Jump to content

Photo

Batman: The Dark Knight

• Please log in to reply
494 replies to this topic

#101 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 June 2007 - 23:01

Bästa dräkten sen Batman Returns! :)

Winter is Coming

#102 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 16 June 2007 - 01:29

Tycker att den där är den överlägset snyggaste Batman dräkten hittils. Med Begins dräkten som god tvåa. :rambo: :batman:
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#103 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 June 2007 - 15:51

Batmans motorcyckel, "Batpod" som den kommer att heta.
Älskar designen :) . Enda problemet jag har är att varför filmversionerna av Batman alltid verkar envisas med att ha en massa skjutvapen i Batmans fordon. I Batman Begins så var det ok,eftersom Tumblern hade maskingevärer när första bilderna lanserades men man tog bort dem sen och bilen sköt "bara" raketer och sådant. Som Batmobilen gör i serierna. Ser ut som att det är maskingevärer på den här också. Hoppas inte. Men snygg är den. Jätteglad att den är i samma anda som bilen var Begins.

Info om den http://www.latimes.c.../...1&cset=true

Attached Files

Edited by super85, 18 June 2007 - 15:54.

Batman Begins

The Dark Knight

#104 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 18 June 2007 - 20:28

Bara ingen försöker sno bågen. Skulle vara kul om nån goon försöker starta den och nån försvarsmekanism går igång och skrämmer bort honom.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#105 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 June 2007 - 22:15

Gillar inte att Batman har motorcykel. Tycker den är ganska ful faktiskt.

Winter is Coming

#106 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 18 June 2007 - 23:26

att han har en har jag inga probs med. Helst skulle RObin ha den, men ingen Robin (än) så.
Sen tycker jag inte den ser så jättesnygg ut dock. Ser ut som de enkla sakerna man byggde i Lego när man var liten :|

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#107 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 June 2007 - 01:04

Batman ser sig själv som en soldat i kriget mot brottsligheten, så jag anser att det är mer än passande att hans utrustning ser ut som den gör.Batman brukar ju inte ha motorcyckel speciellt ofta i serierna men dock har han flera gånger haft coola bågar, han körde motorcyckel även i Batman TAS. Men ja, som sagt, en smaksak

Här en extra stor bild på nya dräkten

http://www.comingsoo...tmannewsuit.jpg
Batman Begins

The Dark Knight

#108 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 June 2007 - 13:19

Batmans motorcyckel var ju hur cool som helst. Det ska verkligen bli kul att få se den "in action". :thumbsup2:

#109 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 June 2007 - 23:51

Hi-res bilder på bågen

http://www.comicbook...em.cgi?id=10927
Batman Begins

The Dark Knight

#110 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 20 June 2007 - 00:08

Visst påminner den "lite" om legomotorcyklar, men rätt cool endå med lite puffror B)

Men varför köra båge när man har en batmobil?? Har den fått körförbud av Gotham City??

#111 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 20 June 2007 - 00:38

Punktering kanske? Måste vara svårt att få tag på däck till dendär ;) :P
Och efter att ha sett high ress kan jag medge att den ser ok ut. Jag hade hellre sett en båge mer lik en.. ja, en båge. Men lite snyggare än en legobåge var det väl x)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#112 Geuse

Geuse

Cadet Second Year

• Members
  • 10 posts

Posted 26 June 2007 - 00:05

super 85:s länk gav page not found, så här har ni den annars.
http://img523.images...nnewsuitgp6.jpg

Håller med om att dräkten var helt ok. Gillade också dräkten i Batman Returns. Känns bra att han har en rustning och inte en maskeradkostym med bröstvårtor.

Edited by Geuse, 26 June 2007 - 00:10.

#113 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 July 2007 - 12:12

Några nya bilder från inspelningen.

#114 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 July 2007 - 22:53

Glömde posta den här från superherohype

News

Details on The Dark Knight Tie-Ins
Source: batman205
July 12, 2007

A licensing sheet for The Dark Knight was recently posted online, but a lot of the text was too small to read. Now, 'batman205' has given us the scoop on just what it said. Here's Warner Bros.' plans for "The Year of the Bat":

- A direct-to-video anime-style series that takes place in the time period between Batman Begins and The Dark Knight, and further explores the Batman legend.

- Multi-platform videogame inspired by The Dark Knight.

- Extensive consumer products range to support both the new film and classic Batman brand.

- DC Comics will publish an extensive range of material surrounding The Dark Knight including a comic book adaptation of the film, coffee table books, children's activity books and more!

