StarGate Atlantis - Säsong 1
Posted 17 March 2007 - 00:03
Att ungdomarna (som själva var vita män) övergav sina dödsriter när de fick reda på sanningen tycker jag inte är konstigt - de gick emot vartenda instinkt i hjärnan. Det var en löjlig religion, som McKay sa. Inte för att det finns nån annan typ av religion...
Och det är väl tydligt att McKay inte är den muntraste och trevligaste personen att umgås med. Jag hade nog reagerat likadant. Är det nåt som kan locka fram kukhuvudet i mig så är det störiga yngel.
Posted 17 March 2007 - 01:02
MacKay bar sig barnsligare åt än barnen.
Posted 17 March 2007 - 01:44
Jag gillar McKay. Till skillnad från de i SG-1, där alla är så högfärdiga och hjältemodiga, är han ett cyniskt arsle med en inställning till folk som gränsar till misantropi. Som människor är ibland. Guilty as charged, om det inte var uppenbart.
Edited by Mjolnir, 17 March 2007 - 11:10.
Posted 17 March 2007 - 10:51
Självföstörelsemekanism. Som den ska översättas som.Och hur skulle du översätta 'self destruct' då FAII?
I "Childhood's End" säger Rodney "Noll Punkts Modul" för att i nästa mening säga "ZPM". Inkonsekvent, much?
Dessutom översattes en killes namn till Aries trotts att det är Ares.
Edited by FAII, 17 March 2007 - 10:53.
Posted 17 March 2007 - 18:53
Myggan
Bästa scenen i avsn. 2 är ju när Atlantis stiger upp från havet
Jaha, det var därför jag blev så fundersam åt avsn. 3.
Fel ordning på dom
Så det är härifrån Lost-molnet kommer?
McKay
Jättekul när Ancient grejen vägrade komma loss från honom tills det var frågan om hans liv. Plopp och så lossnade den
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 17 March 2007 - 19:19
Posted 17 March 2007 - 19:26
Låter jumpern bättre? Tycker det låter som att de färdas i en tröja.
Tänkte inte på vad det betydde om man läste det på svenska.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 17 March 2007 - 19:37
Posted 18 March 2007 - 01:10
McKay en fungerande social människaSå där bär sig inte en vuxen människa åt - iaf inte en som i övrigt fungerar socialt och i sin yrkesroll.
Scenerna med McKay och småungarna är ju riktigt roliga, och Fords kommentarer på det
Visst McKay är ett riktigt ego, han vill alltid ha rätt, han är även fegisen nr. 1. Men i slutändan gör han alltid rätt.
Han är en riktig mjukis.
Är det olika personer som översätter avsnittena eller?
Först står det Stjärnporten och i de 2 sista avsnittet står det Stargate.
*Måste kolla upp om det står vem som översatt*
Posted 18 March 2007 - 15:16
Det är ju tre olika personer som översatt
Avsn. 1-2 person nr. 1
Avsn. 3-4 person nr. 2
Avsn. 5-6 person nr. 3
Kan dom inte hålla sig till en?
Ska bli spännande och se vem som översatt nästa 2 avsnitt.
Posted 18 March 2007 - 15:44
precis.Kan dom inte hålla sig till en?
Posted 23 March 2007 - 21:28
Decades = Århundraden
Sen när?!
I reklamen för "Gone (Part I)" (dagens "The 4400"-avsnitt) presenterar sig Maias "syster" som Sarah Rutledge. Texten säger "Rockidge". O... K...
Kollar de ens på avsnitten eller åtminstone folks resuméer av dem innan de skriver introduktionerna till varje avsnitt? Introduktionen till 1x08 "Underground" (sänds om några minuten) var "XXXX mellanlander på en planet och...". Vadå mellanlandar?!
Edited by FAII, 24 March 2007 - 05:22.
Posted 23 March 2007 - 22:36
Sitter de i mötet och diskuterar att maten håller på att ta slut, så sitter McKay och äter.
Edited by GaterGirl, 23 March 2007 - 22:36.
Posted 23 March 2007 - 23:31
Dessutom var de tvungna att byta om till uniform när de lämnade markytan och började sin bunkertjänstgöring.
Btw, Wraith är verkligen äckliga.
Posted 24 March 2007 - 00:07
Nu har jag kollat upp vem/vilka som översatt.
Det är ju tre olika personer som översatt![]()
Avsn. 1-2 person nr. 1
Avsn. 3-4 person nr. 2
Avsn. 5-6 person nr. 3
Kan dom inte hålla sig till en?
