Jump to content

Photo

Stargate SG-1 säsong 2

• Please log in to reply
325 replies to this topic

#101 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 16 March 2007 - 00:13

Det förekommer MacGyver-fasoner i serien.

i avsnitt 11 säsong 1 när dom hämtade tillbaks den gamla mannen som
levt ensam så var allt färdig och klart där det fanns en annan kraftkälla.
Precis som när MacGyver blir instängd och så finns allt där inne för att göra en bomb och
spränga sig ut.

Edited by Supertreck, 16 March 2007 - 01:39.

#102 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 16 March 2007 - 02:24

Så de raderade bara ungens idéer ur skallen med en elchock? Så enkelt?
Det gick inte lika smidigt i sibiriska gulager. Men där hade de inga rayguns heller.

#103 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 March 2007 - 03:30

För det krävs en enorm kraft för att förstöra porten. Typ atombom. ;)

Hallå där. Ser portalen hållbar ut så tunn den är. Energikällan hade ju gått sönder
i ett tidigare avsnitt när dom fick problem att komma hem.
Vissa saker är tydligtvis inte lika hållbart hmm?

Då kunde väl dom av misstag skjutit sönder nummerpanelen
eftersom den tycks vara mindre hållbar.
Schack matt :)

Tjockleken har inget med det att göra utan matrialet den är gjort av. Du kan krossa en glaskula med en hammare men kan du krossa en Diamantkula i samma storlek? ;)

Visst kan de råka ha sönder DHDn (Kraftkällan sitter i den) men de har redan haft ett par avsnitt där de haft det svårt att ta sig hem för att där inte funnits någon DHD. Kommer säkert fler men jag tycker 2 räcker. ;)
Ang. avsnittet med den gammla mannen så fanns där en färdig kraftkälla, inget de behövde trolla fram. Hade där inte funnits en kraftkälla så hade de inte kunnat ta sig hem och de hade alla dött när slottet rasade ner i havet. Så jag undrar, vad hade du velat skulle hända om porten eller DHDn gick sönder? Du vill inte att de ska ha tillgång till någon kraftkälla eller port. Så säg mig, hur ska de tillsist ta sig hem? Eller ska det vara sista avsnittet som slutar med att de blir strandade på en öde planet?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#104 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 16 March 2007 - 12:40

Det krävs faktiskt en bomb som är mycket starkare än dagens atombomber.

#105 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 16 March 2007 - 12:47

Det krävs faktiskt en bomb som är mycket starkare än dagens atombomber.

Typ atombomb förstärkt med stjärngrindium eller? :)
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#106 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 16 March 2007 - 14:14

Jag har för mig att det krävs en Mark IX, en atombomb förstärkt med nahquadah designad speciellt för att förstöra Stjärnportar. Den är flera tusen gånger starkare än en atombomb om jag minns rätt.

#107 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 16 March 2007 - 15:21

Hallå där. Ser portalen hållbar ut så tunn den är. Energikällan hade ju gått sönder
i ett tidigare avsnitt när dom fick problem att komma hem.
Vissa saker är tydligtvis inte lika hållbart hmm?

Då kunde väl dom av misstag skjutit sönder nummerpanelen
eftersom den tycks vara mindre hållbar.
Schack matt :)

Tjockleken har inget med det att göra utan matrialet den är gjort av. Du kan krossa en glaskula med en hammare men kan du krossa en Diamantkula i samma storlek? ;)

Visst kan de råka ha sönder DHDn (Kraftkällan sitter i den) men de har redan haft ett par avsnitt där de haft det svårt att ta sig hem för att där inte funnits någon DHD. Kommer säkert fler men jag tycker 2 räcker. ;)
Ang. avsnittet med den gammla mannen så fanns där en färdig kraftkälla, inget de behövde trolla fram. Hade där inte funnits en kraftkälla så hade de inte kunnat ta sig hem och de hade alla dött när slottet rasade ner i havet. Så jag undrar, vad hade du velat skulle hända om porten eller DHDn gick sönder? Du vill inte att de ska ha tillgång till någon kraftkälla eller port. Så säg mig, hur ska de tillsist ta sig hem? Eller ska det vara sista avsnittet som slutar med att de blir strandade på en öde planet?

