Har inte Osten fått ett jobb (eller ryktas) inom Malmös organisation? Tror jag läste det någonstans.
Jo, handlar mer om önsketänkande. Men samtidigt (om jag förstått saken rätt) så är det ett jobb han lätt skulle kunna komma ifrån, om det nu skulle bli aktuellt med ett tränarjobb.
Om tidigare kommentar om Renberg: jag hade förstått ilskan om han hade valt en annan elitserieklubb istället för att komma tillbaka till Luleå, ungefär som Hedström gjorde mot Skellefteå eller Olausson mot Färjestad en gång i tiden - men att pröva sin lycka igen i NHL, det borde man väl ändå ha större förståelse för? Dessutom höll han ändå sitt löfte och kom till Luleå, och är dessutom en ledargestalt och en av de bättre spelarna i elitserien som varje lag borde vara glada att ha. Den där inställningen mot Renberg förbryllar mig faktiskt.
Kan ha att göra med att han gick ut öppet med sina planer att stanna och sedan helt plötsligt över en natt ändrade sig och ville dra (eller, det var så många uppfattade det). Luleå hade räknat med honom i lagbygget, och kände väl sig lite överkörda.
Men det var nog en massa som hände här bakom kulisserna, hela historien kommer nog inte komma fram förrän han lägger skridskorna på hyllan. Så jag håller mig neutral, och önskar honom lycka till om det nu blir en ny klubb... Alltid välkommen tillbaka.