar det av honom innan. [/spekulationer]
Support your local search and rescue unit - get lost.

#103 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 November 2005 - 22:30

Men då!! så här kan det ju inte sluta.
Håller med övriga om Ana, får mycket dåliga vibbar från henne.
Har stört mig på Sharon länge, men nu förstår man lite bättre varför hon betett sig som hon gjort, men jag kan inte tro att hon kommer dö.
Iså fall är det två som är döende nu, men dom är väl inte så långt bort från lägret och Jack.

Vad arg jag blir när tv-hallåan säger att nästa avsnitt är säsongsavslutning. Det heter SÄSONGSUPPEHÅLL!!!!
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#104 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 23 November 2005 - 22:35

Förresten, var det Jack som snabbt smet förbi rutan i första scenen på sjukhuset? Det var en läkarklädd kille som jag alltförsent hann kolla in ansiktet på.

Edited by Ned Flandiddelianders, 23 November 2005 - 22:36.

I love the smell of napalm in the morning

#105 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 November 2005 - 22:39

Förresten, var det Jack som snabbt smet förbi rutan i första scenen på sjukhuset? Det var en läkarklädd kille som jag alltförsent hann kolla in ansiktet på.

Ja det var det.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#106 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 24 November 2005 - 08:45

Det heter SÄSONGSUPPEHÅLL!!!!

Just det !!!

Sonen var aldeles förvirrad , frågade om säsongen redan var slut och såhär kan man väl inte slutta den :rolleyes:

Vilken grym död för Shannon ( om hon dör ) nu då hon äntligen hittat en som älskar henne och tror på henne. Sayid var rätt så pissed of tror jag , Ana får nog problemer med han !

Tyckar Charlie börjar bli lite tråkig.

Och vad hände med Cindy ? tror ni The Others har henne ?

Är Walt levandes eller er det hans " anda " ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#107 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 24 November 2005 - 09:02

Ännu ett bra avsnitt! En grym cliffhanger också! Egentligen är jag inget större fan av Shannon men självklart hoppas jag inte att hon dör, då hon är helt klart är en intressant karaktär (inte den mest övertygande skådespelerskan, men ändå ;) ). Jag tror inte att Walt är död, men grabben har en massa mystiska förmågor vi inte känner till. Han kan mycket väl ha försökt meddela Shannon eftersom det är hon som har hans hund och därför att de ska hitta honom. Vem vet? Och dessa viskningar i skogen? Otäckt värre. De påminner mig om en mycket bra Lovecraft-novell...Återigen, ett mycket bra avsnitt. Väldigt synd att det är sista avsnittet på ett tag nästa onsdag :(
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#108 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 24 November 2005 - 10:20

Ääääääääntligen ett bra och spännande avsnitt. Allt det här med bunkern och det tycker jag har spårat ur men nu har Lost genast blivit intressant igen!
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#109 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 24 November 2005 - 11:37

Sayid säger att han tror på henne innan han själv får se Walt och allt är bra igen? Trodde de själva på det eller var det bara för att de skulle ha en gullig scen innan hon dör? :rolleyes:

Hunden sniffar på Walts tröja och leder henne rakt till Boones grav? Iofs är hunden inte spårningstränad, men vad ska det betyda? Absolut en set-up för något längre fram ...

#110 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 24 November 2005 - 13:17

stör mig också på tv4-hallåan och hela tv 4. de vill att man ska gå in på deras site och diskutera vem som ska ta hand om vincent!!! det betyder troligen att shannon dör, men kunde de för i helvete inte komma på nåt bättre?!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#111 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 24 November 2005 - 16:53

stör mig också på tv4-hallåan och hela tv 4. de vill att man ska gå in på deras site och diskutera vem som ska ta hand om vincent!!! det betyder troligen att shannon dör, men kunde de för i helvete inte komma på nåt bättre?!