Tycker inte du att avsnitt blir trista och förutsägbara som tappar sin spänning när allt redan finns på platsen för att lösa problemet? Förutsägbara avsnitt är det värsta som finns när man kommit till hälften så vet man att dom kommer klara sig. Ja happ lika bra att stänga av tv.n. Kan ju redan slutet och hoppas på ett bättre avsnitt nästa dag.

#108 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 16 March 2007 - 22:37

Tycker inte du att avsnitt blir trista och förutsägbara som tappar sin spänning när allt redan finns på platsen för att lösa problemet? Förutsägbara avsnitt är det värsta som finns när man kommit till hälften så vet man att dom kommer klara sig. Ja happ lika bra att stänga av tv.n. Kan ju redan slutet och hoppas på ett bättre avsnitt nästa dag.

Seriöst. Jag tror inte Stargate är en serie för dig, om du inte kan se den med humor... Och ja, Stargate är en serie som kräver lite censurfilter. Inte alltid logisk. Folk klarar sig för det mesta. Deus ex machina.
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#109 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 March 2007 - 23:23

Dagens avsnitt var ingen höjdare precis vad gäller den storyline som Carter och O'Neill följde. Klichéartad och stel och tråkig. :(

Att Sha're var hemma kom ju som en överraskning. Att Apophis kunde avla ett barn tillsammans med en människa var oväntat - och osannolikt. Och jag fattade aldrig varför han skulle ta över barnet? Är hans nuvarande kropp förbrukad eller vill han bara gömma sig i en annan skepnad för att undkomma sin fiende Hour'us (stavningen var olika i det här avsnittet och det förra han var med i, jag blir osäker på vilket som är det rätta). Lyckas de nu med sin ambition att gömma barnet så öppnar det för intressanta storylines i framtiden.

Suspense of disbelief är en viktig beståndsdel när man leker med världsåskådningen som man gör i en sådan här serie. Men man behöver inte dra det till sin spets i alla lägen - som i avsnittet där datorn var inställd på att förstöra hela bergrumsanläggningen och de lyckas stänga av 1 sekund innan det smäller. Puh-leese. Det hade funkat om de stängt av den 3 minuter innan också. Det blev faktiskt ganska löjligt ju längre ned klockan räknade, för vi visste ju alla att det skulle komma ett nytt avsnitt dagen efter, varför ett så dramatiskt grepp blev overkill in extremis.

Dessutom vill jag tillägga att det är tillåtet att inte ständigt vara en fanboy eller -girl i tråden. Själv ser jag det som en stor triumf när jag hittar en glitch och jag hånskrattar rått åt sådant jag betraktar som billiga trick eller rena felaktigheter.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#110 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 17 March 2007 - 02:20

Seriöst. Jag tror inte Stargate är en serie för dig, om du inte kan se den med humor... Och ja, Stargate är en serie som kräver lite censurfilter. Inte alltid logisk. Folk klarar sig för det mesta. Deus ex machina.

Men vadå? Det typiska med avsnitt är att den avgörande upplösning sker
inom någon knapp tid kvar på avsnittet. Dom sista minutrarna när fortfarande
dilemmat finns kvar så kan man sluta hacka tänder med förväntan när tiden nått
fram till en besvikelse av ett hastigt slut.
Förväntan blev förråd.

#111 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 March 2007 - 11:20

Och jag fattade aldrig varför han skulle ta över barnet? Är hans nuvarande kropp förbrukad eller vill han bara gömma sig i en annan skepnad för att undkomma sin fiende Hour'us (stavningen var olika i det här avsnittet och det förra han var med i, jag blir osäker på vilket som är det rätta).

Apophis värd kommer att dö så småningom så därför vill han ha en ny värd i barnet. Aphohis vill ju säkra sin framtid. En sarkofag kan inte hålla en värd i liv för alltid. Heru'ur heter han. Horusvakter har han som sin arme.

Att Apophis kunde avla ett barn tillsammans med en människa var oväntat - och osannolikt.

Apophisvärd och Sha're är ju människor och de har samma produktiva organ som alla andra. :P Det kommer fler avsnitt som handlar om barnet.

Dagens avsnitt var ingen höjdare precis vad gäller den storyline som Carter och O'Neill följde. Klichéartad och stel och tråkig.

Men viktig iaf Carters storyline med Jakob. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#112 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 17 March 2007 - 12:05

Dessutom vill jag tillägga att det är tillåtet att inte ständigt vara en fanboy eller -girl i tråden. Själv ser jag det som en stor triumf när jag hittar en glitch och jag hånskrattar rått åt sådant jag betraktar som billiga trick eller rena felaktigheter.

