Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#101 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 29 April 2007 - 18:17

Jag började köra Condemned - Criminal Origins idag...har spelat en timme eller två...riktigt spännande spel imo...läskiga fiender som beter sig väldigt verkligt. Märker de t.ex. att de är i underläge slänger de sina vapen och letar reda på något bättre...när jag spelade senast var jag i underjorden i tunnelbanan tillsammans med en massa fientliga Nightcrawler-liknande saker :D Rekommenderas!

Jag har också testat det nya svenska skräckspelet Penumbra, som var ganska intressant men kontrollen var lite i jobbigaste laget. Sen har jag kört lite Trackmania också...

MEn jag har inte spelat så många timmar totalt, jag har nämligen en läskig tenta på väg :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#102 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 April 2007 - 23:47

Spelar inte direkt något alls just nu. Efter 1,5 års spelande av World of Warcraft (numera paus på obestämd framtid) så känns alla andra spel lite "meh". :mellow:

Jag tycker att efter 1,5 års spelande av WoW så skulle alla andra spel se ut som en befrielse. :D

Edited by Crusader, 29 April 2007 - 23:51.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#103 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 29 April 2007 - 23:49

Man kan tro det ja, men WoW är som en drog.
Man tar en paus från det, men tillslut så känner man suget och kommer krypandes tillbaks :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#104 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 April 2007 - 12:46

Efter att ha spelat klart Shadowrun till SNES så har jag tagit fram min PSONE och börjat spela Chrono Cross.

#105 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 30 April 2007 - 13:10

Efter att ha spelat klart Shadowrun till SNES så har jag tagit fram min PSONE och börjat spela Chrono Cross.

Häftigt, det har jag alltid velat spela. Jag älskade nämligen Chrono Trigger :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#106 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 April 2007 - 13:28

Häftigt, det har jag alltid velat spela. Jag älskade nämligen Chrono Trigger :)

Det är ett riktigt bra spel kan jag lova. Det skiljer sig lite från Chrono Trigger (som jag spelat flitigt genom åren) men det är ett spel av episk proportion. Givetvis finns det olika slut på spelet vilket utöver handlingen i spelet, den ljuvliga musiken/grafiken samt dom underbara karaktärerna med mycket humor, förhöjer omspelsvärdet enormt mycket. Hoppas du får chansen att prova det någon gång, om du precis som mig gillar Chrono Trigger så kommer du inte bli besviken på Chrono Cross.

#107 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 30 April 2007 - 18:03

Låter verkligen lovande! :)

Själv har jag klarat av Condemned. Det tog inte lång tid (speltiden är iaf under 10h), och slutet var lite svagt. Men på det stora hela ett underhållande och spännande spel! :)

last.fm Filmtipset

#108 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 05 May 2007 - 12:17

Jag haft en riktig spider-man-vecka i spelandets värld nu;

Först varvade jag PC-spelet till den första filmen (usch för kamerastyrningen, förstörde mycket för min del).
spel nr. 2 var givetvis spelet till den andra filmen.
Spel nr 3 blev Ultimate Spider-man till PC. Ett av mina absoluta favoritspel, utan tvekan.
och sist men inte minst;
spider-man 3. Jäklar så skoj det var att svinga runt i den svarta dräkten och slå ner busarna på New Yorks gator utan att ens börja svettas (Spidey, ofc ;) )

#109 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 06 May 2007 - 08:08

Jag körde igenom Ultimate Spider-man under julen. Helt OK spel, men jag tycker det var lite enformigt gameplay. Jag har funderat på att skaffa SM3-spelet, verkar rätt OK trots allt. Du spelar på PC va? Funkar styrningen om man använder tangentbord, eller blir det helt fucked up?

En annan jobbig grej är att min dator har ett hyfsat grafikkort (ett geforce med 256 meg minne) men att formateringen är helt utvecklingsstörd. Jag kan inte få in filer som är större en 4 gig (det verkar vara så på de flesta laptops), visserligen kan jag formatera om men jag har typ fyllt datorn med en massa trevliga saker som jag inte vill ska försvinna. Kanske borde skaffa en fet extern hårddisk? Grejen är ju att i princip ALLA nya spel är ca 6 gig stora (enbart väsentligt om man tankar spel, och varför skulle jag inte göra det? :P ) och det blir problem för stackars mig att få uppleva de nya coola spelen :P

last.fm Filmtipset

#110 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 06 May 2007 - 10:55

Det där med att du inte kan få in filer som är större än 4 gig är troligtvis pga av att din disk är i FAT32 format, tror det ska gå att konvertera till NTFS som är det nya formatet som klarar större filer. Har aldrig konverterat så jag har tyvärr inte en aning om hur det funkar.
RögleBK i elitserien!

