Tv-avsnitt måste filmas om - förstördes i röntgen
Först hamnade alla vilse på en mystisk ö.
Nu har ett helt "Lost"-avsnitt försvunnit - i röntgen.
Paketet med ett "Lost"-avsnitt skulle skickas med flyg från Honolulu på Hawaii och råkade hamna bland det vanliga bagaget.
Sedan åkte det genom säkerhetskontrollen - och röntgades.
All film förstördes av röntgenstrålarna, uppger nyhetsbyrån AP.
Vägrar avslöja kostnaden
Nu måste filmteamet göra omtagningar av hela avsnittet.
Hur mycket det kommer att kosta vägrar producenterna till den populära tv-serien att avslöja.
Men en filmproducent i Honolulu uppger för AP att det kommer att bli en dyr miss - kostnaden bara för att filma en reklamfilm kan lätt uppgå till 700 000 kronor.
Tabben ska inte försena när avsnittet kommer i tv, säger en av tv-seriens medproducenter till tidningen Honolulu Advertiser.
Lost Säsong 3
Posted 11 February 2007 - 12:18
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 11 February 2007 - 12:40
Tv-avsnitt måste filmas om - förstördes i röntgen
Först hamnade alla vilse på en mystisk ö.
Nu har ett helt "Lost"-avsnitt försvunnit - i röntgen.
Paketet med ett "Lost"-avsnitt skulle skickas med flyg från Honolulu på Hawaii och råkade hamna bland det vanliga bagaget.
Sedan åkte det genom säkerhetskontrollen - och röntgades.
All film förstördes av röntgenstrålarna, uppger nyhetsbyrån AP.
Vägrar avslöja kostnaden
Nu måste filmteamet göra omtagningar av hela avsnittet.
Hur mycket det kommer att kosta vägrar producenterna till den populära tv-serien att avslöja.
Men en filmproducent i Honolulu uppger för AP att det kommer att bli en dyr miss - kostnaden bara för att filma en reklamfilm kan lätt uppgå till 700 000 kronor.
Tabben ska inte försena när avsnittet kommer i tv, säger en av tv-seriens medproducenter till tidningen Honolulu Advertiser.
Jäklar! Jobbigt...men lite fascinerande också
last.fm Filmtipset
Posted 15 February 2007 - 23:19
En tänkbar lösning är att hyra rättigheterna till Mega Man av Nintendo och dumpa av honom på ön i sista avsnittet. Åren har inte varit snäll mot Mega Man visar det sig: lätt alkoholiserad, de blå kalsongerna sitter inte lika bra som de en gång gjorde, handkanonen har blivit lite slö. Men eftersom (visar det sig) han är Jacks riktiga pappa känner han sig manad att göra någonting, och i en sista showdown med Snake Man räddar han Kate från en säker död och de två lever sedan lyckliga i alla sina dagar. The End.
Ett sista frågetecken för att ta bort alla andra.
Posted 08 March 2007 - 19:43
Jag är mer förvirrad nu än på länge ...
Och som Wylie säger på Tv-land: Det är så här man gör ett bra flashbackasnitt.
Charlie är en tråkig figur och jag hoppas att han nu får en intressantare storyline om han ska till att dö. Och hur svårt är det att odla skägg några dagar för att se "scruffy" ut på rätt sätt. Charlies pålimmade lösskägg i det här avsnittet såg bara fånigt ut.
Posted 08 March 2007 - 19:52
last.fm Filmtipset
Posted 08 March 2007 - 21:30
Posted 08 March 2007 - 21:39
Sen gillar jg flum/övernaturliga saker som inte går att förklara, så jag tycket det var bra.
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 10 March 2007 - 08:29
Nu vill jag se mera av alla karaktärer , lite öliv och action
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 10 March 2007 - 11:29
Jag vet inte, har tröttnat, de har lost me. För många flashbacks och jag för mycket Kate, Sawyer och Jack. Jag är helt enkelt inte intresserade av dem. Men mest trött blev jag då jag hörde om mer säsonger. Jag kan inte se hur de skall lyckas hålla oss fast
Posted 10 March 2007 - 12:03
Jag hoppas de får ett tidigt nedläggningsbesked för serien och därför arbetar med att ge oss ett riktigt avslut, för det här går inte att dra ut på mycket längre. Konceptet var utmärkt från början, men vid det här laget (halvvägs igenom s. 3) så är folk rejält trötta på att aldrig få några svar. Publiksiffrorna i USA rasar dessutom, så jag skulle inte ta forsättningspratet på alltför stort allvar.
Posted 12 March 2007 - 09:50
Yay folk är trötta i USA!! Goda nyheter för jag vill ha svar nu. Kan inte vänta i flera år till.
