Jump to content

Photo

Torchwood | Säsong 1

• Please log in to reply
213 replies to this topic

#101 Firiel

Firiel

Ensign

• Members
  • 34 posts

Posted 25 June 2007 - 01:04

Trodde inte att jag skulle ha tv4+ under sommaren då jag bor hos mina föräldrar då, men min far fick någon gratis prova på-grej med tv genom bredband lite påpassligt för tre dagar sedan, med massa kanaler! Hoppas det blir en regnig sommar. :)

Såg egentligen serien ganska nyligen på youtube, men såg om avsnitten idag. Mest för att jag sett alla Doctor Who-avsnitten som utspelar sig innan nu, så att det blir bättre sammanhang. En hel del som klarnade faktiskt. Skönt med textning också. Jag gillar fortfarande första avsnittet rätt mycket, medan det andra är sådär. Åh, jag gillar verkligen när Gwen kommer till Torchwoood med pizzorna, hon är så lost och de andra är så stygga. :) Kommer nog skippa de flesta avsnitten nu när serien krockar med Life On Mars dock.

Och sparka översättaren! Rätt sorts läkare? :angry:

#102 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 25 June 2007 - 11:51

Torchwood 1x01 - Everything Changes: 195 000 (Män: 90 000/Kvinnor: 100 000)
Torchwood 1x02 - Day One 160 000 (Män: 85 000/Kvinnor: 90 000)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#103 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 June 2007 - 13:24

Orkade inte sitta inne och se på TW så jag tar reprisen på avsnitten istället. Av det lilla jag hann att se på början av första avsnittet avslöjade att det verkar skija sig en del från Doctor Who.

#104 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 25 June 2007 - 15:05

Torchwood 1x01 - Everything Changes: 195 000 (Män: 90 000/Kvinnor: 100 000)Torchwood 1x02 - Day One 160 000 (Män: 85 000/Kvinnor: 90 000)

100k + 90k = 190k och 90k + 85k = 175k. Varav diskrepansen i siffrorna?Asexuella individer? :P

#105 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 25 June 2007 - 16:05

Haha, jag tänkte väl att nån skulle upptäcka det där.. :P Nä, antagligen förväxlade jag några siffror. Tänkte fixa det eftersom jag upptäckte det nästan direkt, men då kom jag inte in i hottopen.. :(

//Peak

sixty six."

#106 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 26 June 2007 - 08:04

Hyfsat ändå för en sommarsöndag, trodde inte det skulle masa sig över 100 000-sträcket. En bit kvar till Allsången, men Husqvarna Open på Viasat Golf kan inte känna sig säker längre åtminstone. Pass på. :P
Climbing to the Moon...

#107 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 26 June 2007 - 11:32

Det är ju mer än Doctor Who fick på SVT klockan 20:00 på en torsdag iaf...

//Peak

sixty six."

#108 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 26 June 2007 - 15:00

Och förhoppningsvis ger det blodad tand och någon på fyran köper in säsong 1-26. Om dom skär ner lite på Glamour och Judge Judy ska det väl gå att klämma in?

Inget ont om Glamour dock, skrämmande hur enkelt det är att fastna efter två veckors influensa. Kommer Ridge och Brooke någonsin att få varandra? Vad hände med Storm Logan? Är Hector fortfarande blind?

...

Kanske räcker att ta bort Judge Judy. :P
Climbing to the Moon...

#109 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 26 June 2007 - 15:16

Glamour

SVÄR INTE PÅ MITT FORUM!1!one!oneone!1

:P

//Peak

sixty six."

#110 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 June 2007 - 15:49

Glamour

SVÄR INTE PÅ MITT FORUM!1!one!oneone!1

:P

:lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#111 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 26 June 2007 - 17:03

:lol2: Förlåt...

Goda nyheterna: Lorenzo Lamas frisyr är i bra form igen efter de förlorade åren i mitten av 90-talet (Mask of Death, Renegade). Mindre hockeyfrilla, mer Falcon Crest.
Climbing to the Moon...

#112 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 June 2007 - 21:58

Inget ont om Glamour dock, skrämmande hur enkelt det är att fastna efter två veckors influensa. Kommer Ridge och Brooke någonsin att få varandra?

Bläää!

Ingen människa med hälsan i behåll kan vilja få ihop dem. Det är så fel, så fel, så fel...

Brooke is a bitch and must die. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#113 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 26 June 2007 - 22:08

Inte en aning om vilka karaktärerna är, men eftersom Sentinel är emot så.. En naturlag är en naturlag, trots allt: :wub: Heja Ridge och Brooke :wub:

Allvarligt, vill ni snacka Glamour så kan ni starta ett nytt ämne.. :P

*Försöker se stor och farlig ut*

//Peak

sixty six."