#111 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 06 May 2007 - 11:49

Det beror förstås på vad man menar med just spela. Att spela används ju i många olika sammanhang
och kan det inte blir något vilseledande? Sitter du med en gitarr framför datorn %¤%#¤ hmmm?
Man kan väl inte komponera musik i ett dataspel där man bara går omkring och skjuter?

Spela används ju också när man faktisk lyssnar på musik. Ordet spela anser jag missbrukas och blir vilseledande
vad folk egentligen menar.

#112 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 May 2007 - 12:24

Supertreck; Detta forum heter just "Spel" och beskrivningen lyder "Rollspel, bordsspel, TV-spel, datorspel m.m. - Allt relaterat till sådant diskuteras här. "
Så det framgår ganska tydligt vad just detta underforum handlar om.

Visst används ordet "spela" för instrument, men att säga att det missbrukas bara för att tråden heter "vad spelar du just nu", när den ligger i ett spelforum som uppenbart riktar sig till Datorspel, konsollspel osv. är långsökt.

Hade denna tråd handlat om vad för instrument man spelar så hade denna tråden legat i Musikforumet, inte spelforumet.

Jag körde igenom Ultimate Spider-man under julen. Helt OK spel, men jag tycker det var lite enformigt gameplay. Jag har funderat på att skaffa SM3-spelet, verkar rätt OK trots allt. Du spelar på PC va? Funkar styrningen om man använder tangentbord, eller blir det helt fucked up?

Näe, jag skaffade SM3 till ps2. Man kan säga att jag kände att det var dags att bidra till Marvel, eller något i den stilen :P

Däremot körde jag SM1 och SM2 till PC, och styrningen var "fucked up" som du säger. I det första spelet var kameran aldrig var där man ville den skulle vara (inte mycket lättare fast man fick styra den själv med musen).
2an var bättre att spela på PC än det första, imo.
3an var underbart till ps2, men jag föredrar att spela spel på ps2, sålänge det inte är FPS-spel. Då vill jag ha en mus att styra med.

Edited by Hofling, 06 May 2007 - 12:49.
Smärre stavfel + lite tillägg

#113 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 06 May 2007 - 14:13

Jag tror du har rätt där. Var inte SM2-spelet som kom till PC helt annorlunda och mycket sämre än de som kom till konsoll?

SM3 är förmodligen bäst på PS2, då blir man inte besviken på grafiken - snarare tvärtom! Men grafiken till PS3 och X360 verkar ju lite i sämsta laget, det går iaf inte att kalla det för next-gen. :P

last.fm Filmtipset

#114 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 May 2007 - 14:27

Jo, det ska det ha varit, ja.
Nu har jag inte spelat det itll konsoll, men vad jag förstått så var det inga laddningsscener i SM2 till konsoll, för nya områden osv, utan allt var en enda stor stad.
till PC så skulle varje scen laddas.
Det jag inte gillade med SM2 var att man skulle sikta på jäkla "nätringar" för att kunna svinga. Det saknade jag från det första spelet. då var det bara att skjuta iväg en nätlina och svinga på.
Något de gick tillbaks till i SM3.

#115 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 07 May 2007 - 05:54

Köpte mig en Xbox 360 i slutet av förra veckan med spelet Perfect Dark 0. Har inte kommit långt i det, mest för att jag suttit och tankat hem varenda intressant spelbart demo jag hittat på Xbox live men det är snyggt och hittills så känns det aningen svårare än sin föregångare. (Det var en riktig chock att gå tillbaks och spela Halo 2 som var tämligen snyggt grafiskt tills i torsdags, fruktansvärt suddigt och oskarpt... Måste åtminstone köpa en fullscart till den inser jag nu.)

Demona gav verkligen mersmak men de är så pass generösa att man kan leka vidare med enbart dem ett tag så man inte behöver ruiner sig fullständigt på tv-spel den här månaden. Roligast att spela var Crackdown, Just Cause och Saint's Row, all free roaming-spel som GTA-serien. Kanske just därför de demona roade mest.

Var lite besviken på utbudet av media på live dock, tre filmtrailers verkar vara allt förutom spelfilmer av olika slag.

Det har också blivit några timmar Baldurs Gate 2 med polarna och Drakar och Demoner Expert med samma polare.

#116 hardtobeagirl

hardtobeagirl

Cadet Third Year

• Members
  • 19 posts

Posted 07 May 2007 - 22:42

Är det bara jag som spelar Zelda på Wii? Det är ju omöjligt att bryta sig loss.
Dr. Macartney: Join me again next week on this episode of "Let's make no fucking sense" when I will be waxing an owl.

#117 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 May 2007 - 12:39

Är det bara jag som spelar Zelda på Wii? Det är ju omöjligt att bryta sig loss.

Nope, nu var det ett tag sedan jag gjorde det. Tycker det är ett bra spel men inte så beroendeframkallande som jag hade hoppats på. Var är du någonstans i spelet?

Själv spelar jag fortfarande Chrono Cross och börjar närma mig slutet. Efter att jag är färdig så tänkte jag ta mig an Final Fantasy IX igen.

#118 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 May 2007 - 21:01

hockey-spelet Slapshot :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#119 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 09 May 2007 - 22:40

Jag har börjat spela F.E.A.R. Helt OK, men jag hade väntat mig mer då det fått så bra kritik.

last.fm Filmtipset

#120 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 May 2007 - 23:03

Jag har börjat spela F.E.A.R. Helt OK, men jag hade väntat mig mer då det fått så bra kritik.

Försökte spela det förra året men min dator sa ifrån.
Behövs väl ett ganska vasst grafikkort till va? Tvivlar även på att 1 GB i RAM räcker dessutom.

Winter is Coming

#121 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 09 May 2007 - 23:21

Insett att jag är alldeles för kättskrämd för Doom 3 :P
Knappt börjat, och jag rycker till så fort det blir mörkt, då jag är rädd för vad som kanske dyker upp :P

#122 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 May 2007 - 00:05

Knappt börjat, och jag rycker till så fort det blir mörkt, då jag är rädd för vad som kanske dyker upp :P

Känner igen det där precis, höll på att sätta hjärtat i halsgropen flera gånger om!
Spelade 20 min för 2 år sen och inte vågat spela mer sen dess.

Edit. 2000:e inlägget.
Nån som är festsugen kan gå in i denna tråd
:D
http://www.scifinytt...h...=5327&st=25

Edited by Rick Hunter, 10 May 2007 - 00:11.

Winter is Coming

#123 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 10 May 2007 - 06:34

Försökte spela det förra året men min dator sa ifrån.
Behövs väl ett ganska vasst grafikkort till va? Tvivlar även på att 1 GB i RAM räcker dessutom.

Det beror på hur kräsen man är, kör jag i upplösningen 600x800 laggar det lite ibland men det ser ju klart godkänt ut. Det går att spela, men det är klart att det hade varit en bättre upplevelse med en vassare dator. Jag har också 1 GB i RAM och det är nog i minsta laget, men det funkar. Mitt grafikkort har 256 MB minne, och det funkar väl hyfsat i det här spelet. Men det skulle nog behövas mer RAM...men det går fortfarande att spela :)

last.fm Filmtipset

#124 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 10 May 2007 - 16:27

Hehe. Känner igen det där. Jag körde original-Doom när jag bodde i urskogen. Utedass. Snacka om att man drog sig för att slå en sjua på kvällen... :P

Edited by Kizmiaz, 10 May 2007 - 16:27.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#125 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 11 May 2007 - 00:44

Fortsätter nöta mitt älskade Vanguard: Saga of Heroes och har tom converterat hela 3 IRL kompisar som tidigare lirade World of Warcraft :D

Har precis blivit medlem i ett sjöfarar sällskap (guild med andra ord) vars uppgift är att hålla farvattnen säkra från pirater och annat löst folk. Nu ska jag bara införskaffa en båt också ;)
RögleBK i elitserien!