Posted 12 March 2007 - 18:19
Senaste avsnittet i USA:
At 10 p.m., and opposite a repeat of CBS’ CSI: NY, ABC’s Lost took center stage in both total viewers (12.34 million) and adults 18-49 (5.5/14). But, let’s be honest: ratings for Lost are not what they used to be. Second was the CSI: NY second-run (Viewers: 11.64 million; A18-49: 3.5/ 9), followed by NBC’s Medium at 8.78 million viewers and a 3.0/ 8 in the demo. Comparably, Medium built from lead-in Crossing Jordan by 650,000 viewers and 25 percent among adults 18-49.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 13 March 2007 - 13:22
Posted 14 March 2007 - 23:20
Förstår i för sig varför de flesta har vänt den ryggen till förmån för andra serier; själv fortsätter jag att slötitta med allt mindre engagemang för varje avsnitt. Precis som med Twin Peaks för 100 år sedan vill man se hur eländet slutar.
Dagens stora "avslöjande" var historien om Jacks tatuering och att han föredrar grillade mackor till lunch...intrigen tätnar...not!
Posted 15 March 2007 - 00:06
Avsnittet var bara utfyllnad och visade sig vara ännu ett Jack-centrerat avsnitt.
Btw, för att vara i "Thailand" var det inte någon av gästskådisarna som såg thailändsk ut. De såg mest polynesisk-kinesiska ut. Ungefär som de gör på Hawaii...
Posted 15 March 2007 - 01:57
Citaten som producenten Carlton Cuse ger:
Holy soapy crap, Batman - "out of touch" är bara förnamnet."We don't allow the characters to focus on the mythology. But when we sit down and we work on the stories, we're primarily spending most of our time talking about these characters and how they interact. And I think that if the characters became focused on the mythology, a lot of people would drop out. I think there's a much larger audience that's much more interested in "Who is Kate going to choose?" than the details about who Alvar Hanso is."
När karaktärerna måste vara spånhuvuden med irrationella beteendemönster för att inte handlingen ska falla sönder är något fel."The reality is, we've written those scenes, and in some cases we even shoot those scenes. And whether you take our word for it or not, we think they don't work. They're incredibly boring. ... If, for example, everybody got together and basically Sayid said, "Well, I'll tell you, I found this wire ,and I followed this wire," and then somebody else said, "Wait a minute," ... and they started to put it together, it would make for very uninvolving television.
Edited by Mjolnir, 15 March 2007 - 02:04.
Posted 15 March 2007 - 07:20
last.fm Filmtipset
Posted 15 March 2007 - 08:06
Men denna tatuering Jack har måste väl betyde nåt mera än det vi såg.Varför blev thailänderna så sure ?
Sawyer är fortfarende den mest intressante karaktär IMO , men nu är det dags med Sayid och de andra.
Posted 15 March 2007 - 13:21
Jag är inte alls intresserad av denna sortens romantik. Jag ser på LOST för att det var konstiga och mystiska saker med och det verkade finnas en plot SAMT att det fanns flera karaktärer som var intressanta samtidigt. Nu är det bara JackKateSawyer och jag vill inte ha nån såpa!
Några serier som gjort romantik/kärlek bra är Medium, Farscape, Firefly...
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 15 March 2007 - 16:41
Jag antar att jag får reda på mer om vad som hände då jag kollar på det imorgon. Jag måste klara mig åtminstone denna säsong. Har varit för slö....nåja jag har ju använt mig av ursäkten att finsk tv hinner ikapp så kan kolla därifrån
Posted 16 March 2007 - 13:47
Men Lost börjar gå in i samma fas som så många andra serier tidigare har gått in i, man börjar bli varm i kläderna och manusförfattarna har etablerat handling, karaktärer med mera och nu börjar det mesta flyta på i ren rutin känns det som och avsnitten blir "vardagliga" och mindre spektakulära.
Posted 21 March 2007 - 22:14
Riktigt drygt med de där tekniska felen, förresten. Även om jag gillade flashbackarna med Hurley och hans pappa räckte gott och väl med att bara se dem en gång.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 21 March 2007 - 22:17
Posted 21 March 2007 - 22:19
Cheech Marin är alltid bra. Här spelar han en slemhög med sådant understatement att man nästan ryser.
Hugo-flashbacks för att visa att man inte ska sluta hoppas. Typisk Hollywood-moral och berättarsätt som vi sett hundra gånger tidigare. *gäsp*
Och folkabussen. Vad är chansen att det fortfarande är luft i däcken efter n år i djungeln?
Att Kate skulle söka rätt på Danielle var ju väntat, det måste ju till en konfrontation mellan henne och Alex snart. Det jag frågar mig är om Ben är hennes verklige far som han tutat i henne eller om det bara är bluff.
Posted 21 March 2007 - 22:22