Jump to content

Photo

Battlestar Galactica - Säsong 3

• Please log in to reply
424 replies to this topic

#101 rehnvall

rehnvall

Senior Commander

• Members
  • 380 posts

Posted 12 February 2007 - 00:20

Jag vill att äcklot baltar ska dö nån gång,

Baltar må vara slimig och egocentrisk, men vad har han gjort för att förkäna att dö, brist på mod att skrika länge leve de 13 kolonierna när cyklonerna sätter en pistol mot huvudet på honom gör honom inte till en hjälte men inte till en skurk heller.....

Har han någon gång under seriens gång AVSIKTLIGEN velat skada någon?

#102 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 12 February 2007 - 00:44

För Baltar handlar allt om Baltar, men det går inte att förneka att han via handling, eller underlåtelse att handla, har hjälpt dom på traven vid ett antal tillfällen. Visst, det kan vara svårt att hävda solidariskt och personligt ansvar när man har en pistol mot huvudet, men gör det själva handligen (och dess konsekvenser) mindre "ond" för det? Med tanke på att det verkar hända om och om igen kan man nog inte säga annat än att han är en skurk.
Climbing to the Moon...

#103 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 February 2007 - 23:51

Jag vill att äcklot baltar ska dö nån gång,

Har han någon gång under seriens gång AVSIKTLIGEN velat skada någon?

Inte vad jag kan komma ihåg. Han sköt Crashdown men det var ju faktiskt för att rädda Callie (och sig själv). RDM har iaf sagt i ett flertal podcasts att han inte velat göra Baltar till en renodlad bad guy.

3.14

Booooring. Helo är tråkig. Han har bara blivit tråkigare och tråkigare sen han kom tillbaka från Caprica men så länge han haft en liten roll har det inte stört mig så mycket. Så när han här har huvudrollen blir det bara ZZZzzzZZZzzzZZZ.

Det enda intressanta var Six och att Baltar i hennes huvud äntligen är tillbaka. Jag började bli orolig att RDM skulle ha glömt bort det.

Egentligen var väl inte mördardoktorn en så tråkig story i sig men den hade behövts vägas upp av en side story och Helo är som sagt dessutom för tråkig för att vara huvudperson i en sån här story.

Den här säsongens motsvarighet till Black Market, det här var tom sämre. :( Låt oss hoppas att det var säsongens enda bottennapp.

Edited by Wylie Times, 14 February 2007 - 20:03.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#104 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 13 February 2007 - 10:02

Öj det låter tråkigt :( om du jämför detta avsnitt med Black market har jag inga större förhåpninger :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#105 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 13 February 2007 - 22:04

Testa dina BSG kunskaper 4x10 quiz-frågor med olika svårighetsgrader.

http://www.scifi.com...tar/about/quiz/

Personligen tyckte jag svårighetsgraderna var lite luddiga. Ofta kan man lura ut svaret genom alternativen.

Jag hade totalt två fel, ett på första och en på sista.

Edited by Wylie Times, 13 February 2007 - 22:06.

-Gangstagrass

#106 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 February 2007 - 19:50

Håller med Wylie om senaste avsnittet, höll på att somna.

Winter is Coming

#107 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 15 February 2007 - 20:53

Åh , nu orkar jag inte ens försöka titta på den :( är min favo Starbuck i det hela taget med i detta avsnitt ?

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#108 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 15 February 2007 - 23:50

Jo fast väldigt lite. Fast det är klart du ska se avsnittet, det är ju trots allt BSG. Om inte annat så för scenen där Six pratar med Baltar i sitt huvud.

Edited by Wylie Times, 16 February 2007 - 01:27.

-Gangstagrass

#109 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 February 2007 - 09:36

Jo det klart jag skal se den ;) det lät bara som det var ett fruktansvärd dårligt avsnitt :lol:

Min avatar samling

#110 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 February 2007 - 17:24

3.15

Klart bättre än förra veckan om än inte helt klockrent. Men Edward James Olmos har verkligen pondus att bära upp en sån här stand alone story. Sen fanns dessutom en riktigt spännande sidestory med Chief och Cally som vägde upp. Fast ingen Baltar drar ner lite grann. Men det lär nog bli bättre när hans rättegång startar.

