Jump to content

Photo

Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

• Please log in to reply
224 replies to this topic

#101 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 March 2005 - 17:37

Ja, alltså jag menade mer att det var frågor som jag hoppas få svar på i och med filmen...
*Hockey och superhjältar*

#102 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 16 March 2005 - 18:04

Force echo tror jag det är, inget spöka iaf. Och om det är ett spöka borde dom ha gjort detta mycket tydligare.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#103 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 March 2005 - 18:19

Om det bara var ett eko så undrar jag varför Obi-Wan sa något i stil med "If you strike me down I will become more powerful than you can imagine". Tycker det har fastställts rätt bra att det är en ande.

#104 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 17 March 2005 - 18:27

Vad har Obi-Wans replik att göra med det faktum att jag tror att Qui-Gon i 2:an bara var ett eko?
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#105 Silversword

Silversword

Marsian

• Members
  • 491 posts
  • Interests:Fantasy & Sf, historia, böcker, dator/tv-spel och serier.

Posted 17 March 2005 - 18:31

"Revenge of the sith". Vad ska egentligen sitherna hämnas för? Darth Maul säger ju "At last we will reveal ourselves for the jedi. At last we will have revenge" i Episod I.

<{POST_SNAPBACK}>

Sitt tidigare nederlag.
Posted Image

#106 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 17 March 2005 - 18:45

"Revenge of the sith". Vad ska egentligen sitherna hämnas för? Darth Maul säger ju "At last we will reveal ourselves for the jedi. At last we will have revenge" i Episod I.

<{POST_SNAPBACK}>

Sitt tidigare nederlag.

<{POST_SNAPBACK}>

Har för mig att de tar upp detta i bokversionen av episod I. Sitherna bröt sig ur jediorden för flera tusen år sedan för att utöva den mörka sidan. Sith förde krig mot Jedi men även sinsemellan eftersom alla var ute efter makten. Så småningom var det bara en liten grupp Sith kvar som utplånades av jedi som växt sig starkare. Men en sith hade överlevt; Darth Bane. Det var han som bestämde att det bara skulle finnas en mästare och elev för att undvika stridigheter och att sith skulle hålla sig i det fördolda tills den dagen de var redo för sin revansch. Om jag inte minns fel så står det här om Darth Bane även på den officiella databasen på starwars.com.

#107 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 17 March 2005 - 19:00

Vad har Obi-Wans replik att göra med det faktum att jag tror att Qui-Gon i 2:an bara var ett eko?

<{POST_SNAPBACK}>

Jaså. Missförstod dig där. :)

#108 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts

Posted 17 March 2005 - 19:35

Jaså. Missförstod dig där.

Not easy being green ;)

#109 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 17 March 2005 - 19:47

Jag passade på att se om trailen idag (fast jag sett den minst 4 ggr ;) )

I en av scenerna kallar Palpatine Anakin för son...ska man tolka det bokstavligt att han faktiskt är pappa till Ani? Eller var det bara det amerikanska familjära utrycket son? Exempel - "Come here son!"

#110 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 17 March 2005 - 19:51

Med all sannolikhet det senare. Eller att han ser sig som en fadersgestalt för Anakin. Aldrig att Palpy skulle vara Annies pappa. :P

#111 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 17 March 2005 - 19:56

Med all sannolikhet det senare. Eller att han ser sig som en fadersgestalt för Anakin. Aldrig att Palpy skulle vara Annies pappa.  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Nä de vore för mycket för oss fans att smälta. Tänk om Sidious skulle säga...

"Come here grandson" till Luke. :D

Däremot har jag inte helt gett upp hoppet att Dooku kan vara pappa till Anakin.
Lucas har i intervjuer förklarat att han vill att prequell-triologin ska vara en spegling av scener mm i orginaltriologin. dvs Luke dödar nästan sin pappa i Sidious närvara men avbryter eftersom han är god. Anakin slåss mot Dooku i Palpatines närvaro och dödar honom.

