Jump to content

Photo

Indiana Jones 4 - the Kingdom of the Crystal Skull

• Please log in to reply
347 replies to this topic

#101 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 05 September 2007 - 21:03

Vad är det du undrade över? Spoilervarningen var mest till för att varna folk för att det inte stod nyheter enbart om Young Indy utan även en hel del som rör den kommande Star Wars Live Action TV-Series. Det jag ville säga om Young Indy var det jag skrev om i min post.

Aha, jag tänkte mest att jag missat något eftersom du skrev:"Massiv!" :P

Hehe okej, men då är jag med i matchen igen.

#102 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 September 2007 - 21:08

Jag tänkte också samma sak för jag letade efter det massiva men kunde inte hitta det. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#103 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 05 September 2007 - 21:12

Jag tänkte också samma sak för jag letade efter det massiva men kunde inte hitta det. :D

Great Minds think alike :D

#104 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 September 2007 - 13:01

Lite mer info om Young Indiana Jones medans vi väntar på fler trevliga nyheter kring film 4.

Bilder

Posted Image

Posted Image

Info om utgåvan

Last month we had the scoop about the October 23rd release date for the long-awaited DVDs of The Young Indiana Jones Chronicles - Volume 1. Now Paramount Home Entertainment has sent us a lot of new details about this release!

First of all, this is a massive set of 12 discs. Considering that the running time of the featured episodes is only 649 minutes (less than 11 hours), then you just KNOW that the rest of that DVD space is taken up with the extensive historical documentaries that George Lucas and Rick McCallum have been promising us for years!

So that's one "extra", what else is there? The info we have mentions a "Revolutions Interactive Game", an "Interactive Timeline", and "Professor Video" as the supplemental features on this set. We think that last one might be the main historical documentaries, but we're not certain yet.

What's the cost for all of this? Suggested Retail Price for this 12-DVD package is $117.99 in the USA, and CA$136.99 in Canada. It's not up for pre-order yet at our online retail affiliate partners, but we'll let you know when it is. We're also waiting on the highly anticipated box art, so stay tuned for that!

Jag funderar på ett framtida köp då jag har dom tidigare filmerna och gillar Indy. Young Indy var lite ojämn men klart sevärd och en serie jag inte skulle ha någonting emot att ha hemma i samlingen.

#105 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 September 2007 - 13:56

Young Indy var en sådan serie som jag inte gillade så värst mycket när jag var yngre (Utom Dracula avsnittet) pga att det bara var drama och aldrig något övernaturligt eller skattjackter men en serie som jag börjar uppskatta mer nu när jag är äldre.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#106 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 September 2007 - 10:53

SFX | And the Indy IV title is...

The fourth Indy flick finally has a confirmed title. And no, it's not Indiana Jones and the City of Gods, the much-rumoured title that has been clinging to the project like Harrison Ford to the side of a submerging Nazi U-boat. It's Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, leaving us in little doubt what the object of Indy's quest will be.

The title was blabbed by star Shia LaBeouf at yesterday's MTV Video Music Awards, which were broadcast live from Las Vegas - within hours an official confirmation was up at www.indianajones.com. Might the two events be connected, one wonders...?

The SFX office instant verdict? Dave B, Rich, Simon, Dave G and Leah came down on the side of "Are you kidding? Way too much of a mouthful!", while Nick, Ian, Kirky and Jon voted for "Mmm, digging that pulpy vibe." What's your take?

*Uppdaterar rubriken*

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#107 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 10 September 2007 - 13:36

The fourth Indy flick finally has a confirmed title. And no, it's not Indiana Jones and the City of Gods, the much-rumoured title that has been clinging to the project like Harrison Ford to the side of a submerging Nazi U-boat. It's Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, leaving us in little doubt what the object of Indy's quest will be.

The title was blabbed by star Shia LaBeouf at yesterday's MTV Video Music Awards, which were broadcast live from Las Vegas - within hours an official confirmation was up at www.indianajones.com. Might the two events be connected, one wonders...?

The SFX office instant verdict? Dave B, Rich, Simon, Dave G and Leah came down on the side of "Are you kidding? Way too much of a mouthful!", while Nick, Ian, Kirky and Jon voted for "Mmm, digging that pulpy vibe." What's your take?

*Uppdaterar rubriken*

Jag måste säga att jag ställer mig på "Are you kidding? Way too much of a mouthful!"-sidan i diskussionen om titeln :o

Den var ju hemsk... :blink:

Edited by HD89, 10 September 2007 - 13:38.

#108 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 September 2007 - 14:39

Kanske inte hemskt men visst vill tungan snubbla på den. Hade varit bättre med t ex "Indiana Jones and the Legend of the Crystal Skull" eller bara "Indiana Jones and the Crystal Skull".
-Sora, Kingdom Hearts

#109 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 10 September 2007 - 17:15

Snygg titel!