Så, Baltar och Six är inte dom enda som har personer i huvudet som pratar med dom... ;)

Sen verkar det som det till slut börjar hända grejer mellan Adama och Laura...

Trailer för nästa avsnitt: Strejk! Nä, tråkigt. Bring on the Cylons för tusan. Om två veckor är det iaf det omtalade Maelstrom.

Edited by Wylie Times, 21 February 2007 - 04:55.

-Gangstagrass

#111 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 February 2007 - 23:33

FX: Har du slutat titta? Känner mig lite ensam som kommenterar avsnitten nu.

3.16 - Dirty Hands

Intressant och bra story med dom usla arbetsförhållanden och strejken. Aaron Douglas visar än en gång vilken bra skådis han är. Men som jag sa i förrförra avsnittet. Att bara ha en stor storyline funkar inte, speciellt inte i stand alone avsnitten. BSG är som bäst när dom jonglerar 2-3 parallella stories samtidigt och här skulle jag inte kalla Baltars bok för side plot eftersom den knöts in i huvudstoryn väldigt tydligt. Jag tycker manusförfattarna är lite fega här faktiskt. Jag tror att det hade blivit mycket bättre om man vävt in dom tre senaste avsnitten i varann istället för att göra dom stand alone. Nu kändes det lite konstigt att Adama skulle hota att skjuta Callie efter att hon just blivit mirakelräddad förra veckan.

Jag måste dock berömma Mary McDonnell som verkligen kan få Roslin verka riktigt osympatisk på ett trovärdigt sätt. Stackars Baltar.

Det där med accenterna är intressant. Baltar visar att han kommer från Aerolon genom sin gamla accent och hävdar då att hans nya accent är Caprican, men ingen annan från Caprica har den (brittiska) accenten...

Edited by Wylie Times, 26 February 2007 - 23:38.

-Gangstagrass

#112 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 February 2007 - 18:01

Nej , jag inte sluttat titta :lol:

Jag har de senasta 3 avsnitt väntades på datoren , det blir morgon dagens projekt.

Min avatar samling

#113 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 February 2007 - 19:35

Sett 3x15

Tyckte det var småtråkigt , även det med Chief och Callie , segt avsnitthelt enkelt.

Men du har rätt i nåt , och det är att det def börjar hetta till mellan Adama och Roslin :P det varar nog inte länge innan hon sover över på Galactica :P

Min avatar samling

#114 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 February 2007 - 20:54

Sett Dirty Hands nu också :D

Mycket bättre avsnitt , fast jag gilla Callie mindre och mindre , kanske hon är en cylon ? men hon har jo födt barn så det är hon nog inte enddå.

Baltasr bok , ha , han skal prata ;)

Nu kändes det lite konstigt att Adama skulle hota att skjuta Callie efter att hon just blivit mirakelräddad förra veckan.

ja det får jag hålla med om.

Jag måste dock berömma Mary McDonnell som verkligen kan få Roslin verka riktigt osympatisk på ett trovärdigt sätt. Stackars Baltar.

ja verkeligen otrevlig och osympatisk.

Min avatar samling

#115 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 05 March 2007 - 18:44

Thats it !!!!!!!!!!!!!

Om ni inte sett Maelstroem , läs inte vidare.

Nu sluttar jag med BSG Posted Image Posted Image

jag är så arg !!!

Starbuck död !!!!

Sittar här och bölar.Frak , Frak.

Har läst kommentarer på tv.coms BSG forum , och många där tror att Starbuck är / kommer till Ships of Light ?

Jag har inte sett origal serien , så jag vet inte vad dessa ships of light är ? vet ni ?

Min avatar samling

#116 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 March 2007 - 23:16

3.17 - Maelstrom

Frak me.

Hon dog, after all. Eller? Jag tror iaf inte att hon är död. Hela destiny grejen som dom körde oavbrutet genom hela avsnittet var knappast där bara för att Kara skulle förlåta sin morsa och sedan dö. Jag menar vad är det för crappigt öde? Nej, nästa säsong kommer hon tillbaka. 4.03 kommer att heta "The Return of Starbuck". :D Kom ihåg: Hon hade handen på "the ejection handle"...