#114 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 26 June 2007 - 22:17

Peak: Får jag banna Glamour-pratarna? Snälla? Fårjagfårjagfårjagfårjag??? :evil:

B)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#115 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 27 June 2007 - 00:22

Försök banna mig hörru. Du åker ut på rumpan bar innan du vet ordet av ;)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#116 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 June 2007 - 00:34

Du kan inte hota mig heller. Jag går självmant om jag känner att jag riskerar att sparkas ut. Jag vill inte vara där jag inte är välkommen. -_-

Dock tycker jag det är synd att Torchwood-tråden skräpas ner med en massa annat. Som det här inlägget t ex. :P

#117 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 27 June 2007 - 02:30

Äh. Fegis. Någon kan dela ut Glamour-inläggen till ett eget ämne och radera nonsensens inläggen om det är så. Jag är alldeles för trött för att göra det nu (är äntligen klar med uppgraderingen av ett av mina forum - efter mycket krångel med filer). Natti! Zzzzzz...

#118 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 27 June 2007 - 11:25

Obs, dom har ändrat repristiden. 01:35 fredagnätter verka vara det som gäller nu. Torchwood dvs. :P

Edited by Thinice, 27 June 2007 - 11:26.

Climbing to the Moon...

#119 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 27 June 2007 - 11:42

Marie, hade du använt den här så kanske jag hade övervägt det.. :P

Posted Image

//Peak

sixty six."

#120 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 June 2007 - 12:32

Repris halv två på natten för något som nästan är att klassa som ett program för lite större barn och ungdomar? Fyran strikes again... :rolleyes:

Peak: Jag kan redigera mitt inlägg om det hjälper dig fatta beslut? ;) :whistle:

#121 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 27 June 2007 - 13:45

:rolleyes:

#122 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 June 2007 - 12:02

Passade på att sätta mig ner för att se och spela in dom två första avsnitten natten mellan igår och idag. Till min glädje visades båda avsnitten utan reklam vilket var skönt och trevligt. Orkade bara se hela första avsnittet samt lite mer än halva andra avsnittet. Jag är i grund och botten en nattuggla men jag orkade inte riktigt hela vägen i natt.

Det första avnittet var riktigt bra. Det började lite trevland men utvecklade sig till att bli bättre under vägens gång. Det jag gillar mesta är att serien verkar vara stationerad på ett och samma ställe, Cardiff. Det tror jag både kan bli seriens starka kort men kanske även att det kan göra serien negativ. Egentlgen kanske man ska akta sig för att jämföra olika serier med varandra men det som t.ex. gjorde Doctor Who så bra var delvis att dom besökta olika platser och olika tidsperioder.

Det andra som är intressant med Torchwood är att dom är en grupp och att det hela kan utveckla sig väl om karaktärerna får utvecklas och ge oss starka och intressanta karaktärsporträtt.

Handlingen i första avsnittet var överlag riktigt bra och både spännande och roligt. Att jag tack vare en viss handske blev sugen på att se om Witchblade gjorde inte saken sämre. ;) :D

Andra avsnttet såg jag inte färdigt men av det jag såg så blev jag riktigt imponerad. Mycket bra handling och vass dialog höjde det ordentligt. Att effekterna var riktigt fina och välgjorda gör inte saken sämre. Det ska bli kul att få se färdigt avsnittet senare ikväll när jag förhoppningsvis är lite piggare.

Riktigt bra start och helt klart en serie som verkar vara riktigt bra och som ska bli trevlig att följa.

#123 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 30 June 2007 - 20:05

Handlingen i första avsnittet var överlag riktigt bra och både spännande och roligt. Att jag tack vare en viss handske blev sugen på att se om Witchblade gjorde inte saken sämre. ;)

Jaså? Witchblade framkallade ångest och huvudvärk snarare - snipp-snipp före sin tid. Utgick på tok för tidigt.

RIP. :(
Climbing to the Moon...

#124 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 July 2007 - 20:01

Skall folk som inte sett någondera se Life on Mars eller Torchwood? Nåväl, Torchwood går ju i repris iaf.. Avsnitt 3 nu iaf, så ser ni den kommentera gärna.. ;)

//Peak

sixty six."

#125 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 July 2007 - 12:26

Handlingen i första avsnittet var överlag riktigt bra och både spännande och roligt. Att jag tack vare en viss handske blev sugen på att se om Witchblade gjorde inte saken sämre. ;)

Jaså? Witchblade framkallade ångest och huvudvärk snarare - snipp-snipp före sin tid. Utgick på tok för tidigt.

RIP. :(

Har nu kommit sju avsnitt in på Witchblade och det är verkligen ett kärt återseende. Tycker att det är en riktigt bra serie. :thumbsup:

Skall folk som inte sett någondera se Life on Mars eller Torchwood? Nåväl, Torchwood går ju i repris iaf.. Avsnitt 3 nu iaf, så ser ni den kommentera gärna.. ;)

Jag kommer nog fortsätta att följa TW via dess repriser natten mellan Fredagar och Lördagar. Har oftast andra saker för mig när TW sänds på Söndagar och eftersom jag spelar in avsnitten har jag inte tid att passa för reklamavbrotten.