Gah, vad man längtar efter den där filmen :D !
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#110 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 September 2007 - 17:19

Den här titeln för tankarna till Stargate SG-1s avsnitt "Crystal Skull".
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#111 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 September 2007 - 17:36

Den här titeln för tankarna till Stargate SG-1s avsnitt "Crystal Skull".

Min tanke också
*StarGate skadad? neeej :P *
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#112 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 September 2007 - 19:21

Inte så konstig. Det är ju inte som att "Crystal Skull" legenden är tusentals år gammal heller. ;) :P
-Sora, Kingdom Hearts

#113 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 September 2007 - 19:30

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

aka

Indiana Jones and the Plagiarized Stargate Script. :P

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#114 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 September 2007 - 21:22

det var en mer passande titel, XC. :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#115 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 10 September 2007 - 22:20

I så fall är ju SG-maunset ett ripp-off från fantomen!
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#116 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 September 2007 - 23:18

Titeln duger alldeles utmärkt.
Ska också bli väldigt intressant att se vad de kan göra av just Crystal Skull legenden.

Winter is Coming

#117 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 September 2007 - 23:28

Och Fantomen storyn är då en ripp-off från den 35000 år gammla The Skull of Doom som hittades 1927 i Belize. ;)
-Sora, Kingdom Hearts

#118 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 September 2007 - 15:04

Känner mig rätt likgiltig inför titeln just nu men det kanske ändrar sig. Huvudsaken är att filmen blir bra, då blir jag nöjd. :)

Edited by Cartman, 11 September 2007 - 15:04.

#119 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 September 2007 - 14:01

Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull: What's The Title Mean?

Harvard lecturer explains possible role of fictional skulls in fourth Indy flick.

Tänk på att texten kan innehålla spoilers för den kommande filmen. Har själv inte läst artikeln än så jag vet inte hur pass mycket förklaringen kan avslöja om handlingen.

#120 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 14 September 2007 - 09:31

Läste den, mest kul att få en bakgrund till nya filmen.

"Dawning consciousness, free brotherly love, sex with multiple partners without consequence, drug use," . Jag vet inte, men av nån anledning tror jag att de strök de bitarna ur manuset på ett tidigt stadium :P
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#121 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 16 September 2007 - 15:19

Vad kan det bli på svenska tro? Indiana Jones och Kristallskallens kungadöme/rike? Nja, jag undrar det. Även om det är en korrekt översättning så förorsakar svensk ordföljd att fokus flyttas över från kristallskallen till kungadömet, och det är kanske inte så bra. Svenska genetiv är starkare än engelska (se t.ex. på Temple of Doom där betoningen ligger på "Doom" på engelska, men fokus flyttats över på "tempel" i svenskan). Jag skulle gissa att man kommer tillåta sig att modifiera titeln till Indiana Jones och Jakten på kristallskallen eller något liknande.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#122 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 September 2007 - 15:54

Jo, Svenskarna översätter lite som de vill. Som "The Phantom Menace" blev "Det Mörka Hotet" vilket totalt missuppfattar orginaltitlen. En morrekt översättning hade varit "Det Dålda Hotet". Samma med "Brother Bear" so blev "Björn Bröder" men skulle ha varit "Björn Broder".

I det här fallet så tror jag också att vi får en knasig översättning som är helt fel.
-Sora, Kingdom Hearts

#123 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 September 2007 - 16:14

Att svenska titelöversättningar kan suga golfbollar genom trädgårdsslangar är inget nytt.

Indiana Jones och Legenden om Kristallskallen är en annan möjlig svensk titel.

Men. Det är inte därför som jag postar. Ni kan redan nu mina vänner lägga upp 4e filmen för bevakning på diskcshop!

Discshop.se - Indiana Jones 4

Edited by XC, 16 September 2007 - 16:15.

fqq5BYam.jpg

#124 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 16 September 2007 - 16:41

Jo, Svenskarna översätter lite som de vill. Som "The Phantom Menace" blev "Det Mörka Hotet" vilket totalt missuppfattar orginaltitlen. En morrekt översättning hade varit "Det Dålda Hotet".

Vitsen är nog dels att det som är i mörker kan anses dolt, dels att anspela på "the dark side of the Force". Jag tycker den svenska titeln är bättre än originalet, eftersom det får en dubbel mening. "Det dolda hotet" låter som en av de här svenska snutfilmerna som ständigt rullar av det löpande bandet, tänk Beck eller nåt.

#125 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 September 2007 - 20:08

Så jag har uppfattat det så anspelar det på att hotet de ser inte är det riktiga hotet och att det riktiga hotet döljer sig. Därav namnet "Phantom Menace". Phantom brukar ju användas när något är osynligt.
-Sora, Kingdom Hearts