Tycker inte du att avsnitt blir trista och förutsägbara som tappar sin spänning när allt redan finns på platsen för att lösa problemet? Förutsägbara avsnitt är det värsta som finns när man kommit till hälften så vet man att dom kommer klara sig. Ja happ lika bra att stänga av tv.n. Kan ju redan slutet och hoppas på ett bättre avsnitt nästa dag.
Seriöst. Jag tror inte Stargate är en serie för dig, om du inte kan se den med humor... Och ja, Stargate är en serie som kräver lite censurfilter. Inte alltid logisk. Folk klarar sig för det mesta. Deus ex machina.
Men vadå? Det typiska med avsnitt är att den avgörande upplösning sker
inom någon knapp tid kvar på avsnittet. Dom sista minutrarna när fortfarande
dilemmat finns kvar så kan man sluta hacka tänder med förväntan när tiden nått
fram till en besvikelse av ett hastigt slut.
Förväntan blev förråd.
Men detta är en CotW underhållningsserie, inte en mäktig dramaserie som LOST eller 24 där de kan göra det ovänbtade och döda en massa huvudkaraktärer helatiden. Det du pratar med om att de ska bli fat på en planet utan möjlighet att ta sig hem eller utan möjlighet till ny kraftkälla, de måste hitta en lösning i slutet för annars är det slutet för hela serien. Det är hela grejen med dessa äventyrs serier med sina Stand Alone avsnitt att allt löser sig i slutet och nästa dag är det ett nytt äventyr så man vet alltid att de klarar sig. Gillar man inte den typen av serier så ska man inte titta på StarGate.
T ex i dagens avsnitt visste vi från början att Treal'c skulle klara sig men hade serien blivit bättre om han dog? Eller om portalen blev förstörd och Daniel blev fast på ökenplaneten för alltid i förra avsnittet? Hade det gjort serien bättre att de fick byta ut karaktärer vart annat avsnitt?
Ang. filmen så tycker jag den är jättebra. Bra start på hela äventyret och ett väldigt spännande äventyr. Inget avsnitt i serien har hitils, på TV6, lyckats överglänsa den.
Ang. förra avsnittet. Ett OK avsnitt. Rätt spännande ibland men inte världens bästa precis.
Jag tyckte också det var komiskt när Daniel sa att han skulle leta efter sin fru under många säsonger. Även om det kanske inte var menat som ett skämt.
Likaså att O'Neil saknar humor. Han hade inte precis så mycket humor i filmen.
Jag tvivlar på att Journalistens död var en olycka. Men jag undrar vilka som var inblandade i dödsfallet och vem som förädaren är.
Ang. dagens avsnitt. Väldigt kul att se Teal'c ute i världen. Synd bara att han var sjuk. Heh, skrattade gott när han sköt Daniel i slutet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts