Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#101 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 05 July 2008 - 15:25

Aha... aj då.

Trodde det var lika trevligt med prissättningen som det var för brittiska serier på 80-talet, där det verkade som man betalade per sida istället. :(

Ja, då får vi nog ta och begränsa färgen till kanske två nummer per år eller så då, vilket väl blir varannat nummer, tror jag.

Istället kan man ju ha två pin-up sidor i dessa två nummer, där man får se modell-concept bilder på karaktärerna från olika av serierna, så att man får ett hum om färgspektrat. Måhända inspirerade av Marvels OHOTMU-illustrationer från 80-talet.
http://www.patric.ne...otmu2_small.jpg

#102 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 06 July 2008 - 12:39

Det är ganska stor skillnad i apparater för offsettryck och print-on-demand och i det förstnämnda tror jag nog att det fortfarande är möjligt att variera färgsidor med svartvita och tjäna in det så att säga.

Hur mycket färg det blir framöver beror på hur det eventuellt kommande första färgnumret säljer. Eftersom det är dyrare så riskerar man ju att förlora impulsköparna. En annan invägning är vad som är mest prisvärt, ett nummer på 56 sidor i färg eller ett på 80-90 sidor som är svartvitt. Det är inte en helt självklar matematik tyvärr och när man sen räknar in att dollarn kan öka...

Men nu ska jag inte tråka ut er med verkligheten bakom de (ibland) färgglada trikåerna :)

En MHOTMU för Svenska Superseriers serier är ett projekt jag ska ta tag i, troligen i höst-vinter, och den kommer ligga som pdf på hemsidan. Jag ska också undersöka möjligheten att ha den ligga på indyplanet, vårt tryckeris version av Lulu ifall man vill köpa en tryckt version av den. Den skulle då bli i färg.

#103 DanielOlsén

DanielOlsén

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 07 July 2008 - 02:30

Posted Image

Okej. Jag var väl tvungen att försöka jag också...

#104 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 07 July 2008 - 13:18

Härligt, nu är hon så där Bachaloesk som jag fick vibbar av när jag läste Predabots beksrivning. Dessutom ett snyggt argument för färgtryck med dig som en av färgläggarna.

Jag tror ingen säger nej till att du försöker på andra karaktärer också :)

För den som väntar på info om färgtrycket så kommer det nog i augusti när TFels är tillbaks från sin datorlösa semester.

#105 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 08 July 2008 - 16:02

Posted Image

Okej. Jag var väl tvungen att försöka jag också...

WAAAAOOWW! Daniel, min gode man! :D Fantastiskt! Nästan spot-on banne mig. Det enda jag verkligen kan "klaga" på, är att den räfflade apparaturen på hennes rygg är menad att vara mörkare än hennes hud, så att det blir lite färgkontrast på henne.

Fantastiskt arbete på min ära. Du är inte månne intresserad av ett litet sammarbete om du gör nån fler karaktär? Jag är ju färgläggare och tar ju gärna på mig den uppgiften, och så får du bestämma vilken stil på färgen jag ska använda. ^^

Riktigt roligt att flera har blivit lite inspirerade av Spore för övrigt, ger en hopp om att det är en karaktär med publikationsmöjligheter. :)

EDIT:
Efter viss eftertanke insåg jag just nånting, och det är att Spore nog borde omdesignas lite i övre höjdled, så att säga. Om man tar en notis från Silver Surfer på 60-talet så tror jag att man är på rätt väg, genom att binda samman hennes övre bröstkorg en smula, så att det ser ut som om hon har en boob-tube, på ungefär samma vis som det ser ut som om Silver Surfer har kallingar som växt ihop med honom.

Vad tror ni, gott folk?

Edited by PredaBot, 08 July 2008 - 16:20.

#106 DanielOlsén

DanielOlsén

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 09 July 2008 - 01:01

Det är bättre att ha kvar bröstkorgen som den är ifall du vill ha kvar statykänslan. Ifall de var "ihopväxta" så skulle intrycket bli av en gyllene kroppsstrumpa. Villket känns mer "äventyrshjälte" än "nyfiket kosmiskt känselspröt". Det beror på vad du vill berätta eller vad du vill att man ska kunna berätta med Spore.

