Passade på att sätta mig ner för att se och spela in dom två första avsnitten natten mellan igår och idag. Till min glädje visades båda avsnitten utan reklam vilket var skönt och trevligt. Orkade bara se hela första avsnittet samt lite mer än halva andra avsnittet. Jag är i grund och botten en nattuggla men jag orkade inte riktigt hela vägen i natt.
Det första avnittet var riktigt bra. Det började lite trevland men utvecklade sig till att bli bättre under vägens gång. Det jag gillar mesta är att serien verkar vara stationerad på ett och samma ställe, Cardiff. Det tror jag både kan bli seriens starka kort men kanske även att det kan göra serien negativ. Egentlgen kanske man ska akta sig för att jämföra olika serier med varandra men det som t.ex. gjorde Doctor Who så bra var delvis att dom besökta olika platser och olika tidsperioder.
Det andra som är intressant med Torchwood är att dom är en grupp och att det hela kan utveckla sig väl om karaktärerna får utvecklas och ge oss starka och intressanta karaktärsporträtt.
Handlingen i första avsnittet var överlag riktigt bra och både spännande och roligt. Att jag tack vare en viss handske blev sugen på att se om Witchblade gjorde inte saken sämre.
Andra avsnttet såg jag inte färdigt men av det jag såg så blev jag riktigt imponerad. Mycket bra handling och vass dialog höjde det ordentligt. Att effekterna var riktigt fina och välgjorda gör inte saken sämre. Det ska bli kul att få se färdigt avsnittet senare ikväll när jag förhoppningsvis är lite piggare.
Riktigt bra start och helt klart en serie som verkar vara riktigt bra och som ska bli trevlig att följa.