Jump to content

Photo

Diskutera: Turneringen Tidernas Vinjett

• Please log in to reply
628 replies to this topic

#101 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 April 2007 - 09:30

Medhåll där. Förutom att BSG förtjänar nerläggning, men hur mycket jag än gillar trummorna så är det ändå irriterande att måsta blunda varje gång dom kommer.

Okej, lite överdrivet med nedläggning - men jag hatar verkligen det. Skönt att jag inte är ensam att sitta och blunda och svära för mig själv.

Medhåll där. Förutom att BSG förtjänar nerläggning, men hur mycket jag än gillar trummorna så är det ändå irriterande att måsta blunda varje gång dom kommer.

Okej, lite överdrivet med nedläggning - men jag hatar verkligen det. Skönt att jag inte är ensam att sitta och blunda och svära för mig själv.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#102 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 15 April 2007 - 13:58

1974:

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#103 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 April 2007 - 15:14

Jag tycker inte att introt i BSG spoilrar nåt, själv. Det är så lite den visar och sällan nåt spoilrande.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#104 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 15 April 2007 - 15:24

Den visar mycket - okej om det visat i slutet för nästa veckas avsnitt, då har man chansen att glömma bort det. Men tre sekunder innan avsnittet? Nej, ingen höjdare. Fungerar väl något bättre på TV med massa reklam, men det är ingen bra idé. Vill jag ha spoiler läser jag det på nätet, jag vill inte ha dem precis innan avsnittet.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#105 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 April 2007 - 20:58

Baretta är en riktig klassiker :) har alltid gillat låten i det introt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#106 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 April 2007 - 21:08

Tyckte det var svårt. Gillar visserligen låten i Baretta, men jag gillar den i Zorro också. Slutligen blev det den som kändes mest - jag har inget förhållande till Baretta. Tror inte jag sett ett enda avsnitt (deckare har aldrig riktigt varit min grej). :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#107 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 15 April 2007 - 21:17

Brukade alltid titta på Zorro för många år sedan, gillade introt då och gillar den fortarande. Framför allt är det musiken/sången jag gillar. Baretta är ju inte direkt dålig, men den är lite före min tid. Så i detta fall blev Zorro en klar vinnare. :)

#108 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 April 2007 - 21:17

Tyckte Baretta låten var tråkig. Blanda svart/vitt, färg stillbilder, livebilder. tyckte jag inte heller var så snyggt.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#109 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 15 April 2007 - 21:19

Ingen av vinjetterna är speciellt upphetsande rent visuellt så det får bli på låten. Don't do the crime if you can't do the time. (Don't do it) :D

Baretta FTW!

Om det å andra sidan hade varit klassiska svartvita Zorro...

:wub:

Edited by Wylie Times, 15 April 2007 - 21:25.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#110 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 April 2007 - 21:43

Tittade på Baretta när den gick på SVT för läääänge sedan.
Zorro har jag också sett när den gick på vilken kanal det nu var.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#111 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 15 April 2007 - 21:56

Zorro har jag också sett när den gick på vilken kanal det nu var.

SVT visade Zorro sent 80-tal/tidigt 90-tal, och sedan har även Kanal 5 visat den.

#112 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 April 2007 - 21:59

Jag fullkomligt ÄLSKAR Zorro men introt till New World Zorro har aldrig varit en favorit, precis. Håller med om att introt till den gammla serien är mycket bättre.

Baretta har ett väldigt bra intro för en "lone cop" serie. Följde serien när den gick på TV4 för många många år sedan.

Erika: Den här nya Zorro serien (Från 1990) visade TV4 på mitten av 90-talet samt senare på Kanal 5. Det var den gammla som SVT visade på 80 talet.

Edited by Crusader, 15 April 2007 - 22:03.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#113 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 April 2007 - 22:05

Zorro :D
Gammal kärlek från förr :wub:

Winter is Coming

#114 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 April 2007 - 22:17

De borde göra en ny, bättre Zorro serie i samma anda som Mask of Zorro, alltså med humor och action men också mörk och seriös. New World Zorro gjorde aldrig Zorro rättvisa. Trevligt underhållningas äventyrs serie med action och humor men aldrig mer. I den gammla svartvita så utvecklades serien och dess story (Mask of Zorro är en remake av handlingen i sista avsnittet av den gammla serien), var ibland väldigt mörk samtidigt som den hade sin humor.

Hoppas att rätt person gör en ny arc baserad Zorro serie snart.

