Eureka - Säsong 1
Posted 30 August 2007 - 20:21
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 30 August 2007 - 20:30
Eureka kommer gå på Fredagar efter Atlantis. Åtminstone 1a veckan blir det 2 timmar, dubbelavsnitt. Så det återstår att se om den tar både Blade och SU2, eller om de sätter in en annan serie sedan kl23.
Posted 30 August 2007 - 20:40
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 30 August 2007 - 20:46
Posted 30 August 2007 - 20:56
Ska bli kul att se säsong 1 igen.
Edited by Crusader, 30 August 2007 - 20:57.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 September 2007 - 14:21
För övrigt ska den starta 28/9 klockan 22:00 enligt TV6's egna tablå.
Posted 02 September 2007 - 15:17
*ändrar i underrubriken*
Posted 05 September 2007 - 14:18
Posted 26 September 2007 - 11:57
Avsnitt 1 22-23
Avsnitt 2 23-00
Dessa avsnitt går sedan i repris dagen efter, Lördag 29 September.
Avsnitt 1 19-20
Avsnitt 2 20-21
Posted 28 September 2007 - 22:58
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 September 2007 - 23:00
Detta är garanterat en serie jag kommer följa! Verkar ju riktigt härlig
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 28 September 2007 - 23:23
Skoj att se brumbjörnen Gary Chalk (överste Briggs) igen, även om det här tyvärr var det enda inhoppet, enligt IMDB . Chalk som vi förstås känner igen som ryske översten Chekov i Stargate SG-1. (Jag har faktiskt träffat honom på riktigt, på BotCon '98 i Anaheim. Mycket trevlig person.)
Posted 28 September 2007 - 23:59
Spontant vill jag varken säga bu eller bä. Det var inte direkt tråkigt men inte heller något som höll mig snärjd framför TV:n. Några intressanta karaktärer fanns det iaf och jag kommer att se fler avsnitt för att se hur det hela utvecklas. Hoppas bara inte att det blir en upprepning av samma scenario i varje episod, med nåt experiment som går snett och en massa konstiga efterverkningar, för det har all världens potential att kvickt bli tröttsamt.
Posted 29 September 2007 - 03:06
Ärligt talat Mjolnir, du borde nog hålla dig borta från Eureka.
Och angående det scenario du beskrev, det är EXAKT vad serien går ut på. Stor katastrof pga ett felaktigt expriment (oftast) som hotar världen typ vart 3:e avsnitt och de andra avsnitten så hotas bara Eureka.
Edited by Crusader, 29 September 2007 - 03:10.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 September 2007 - 11:25
Posted 29 September 2007 - 11:27
eller inte ha en suck om vad de snackar om så man köper allt ändå../../måste man vara öppen till precis allt och att allt man trodde man visste kanske inte stämmer samt en eller annan ologisk lösning/../
Edited by Hofling, 29 September 2007 - 11:28.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 29 September 2007 - 13:45
Posted 30 September 2007 - 20:19
Huvudpersonen (Jack Carter skall det vara ett originellt namn det?) var väl sisådär. Lite besserwisser över honom och givetvis så måste han ju lösa fallet. Man jag är beredd och bortse från det och ge serien en ärlig chans.
Lupo verkar ju vara en sympatisk figur.
Sedan har vi hotellet/vandrarhemmet som han bor i, av någon anledning fick jag känslan över att det erbjuds fler tjänster än bed and breakfast där.
Stort plus till solcells bilen. "Var tillbaka innan det blir mörkt".
Edited by XC, 30 September 2007 - 20:21.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 30 September 2007 - 20:33
Lite besserwisser över honom och givetvis så måste han ju lösa fallet.
Klart att han ska lösa fallet
Lupo är cool.Lupo verkar ju vara en sympatisk figur.
Slutet var bra, när JC får en 'promotion' och blir sheriff i Eureka, tror inte att han kände det positiva i det
För att inte nämna Henrys experiment som ramlar ner genom taket på hans första dag som sheriff
Posted 30 September 2007 - 21:27
Jag håller med. Såg inte heller nåt besserwisser över honom. Han försöker lösa ett fall och de i staden försöker hindra honom.Lite besserwisser över honom och givetvis så måste han ju lösa fallet.
![]()
Klart att han ska lösa falletMen jag såg inget besserwisser över honom, snarare över de andra som eftersom dom är s.k genier ska vara bättre än vanligt folk.
Men han är lite stolt över sitt jobb, det är han.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 October 2007 - 08:51
Och givetvis så blev han sheriff - inte konstigt med tanke på att han har förmågan och sätta alla dessa genier i praktisk samverkan.
Kommer fortsätta titta.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 01 October 2007 - 10:40
Tyckte inte jag. En stad som Eureka hade varit rena härden för autistiska störningar. Dessa syndrom har en ärftlig komponent och när folk med gener för hög systematiseringsförmåga - som är utmärkande för den typ av människor Eureka bebos av - samlas på ett ställe och ynglar av sig så koncentreras anlagen hos barnen och yttrar sig ofta i nämnda neuropsykiatriska störningar (iaf enligt Cambridgeprofessorn i psykiatri Simon Baron-Cohen, en av världens främsta experter på området).Att pojken hade autism var en överraskning
Just ett sådant fenomen finns observerat i verkligheten, i Silicon Valley. Wired hade en artikel om det för några år sedan.
Edited by Mjolnir, 01 October 2007 - 11:03.
Posted 01 October 2007 - 12:00
Posted 01 October 2007 - 13:33
Edited by Cartman, 06 October 2007 - 12:51.
Posted 04 October 2007 - 16:00