Transformers
Posted 20 November 2007 - 20:26
Lite synd att man inte tog med Stan Bush's aka Mr Transformers nyinspelning av låten The Touch som det var tänkt. Den känns väldigt mycket Transformers och Optimus Prime i synnerhet. Hade varit bra för nostalgin att ha den med. Annars gillade jag det mesta. Kul att man behållit några utav röstskådisarna från den tecknade kultfilmen och serien.
Posted 20 November 2007 - 20:29
Nu har Paramount beslutat sig för att skippa Blu-ra versionen va filomen (fan ta dem) vilket har gjort att Michael Bay sagt att han tycker det är skamligt att de inte släpper Transformers så att alla kan se filmen och att han inte tänker jobba med folk som gör på det viset och vägrar regissera Transformers 2.
Edited by Crusader, 20 November 2007 - 20:48.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 November 2007 - 22:39
Edit; Omformulerade mig lite
Edited by Hofling, 20 November 2007 - 22:44.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 20 November 2007 - 23:22
De har gjort en överenskommelse med företaget som gör HD-DVD spelarna att bara släppa till dem (och många frågar nu vad de fick i utbyte).
Vanlig DVD släpper de ändå.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 November 2007 - 03:02
Sen tror jag att han sagt att han vill ha ytterligare en version av DVD'n/HD'n, eftersom han inte är nöjd med dom som kom ändå. Skulle säkert vara trevligt med en directors cut.
Sen har jag också hört om att originalmusiken slopades.
Posted 21 November 2007 - 03:23
Fast ang. en förlängd version så har han sagt att det blir ingen om han har något att säga till om. Trots att det släpptes en förlängd version på IMAX. Jag har hört att det inte ens finns bortklippta scener på DVDn och att de tillochmed klippt bort lite.
Med tanke på att där finns 30 min mer filmat matrial och ett alternativt slut så tycker jag de skulle lägga till det.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 November 2007 - 03:51
http://www.michaelba...Bay-HD-DVD.html
...Bara för att jag har en gnista istället för själ, ett chassi istället för hud och vävnad, servon istället för muskler, och livnär mig på ren, oförvanskad, obunden energi..?
Posted 21 November 2007 - 20:37
Ah synd att de inte tog med orkesterversionen då. Jag saknade ett slagkraftigt huvudtema.De hade en orkesterversion av Transformerslåten som skulle ha varit filmens huvudtheme och spelas genom hela filmen men någon av producenterna bestämde sig för att dne inte skulle vara med.
Och som sagt nyinspelningen av The Touch tycker jag hade passat väl in, i slutet t ex. Visste inte att de beslutat att inte ta med den så satt och väntade på den filmen igenom.
Kommer inte ens ihåg vilken låt de spelade i slutet men The Touch spränger bort den till horisontens ände.
I övrigt gillade jag soundtracket dock och valet 80-talslåtarna.
Edited by Spacer, 22 November 2007 - 02:42.
Posted 21 November 2007 - 20:50
OK, där ser man. Dock tycker jag han pratar i nattmössan.Ska jag behöva göra allt själv...
![]()
http://www.michaelba...Bay-HD-DVD.html
...Bara för att jag har en gnista istället för själ, ett chassi istället för hud och vävnad, servon istället för muskler, och livnär mig på ren, oförvanskad, obunden energi..?
Edited by Crusader, 21 November 2007 - 20:54.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 17 December 2007 - 16:05
Posted 20 December 2007 - 22:29
Posted 11 January 2008 - 22:19
När de gömmer sig i trädgården.
Quick hide!
Where?
Hide.
Where?
"Message from starfleet, captain."
Posted 11 January 2008 - 22:23
Av autobots, gillade jag Bumblebee bäst.
Redan god smak.
Posted 12 January 2008 - 12:40
När de gömmer sig i trädgården.