Jag skrattar också när det är korkat. Jag är ingen fanatisk fangirl som tycker att Stargate är felfritt. Och självklart är det tillåtet att komma med kritik.

Däremot ville jag bara påpeka för Supertreck att Stargate ÄR en sådan serie som inte håller på logiken alltid. Det verkar för mig som att Supertreck blir besviken gång på gång över detta, och vill då bara berätta att serien ses bäst med en nypa salt och en stor portion humor.
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#113 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 17 March 2007 - 20:06

2 repliker jag tyckte var roliga i förra avsnittet var:

Daniel säger att sökandet för Sha're kommer att pågå många säsonger.

och

Jack som säger att O'Neil saknar humorn.

Jag har en fråga också, Är Stargate -filmen en bra film?

#114 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 17 March 2007 - 20:13

2 repliker jag tyckte var roliga i förra avsnittet var:

Daniel säger att sökandet för Sha're kommer att pågå många säsonger.

och

Jack som säger att O'Neil saknar humorn.

Var det kanske konstig översättning.
Textningen var. Sökande för Sha're kommer att fortgå i många säsonger.

Edited by Supertreck, 17 March 2007 - 20:14.

#115 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 17 March 2007 - 20:19

Jag tyckte det där med säsonger var roligt eftersom,
Tv-serier delas upp i säsonger:
Stargate SG-1 säsong 1
Stargat SG-1 säsong 2
och så vidare.

En sak jag inte gillar med stargate är symbolen som ser ut som ett Å fast utan strecket i mitten för den påminner mig hela tiden om bokstaven Å men all andra symboler är helt okej.

#116 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 March 2007 - 20:27

Var det kanske konstig översättning.
Textningen var. Sökande för Sha're kommer att fortgå i många säsonger.

Det var en korrekt översättning. Med säsonger menade dom årstider.

Jag tycker det i alla fall. Man får ju även reda på hur allt började.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#117 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 17 March 2007 - 20:28

Å ja.. Symbolen för jorden. Om jag minns rätt är det väl en pyramid med en måne ovanför eller nåt sånt.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#118 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 18 March 2007 - 10:03

Helt OK Emmerich-rulle. Med Snake Plissken och Viveca Lindfors. :P
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#119 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 18 March 2007 - 18:11

Å ja.. Symbolen för jorden. Om jag minns rätt är det väl en pyramid med en måne ovanför eller nåt sånt.

Det är en pyramid med solen ovanför. I egyptisk skrift är det en pyramid med solen ovanför och två "lustiga små killar" som tillber den.

#120 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 March 2007 - 16:43

Hur många säsonger av SG1 kommer ni att visa? Förhoppningsvis alla 10.

Yay, hoppas hoppas :)

http://www.tv6.se/in...n...&Itemid=890
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#121 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 March 2007 - 19:12

Insekter är äckliga. Ew, ew, ewewewewewwwwww...... :urk:

Jag trodde först att det skulle handla om en förvandling ā la Flugan och då hade jag lämnat tv-soffan. :urk:

Nisse-kompaniet som såg avsnittet (två egna + två extra) blev helt betagna i Ally. Girl power är väldigt attraktivt för killar mellan 11 och 16. ;)
Vems dotter var hon egentligen, som kände Jack?
Support your local search and rescue unit - get lost.

#122 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 March 2007 - 19:19

Förväntan blev förråd.

Men detta är en CotW underhållningsserie, inte en mäktig dramaserie som LOST eller 24 där de kan göra det ovänbtade och döda en massa huvudkaraktärer helatiden. Det du pratar med om att de ska bli fat på en planet utan möjlighet att ta sig hem eller utan möjlighet till ny kraftkälla, de måste hitta en lösning i slutet för annars är det slutet för hela serien. Det är hela grejen med dessa äventyrs serier med sina Stand Alone avsnitt att allt löser sig i slutet och nästa dag är det ett nytt äventyr så man vet alltid att de klarar sig. Gillar man inte den typen av serier så ska man inte titta på StarGate.
T ex i dagens avsnitt visste vi från början att Treal'c skulle klara sig men hade serien blivit bättre om han dog? Eller om portalen blev förstörd och Daniel blev fast på ökenplaneten för alltid i förra avsnittet? Hade det gjort serien bättre att de fick byta ut karaktärer vart annat avsnitt?