Edit: Jag räknar INTE den mexikanska Zorro-såpan som hade premiär i Feburari. Zorro som en mexikansk såpa? Dont think sooo.
Jag menar, Zorro dag för dag där en dag är ca 6 avsnitt och Zorro bara är med en gång av de avsnitten? Dessutom, allt på spanska.

Edited by Crusader, 15 April 2007 - 22:37.

-Sora, Kingdom Hearts

#115 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts

Posted 16 April 2007 - 11:25

Edit: Jag räknar INTE den mexikanska Zorro-såpan som hade premiär i Feburari. Zorro som en mexikansk såpa? Dont think sooo.
Jag menar, Zorro dag för dag där en dag är ca 6 avsnitt och Zorro bara är med en gång av de avsnitten? Dessutom, allt på spanska.

Jag är nog inte så sugen på att se en Zorro-såpa, men häftigt att det är på spanska. :thumbsup2:

#116 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 April 2007 - 11:33

Av alla snedvridna idéer.. <_< Trodde du skämtade först...

Zorro: La Espada y la Rosa - Wikipedia, the free encyclopedia
Zorro: La espada y la rosa - 2007 (Sammanfattningar av avsnitt) O_o
IMDb: "Zorro: La espada y la rosa" (2007)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#117 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts

Posted 16 April 2007 - 14:32

Nja, efter har läst på lite mer om den här tv-serien är jag verkligen inte sugen på att se den. :mellow:

Edited by Erika, 16 April 2007 - 14:34.

#118 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 16 April 2007 - 15:15

Xorro som såpa? Varför inte. :)

#119 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 April 2007 - 19:17

Tja, det märks ju att det är en såpa från början. Zorros mamma är en indian och första arcen är om att hitta sanningen om Esmeraldas mamma. Esmeralda är dotter till den skurkaktiga guvinören.
Synd att det inte är den typen av såpa där alla sjunger och dansar. :D

Men serien har iallafall ett väldigt unikt och anorlunda triangeldrama: Esmeralda har ett hemligt förhållande med Zorro bakom ryggen på sin älskare Diego. :D

För att inte glömma att Diego igentligen är ihop med Esmeraldas syster och hans pappa, Alejandro de la Vega, är ihop med en indian piga Samtidigt som Esmeraldas pappa är ihop med sin hushållerska och Esmeralda själv hoppat av sitt bröllop. :P

Den här serien är baserad på den nya origin romanen som släpptes förra året (Eller var det 2005?) där Diego ändrades till Amerikansk-född och att hans mamma var en indian och där karaktärerna ändrades och de gammla byttes ut mot nya. Karaktärerna i den här serien härstammar från den romanen (Men de har lovat att ta med gammla karaktärer också).

Alla avsnitten finns att se på Youtube om nån är intreserad... och kan spanska. :P

Musik video
Trailer/Intro samt början av första avsnittet
Del av avsnitt 16 med Zorro-action

Ingen dålig idee med en Zorro dramaserie i sig, men en såpa med en massa triangeldrama, otrohet, överaskande avslöjande (Typ Göstas mamma är inte hans mamma utan hans pappa som har bytt kön) är bara för mycket.
Inget jag har en tanke på ens försöka förlja eller så. Men det är lite kul att se olika klipp från den och så. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#120 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 16 April 2007 - 19:45

Första riktigt svåra valet, men funkkitsch vinner i längden, alltid.

Sammy Davis Jr väl?
Climbing to the Moon...

#121 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 16 April 2007 - 19:52

Jo, jag hade också beslutsångest i dagens val. :blush:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#122 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts

Posted 16 April 2007 - 20:42

Jag röstade på Sunset Beach för den vinjetten var inte lika tråkig som Alias dito.

#123 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 April 2007 - 21:02

Säger som Erika.
Alias var ju jättetrist, hade det varit vinjett från annan säsong i stället då hade jag röstat på Alias men nu fick det bli SB.

*minns när TV-Land låg på EzBoard och Johannes drog ner mig rejält i SB träsket. ;) *

#124 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 April 2007 - 21:07

Ärligt talat hade det inte spelat nån roll om Alias varit utan musik och dubbelt så lång, jag hade ändå röstat på den framför Sunset Beach. :urk:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#125 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 16 April 2007 - 21:47

Vad är fel på den vinjetten då, Wylie?

SB har en bra vinjett. Den gör vad den ska (dvs. visa upp alla personer), knyter in seriens miljöer i bakgrunden och har en bra sångslinga. Rätt enkelt val för mig, även om Alias musik är okej så saknar det oomph:et.