Dagens låt!
Posted 21 January 2009 - 14:51
Artist: Jimi Jamison
Album: Crossroads Moment
Genre: Pop/Rock
Från senaste skivan med Survivors gamle sångare, kraftpaketet Jimi Jamison. Tycker både han och Survivors första sångare Dave Bickler är oslagbara vocalister. Kul att Survivors forne låtskrivare och bandmedlem Jim Peterik varit med och skrivit låtarna. Eminent låtskrivare framförallt inom Melodisk Rock. Gillar hans band Pride of Lions som har lite Survivor stuk också. Rekommenderas starkt för de som gillar sånt...
Posted 21 January 2009 - 16:30
Artist: Nashville Pussy
Album: Get Some!
Genre: Rock
Betyg:
Skrammelrockarna från Georgia tar sig an Tennessee's egen rockmormors klassiker. En cover som inte skäms för sig. Trogen originalet men tillräckliogt skramlig för att inte bli tråkig. Kanske en lite udda låt att göra cover på?
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 21 January 2009 - 16:37
Posted 22 January 2009 - 10:14
Artist: Blondie
Album: Greatest Hits [2002]
Genre: Pop/Rock
Längd: 05:36
YouTube:
Inte favoritlåten med blondie, men OK.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 22 January 2009 - 11:48
Artist: Black Sabbath
Album: Heaven & Hell
Genre: Hårdrock
En Black Sabbath från den två album korta "DIO-eran". Gillar faktiskt denna upplagan av Black Sabbath bättre än med Ozzy Osbourne...
Posted 22 January 2009 - 17:18
Artist: Tom Petty & the Heartbreakers
Album: Anthology: Through The Years
Betyg:
En lite typisk Petty-låt som inte lär göra något fan besviken. Ett underbart Campbellarr i vanlig ordning.
(゚、 。 7
じしf_,)ノ
Posted 05 February 2009 - 16:32
Artist: Bangbros
Album: ingen aning
Genre: Techno/Trance
Betyg:
Älskar den här låten, speciellt början. Så mycket ös. De flesta här får nog ont i huvudet.
Posted 10 February 2009 - 23:14
Artist: Eva Eastwood & The Major Keys
Album: The Good Life I Have
Genre: Country
Betyg:
Det här är egentligen inte min musik men jag såg dem live för några år sedan, och då spelade de mer rockabilly-aktigt. Men gillar man country så kan man nog göra sämre val än det här.
(゚、 。 7
じしf_,)ノ
Posted 11 February 2009 - 09:58
Artist: ABBA
Album: More ABBA Gold [1996]
Genre: Pop
Längd: 3:31
Video: tagtele.com
Vad finns det mer och säga om låten mer än att det är ABBA?

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 February 2009 - 12:54
Artist: Laurent Wolf
Album: Wash My World
Genre: House/trance
Längd: 3:33
Land: Frankrike
Betyg:
Sjukt bra låt med en underbar melodislinga.
Posted 21 February 2009 - 13:03
Artist: Kurt Olsson
Album: Kul på Svenska 5
Längd: 2:39
Genre: Pop/Humor
Betyg:
Vad kan man skriva här som inte låter som en ursäkt?
Edited by XC, 21 February 2009 - 13:04.

Posted 07 March 2009 - 21:29
Artist: Rose Tattoo
Album: Never Too Loud
Betyg:
Ett gammalt rockband från down under. Aningen mer melodiösa än AC/DC, men det är väl hårfint.
(゚、 。 7
じしf_,)ノ
Posted 25 March 2009 - 21:40
Artist: Bob Hund
Album: Folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk
Genre: Bob Hund?
Betyg:
De är tillbaka, i god form verkar det som. Visserligen lugnare sedan gitarristen fått förslitningsskador i foten av att trampa på disten för mycket!
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 26 March 2009 - 02:22
Artist: Sonata Arctica
Album: Ecliptica
Genre: Metal Ballad
Youtube:
Betyg:

(av 5 möjliga rock-cats)Skön låt som visar Sonata Arcticas starkare sidor, enligt mig.
Posted 15 April 2009 - 09:28
Artist: Maggie Reilly
Album: Absolute Number One 1975-1983
Genre: Pop
Speltid: 3:35+
Betyg:
En låt jag alltid gillat faktiskt. Gillar storyn som spelas upp av låten. Normalt så brukar man ange Mike Oldsfield som artist.
Edited by XC, 15 April 2009 - 09:29.

