Supertreck; Detta forum heter just "Spel" och beskrivningen lyder "Rollspel, bordsspel, TV-spel, datorspel m.m. - Allt relaterat till sådant diskuteras här. "
Så det framgår ganska tydligt vad just detta underforum handlar om.
Visst används ordet "spela" för instrument, men att säga att det missbrukas bara för att tråden heter "vad spelar du just nu", när den ligger i ett
spelforum som uppenbart riktar sig till Datorspel, konsollspel osv. är långsökt.
Hade denna tråd handlat om vad för instrument man spelar så hade denna tråden legat i Musikforumet, inte spelforumet.
Jag körde igenom Ultimate Spider-man under julen. Helt OK spel, men jag tycker det var lite enformigt gameplay. Jag har funderat på att skaffa SM3-spelet, verkar rätt OK trots allt. Du spelar på PC va? Funkar styrningen om man använder tangentbord, eller blir det helt fucked up?
Näe, jag skaffade SM3 till ps2. Man kan säga att jag kände att det var dags att bidra till Marvel, eller något i den stilen
Däremot körde jag SM1 och SM2 till PC, och styrningen var "fucked up" som du säger. I det första spelet var kameran aldrig var där man ville den skulle vara (inte mycket lättare fast man fick styra den själv med musen).
2an var bättre att spela på PC än det första, imo.
3an var underbart till ps2, men jag föredrar att spela spel på ps2, sålänge det inte är FPS-spel. Då vill jag ha en mus att styra med.
Edited by Hofling, 06 May 2007 - 12:49.
Smärre stavfel + lite tillägg