Vad är det för bok? [Lek]
Posted 09 November 2006 - 14:32
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 09 November 2006 - 14:37
Men citatet jag tog är från en klassiker.
Posted 09 November 2006 - 16:23
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 09 November 2006 - 16:38
Posted 09 November 2006 - 17:27
Okänd?
Posted 09 November 2006 - 20:20
Okej, det betyder det är jag igen:
So she called softly after it, 'Mouse dear! Do come back again, and we won't talk about cats or dogs either, if you don't like them!' When the Mouse heard this, it turned round and swam slowly back to her: its face was quite pale (with passion, XXXXX thought), and it said in a low trembling voice, 'Let us get to the shore, and then I'll tell you my history, and you'll understand why it is I hate cats and dogs.'
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 09 November 2006 - 20:25

Vad er det för böcker du läser Cappy
, jag känner inte till nån av de Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 09 November 2006 - 20:27
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 09 November 2006 - 20:35
Tänk vad man lär sig mycket när man läser sagor för ungarna...
Edited by rino, 09 November 2006 - 20:38.
Okänd?
Posted 09 November 2006 - 20:39
Vad er det för böcker du läser Cappy
, jag känner inte till nån av de
Meh! Jag tog ju en jättelätt nu för att inte verka skum
Rhino har rätt - det var Alice i Underlandet. Läste igenom boken då jag gjorde research till en modul som jag skrev.
Din tur rhino!
Posted 09 November 2006 - 20:48
Okänd?
Posted 09 November 2006 - 20:53
Posted 09 November 2006 - 23:12
He concentrated his entire sentience on the killing. He banished all irrelevancies from his canalized mind. His great ham of a face was tickling as though aswarm with insects, but there was no room left in his brain to receive the messages which his nerve endings were presumably delivering - his brain was full. It was full of death.
Okänd?
Posted 09 November 2006 - 23:14
Ingen aning... än.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 November 2006 - 00:35
Posted 10 November 2006 - 00:59
Okänd?
Posted 10 November 2006 - 08:52
Fetmarkerade ord nedan är egentligen namn:
När han kom gående över gräset för att ansluta sig till dem kunde hon inte förstå att hon så sent som i går hade känt sig ensam i världen. Nu, på något sätt, på denna främmande plats, omgiven av tre personer som hon knappt kände, visste hon äntligen att hon kommit hem.
Posted 10 November 2006 - 08:58

Engelsk eller svensk ?
Posted 10 November 2006 - 09:23
Guldkompassen av Phillip Pullman?

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 November 2006 - 10:12
Engelsk eller svensk ?
Det är skrivet på svenska - syns inte det?
Det där kände jag faktiskt igen...
Guldkompassen av Phillip Pullman?
Det är väldigt tjat om den där Guldkompassen
Nej, det var inte den.
Posted 10 November 2006 - 10:47
Det är skrivet på svenska - syns inte det?
Författere såklart
Posted 10 November 2006 - 11:32
Posted 10 November 2006 - 12:05
Författaren är inte svenska, men jag vet inte exakt var denne kommer ifrån. USA troligen.
Ska vi anta att det är en kvinnlig författare när du skriver "svenska", eller slog det slint på tangenterna?
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988
--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel
Posted 10 November 2006 - 12:14

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 November 2006 - 13:40
Ska vi anta att det är en kvinnlig författare när du skriver "svenska", eller slog det slint på tangenterna?
Red herring
Sagan om Landet Rand?
Nope.