Posted 15 April 2009 - 10:38
Han skrev den, hon sjöng. Inte mer än rätt att man uppmärksammar henne också. Hennes röst är väl inte unik, men passar som en smäck till låten.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 15 April 2009 - 10:55
Jag vet en del covers på den låten.Mm, den är tidlös. Inte så konstigt att den fått vara rätt orörd från covers.
Posted 15 April 2009 - 11:54
Artist: Sonata Arctica
Album: Takatalvi
Genre: Metal
Betyg:
Well, inte direkt ett av mina favoritband men de duger som bilmusik. Den här låten tycker jag är lite för allmänt störig, de har bättre på sin repertoar.
Wow, den första låt jag hörde samplad på dator. Jag har för mig att den tog upp nästan en hel 720 kb-diskett. Intresseklubben kan notera att det var på en Atari ST. (Om det var 520 eller 1040 låter jag dock vara osagt.)Moonlight Shadow
Jag har även ett svagt minne av att det var lite gruff mellan Oldfield och Reilley om den.
F.ö. så återfinns givetvis Crisis i CD-samlingen.
(゚、 。 7
じしf_,)ノ
Posted 23 April 2009 - 15:55
Titel: AAA Anthem
Genre: Dance
Land: Belgien
År: 207
Video: Regi & Bart Peeters AAA Anthem
Längd: 3:15
Betyg:
Bra mix av dance och folkmusik. Inte svårt att hänga med i texten heller.
Posted 09 May 2009 - 12:30
Artist: Lita Ford & Ozzy Osbourne
Album: Lita
År: 1988
Duett tillsammans med mörkrets furste från Lita Fords framgångsrikaste skiva. Lita som ju är igång igen och ska till Sweden Rock i år. Kul.
Posted 18 June 2009 - 14:07
Artist: Sabaton
Album: Primo Vicoria
Youtube:
Betyg:

(av 5 möjliga rock-cats)Gillar inte allt för många Sabatonlåtar men den här och några andra tycker jag är riktigt bra.
Edited by Chrille, 18 June 2009 - 14:08.
Posted 18 June 2009 - 18:21
Titel: Turn to You
Artist: Wigwam
Betyg: 4/5
Riktigt ösig cover på den gamla radiohiten med Mel C. Rockigt, rörande och rysligt bra!
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 24 June 2009 - 00:45
Artist: Mamas & The Papas
Album: The Mamas & The Papas
År: 1966
Började rocka till Mamas & The Papas och fastnade vid den här låten en 15 minuter, så den får bli dagens låt helt enkelt.
Posted 26 June 2009 - 09:42
Den där var också nice, SoD.Den är riktigt, riktigt bra Chrille!
![]()
Titel: Turn to You
Artist: Wigwam
Betyg: 4/5
Riktigt ösig cover på den gamla radiohiten med Mel C. Rockigt, rörande och rysligt bra!
Titel: Into the Future
Artist: Revolution Renaissance
Album: Age of Aquarius
Youtube:
Betyg:

(av 5 möjliga rock-cats)Älskar musik av den här stilen som jag brukar katogarisera som glad metal
Posted 26 June 2009 - 10:06
Jäklar vilken skön låt det var. Fast det kunde väl knappast göra mig, som gillar både power metal och keltisk musik, besviken
De första sekunderna påminner en hel del om Edguy's Jerusalem.
Gillar inte allt för många Sabatonlåtar men den här och några andra tycker jag är riktigt bra.
Håller med här. Sabaton har många helt ok låtar, och sen några riktiga mästerverk. Min personliga favorit är Price of a Mile. Jag tycker verkligen känslan i den låter är så bra - känns nästan som att man marcherar där tillsammans med andra smutsiga, hemlängtande och allmänt nedgångna soldater.