#112 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 17 March 2005 - 20:22

Javisst är det en spegling av scener när Anakin och Dookuu slåss och när Luke och Darth Vader slåss. Men inte behöver det innebära att Dookuu är Anakins pappa? Please. :P ;)

#113 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 17 March 2005 - 20:54

Javisst är det en spegling av scener när Anakin och Dookuu slåss och när Luke och Darth Vader slåss. Men inte behöver det innebära att Dookuu är Anakins pappa? Please. :P ;)

<{POST_SNAPBACK}>

U never can tell.. ;) Men om Lucas ville ha med ett avslöjande i stil med "luke i´m your father" så hade det varit mer passande att låta Shmii säga vem som var hans far strax inan hon dör.

En sak jag har funderat på när det gäller Shmis kidnappning. Varför håller sandfolket henne vid liv? Jag spekulerar att någon...låt oss säga en viss vithårig politiker har betalat dem för att kidnappa henne.. ;)

#114 nervsjuk

nervsjuk

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 66 posts

Posted 17 March 2005 - 21:34

Anakin har ju ingen fader..
Det fick man reda på i 1:an, när Obi och company frågar hans mor.
Hon säger att han inte har någon far.
Och när de mäter hans "mitrokondierhalt" (tror jag det heter) så har han tydligen VÄLDIGT
hög halt av det. Det är som om kraften skapat honom.
Han skall alltså vara som typ Jesus.. fast ond...

Edited by nervsjuk, 17 March 2005 - 21:37.

#115 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 17 March 2005 - 22:23

Anakin har ju ingen fader..
Det fick man reda på i 1:an, när Obi och company frågar hans mor.
Hon säger att han inte har någon far.
Och när de mäter hans "mitrokondierhalt" (tror jag det heter) så har han tydligen VÄLDIGT
hög halt av det. Det är som om kraften skapat honom.
Han skall alltså vara som typ Jesus.. fast ond...

<{POST_SNAPBACK}>

Det där är en fråga som har delat starwars-fansen ända sedan 1999 och debatten lär väl fortsätta ända tills 19 maj 2005 då episod III har premiär. Vissa är helt ok med Lucas flört med den kristna myten om jungfrufödseln medan den andra falangen förespråkar olika mer eller mindre fantasifulla faderskandidater. Tex Palpatine, Qui-gon osv.

Om Shmii ljög eller inte får vi veta om en inte allt för avlägsen framtid.

#116 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 17 March 2005 - 22:40

Star wars har alltid varit ett försök att blanda och ge från diverse myter som vi har här i världen. Och om jag inte är helt fel ute så är väl inte Jseus den enda som har fötts utan far.

Att ha Palpatine eller Dookuu som Anakins fader vore enbart korkat och fånigt.

#117 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 18 March 2005 - 17:36

Vet alldeles för mycket om episod III för att blanda mig i denna diskussion. :P

Men jag kan bjuda er på vårt omslag till serieversionen av filmen ...

Posted Image <- klicka
Posted Image

#118 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 18 March 2005 - 20:56

Verkar ju vara en cool serietidning :)

Angående trailern tyckte jag den var väldigt, väldigt cool! Jag ser fram emot den här filmen något enormt. Det verkar finnas många coola inslag som t.ex. alla wookies. Jag gillar tyvärr inte hur Yoda har utvecklats från att vara en lugn, avslappnad sensei i Episode IV-VI till en liten, smidig ninja i de nya filmerna. Jag föredrar den gamla hederliga dock-Yoda och inte den nya data-Yoda. Bortser man från detta har jag stora förväntingar på Episode III, det här kommer bli riktigt bra!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#119 MackeB

MackeB

Cadet First Year

• Members
  • 2 posts

Posted 20 March 2005 - 14:59

Sweet.....

----------------------------------
www.billiga-linser.net

#120 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 21 March 2005 - 16:01

Lucas: ”Det är en riktig tårdrypare”
George Lucas om nya ”Star Wars”

Det nya – och sista – kapitlet i filmsagan Star Wars närmar sig biograferna och skaparen George Lucas verkar redan ladda ljussabeln för att kunna möta eventuella kritiker.
  – Att få folk att gilla mina filmer är inte mitt jobb, säger han.

George Lucas är inte rädd för kritik.

”Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith” har premiär i maj och avslöjar slutligen hur jedi-riddaren Anakin Skywalker tar steget över till den mörka sidan och blir Darth Vader.
  Star Wars-pappan George Lucas fick ta emot en hel del kritik för de två tidigare delarna i serien. Besvikna fans ansåg att filmerna var för glättiga och barnanpassade och efterlyste mer av den svärta som finns i de klassiska 70- och 80-talsfilmerna.
  Lucas avslöjar nu att den nya filmen – som sägs vara den allra sista – lär framkalla många tårar men inte kommer att stryka fansen medhårs.

