Smallville - Säsongerna 1-7
Posted 21 September 2006 - 10:21
Posted 23 September 2006 - 10:29
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 23 September 2006 - 10:39
Posted 11 October 2006 - 22:35
Det var tre månader sen säsong 3 sist gick i repris på samma kanal. Eventuellt är deras tanke att sända säsong 3-5 och sen direkt börja sända de nya avsnitten av säsong 6. Så gjorde ZTV (f.d. TV6) senast, när de sände säsong 1-4 dagligen från och med 1 dec 2005, som följdes direkt av nya säsong 5.
Men TV6 är nog lite tidigt ute om de tänkar synka repriserna med den nya säsongen, men om den visas tidigare än vanligt är det ju bara bra!
/Mvh Greger
Edited by bloomsbury, 11 October 2006 - 22:35.
Posted 14 October 2006 - 19:44
Filmavdelningen på WB hävdade hela tiden att de hade pax på Batman, vilket var anledningen till att man aldrig fick se nån Bruce Wayne i Smallville. Nu, när både Batman Begins och Superman Returns har gjorts tycker jag inte att filmargumentet ska vara nåt hinder.
Det kommer troligtvis att vara samma hinder. Bruce Wayne lär inte dyka upp i Smallville. Och är själv nöjd så. För övrigt så vill Millar och Gough ha Wonderwoman med i serien också,men där säger Joel Silver och Joss Whedon nej.
Lite tokigt att Oliver Queen ska vara med och typ i samma ålder som Lex. I pilotavsnittet sitter ju Lionel och läser en tidning där det står att VD´n för Queen Industries försvunnit, och det var i samma scen som Clark kom till jorden. Undrar om de slätar över det med att säga att det var Ollies farsa, eller om de bara ignorerar det helt och hållet.
Den vibben jag fått efter de första avsnitten är att det är Ollies farsa.
Och det att Jimmy Olsen är med är bara rakt av fel. Kan acceptera resten av DCU gästspelen, och t om gilla att Olliver Queen blir en medlem i casten. Men det med Jimmy Olsen är jag emot.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 15 October 2006 - 12:18
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 15 October 2006 - 15:52
För övrigt känns det så att Millar och Gough inte bryr sig om "detaljer" eftersom de räknar med att sluta med serien innom ett par år.
Jag själv hoppades också på att Clark skulle få behålla glasögonen,men jag antar att det var för nördigt för den amerikanska tonårspubliken som serien främst verkar inrikta sig på.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 03 November 2006 - 01:49
Man ska se det här som alternativa Superman. Typ som Marvels Ultimate serier fast DC. De bygger upp en helt ny framtid för en helt ny Superman.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 November 2006 - 15:43
Och dealen med DC som ger dem en serietidning om livet efter Smallville (Och antagligen filmer) gjorde att de beslutade sig för att helt köra ett eget race.
Kan du förklara det där lite tydligare? För DC publicerar ingen sådan serietidning (har inte läst om några sådana planer heller) och filmer med Smallville-kontinuitet (om nu inte de sista avsnitten av TV-serien sänds som 2-timmars tv-filmer) kommer ju inte hända när WB och DC återgått till Donners take,något som Smallville anpassat sig till en del nu på senare åren.
Man ska se det här som alternativa Superman. Typ som Marvels Ultimate serier fast DC. De bygger upp en helt ny framtid för en helt ny Superman.
Jo egentligen så borde man se alla TV/Film versioner av superhjältar som en alternativ version,ingen följer ju serietidningens kontinuitet.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 06 November 2006 - 15:55
Just nu så, det ända "Smallville" aktiga i DC är ju Chloe som snart ska göra sitt första inträdande i Superman serierna.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 November 2006 - 10:17
Om Chloe förresten ska vara i en Superman-tidning hoppas jag att det blir nåt i stil med en flashback från Clark Kents ungdom. Det är ju kul att ha en figur som man inte riktigt vet hur det ska gå för, huruvida hon kanske dör eller överlever och fortsätter vara kompis med Clark när han är vuxen.
Posted 07 November 2006 - 13:39
Fast saken är ju den att Smallville utspelar sig i en annan värld än serierna. Den Chloe som kommer vara med i serierna kommer antagligen inte vara Clarks barndoms kamrat. Manusförfattarna har sagt att hon kommer vara väldigt anorlunda än vad man är van att se henne så man vet ju inte.Om Chloe förresten ska vara i en Superman-tidning hoppas jag att det blir nåt i stil med en flashback från Clark Kents ungdom. Det är ju kul att ha en figur som man inte riktigt vet hur det ska gå för, huruvida hon kanske dör eller överlever och fortsätter vara kompis med Clark när han är vuxen.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 November 2006 - 14:54
Posted 07 November 2006 - 16:06
Mitt info fick jag från 2 intervjuer med Kurt Busiek, mannen som ska göra Superman serierna med Chloe.
1 från DC Comics Board bord och en från CBR.
"I have an idea for how to bring Chloe Sullivan of 'Smallville' into the comics, though in a somewhat different role than people might imagine. Geoff likes it, Matt Idelson likes it, Dan Didio likes it, so we'll have to see if we can actually do it. But if we can, she'll be a strong and useful character, so why not?"
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 November 2006 - 16:12
Posted 07 November 2006 - 16:25
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 November 2006 - 16:29
Posted 08 November 2006 - 13:28
Posted 11 November 2006 - 00:57
*
*
*
*
*
*
Martian Manhunter ska ha en liten cool cameoroll i nästa avsnitt. Han syns i trailern
http://www.darkness-...dtkk/static.wmv
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 11 November 2006 - 15:19
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 November 2006 - 01:23
Hoppas han dyker upp igen
Winter is Coming
Posted 12 December 2006 - 05:23
Har ni sett den här as-coola promotrailern för de kommande 2 avsnitten (6x10 Hydro och 6x11 Justice)? Om inte så bara MÅSTE ni se den.
I slutet på trailern när de går alla bredvidvarandra. Så snyggt.
"Lex Luthor is building an army. He's starting a war!" Så jääääkla underbart!!!
Clark/Lana lite ouppklarat så det är på tiden att de klarar upp det lite och finner en balans i det. För jag tvivlar på att de kommer bli ett par. Men Lana kommer inte vara med i Justice så det borde vara från Hydro.
Men åter igen: Justice League!!!
Jag vill använda "Lex Luthor is building an army. He's starting a war!" som signatur.
Tom Welling regiserar 6x10: "Hydro".
Michael Rosenbaum regiserar 6x15: "Freak".
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 December 2006 - 11:06
Justice League
och
Martian Manhunter
Kan det bli bättre?
Winter is Coming
Posted 30 December 2006 - 21:10
Posted 30 December 2006 - 21:14
Winter is Coming