OK, det där låter ju som typen av journalist som bara ser första 10 min. av filmen och sedan går. Säker på att han hade sett hela filmen?So how does credited screenwriter Shane Salerno try to build on the legacies of those beloved characters? WITH A FUCKING PIZZA DELIVERY BOY IN A SMALL TOWN IN COLORADO. That's the hero of the movie. He is sad because his boss makes him wear a hat and because he has the hots for a blonde model in his class, but she's dating an asshole bully who looks like Fred from Scooby Doo if he were 30 years old and trying to dress up as a contemporary high school student. (I'm betting they cut out the scene explaining that these characters are undercover narcs like on 21 JUMP STREET.) Fred makes fun of Pizza Boy for being a Pizza Boy so Pizza Boy calls Fred a fag so Fred takes his keys and throws them in the sewer! That will surely be an iconic scene everyone will always remember like Ripley in the powerloader or Dutch jumping from the Predator bomb.
![]()
Jag övervägde att se den men no way - allt tyder på att den är lika sketen som det befarades. Slutet låter verkligen korkat på minst fyra nivåer.
Till att börja med så är ju INTE Pizza killen filmens hjälte. Han är en av huvudrollerna men inte filmens stora huvudroll. Att säga att han är filmens hjälte är som att säga att Newt i ALIENS är den filmens hjälte.
Filmens hjälte är en föredetta militär, och mamma, som gör allt för att skydda sina barn.

Rätt irriterande när folk som inte gillar en film (eller TV-serie/TV-spel) skriver recension där de driver med filmerna, förlöjliar dem och får dem att verkar riktigt usla, patetiska och sämre än de igentligen är, ävn om de kanske inte är bra. Det ger knappast en rätt bild.
Fast sedan är jag en sådan som anser att man ska vara ärlig när man ska skriva en recension och ge rätt bild istället för att använda ironi och vara sarkastisk för att förlöjliga det. Det förolämpar de som gillar filmen/serien/spelet.
Nu har jag inte sett filmen så jag vet inte om den är bra. Men jag har lärt mig att inte lita på överdrivna recensioner.
Men jag ser fram mot delen av filmen som utspelar sig på Predators hemplanet.