Jump to content

Photo

Terminator Salvation: The Future Begins

• Please log in to reply
350 replies to this topic

#101 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 12 November 2005 - 16:42

Eller så kanske han kan spela en människa som Skynet fångar och använder som modell för de Terminators som sedan tillverkas?

det låter som en intressant idé :D

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#102 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 November 2005 - 18:19

Var det inte någon bortklippt scen i T3 som förklarade varför de använde "Arnold" som modell? Typ att han ställde upp frivilligt.

Det enda som skulle vara intressant för min del vore om fyran utspelade sig i framtiden. Kanske t. om utan tidsresor och Arnold. Kanske den skulle skildra hur motståndsrörelsen hittar en tidsmaskin, typ bryter sig in i Skynet?
*Hockey och superhjältar*

#103 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 12 November 2005 - 18:21

jo, det var det. han var general på skynet eller något tror jag...

jo det skulle vara intressant :) inte mer tidsresor nu iaf, eftersom judgement day (äntligen :P ) varit
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#104 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 12 November 2005 - 18:27

utan arnold blir väl ganska svårt då han ska vara med i 4an ;)

Men jag förstår hur du menar :)

Fast om han ska vara med vore det ganska skönt om han var den general Jon nämnde. ingen jäkla "kolla på mig, jag bär en kista på axeln och mejar med mitt vapen som ska symbolisera saknaden av penis"-sak/person :)

Edited by Hofling, 12 November 2005 - 18:29.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#105 rehnvall

rehnvall

Senior Commander

• Members
  • 380 posts

Posted 24 November 2005 - 21:33

Nu har Arnie varit en god robot två gånger. Kanske dags för han
att vara en ond robot för omväxllig skull?

Det skulle känts lite dumt om alla infiltrations robotar såg ut som en österikist kropsbyggare. Anorld är inte nödvändig för en terminator film, ungeför som AvP inte bhövde ripely (stavning)

#106 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 24 November 2005 - 22:51

Nu har Arnie varit en god robot två gånger. Kanske dags för han
att vara en ond robot för omväxllig skull?

Det skulle känts lite dumt om alla infiltrations robotar såg ut som en österikist kropsbyggare. Anorld är inte nödvändig för en terminator film, ungeför som AvP inte bhövde ripely (stavning)

Tänker du på sådant. Dessutom trivs ju Arnold i Termitatorkläderma vad han sa
i en intervju.

Jag anknyter inte folk till något land. Det är själva filmen som spelar sin roll
och den tuffa huvudperson.

Men visst. Jag skulle inte ha emot att Dolph Lundgren är Terminator. Säkert lika häftigt

#107 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 25 November 2005 - 10:22

tycker det skulle vara coolt om de sket i att ha någon speciell terminator. så har man några soldater som huvudpersoner istället, som helt enkelt slåss mot de "skynet-anställda" de hittar. ge oss dock ingen människa på deras sida som skulle överlevt attacken och sedan blivit accepterad av robotarna.

så kunde filmen utspela sig innan de tillbaka/framåt-blickar som reese har, men såklart efter judgement day. lite som star trek enterprise. ...kanske :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#108 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 November 2005 - 17:12

ungeför som AvP inte bhövde ripely (stavning)

Nej men en kompetent regissör och manusförfattare skulle ha varit schysst. :D
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#109 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 27 November 2005 - 17:32

ungeför som AvP inte bhövde ripely (stavning)

Nej men en kompetent regissör och manusförfattare skulle ha varit schysst. :D

Du menar att du syftar på att T3 inte blev riktigt bra som det borde ha blivit eller?
Jo jag håller med. Det blev ju lite ironisk.

Varför ska terminator ta på sig fåniga brillor och då skrattade nästan alla
i biografen när jag såg den. Och varför det där, "tala med handen"?
Så skrattade folk i biografen också.

Det var ju inget vidare snygg allvarlig film genom att ha fåniga situation där
terminator nästan blev MR Bean som robot.
Terminator verkade inte heller så smart som klantade sig. Jämfört med tvåan
så verkade terminator smartare.

Vad tycker du?

#110 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 November 2005 - 19:37

Jag syftade mest på att jag tyckte att Alien VS Predator är en skitrulle, typ det bästa som Paul "Weak Script" Anderson lyckats producera fram, men ändå en kass och korkad rulle.