Ang. filmen så tycker jag den är jättebra. Bra start på hela äventyret och ett väldigt spännande äventyr. Inget avsnitt i serien har hitils, på TV6, lyckats överglänsa den.

Ang. förra avsnittet. Ett OK avsnitt. Rätt spännande ibland men inte världens bästa precis.
Jag tyckte också det var komiskt när Daniel sa att han skulle leta efter sin fru under många säsonger. Även om det kanske inte var menat som ett skämt. :D
Likaså att O'Neil saknar humor. Han hade inte precis så mycket humor i filmen. :D
Jag tvivlar på att Journalistens död var en olycka. Men jag undrar vilka som var inblandade i dödsfallet och vem som förädaren är.

Ang. dagens avsnitt. Väldigt kul att se Teal'c ute i världen. Synd bara att han var sjuk. Heh, skrattade gott när han sköt Daniel i slutet. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#123 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 19 March 2007 - 19:21

det fick vi inte veta. förmodligen var det Teal'c som berättade om Jack.

Nisse-kompaniet som såg avsnittet (två egna + två extra) blev helt betagna i Ally. Girl power är väldigt attraktivt för killar mellan 11 och 16.

tjejen som spelar Ally återkommer om några säsonger, då som en äldre Cassandra.

#124 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 March 2007 - 19:50

det fick vi inte veta. förmodligen var det Teal'c som berättade om Jack.

Ally var/är dottern till en polis som jag antar har blivit dödad i tjänsten (eftersom han var död).
Och infot hur hon skulle få tag på Jack fick hon av Teal'c när hon gick tillbaks upp till honom efter att Maybourne och hans gäng hade lämnat platsen. Hon hotade ju med att ringa polisen (bekanta till hennes pappa antar jag) om Teal'c inte ville ha läkarhjälp.

Skrattade högt när hon sa till Maybourne att han luktade illa (= bad guy) :lol2:

Edited by Georgia, 19 March 2007 - 19:50.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#125 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 19 March 2007 - 20:14

Förväntan blev förråd.

Men detta är en CotW underhållningsserie, inte en mäktig dramaserie som LOST eller 24 där de kan göra det ovänbtade och döda en massa huvudkaraktärer helatiden. Det du pratar med om att de ska bli fat på en planet utan möjlighet att ta sig hem eller utan möjlighet till ny kraftkälla, de måste hitta en lösning i slutet för annars är det slutet för hela serien. Det är hela grejen med dessa äventyrs serier med sina Stand Alone avsnitt att allt löser sig i slutet och nästa dag är det ett nytt äventyr så man vet alltid att de klarar sig. Gillar man inte den typen av serier så ska man inte titta på StarGate.
T ex i dagens avsnitt visste vi från början att Treal'c skulle klara sig men hade serien blivit bättre om han dog? Eller om portalen blev förstörd och Daniel blev fast på ökenplaneten för alltid i förra avsnittet? Hade det gjort serien bättre att de fick byta ut karaktärer vart annat avsnitt?

Ang. filmen så tycker jag den är jättebra. Bra start på hela äventyret och ett väldigt spännande äventyr. Inget avsnitt i serien har hitils, på TV6, lyckats överglänsa den.

Ang. förra avsnittet. Ett OK avsnitt. Rätt spännande ibland men inte världens bästa precis.
Jag tyckte också det var komiskt när Daniel sa att han skulle leta efter sin fru under många säsonger. Även om det kanske inte var menat som ett skämt. :D
Likaså att O'Neil saknar humor. Han hade inte precis så mycket humor i filmen. :D
Jag tvivlar på att Journalistens död var en olycka. Men jag undrar vilka som var inblandade i dödsfallet och vem som förädaren är.

Ang. dagens avsnitt. Väldigt kul att se Teal'c ute i världen. Synd bara att han var sjuk. Heh, skrattade gott när han sköt Daniel i slutet. :P

Måste du överdriva det hela?
Skulle inte en handling vara spännande i några avsnitt om dom hamnade på en planet
och omöjligt kan ta sig hem på grund av en trasig portal? Minst tre avsnitt för att inte
bli ett för snabbt slut. Det eller dom mellersta avsnitt ska vara det mest knivigaste och
förbryllande avsnitt.
Det sista avsnittet ska avrunda det hela på ett mjukt snyggt sätt som inte ska
upplevas som något förhastat.