Jump to content

Photo

StarGate Atlantis s.2

• Please log in to reply
153 replies to this topic

#101 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 July 2007 - 12:03

Att de ens lagt ut svar på frågor på hemsidan är ett stort steg framåt för sexan/trean som annars inte ens haft en mailadress på hemsidan att skriva till om man undrat ngt. Trean har iaf tidigare enbart haft ett telefonnummer uppe som kontaktväg. :rolleyes:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#102 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 July 2007 - 09:20

Intressant avsnitt i fredags. :)

Skall jag vara ärlig så tror jag att en upptakt till det här avsnittet skulle dra ned det här avsnittet. Det som gör avsnittet är ju trots allt att man nästan bokstavligen vaknar med Michael och får informationen tillsammans med honom.

Att förvandlingen tillbaka till wraith gick så pass fort reagerade jag också på först, men sedan så mindes jag att Beckett pratat om att en ökad dos kunde ha negativa konsekvenser. (Här trodde jag då att det handlade om sömnmedlet - men insåg när retroviruset kom på tal att det var serumet det handlade om och inte sömnmedel).

Lite synd att TV6 inte tar det hela på allvar och sänder avsnitten i rätt ordning, (enl TV6 hemsida så sänds avsnitt 17 nästa vecka) men jag är rädd att om man skulle fråga varför så fick man säkert en lam ursäkt om att de fått "felinformation" eller liknande. :rolleyes:

Edited by XC, 08 July 2007 - 09:20.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#103 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 08 July 2007 - 11:03

Till skillnad från många så smågillade jag The Tower. Kanske är antropolognörden i mig som tyckte att det var en bra inblick i ett feodalt samhälle, med maktfullkomliga aristokrater å ena sidan och livegna bönder å andra. Nåt jag gillar med Atlantis är att kulturerna de stöter på brukar kännas mer verkliga och jordnära än i SG-1, där de ofta känns som vad de egentligen är: ihoptåtade för en TV-serie. Sheppards promiskuitet må vara fånig men jag blir inte förnärmad av fri sexualitet.

Fredagens timme var rafflande, när man bortser från The fun & magic of DNA. ;)

#104 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 09 July 2007 - 15:22

Sheppards promiskuitet må vara fånig men jag blir inte förnärmad av fri sexualitet.

Jag tycker inte att han är så promiskuös. Han gillar väl att flirta, men hur många tjejer har han haft ihop det med? Inte så många... och även om vi så vitt jag vet inte fått reda på exakt hur länge de har varit på Atlantis nu, så är det nog ändå en rätt så lång tid. Särskilt om man räknar med de där månaderna i "Epiphany".
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#105 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 16 July 2007 - 14:14

Sheppards promiskuitet må vara fånig men jag blir inte förnärmad av fri sexualitet.

Jag tycker inte att han är så promiskuös. Han gillar väl att flirta, men hur många tjejer har han haft ihop det med? Inte så många... och även om vi så vitt jag vet inte fått reda på exakt hur länge de har varit på Atlantis nu, så är det nog ändå en rätt så lång tid. Särskilt om man räknar med de där månaderna i "Epiphany".

Av det vi sett. John är den enda i Atlantispersonalen som vi sett kanske ha ihop det med andra (3 hittills (Sanctuary, Epiphany, The Tower).

Med logiken "Har vi inte sett det har det inte hänt" har ingen på Atlantis haft sex förutom John på snart två år.

Om man på två år bara får se samma karaktär ha ihop det med 3 olika personer som han knappt känner (medan ingen annan ses ha sex) så är det självklart ett utmålade av promiskuitet.

Edited by FAII, 16 July 2007 - 14:15.

#106 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 July 2007 - 18:46

Säsong 3 fortsätter direkt efter säsong 2, 10 augusti. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#107 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 July 2007 - 18:48

Vad bra! :thumbsup:
:hurrah:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#108 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 July 2007 - 08:10

Låter bra det! :D

Förra avsnittet lär ha varit ett av de sämre hittills i serien. Det här kändes mest som ett avsnitt för att jämna ut det hela för Cadwell.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#109 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 July 2007 - 08:37

Ett OK avsnitt igår. Får väl hoppas att Ladon blir en bättre ledare för Genii. Tur att man lyckades rädda Ladons syster. :)

BTW, Är det 02x19 Inferno närsta vecka? :unsure:

Edited by XC, 21 July 2007 - 08:39.

fqq5BYam.jpg

#110 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 21 July 2007 - 08:55

Det borde det väl vara? Det är väl bara 219 och 220 som inte har sänts än? Inte för att mitt minne av säsong två är så värst starkt, men jag tror det måste vara "Inferno" nästa vecka.

"Inferno" är ett av mina favoritavsnitt. :)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#111 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 July 2007 - 21:17

Japp, Inferno på fredag. Synd att det inte är en egen trailer med bara SGA längre utan det är tillsammans med de andra 2 serierna. Blade har de minnsan egen reklam för, är det för den är färskare på tv6?

2 veckor till säsong 3! :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#112 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 26 July 2007 - 18:08

Japp ska bli skönt när S3 börjar. Bästa säsongen så här långt, även fast den har sina brister.

Vill minnas att jag gillade Inferno...men det var ett tag sen jag såg den sist. Får nog kolla in den imorgon. :)

#113 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 26 July 2007 - 21:11

Japp ska bli skönt när S3 börjar. Bästa säsongen så här långt, även fast den har sina brister.