Tycker inte att T3 var i närheten en så dålig film. Det var inget nytt eller speciellt spännande med den. Men Mostow, precis som regissörer som Michael Bay kan regissera riktigt snygg action. Till skillnad från t ex, Paul WS.
Batman Begins

The Dark Knight

#111 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 28 November 2005 - 19:56

Jag syftade mest på att jag tyckte att Alien VS Predator är en skitrulle, typ det bästa som Paul "Weak Script" Anderson lyckats producera fram, men ändå en kass och korkad rulle.

Tycker inte att T3 var i närheten en så dålig film. Det var inget nytt eller speciellt spännande med den. Men Mostow, precis som regissörer som Michael Bay kan regissera riktigt snygg action. Till skillnad från t ex, Paul WS.

VS Predator? Hmmm Joja Dom riktiga Aliensfilmer är bäst.

Det kanske inte finns så mycket karaktär att skrapa av när det hit tills blivit tre filmer eller?
Det kan ju bli nåt som den riktiga regisörren inte hade tänkt men som nån annan
regissör gör så Terminator skenar iväg långt ifrån ur sin ordinarie syfte innebörd och
själva iden från början.
Den har ju bara den riktiga regissören.

#112 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 November 2005 - 20:35

Ja alltså, ofta blir det ju en hel del problem med uppföljare när många som jobbade med den första eller de första filmerna och ersätts med andra regissörer och manusförfattare.
Batman Begins

The Dark Knight

#113 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 29 November 2005 - 15:47

Ja alltså, ofta blir det ju en hel del problem med uppföljare när många som jobbade med den första eller de första filmerna och ersätts med andra regissörer och manusförfattare.

Eller ska det kanske bli ett riktigt avslut, en tre timmarsfilm The beginning Terminator from end
En mycket invecklad konstig film där någon hoppar i tiden för att kunna komma in i rätt
tidslinje eftersom det kan finnas sekundära dimensionen av plötsliga skrap från
den riktiga när extrema förändringar sker.

Filmen ska inte handlar om killen och ska specificera sig på massa andra olika händelser.

Varför inte att Terminator skickas till fel tiden och söker upp fel personer
och måste ta sig tillbaks innan dom hittat dom riktiga.

#114 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 29 November 2005 - 16:59

Eller ska det kanske bli ett riktigt avslut, en tre timmarsfilm The beginning Terminator from end
En mycket invecklad konstig film där någon hoppar i tiden för att kunna komma in i rätt
tidslinje eftersom det kan finnas sekundära dimensionen av plötsliga skrap från
den riktiga när extrema förändringar sker.

Filmen ska inte handlar om killen och ska specificera sig på massa andra olika händelser.

Varför inte att Terminator skickas till fel tiden och söker upp fel personer
och måste ta sig tillbaks innan dom hittat dom riktiga.

tror nog inte att maskinerna skulle göra ett sådan fel
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#115 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 29 November 2005 - 18:34

Vi har ju bara sett i trean när dom omoderna robotar plötsligt blev självständiga.

Slutet på trean var ju ganska udda. Att om viruset slogs ut framkom ju inte. Viruset kan ju ha sparat sig någonstans och väntar på rätt tillfälle att sprida sig ännu bättre.

Edited by Supertreck, 29 November 2005 - 18:34.

#116 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 September 2006 - 10:53

Some Terminator 4 details released

Some rumours are floating around about a Terminator 4 movie. One of the more interesting bits of gossip is that Arnold Schwarzenegger wouldn't return as the terminator, but would only appear, if at all, in a cameo.

While that story sounds plausible, this item that I read on Ain't it Cool News sound ludicrous. It's about a science-fiction show set in ancient Rome where aliens are helping the Romans advance civilization. Do people just make this stuff up?

What'd I'd really like to see is an Alien Loves Predator movie.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#117 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 12 September 2006 - 11:34

Some Terminator 4 details released

Some rumours are floating around about a Terminator 4 movie. One of the more interesting bits of gossip is that Arnold Schwarzenegger wouldn't return as the terminator, but would only appear, if at all, in a cameo.

While that story sounds plausible, this item that I read on Ain't it Cool News sound ludicrous. It's about a science-fiction show set in ancient Rome where aliens are helping the Romans advance civilization. Do people just make this stuff up?

What'd I'd really like to see is an Alien Loves Predator movie.

Det har ju faktiskt skrivits böcker om det.
"There once was a man from Nantucket..."