Lucas är nöjd
  – Det är en riktig tårdrypare, men hur den kommer att tas emot kan nog ingen förutse. Jag känner att jag har gjort filmen så bra som jag har kunnat och den blev vad jag hoppades, så jag är nöjd, säger Lucas enligt Sky.com.
  – Jag oroar mig aldrig för om folk kommer att tycka om mina filmer eller inte. Att få folk att gilla mina filmer är inte mitt jobb.
  Lucas avslöjar inte några detaljer om innehållet i den nya filmen. Klart är dock att han inte har gjort den för att blidka de Star Wars-entusiaster som sågade episod ett och två.
  – Fansen vill så klart se en film där Darth Vader springer omkring och dödar folk. Jag berättar inte den historien och jag är inte intresserad av den. Den här filmen är något annat.

Källa Aftonbladet

Ta med nåt att torka tårarne med ;)

Edited by Forever Xena, 21 March 2005 - 16:01.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#121 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 21 March 2005 - 17:00

Lucas avslöjar inte några detaljer om innehållet i den nya filmen. Klart är dock att han inte har gjort den för att blidka de Star Wars-entusiaster som sågade episod ett och två.
  – Fansen vill så klart se en film där Darth Vader springer omkring och dödar folk. Jag berättar inte den historien och jag är inte intresserad av den. Den här filmen är något annat.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad f-n snackar Farbror George om? Att döma av det som kommit fram om Episode III så är det ju precis det som sker i filmen, med det lilla undantaget att Anakin inte fått på sig rustningen än! Jag är allvarligt oroad för att Anakin framställs som så genom-ond i ROTS att det inte är det minsta trovärdigt att det "skulle finnas något gott kvar inom honom", som både Amidala (i ROTS) och Luke hävdar. Det förstör upplägget för ROTJ helt, eftersom Luke nu framstår som enormt naiv som tror att han kan frälsa en person som visat sig vara en hatfylld sadist och massmördare.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#122 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 March 2005 - 17:31

Det där är inget jag är orolig över. På det sätt Anakin har framställts framförallt i Episod II så är jag fullt övertygad om att George kommer att lyckas visa en nyanserad bild av Anakin. Och han har en liten poäng, det är en del som bara gillar de mörkare inslagen i Star Wars, för det är så "vuxet". Star Wars är exempel på filmer som kommunicerar med barnen inom oss, inget "creddigt" som vissa verkar vilja ha det som.

Och en trailer visar inte hela filmen.

#123 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 21 March 2005 - 17:44

Lucas avslöjar nu att den nya filmen – som sägs vara den allra sista – lär framkalla många tårar men inte kommer att stryka fansen medhårs.

Lucas är nöjd
  – Det är en riktig tårdrypare, men hur den kommer att tas emot kan nog ingen förutse. Jag känner att jag har gjort filmen så bra som jag har kunnat och den blev vad jag hoppades, så jag är nöjd, säger Lucas enligt Sky.com.
  – Jag oroar mig aldrig för om folk kommer att tycka om mina filmer eller inte. Att få folk att gilla mina filmer är inte mitt jobb.

Lucas inte gjort något för att blidka Starwars-entusiasterna?! Tvärtom skulle jag vilja säga...hela trailen är som skräddarsydd för hardcore-fansen; mycket "dark side", Palpatine/Sith och action i massor :thumbsup:

Men som någon sa; en trailer visar inte hela filmen. Episod III innehåller troligen många "tårfyllda" scener som - När Padme måste välja vem av tvillingarna som hon måste lämna bort, Anakins avsked av Padme, (Padmes död?) och sist men inte minst de sista scenerna med JarJar Binks.

#124 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 21 March 2005 - 18:06

Vet alldeles för mycket om episod III för att blanda mig i denna diskussion. :P

Förstör det inte lite av nöjet i maj om man läser alla spoilers som finns på nätet? ;)

Coolt omslag föresten..när kommer den och bokversionen ut?

#125 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 March 2005 - 18:07

Tror inte killen har läst spoilers på nätet. Wookiee jobbar med utgivningen av svenska Star Wars-tidningen.