Kunde inte sagt det bättre själv...Förra veckan ville dom väl att man skulle gå in på deras site och diskutera "vilka karaktärer som ska bli ett par"? Idioter...Riktigt lika illa som Kanal5 är det dock inte, där hallåorna envisades med att uttala Buffy med svenskt "u"...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#112 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 November 2005 - 17:11

Enligt planeringschefen på tv4 kommer säsongen fortsätta i Januari.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#113 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 24 November 2005 - 17:14

Enligt planeringschefen på tv4 kommer säsongen fortsätta i Januari.

Va bra! Då behöver man inte vänta alltför länge... va säger jag?! Det är ju evigheter tills dess!!! *snyft*
Posted ImagePosted Image

#114 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 26 November 2005 - 10:28

kan inte vänte så länge , tur att internet kanalen finns :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#115 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 26 November 2005 - 11:27

Men om Lost ska ha juluppehåll i USA också, hur många avsnitt efter hamnar vi fram till i mitten av januari?

#116 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 November 2005 - 13:11

Det beror på när i januari TV4 börjar sända igen. Internetkanalen tar uppehåll den 14:e och börjar sända igen den 11:e januari. Så 5-7 avsnitt efter.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#117 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 26 November 2005 - 16:19

Och det är nya avsnitt hela tiden på Internetkanalen? Det låter som mycket i mina öron, med tanke på att säsongen ska räcka ända till maj ...

#118 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 26 November 2005 - 16:40

Det är verkligen inte nya avsnitt hela tiden. Det kommer visas 2 avsnitt i USA innan jul, avsnitt 9 och 10, det elfte avsnittet är det som visas 11 januari. Tv4 tar uppehåll nästa vecka, efter de visat avsnitt 7, det är inte så många avsnitt efter då, om de börjar i januari.

Och det är alltid både längre och kortare upphåll i USA flera ggr under säsongerna. Det finns sweeps-perioder då du kan räkna med att nya avsnitt visas: november, februari och maj. Ska Tv4 lägga sig så nära kommer det också bli upphackat.

#119 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 26 November 2005 - 17:00

både längre och kortare

:huh:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#120 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 26 November 2005 - 17:23

Ibland flera veckors uppehåll, tom mer än en månad, ibland bara en eller två veckor. Det skiftar och är olika för olika serier, mycket beroende på vilken kanal som visar dem också.

#121 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 26 November 2005 - 22:16

Jepp, och de längsta uppehållen läggs oftast kring "spring break", i mars eller april.
------>Sci-Fi Nytt <-------

#122 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts

Posted 26 November 2005 - 22:23

Jag hatar säsongsuppehåll och säsongsavslut :( så himla tråkigt!
Posted ImagePosted Image

#123 Jaja

Jaja

Lieutenant

• Members
  • 80 posts
  • Interests:Starwars och LEGO. Och rock/punk/hårdrock/vad det nu är, såsom The Hives, Green day och Teddybears Sthlm.

Posted 29 November 2005 - 20:28

Vad sa Walt den här gången då? Vad det den vanliga bullshiten om "don't press the buttom, the buttom is bad."?

#124 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 29 November 2005 - 20:36

Tydligen sa Walt; "They're coming, and they're close.".. gissa vilka han syftade på?

Tydligen har Walt blivit deras andlige guide på ön... synd att han talar baklänges så att ingen fattar vad han säger bara...

Edited by Ned Flandiddelianders, 29 November 2005 - 20:38.

I love the smell of napalm in the morning

#125 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts

Posted 30 November 2005 - 21:40

Jag gillar att man fick se vad som hände de andra på ön. Förstår Ana lite bättre nu, men är ändå inte så värst förtjust i henne. Mr. Eko som bara går omkring tystlåten och med dyster uppsyn. The Others verkar särskilt förtjusta i barn... kanske lättare att omvända eller dylikt?

Edited by Sötnosen, 30 November 2005 - 21:50.

Posted ImagePosted Image