Mycket bra avsnitt, verkligen.
Stackars Debra. Som du sa, hemskt hela grejen när Ruby berättade vem han verkligen var och ett ljus började gå upp för henne.
Hoppas också att hon kommer klara sig. Om hon överlever så tror jag nog att säsong 2 kommer handla en hel del om Debras kännslomässiga ärr efter det här. Med tanke på att Ruby var hennes första seriösa förhållande och den första hon öppnat för, visat vem hon är för och verkligen vågat älska så lär det här vara ett riktigt hemskt för henne.
Är verkligen glad att Angel klarade sig. Destu mer man läsrt känna hans karaktär, destu mer så börjar man gillar honom. Speciellt hans ärlighet att han alltid erkänner sina misstag när han gör dem. Tufft för honom att få det verkligen bekräftat att det är slut med hans fru men det verkar vara på dett bar sätt nu där de kan förbli vänner och han kan gå vidare.
Laguerta bet verkligen i det sura äpplet. Ärligt talat så tycker jag lite att hon förkänar det. Hon är inte mycket bättre än sin chef. Hon var också inne på fel spår och vägrade lyssna, precis som han gjorde. Och hon gick bakom hans rygg för att få beröm och en chans till hans jobb. Ett väldigt korkat "move". Jag kan förstå hans bitterhet med tanke på att han var den som trodde på henne och gav henne ett jobb och har alltid stöttat henne. Givetvis för egna orsaker men ändå.
Personligen så är Laguerta den karaktären i serien jag verkligen inte tål, för det mästa. Och jag är så trött på hennes sexuella trakaserier på Dexter. Så få henne sparkad tycker jag bara är skönt. Men jag gillar inte chefen heller.
Dexter nystar mer i sin barndom och får veta att den ofelbare Harry har ljugit för honom ännu en gång och gömt saker. Så länge Dexter inte tappar tron på Harrys regler...
Men vad kan det vara som var ännu värre än att Dexter fick se sin mamma bli levande styckad framför hans ögon? Det ända jag kan tänka mig är att han överlevde genom att äta hennes kött eller liknande.
Nu kommer ju också frågan upp: Har Dexter något syndrom eller är han känslokalla och oförmögen att känna eller läsa andras känslor pga sitt truama? Vad skulle hända om den blockeringen löses upp och Dexter började känna saker? För i jackten på sina minnen så har ju Dexter börjat känna saker som han inte gjort innan och som han aldrig trodde var möjligt, han kommer ur balans.
Slutet på avsnittet var ju hemskt spännande. Se hur Dexter började förstå hur saker låg till. T ex när han kom på att Ruby anföll Angel men han hade ingen som helst tanke på att Ruby var ITK (ovanligt blint av den annars så observante Dexter) utan försökte komma på ett motiv till det hela blötsligt gick upp för honom.
Nu är frågan, vad kommer Dexter göra nu? Kommer han förvarna sina koleger om det han kommit på, och riskera att hans hemlighet avslöjas, för att de tillsammans ska kunna rädda Debra? Eller kommer han försöka fixa allt själv för att kunna hålla sin hemlighet hemlig och för att han känner att det hela är privar mellan honom och Ruby?
Och vad är kopplingen mellan Dexter och Ruby?För där måste vara en. Och hur kom Ruby på Dexters lilla "hobby"?
Nästa avsnitt borde vara det sista för säsongen, va? Tänker försöka att inte se trailern för avsnittet (den förra spoilrade för mycket).
Lite dåliga nyheter. CBS ska antagligen visa Dexter. Och varför är det dåliga nyheter? Jo, för en seriemördare som jobbar hos polisen är för moraliskt fel så de ska klippa och klistra i serien en massa.
[url="http://%5burl="http://www.mediaweek.com/mw/news/recent_display.jsp?vnu_content_id=1003680889"]Källa[/url]"]Källa[/url]