M.a.o bör du nog fortsätta se på BSG FX ;)

Men damn, pretty awesome episode no?

Ship of light tror jag f.ö. är dit Three kom när hon gick in i the eye of Jupiter. Men jag kan ha fel där.

Edited by Wylie Times, 11 March 2007 - 11:35.

-Gangstagrass

#117 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 March 2007 - 23:40

Starbuck är inte död
Starbuck är inte död
Starbuck är inte död
Starbuck är inte död
Starbuck är inte död

Jag måste försöka intala mig det!

Winter is Coming

#118 rehnvall

rehnvall

Senior Commander

• Members
  • 380 posts

Posted 06 March 2007 - 17:42

Waov det där såg jag inte komma....det enda jag kan trösta mig med är att Starbuck INTE är död, eftersom glactica fortfarande är en konventionel serie där huvudkaraktärerna inte bara kan begå självmord sådär....annars skulle stackars baltar troligtvis gjort det ett par gånger redan.

Ganska säker på att hon kommer tillbaka i någon form....om så som bara som ett spöke i någons huvud.

#119 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 06 March 2007 - 20:00

Jamän jag vill inte ha henne som ett spöke :(

Hon skal vara en asskicking pilot :D

Min avatar samling

#120 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 March 2007 - 21:36

Waov det där såg jag inte komma....det enda jag kan trösta mig med är att Starbuck INTE är död, eftersom glactica fortfarande är en konventionel serie där huvudkaraktärerna inte bara kan begå självmord sådär....annars skulle stackars baltar troligtvis gjort det ett par gånger redan.

Jag håller inte alls med om att BSG skulle vara en konvntionell serie. Speciellt inte med motvieringen att ingen av huvudkaraktärerna begått självmord. Baltar är en av seriens hörnstenar och serien skulle imo inte funka utan honom. Precis som Adama, Laura eller Kara. Resten är pretty much expendable. Men bara för att dom största karaktärerna som dött är Billy, Jammer och Ellen betyder knappast att serien skulle vara konventionell för det. Jag tror inte heller att Kara är död men inte för att RDM inte skulle våga döda av henne utan för att ingenting i storyn talar för det såvida inte hennes "öde" avslöjas som nånting större senare. Till skillnad mot där Apollo var nära att dö i Resurrection Ship pt. 2 där iaf jag trodde att han på allvar kunde dö.

Edited by Wylie Times, 06 March 2007 - 21:47.

-Gangstagrass

#121 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 March 2007 - 00:11

Efter att ha sett avsnittet med Ron Moores kommentarer är jag inte alls lika säker på att hon lever. Ingenting han sa ens hintade om att hon inte skulle vara död. Hmm.. Man får se.

-Gangstagrass

#122 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 07 March 2007 - 07:07

Efter att ha sett avsnittet med Ron Moores kommentarer är jag inte alls lika säker på att hon lever. Ingenting han sa ens hintade om att hon inte skulle vara död. Hmm.. Man får se

Posted Image Posted Image

Min avatar samling

#123 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 13 March 2007 - 08:52

3X18

Bra avsnitt , Apollo mot pappa Adama once again.
Starbuck gone :( :( , Grät då Sam ( Anders) stod på en Viper och tydligen gåt amok . Uschh , jag gillar inte att Starbuck är död.

Jag tror att Baltars advokat är en cylon ( just a theory ).

Min avatar samling

#124 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 March 2007 - 00:20

3.18

Riktigt bra avsnitt igen som väntat. Lampkin är en mycket intressant ny karaktär. Det är nästan så jag inte tror att han är en cylon bara för att det verkar så uppenbart annars. Hur som helst gör Mark Sheppard ett lysande jobb i rollen när han manipulerar alla och framför allt Lee som är blir helt bortfintad. :)

Jag är också faktiskt glad att dom faktiskt skippade Karas begravning. Bättre att låt storyn går framåt en bit.

-Gangstagrass

#125 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 14 March 2007 - 09:31

Ja Lee är helt bortfintat , out of his league :P .

Lee är faktisk aldeles för lätt att manipulera IMO.

Lampkin är så smart att jag än mera tror han är en cylon , fast han sa jo att " human " blood ran in his veins , varför sa han det ;)

Min avatar samling