#118 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 12 September 2006 - 13:14

Var det inte någon bortklippt scen i T3 som förklarade varför de använde "Arnold" som modell? Typ att han ställde upp frivilligt.

Det enda som skulle vara intressant för min del vore om fyran utspelade sig i framtiden. Kanske t. om utan tidsresor och Arnold. Kanske den skulle skildra hur motståndsrörelsen hittar en tidsmaskin, typ bryter sig in i Skynet?

Det scenariot har redan tagits upp i filmerna.

#119 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 12 September 2006 - 13:43

Terminator ska vara så mycket mer än underhållande och en del action.

Vad mer, exakt? För det är det enda filmerna har bjudit på. Finns det någon som anser dem vara något annat än påkostade B-produktioner? Därför gillar jag humorn i trean. Den tog sig inte på stort allvar, som om den var en Oscarskandidat eller nåt.

I och med treans slut kan de lika gärna göra en fyra också, i framtiden, utan tidsresor och någon hitman-robot den här gången. Men sen får det väl räcka.

Edited by Mjolnir, 12 September 2006 - 13:46.

#120 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 September 2006 - 13:57

Terminator ska vara så mycket mer än underhållande och en del action.

Vad mer, exakt? För det är det enda filmerna har bjudit på. Finns det någon som anser dem vara något annat än påkostade B-produktioner?

Mycket mer än en påkostad B-produktion. I alla fall T2, den satte ribban mycket högre vad gäller actionfilmer och står sig en idag som bland det bästa som har gjorts i genren.

#121 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 12 September 2006 - 14:19

Alla tre är ändå variationer av samma tema, med en handling som ryms på ett kuvert och skådespelarinsatser som hade kunnat göras av riktiga robotar (Ahnold har ju en repertoar på två stycken ansiktsuttryck: glad och sur, och i dessa rullar får han använda ett av dem). Så de är väl bra, inom ramarna för sin undergenre.

#122 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 September 2006 - 14:27

Ettan och tvåan är ljusår bättre än trean. Och jag skulle inte drista mig till att kalla det undergenre heller, Action med sci fi-inslag är en rätt stor genre. Och där var framförallt tvåan banbrytande. Trean kom inte med något nytt, det skulle möjligtvis vara något skämt om bröst. T1 och T2 har en helt annan klass.

#123 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 September 2006 - 15:52

Ja men vad ser du annars med Terminator franchisen som är så mycket bättre och banbrytande? förutom effekterna som var fantastiska i tvåan 1991. Konceptet med att människor p*ssar sig själva i strumpan om de fiflar med datorer och gör dem smartare än sig själva är ju inte heller det senaste av sci-fi koncepten?.

Sarah Conner Chronicles (orkade inte kolla igenom noga om ni snackade om det redan här) låter såpass intressant som TV serie att jag lär i allfall kolla upp om det är något att ha.

http://www.aintitcool.com/node/24411

http://www.aintitcool.com/node/30011

Om det nu blir en TV-serie av det som AICN menar.
Batman Begins

The Dark Knight

#124 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 September 2006 - 17:08

Mest har det att göra med att den är tajt regisserad och höjde ribban kvalitetsmässigt vad gäller actionfilmer. Den var genomtänkt även om temat inte på något sätt var något nytt, och det fanns också stark symbolik som den brinnande lekplatsen.

Men det absolut viktigaste, åtminstone för mig, är att man "köper" det som händer i filmerna i en mycket högre grad än i T3.

Tv-serien kan dock bli spännande, David Nutter har meriter från många bra tv-serier.

#125 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 12 September 2006 - 19:28

Mest har det att göra med att den är tajt regisserad och höjde ribban kvalitetsmässigt vad gäller actionfilmer. Den var genomtänkt även om temat inte på något sätt var något nytt, och det fanns också stark symbolik som den brinnande lekplatsen.

Men det absolut viktigaste, åtminstone för mig, är att man "köper" det som händer i filmerna i en mycket högre grad än i T3.

Tv-serien kan dock bli spännande, David Nutter har meriter från många bra tv-serier.

Jag håller med om att han har skrivit en hel del bra TV men det är inte det perfekta receptet för att serien ska funka. Skådisar ska klicka och en hel del annat. Det är därför jag har så svårt för att tänka mig att den kan vara något bra, om det någonsin blir något av den.