Vill minnas att jag gillade Inferno...men det var ett tag sen jag såg den sist. Får nog kolla in den imorgon. :)

Säsong 3 har dock både "Irresistible" och "Irresponsible"... ... ...

#114 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 26 July 2007 - 21:21

oja, usch. :(

#115 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 July 2007 - 23:03

Håller med i uschandet. De två avsnitten får mig nästan att spy :urk:

Winter is Coming

#116 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 27 July 2007 - 01:38

Spoilerfri recension av "Irresistible" och "Irresponsible":
Många anser att dessa avsnitt är några av seriens allra sämsta avsnitt. Se inte dem ifall du inte känner ett behov av att se varenda avsnitt i serien. Kan du utan problem skippa vissa avsnitt så går du absolut inte miste om något i något av avsnitten förutom nedanstående spoiler.

Efter ett klantigt försök att ta kål på John dör Kolya. Absolut inget av intresse sker med Kolya under avsnittet förutom att han slutligten dör efter ett skott i bröstet. Om du tvunget vill se han dö, spola fram tills de sista 2-3 minutrarna. Tro mig, han gör inget speciellt förutom att dö.

Förutom detta sker absolut inget i avsnitten som för handlingen framåt (förutom att man undrar vem sjutton Lucius är om man inte sett "Irresistible").

Spoilerfull recenssion av de båda avsnitten:
"Irresistible" introducerar karaktären Richard Kind som använder sig av en dekokt av en konstig planta för att utsöndra massvis med feromoner som får folk att börja gilla honom på ett onaturligt, för att inte tala om hälsovådligt, sätt. Han använder sedan sig av denna dekokt för att bland annat tvinga folk att ge honom allt han vill ha, slåss mot Wraith för fler plantor och för att serievåldta alla kvinnor han tycker är snygga (det sägs uttryckligen att ingen av hans fruar någonsin sagt "Ja" till hans försök att inleda förhållanden med dem innan han tog drycken).

Inte nog med det, han återvänder i "Irresistible". Avsnittet är inte så otroligt dåligt förutom att han, tja, finns där, inte dör och att det i en scen skildras att kvinnor är slampor och söker sig till kändisar på sjukliga sätt. En viss kvinna säger uttryckligen "Nej" till Lucius flirtande bara för att senare (typ en dag efteråt) sitta i hans knä i en barscen efter att han skyddat byn från några bovar.

Tro mig, dessa är avsnitt ni kommer önska att ni inte sett.

Edited by FAII, 27 July 2007 - 01:40.

#117 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 July 2007 - 08:19

Har sett dem. :urk:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#118 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 27 July 2007 - 10:46

Ja de två avsnitten är helt klart en stor del av bristerna i säsongen. Med största sannolikhet seriens lägsta punkter... ;) :urk:

#119 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 27 July 2007 - 22:10

En svensk flagga i dagens avsnitt. :D När ledaren för folket på planeten kommer till Atlantis och besöker kontrollrummet så i bakgrunden är det en Svensk som håller på med en panel.

#120 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 28 July 2007 - 11:52

Jag trodde för en gång skull att Stargate Antlantis skulle vara mer sofistikerad serie men så var det inte det.

Det ju självklart att dom skull få rymdskeppet att fungera och hinna åka iväg. Har dom bytt regissör?
Det verkar inte vara som förr.

#121 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 July 2007 - 17:09

Bästa replikväxling:

SHEPPARD (walking into the room): Just about ready for what?
McKAY: To activate the shields.
SHEPPARD: You said the blast from the eruption would wipe out half the continent.
McKAY: It will, and after four point one seconds of those extreme temperatures and pressures, our shields will be depleted.
SHEPPARD: Well, as much as I’m all for living for another four seconds ...
BECKETT: That’s not very much time for anything, Rodney.
McKAY (opening his arms and grinning): It’s plenty of time to open a hyperspace window.
(John stares at him blankly. Rodney looks bewildered.)
McKAY: What? That’s my plan. Didn’t I tell you about that?
BECKETT: No.
SHEPPARD: No, you didn’t.
McKAY: Well, you were too busy running around looking for people. (Källa)

McKay i ett nötskal. :lol:

Slutet var väl i stort sett väntat - men annars ganska småtrevligt (även om huvuddragen av intrigen kändes lite gammal).

fqq5BYam.jpg

#122 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 28 July 2007 - 20:20

Han som spelar Zalenka (David Nykl) var med i Psych på femman idag (och igår). :D

#123 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 28 July 2007 - 22:15

Tyckte det var lite roligt, att man hört Enterprise som namnförslag både i SG-1 och nu atlantis den här veckan.
Tredje Gången gillt kanske? :)

#124 Dr. Mckay

Dr. Mckay

Cadet First Year

• Members
  • 5 posts

Posted 03 August 2007 - 15:38

Lol

Edited by Dr. Mckay, 03 August 2007 - 15:48.

#125 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 August 2007 - 21:40

Tyckte inte alls att säsongsavslutningen var lika bra nu som förra gången jag såg avsnittet.
Slutet är i alla fall det bästa i hela avsnittet.
Och McKay's diskussioner med Hermiod :lol:

Wraith på väg till jorden :o och var tog John vägen?

En veckas väntan bara till s.3 börjar :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.