Givetvis är man intresserad av direkt till DVD "serien", gärna så att filmskådespelarna gör rösterna..kanske för mycket att hoppas på?. Hoppas att det blir bättre än MTVs "Spider-Man" serie där handlingen utspelade sig mellan första och andra filmen. Tyckte att den CGIn funkade helt ok som t ex ett intro till ett Playstation spel men det var annars bara jobbigt att se på. Nu verkar det här i allafall inte bli CGI-animation.

Tankar?
Batman Begins

The Dark Knight

#115 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 July 2007 - 13:14

Om den görs på rätt sätt är den givetvis intressant. Hoppas på mer traditionell animation i så fall och inte så mycket CGI baserad animation. Att sedan få till en bra handling samt gärna även använda sig av dom riktigt skådespelarna för att göra rösterna är nästan ett måste för att detta ska bli så bra som möjligt.

Dark Knight Teaser Debuts in Two Weeks!

Edited by Cartman, 16 July 2007 - 13:15.

#116 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 July 2007 - 15:56

halvkass Jokern sminkas/behind the scenes bild

Posted Image

Börjar känna igen honom nu :) .

Edited by super85, 19 July 2007 - 15:57.

Batman Begins

The Dark Knight

#117 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 19 July 2007 - 19:42

^
Jag råkade lyssna på The Cure just när jag dök in i tråden och såg bilden. :P

Posted Image

#118 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 July 2007 - 22:23

Börjar känna igen honom nu :) .

Ja nu börjar det ta sig! Grönt hår och lila kläder så som det ska vara :thumbsup:

Winter is Coming

#119 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 20 July 2007 - 12:53

Undrar om den här Jokern kommer förlita sig på några vapen i form av skämtprylar eller om han bara kommer vara en vanställd galning med pistol? För min del gör det inget om de skippar handbuzzern som ger folk elstötar eller kavajblomman som sprutar syra, men jag vill gärna att hans offer på ett eller annat sätt dör med ett förvridet leende i ansiktet.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#120 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 July 2007 - 13:58

Härlig bild, det var lite av det jag trodde på när dom första bilderna av jokern dök upp, att dom säkert inte representerade slutresultatet av jokerns utseende i filmen. Denna "look" är intressant och det ska bli trevligt och se om han utseende förändras ytterliggare under inspelningens gång.

#121 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 July 2007 - 12:51

The Dark Knight Teaser Description?!

Scooper 'BDE' has just sent in a big one... what looks to be a legit description of the teaser trailer for The Dark Knight that will play in select theaters with The Simpsons Movie starting July 27. Of course, if you'd rather not know a thing about the teaser until you watch it, then turn back now!

I have seen The Dark Knight Teaser. I don't want to reveal everything...

It starts out with the WB logo gracing the screen, followed by the DC logo and the Legendary pictures logo. The screen goes black.

It opens back up as a commercial paid for by the friends of Harvey Dent. We are shown shots of him talking, making public speeches, and walking in a suit, while a deep voice comes on and talks about Harvey Dent. A generic politician commercial.

What seems to be halfway through the commercial, it is interrupted by static, and blacks out. Out of nowhere a crystal clear image comes onto the screen of a blacked out man with large windows behind him. The camera slowly zooms in on him. He's talking (about what I won't say) and as he finishes he begins laughing. Lightning strikes, lighting up his face, as the laughter grows more manic. Cut to black.

The Batman Begins (now The Dark Knight's bat) emblem is shown with the words The Dark Knight. Then it says Summer 2008 and has the website at the bottom.

What is said... is a surprise that I must keep for now. It gave me chills.

And that description gives us the chills! The Dark Knight opens in theaters on July 18, 2008.

:thumbsup:

#122 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 July 2007 - 11:25

Hoppas man får nu se trailern under helgen som det ryktas. Innan Batman Begins släppte sina första teasers och trailers så kom det några teaser och trailer-beskrivningar som inte alls stämde. Så vi får väl se, låter dock rätt coolt och typiskt Jokern, att sabba TV-sändningar :thumbsup: :batman:

Edited by super85, 24 July 2007 - 11:34.

Batman Begins

The Dark Knight

#123 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 July 2007 - 16:32

Ytterliggare några halvkassa bilder.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#124 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 July 2007 - 20:54

Desto skarpare bild. Jokern och Rachel Dowes har en trevlig stund

http://www.superhero...ews.php?id=6082

+ Teaser Trailer där man inte visar speciellt mycket :blush: ---men är ändå jäkligt cool

:batman:

http://video.whysose...ium_bV78g1K.mov
Batman Begins

The Dark Knight

#125 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 July 2007 - 21:09

Nej, fy. Jokern ser sminkad ut, typ som en galning som kladdat på sig smink. Han ska ju inte se sminkad ut, det ska ju vara hans hudfärg.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif