Jump to content

Photo

Lost Säsong 3

• Please log in to reply
348 replies to this topic

#101 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 11 February 2007 - 12:18

Tv-avsnitt måste filmas om - förstördes i röntgen

Först hamnade alla vilse på en mystisk ö.
Nu har ett helt "Lost"-avsnitt försvunnit - i röntgen.

Paketet med ett "Lost"-avsnitt skulle skickas med flyg från Honolulu på Hawaii och råkade hamna bland det vanliga bagaget.
Sedan åkte det genom säkerhetskontrollen - och röntgades.
All film förstördes av röntgenstrålarna, uppger nyhetsbyrån AP.

Vägrar avslöja kostnaden
Nu måste filmteamet göra omtagningar av hela avsnittet.
Hur mycket det kommer att kosta vägrar producenterna till den populära tv-serien att avslöja.
Men en filmproducent i Honolulu uppger för AP att det kommer att bli en dyr miss - kostnaden bara för att filma en reklamfilm kan lätt uppgå till 700 000 kronor.
Tabben ska inte försena när avsnittet kommer i tv, säger en av tv-seriens medproducenter till tidningen Honolulu Advertiser.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#102 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 11 February 2007 - 12:40

Tv-avsnitt måste filmas om - förstördes i röntgen

Först hamnade alla vilse på en mystisk ö.
Nu har ett helt "Lost"-avsnitt försvunnit - i röntgen.

Paketet med ett "Lost"-avsnitt skulle skickas med flyg från Honolulu på Hawaii och råkade hamna bland det vanliga bagaget.
Sedan åkte det genom säkerhetskontrollen - och röntgades.
All film förstördes av röntgenstrålarna, uppger nyhetsbyrån AP.

Vägrar avslöja kostnaden
Nu måste filmteamet göra omtagningar av hela avsnittet.
Hur mycket det kommer att kosta vägrar producenterna till den populära tv-serien att avslöja.
Men en filmproducent i Honolulu uppger för AP att det kommer att bli en dyr miss - kostnaden bara för att filma en reklamfilm kan lätt uppgå till 700 000 kronor.
Tabben ska inte försena när avsnittet kommer i tv, säger en av tv-seriens medproducenter till tidningen Honolulu Advertiser.

Jäklar! Jobbigt...men lite fascinerande också :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#103 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 15 February 2007 - 23:19

Har tänkt lite på möjliga avslut, och man kan lugnt säga att det börjar se ganska mörkt ut... Om den nu också läggs ner i förtid finns det inte en chans att de hinner knyta ihop påsen och ge svar på alla frågor.

En tänkbar lösning är att hyra rättigheterna till Mega Man av Nintendo och dumpa av honom på ön i sista avsnittet. Åren har inte varit snäll mot Mega Man visar det sig: lätt alkoholiserad, de blå kalsongerna sitter inte lika bra som de en gång gjorde, handkanonen har blivit lite slö. Men eftersom (visar det sig) han är Jacks riktiga pappa känner han sig manad att göra någonting, och i en sista showdown med Snake Man räddar han Kate från en säker död och de två lever sedan lyckliga i alla sina dagar. The End.

Ett sista frågetecken för att ta bort alla andra.
Climbing to the Moon...

#104 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 March 2007 - 19:43

Desmond-avsnittet hade mig sittande som en fågelholk halva tiden. WTF?! :o Så - är det skärselden/limbo de är i eller är det helt enkelt parallella universa tänkte jag i början. Men det senare handlar det inte om, visar det sig - man får också veta att Desmonds spådomar inte är en ny företeelse sedan han kom till ön. Scenen med Fionnula Flanagan var också :ph34r:

Jag är mer förvirrad nu än på länge ... :unsure:

Och som Wylie säger på Tv-land: Det är så här man gör ett bra flashbackasnitt.

Charlie är en tråkig figur och jag hoppas att han nu får en intressantare storyline om han ska till att dö. Och hur svårt är det att odla skägg några dagar för att se "scruffy" ut på rätt sätt. Charlies pålimmade lösskägg i det här avsnittet såg bara fånigt ut. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#105 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 08 March 2007 - 19:52

Charlie är inte tråkig! He's my little hobbit-lover, ju! Jag tycker han är en av de trevligare karaktärerna. Och gårdagens avsnitt var i mitt tycke det bästa på länge...riktigt härligt och välgjort, fick en hel del Twin Peaks-vibbar. Det kändes nästan som Mr Lynch himself hade varit där och fingrat lite :) Mycket bra avsnitt, som sagt. Gillade att de fokuserade på en karaktär. Mer sånt! (fast då tar aldrig serien slut iofs :P )
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#106 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 08 March 2007 - 21:30

Jag har slutat titta på det här (igen) men råkade se delar av avsnittet igår och en löjligare uppvisning i metafysiskt nonsens har jag då sällan skådat. Den här serien når nya nivåer av knäpphet hela tiden. Vänta bara tills säsong 4, då jag förutspår att de rider på muterade strutsar för att ta sig till högre dimensioner på jakt efter den luftburna valen som Douglas Adams skrev om och som lyckades fly från the Others, som egentligen är maskerade reptilvarelser från Pleiaderna. Komplett med flashbacks från strutsarnas barndom och Halloweenfesten då Hurley klädde ut sig till Boba Fett, ha ha.

#107 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 08 March 2007 - 21:39

jag gillade veckans avsnitt. Desmond är intressant, tycker jag. Det har blivit lite mycket jack/Kate/Sawyer anars...
Sen gillar jg flum/övernaturliga saker som inte går att förklara, så jag tycket det var bra.
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#108 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 10 March 2007 - 08:29

Jag tyckte detta avsnitt var tråkigt ;) för mycket flashbacks och nästan ingen action.

Nu vill jag se mera av alla karaktärer , lite öliv och action :)

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#109 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 10 March 2007 - 11:29

Såg inte alls på veckas avsnitt...kan någon säga kort vad det handlade om?

Jag vet inte, har tröttnat, de har lost me. För många flashbacks och jag för mycket Kate, Sawyer och Jack. Jag är helt enkelt inte intresserade av dem. Men mest trött blev jag då jag hörde om mer säsonger. Jag kan inte se hur de skall lyckas hålla oss fast
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#110 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 10 March 2007 - 12:03

Avsnittet handlade helt och hållet om Desmond och bestod till 80% av flashback om honom, det var intressant, spännande och välgjort. Och inte en bildruta med varken Jack, Kate eller Sawyer! :hurrah:

Jag hoppas de får ett tidigt nedläggningsbesked för serien och därför arbetar med att ge oss ett riktigt avslut, för det här går inte att dra ut på mycket längre. Konceptet var utmärkt från början, men vid det här laget (halvvägs igenom s. 3) så är folk rejält trötta på att aldrig få några svar. Publiksiffrorna i USA rasar dessutom, så jag skulle inte ta forsättningspratet på alltför stort allvar.

#111 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 12 March 2007 - 09:50

Ok Desmond för hela bunten :) då missade jag väl inga isbjörnar som egentligen visade sig vara aliens lol.

Yay folk är trötta i USA!! Goda nyheter för jag vill ha svar nu. Kan inte vänta i flera år till.

#112 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 March 2007 - 18:19

Mja, tittarsiffrorna är inte lika höga som förut, men de är stadiga fortfarande iaf.. De ligger på omkring 12-13 miljoner nu, vad jag förstår. En dipp när säsongen startade igång igen efter det där långa uppehållet bara.

Senaste avsnittet i USA:

At 10 p.m., and opposite a repeat of CBS’ CSI: NY, ABC’s Lost took center stage in both total viewers (12.34 million) and adults 18-49 (5.5/14). But, let’s be honest: ratings for Lost are not what they used to be. Second was the CSI: NY second-run (Viewers: 11.64 million; A18-49: 3.5/ 9), followed by NBC’s Medium at 8.78 million viewers and a 3.0/ 8 in the demo. Comparably, Medium built from lead-in Crossing Jordan by 650,000 viewers and 25 percent among adults 18-49.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#113 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 March 2007 - 13:22

Fick tummen ur igår och såg förra veckans avsnitt som legat inspelat här hemma. Bra avsnitt måste jag säga, Desmond är en intressant karaktär och det var trevligt att få se lite mer av honom. Överlag har säsong tre hittills varit så bra som jag hade hoppats att den skulle vara.

#114 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 14 March 2007 - 23:20

Vad har egentligen hänt med LOST-diskussionerna?! Endast tio inlägg för de senaste två-tre avsnitten, så många inlägg (om inte flera) kunde för bara något år sedan spenderats bara på en dag om någon (rätt meningslös) detalj, t ex Sayed och vajern eller vad det en kabel? :lol:

Förstår i för sig varför de flesta har vänt den ryggen till förmån för andra serier; själv fortsätter jag att slötitta med allt mindre engagemang för varje avsnitt. Precis som med Twin Peaks för 100 år sedan vill man se hur eländet slutar.

Dagens stora "avslöjande" var historien om Jacks tatuering och att han föredrar grillade mackor till lunch...intrigen tätnar...not!

#115 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 15 March 2007 - 00:06

Serien är inne i s. 3 och folk har börjat att tröttna ganska rejält känns det som. När eftertexterna började rulla idag frågade jag resten av familjen som också tittat varför vi egentligen satt där och slösade bort en timme? Jag fick inget svar. :P

Avsnittet var bara utfyllnad och visade sig vara ännu ett Jack-centrerat avsnitt. :rolleyes: Dessutom var det bara Jack-Sawyer-Kate av Lostisarna och nu ska Jack få ihop det med Juliet också visst. :rolleyes:

Btw, för att vara i "Thailand" var det inte någon av gästskådisarna som såg thailändsk ut. De såg mest polynesisk-kinesiska ut. Ungefär som de gör på Hawaii... :whistle:

#116 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 15 March 2007 - 01:57

http://krhunt.blogsp...st-is-lost.html

Citaten som producenten Carlton Cuse ger:

"We don't allow the characters to focus on the mythology. But when we sit down and we work on the stories, we're primarily spending most of our time talking about these characters and how they interact. And I think that if the characters became focused on the mythology, a lot of people would drop out. I think there's a much larger audience that's much more interested in "Who is Kate going to choose?" than the details about who Alvar Hanso is."

Holy soapy crap, Batman - "out of touch" är bara förnamnet.

"The reality is, we've written those scenes, and in some cases we even shoot those scenes. And whether you take our word for it or not, we think they don't work. They're incredibly boring. ... If, for example, everybody got together and basically Sayid said, "Well, I'll tell you, I found this wire ,and I followed this wire," and then somebody else said, "Wait a minute," ... and they started to put it together, it would make for very uninvolving television.

När karaktärerna måste vara spånhuvuden med irrationella beteendemönster för att inte handlingen ska falla sönder är något fel.

Edited by Mjolnir, 15 March 2007 - 02:04.

#117 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 15 March 2007 - 07:20

Tyckte gårdagens avsnitt var ganska meningslöst...serien är fortfarande ganska underhållande, men det känns som att det här aldrig kommer ta slut...den känslan har iofs funnits där länge, men nu är den starkare än någonsin tidigare...tråkigt...

last.fm Filmtipset

#118 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 15 March 2007 - 08:06

Ja rätt tråkigt avsnitt.

Men denna tatuering Jack har måste väl betyde nåt mera än det vi såg.Varför blev thailänderna så sure ?
Sawyer är fortfarende den mest intressante karaktär IMO , men nu är det dags med Sayid och de andra.

Min avatar samling

#119 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 15 March 2007 - 13:21

Jag är så trött på att bli underskattad som publik. Det var samma sak med Stargate ett tag, inga spoilers, men författarna verkade mer intresserade av vilka publiken ville skulle bli ihop än ploten.

Jag är inte alls intresserad av denna sortens romantik. Jag ser på LOST för att det var konstiga och mystiska saker med och det verkade finnas en plot SAMT att det fanns flera karaktärer som var intressanta samtidigt. Nu är det bara JackKateSawyer och jag vill inte ha nån såpa!

Några serier som gjort romantik/kärlek bra är Medium, Farscape, Firefly...
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#120 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 15 March 2007 - 16:41

Bandade in det igår och det bästa med det, snabbspolning om det blir för tråkigt ;)
Jag antar att jag får reda på mer om vad som hände då jag kollar på det imorgon. Jag måste klara mig åtminstone denna säsong. Har varit för slö....nåja jag har ju använt mig av ursäkten att finsk tv hinner ikapp så kan kolla därifrån

#121 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 March 2007 - 13:47

Onsdagens avsnitt var sådär, alltför ofta så är avsnitten centrerade runt samma karaktärer och det känns lite väl enformigt ibland. Jag tycker dock fortfarande att serien är intressant och underhållande och väntar med spänning för att få reda på mer fakta och avslöjanden om hur det hela hänger ihop.

Men Lost börjar gå in i samma fas som så många andra serier tidigare har gått in i, man börjar bli varm i kläderna och manusförfattarna har etablerat handling, karaktärer med mera och nu börjar det mesta flyta på i ren rutin känns det som och avsnitten blir "vardagliga" och mindre spektakulära.

#122 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 21 March 2007 - 22:14

Hurley, Hurley Hurley, du är då för go´. :D Härligt att det kom ett roligt avsnitt efter alla tunga grejer man har fått stå ut med hos Dharma-nissarna. Vi fick se lite mer av Hugos tragikomiska förflutna och Sawyer fick äntligen ha lite kul igen när han återförenades med honom och Charlie. Det där med bilen var helt enkelt kanon. Hoppas bara vi inte kommer kastas rakt tillbaka in i de mörkare grejerna alltför snabbt, jag vill helst att de visar lite mer av lägret innan vi får se hur det går för Jack.

Riktigt drygt med de där tekniska felen, förresten. Även om jag gillade flashbackarna med Hurley och hans pappa räckte gott och väl med att bara se dem en gång.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#123 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 21 March 2007 - 22:17

Ja det var ett avslappat avsnitt , fast det med kometen i hans nya chicken ställa var lite för otroligt :P

Min avatar samling

#124 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 March 2007 - 22:19

Fyran dabbar sig med tekniken och kallar det för "tekniska problem" Användarfel heter det. :lol:

Cheech Marin är alltid bra. Här spelar han en slemhög med sådant understatement att man nästan ryser. :wub:

Hugo-flashbacks för att visa att man inte ska sluta hoppas. Typisk Hollywood-moral och berättarsätt som vi sett hundra gånger tidigare. *gäsp*

Och folkabussen. Vad är chansen att det fortfarande är luft i däcken efter n år i djungeln? :P

Att Kate skulle söka rätt på Danielle var ju väntat, det måste ju till en konfrontation mellan henne och Alex snart. Det jag frågar mig är om Ben är hennes verklige far som han tutat i henne eller om det bara är bluff.

#125 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 21 March 2007 - 22:22

Ja för om Ben är hennes far måste jo Daniella på nåt sätt varet med Ben ?

Min avatar samling