Även idag var det olika personer som överatt, men ett avsnitt var.
Avsnitt 7 översattes av person nr. 3
Avsnitt 8 översattes av person nr. 2
1x08 Underground
Sitter de i mötet och diskuterar att maten håller på att ta slut, så sitter McKay och äter.
är ju så typiskt McKay
Dessutom var de tvungna att byta om till uniform när de lämnade markytan och började sin bunkertjänstgöring.
Och fort bytte dom om också.
Saknade Beckett i detta avsnitt. Han kanske höll på med giftet dom upptäckte i avsn. 7
Posted 24 March 2007 - 00:14
Till skillnad mot förra veckan så tyckte jag att klockan gick lite snabbare nu med dessa 2 avsnitt. Jag som trodde jag gillade varje fall den 1a delen förra veckan, men tydligen så var inte fallet. Kanske de har med reklamen som jag inte är van vid att se med denna serie? Slutet var ganska bra, men annars rätt segt avsnitt. Dagens 2 gillar jag dock. Carson är en riktig favorit karaktär för mig, och det är trevligt att se honom i en lite större roll som i "Poisoning the Well". Tycker också om scenerna med "Steve"
Posted 26 March 2007 - 22:06
Han sa att det var lätt att göra atombomber, hur lätt är det egentligen?
Posted 26 March 2007 - 22:34
Med hans IQ, antar jag att det är väldigt lätt. För oss, väldigt svårtHan sa att det var lätt att göra atombomber, hur lätt är det egentligen?
Posted 27 March 2007 - 18:00
Med hans IQ, antar jag att det är väldigt lätt. För oss, väldigt svårtHan sa att det var lätt att göra atombomber, hur lätt är det egentligen?
![]()
Å andra sidan är det McKay som säger det och han är ju inte direkt ödmjuk...
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 27 March 2007 - 18:34
Rodney ljuger inte. Han överdriver, speciellt om sina sjukdomar, och han är högjudd, men han skulle aldrig ljuga om att ha gjort något han aldrig gjort.Med hans IQ, antar jag att det är väldigt lätt. För oss, väldigt svårtHan sa att det var lätt att göra atombomber, hur lätt är det egentligen?
![]()
Å andra sidan är det McKay som säger det och han är ju inte direkt ödmjuk...Han kanske aldrig har byggt en men säger det ändå? Skulle inte förvåna mig!
![]()
Anyway, varför gillar folk att kalla Rodney för McKay så mycket? Personligen tycker jag att man efter ett tag blir så van vid karaktärer att man kallar dem vid deras förnamn. De enda jag kallar vid efternamn är Hammond och Landry . I början kallade jag Elizabeth vid Weir men hon är civil, så till slut blev det Elizabeth.
Men folk verkar gilla att tilltala just Rodney med McKay. Jag ser massvis med människor på Gateworld som kallar t.ex. John vid hans förnamn samtidigt som de kallar Rodney vid hans efternamn (ibland i samma andetag).
Posted 27 March 2007 - 20:40
Anyway, varför gillar folk att kalla Rodney för McKay så mycket? Personligen tycker jag att man efter ett tag blir så van vid karaktärer att man kallar dem vid deras förnamn. De enda jag kallar vid efternamn är Hammond och Landry . I början kallade jag Elizabeth vid Weir men hon är civil, så till slut blev det Elizabeth.
Men folk verkar gilla att tilltala just Rodney med McKay. Jag ser massvis med människor på Gateworld som kallar t.ex. John vid hans förnamn samtidigt som de kallar Rodney vid hans efternamn (ibland i samma andetag).
Det är nog en blandning mellan karaktärens affektionsvärde och hur han/hon tilltalas i serien. Alla tre du nämner - Hammond, Landry och McKay - är knappast kända som några älskvärda personer. Visst, McKay är underbar på sitt vis, men han har en sträv attityd (om vi säger så) medan Hammond och Landry ofta får bära bördan av den "stela" ledarskaprollen. Om man sedan lägger till att alla tre ofta blir tilltalade vid sitt efternamn så är det inte så konstigt ändå.
Posted 27 March 2007 - 20:56
Posted 27 March 2007 - 21:15
Eller nått. Psykologi A på gymnasiet... Tror inte jag fick godkänt.
Posted 30 March 2007 - 20:17
Posted 30 March 2007 - 20:56
Faktiskt rätt ok "illusionsavsnitt". Det finns visserligen flera, men det här är faktiskt ett av de bättre tycker jag.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."