Såg ju jätteroligt ut
Måste se om filmen bara för det.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 23 January 2008 - 16:46
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 January 2008 - 16:58
Posted 23 January 2008 - 17:46
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 January 2008 - 21:15
Winter is Coming
Posted 24 January 2008 - 16:39
Visst finns det dåliga partier, men om man ska jämföra den med andra filmer i samma genre, så är Transformers helt enkelt så nedrans kul!
Nån som tror att TF kommer vinna specialeffekts-oscarn förresten? Den står mot Pirates3 och Guldkompassen. Guldkompassen tycker jag för övrigt var en dålig nominering, då den har kassa effekter som inte har en chans mot dessa andra två.
Posted 24 January 2008 - 22:22
Om den inte vinner så anser jag att det är ett hån mot filmen!Nån som tror att TF kommer vinna specialeffekts-oscarn förresten? Den står mot Pirates3 och Guldkompassen. Guldkompassen tycker jag för övrigt var en dålig nominering, då den har kassa effekter som inte har en chans mot dessa andra två.
Edited by Rick Hunter, 24 January 2008 - 22:22.
Winter is Coming
Posted 24 January 2008 - 22:25
Jaha... återigen håller jag icke med Grodan.
Bah.
Jag hatar inte direkt filmen, den får väl en tvåa eller svag trea av mig, så synd att den har Michael Bay som regissör bara. Och att Optimus säger "my bad". Och alla glorifierande militärscener. Osv
Posted 29 May 2008 - 15:40
SuperHeroFlix - Transformers Is Coming to Blu-ray on September 2nd
Tuesday, May 27th, 2008
Paramount Home Entertainment has now officially confirmed the release date as September 2. No cover art or pricing details have been released yet, but they have provided a full list of the special features to be found on this two-disc release. The film stars Shia LaBeouf, Megan Fox, Josh Duhamel, Tyrese Giibson and John Turturro.
From director Michael Bay and executive producer Steven Spielberg comes a thrilling battle between the heroic Autobots and the evil Decepticons. When their epic struggle comes to Earth, all that stands between the Decepticons and ultimate power is a clue held by young Sam Witwicky (Shia LaBeouf). Unaware that he is mankind's last chance for survival, Sam and Bumblebee, his robot disguised as a car, are in a heart-pounding race against an enemy unlike anything anyone has seen before. It's the incredible, breath-taking film spectacular that USA Today says "will appeal to the kid in all of us."
Special Features
- Commentary: Commentary by Director Michael Bay
- Featurette: OUR WORLD:
- Featurette: The Story Sparks HD
- Featurette: Human Allies HD
- Featurette: I Fight Giant Robots HD
- Featurette: Battleground HD
- Featurette: THEIR WAR:
- Featurette: Rise of the Robots HD
- Featurette: Autobots Roll Out HD
- Featurette: Decepticons Strike HD
- Featurette: Inside the AllSpark HD
- Featurette: Transformers Tech Inspector (TBD) HD
- Trailers: TRAILERS (will play after the feature via a menu):
- Trailers: Iron Man Trailer HD
- Featurette: MORE THAN MEETS THE EYE:
- Trailers: Transformers Teaser Trailer HD
- Trailers: Rise of the Autobots HD
- Other: Transformers H.U.D. (Heads Up Display)
- Other: BD-Live Features (TBD
- Featurette: From Script to Sand: The Skorponok Desert Attack HD
- Featurette: Concepts HD
- Trailers: Trailers HD:
- Trailers: Teaser Trailer 1 HD
- Trailers: Theatrical Trailer 2 HD
- Trailers: Theatrical Trailer 4 HD
- Easter Eggs: EASTER EGGS:
- Easter Eggs: Michael Bay Cameo HD
- Easter Eggs: Girl in Dress HD
- Easter Eggs: Bay Bot HD
- Easter Eggs: Casting Mojo HD
DVD Active
The film itself will be presented in anamorphic widescreen, along with English 5.1 Dolby Digital Plus, 5.1 Dolby TrueHD, and 5.1 PCM (Uncompressed) tracks.
Edited by Cartman, 29 May 2008 - 16:01.
Posted 29 May 2008 - 16:28
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 24 June 2008 - 21:07