Jump to content

Photo

AvP2: Alien Vs. Predator 2 (Requiem)

• Please log in to reply
111 replies to this topic

#101 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 December 2007 - 21:16

So how does credited screenwriter Shane Salerno try to build on the legacies of those beloved characters? WITH A FUCKING PIZZA DELIVERY BOY IN A SMALL TOWN IN COLORADO. That's the hero of the movie. He is sad because his boss makes him wear a hat and because he has the hots for a blonde model in his class, but she's dating an asshole bully who looks like Fred from Scooby Doo if he were 30 years old and trying to dress up as a contemporary high school student. (I'm betting they cut out the scene explaining that these characters are undercover narcs like on 21 JUMP STREET.) Fred makes fun of Pizza Boy for being a Pizza Boy so Pizza Boy calls Fred a fag so Fred takes his keys and throws them in the sewer! That will surely be an iconic scene everyone will always remember like Ripley in the powerloader or Dutch jumping from the Predator bomb.

:lol2:

Jag övervägde att se den men no way - allt tyder på att den är lika sketen som det befarades. Slutet låter verkligen korkat på minst fyra nivåer.

OK, det där låter ju som typen av journalist som bara ser första 10 min. av filmen och sedan går. Säker på att han hade sett hela filmen?
Till att börja med så är ju INTE Pizza killen filmens hjälte. Han är en av huvudrollerna men inte filmens stora huvudroll. Att säga att han är filmens hjälte är som att säga att Newt i ALIENS är den filmens hjälte.
Filmens hjälte är en föredetta militär, och mamma, som gör allt för att skydda sina barn.
Posted Image

Rätt irriterande när folk som inte gillar en film (eller TV-serie/TV-spel) skriver recension där de driver med filmerna, förlöjliar dem och får dem att verkar riktigt usla, patetiska och sämre än de igentligen är, ävn om de kanske inte är bra. Det ger knappast en rätt bild.
Fast sedan är jag en sådan som anser att man ska vara ärlig när man ska skriva en recension och ge rätt bild istället för att använda ironi och vara sarkastisk för att förlöjliga det. Det förolämpar de som gillar filmen/serien/spelet.

Nu har jag inte sett filmen så jag vet inte om den är bra. Men jag har lärt mig att inte lita på överdrivna recensioner.
Men jag ser fram mot delen av filmen som utspelar sig på Predators hemplanet. :thumbsup:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#102 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 31 December 2007 - 00:01

Men jag ser fram mot delen av filmen som utspelar sig på Predators hemplanet. :thumbsup:

Ja det låter ju onekligen intressant.

Winter is Coming

#103 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 January 2008 - 14:36

Har någon sett den än?

Jag vill hellre veta vad ni här på forumet tycker om filmen än att läsa några andra recensioner.

#104 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 31 January 2008 - 22:19

Nu har jag sett den och det är inget mästerverk precis ( som väntat )
AvP2 är en enda stor ursäkt för att få se två av filmhistoriens coolaste monster göra upp på bioduken.
Trots detta kan jag inte låta bli att gilla denna film i alla fall :)

I förra filmen var Mr Weyland med och denna fick Ms Yutani en liten roll, lite kul.

Winter is Coming

#105 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 January 2008 - 22:33

En vecka gick den på bio. Jag missade nden totalt. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#106 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 February 2008 - 14:23

Rick Hunter:

Är det mycket fightingscener mellan Alien och Predator i filmen? :)

#107 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 February 2008 - 19:07

Ja en hel del :thumbsup:

Winter is Coming

#108 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 February 2008 - 13:12

Såg den igår. F*n vilken skitfilm. Recension http://www.scifinytt...?showtopic=7486

Edited by super85, 03 February 2008 - 15:16.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#109 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 03 February 2008 - 22:37

Såg den igår. F*n vilken skitfilm. Recension http://www.scifinytt...?showtopic=7486

Håller inte med.

Gillade den bättre än 1:an.
Skönt, mindless fun. Inget välskrivet mästerverk men det kunde man ju givetvis inte förvänta sig.
Coola och råa actionscener, precis som det ska va.

#110 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 February 2008 - 00:26

Det är bra att det finns flera olika åsikter tycker jag :) . Tyckte att filmen inte hade något "fun" i sig alls :( . Tycker att när det gäller Alien och Aliens så är det första att Sci-fi mästerverk och den andra ett mästerverk när det gäller Actionfilmer. Första predatorn är sen rätt cool mindless fun. Men nej, tyckte att man blev mest ledsen och arg av filmen jag nu recenserade.

Men alla ska ha och givetvis säga sina åsikter. Det är ju därför vi är på ett forum som det här.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#111 rehnvall

rehnvall

Senior Commander

• Members
  • 380 posts

Posted 09 February 2008 - 22:12

Det verkar var en film som är gjord för att inte vara dålig istället för att vara bra. Då vet man att filmen inte floppar, och sedan gör reklammakarna resten....

En popkornsfilm som troligtvis inte kommer att bli särskilt ihågkommen/uppmärksammad.

#112 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 09 February 2008 - 23:46

Felet men den här typen av film är att det bara är ett skrap som liknar Aliens-filmerna

Men vad tycker är att den här första Predator var usel. Handlingen är rudimentär bara för att
monster ska ränna omkring så fort som möjligt och folk som skjuter.

I Aliens-filmerna fanns det en riktig handling att det var ett basläger med folk som undersöker planeten
och så dök monsterna upp. Det handlade inte enbart om monster när massa annat hände också.