Uh... Jag har ingen figur. Eller missförstår jag dig? Vill du färglägga mina linjer?

Hursomhelst, gjorde en till.

Posted Image

#107 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 09 July 2008 - 09:34

Posted Image

Å herre gud va snyggt! :thumbsup: Din bild av en av mina karaktärer Nox gjorde mig jätteglad! Det är exakt vad jag hade tänkt mig i beskrivningen av henne, fast hennes kostym var lite annorlunda, men i övrigt är det på pricken. Och Nox ser verkligen gulligt ut.

Du bara MÅSTE rita mer figurer !!

#108 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 July 2008 - 10:24

Du bara MÅSTE rita mer figurer !!

*host* Johnny Boy!! *host*

För övrigt kan jag bara hålla med. Hemst bra ritat. :)
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#109 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 July 2008 - 18:50

Kom just att tänka på en sak, vilka är Nordens Stjärnors fiender? Och vilka är dom absolut dödligaste hittills?

Ett superhjälte-team är ju bara så formidabelt som dom ostoppbara skurkar som ingen ensam hjälte kan slå, som dom kämpar mot.

Har en tanke med en historia som heter "Må Min Vilja Ske", om en kärnvapen-explosion av en fientlig makt, utan för svenskt territorium, och att den skulle introducera en ny skurk "Skrrxzt" - Den Levande Kärnreaktionen.

Men mer skurkar behövs, såsom Omnus Infernata, färggrannt kosmiskt rovdjur som mest består av en stor mun av tänder och några tentakler men har kosmiska supervarelser som lever i symbios med den, och dom Trifectanska Kärnorna, NS egna utomjordiska krigarras där varje individ föds i tre kloner som alla är sammanlänkade som en organism.

Uh... Jag har ingen figur. Eller missförstår jag dig? Vill du färglägga mina linjer?

Hursomhelst, gjorde en till.

http://img224.images...7706/noxzg8.jpg

Jag menade att jag gärna färglägger dina linjer. :D Har gjort några såna sammarbeten förut, och det brukar vara ganska trevligt och inspirerande. =)

Du fick förresten verkligen Nox att leva upp måste jag säga, hade inte riktigt klart för mig hur karaktären skulle vara innan.

Edited by PredaBot, 11 July 2008 - 19:08.

#110 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 July 2008 - 19:06

Jag skulle väl vilja gå så långt som att säga att resultaten har varit väldigt trevliga från åtminstonde ett av dina tidigare samarbeten, Preddan :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#111 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 11 July 2008 - 23:17

De skurkar som funderats fram hittills står med i det stora huvuddokumentet. Men skurkar är nåt som mer växer fram med en berättelse än skapas i förhand. Av de som jag skapat är det Grotesko som är den farligaste när han börjar närma sig slutet.

#112 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 July 2008 - 17:14

Hej! Hoppar in lite snabbt här i sommarvärmen på en lånedator. Måste bara kommentera Spore. Lysande!!! Den här figuren har stooor potential. Nox och de andra idéerna känns också intressanta.

Sitter för övrigt ute på landet och ritar på Mutagen Talent.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#113 DanielOlsén

DanielOlsén

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 22 July 2008 - 16:48

En vecka gammal och inte färglagd den här gången (för jag hittade ingen information om färgerna och serien är under teckning så jag vill inte kliva på några tår).

Posted Image

Ifall du vill prova den här Predabot så har jag en högupplöst.

#114 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 22 July 2008 - 17:42

Strålande! Man blir lässugen!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#115 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 29 July 2008 - 13:54

Kanske faktiskt tar mig ett försök på den där, Daniel. =) Men vad har egentligen Marshal Thunder för färgschema..? Dags att spåra upp NS bibeln igen.

#116 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 29 July 2008 - 14:40

Kan bespara dig lite arbete. Marshalls färger är okända och står inte med i skaparguiden. Jag slog till med gult och rött för ordentlig kontrast på senaste gruppbilden, men det är TerrorTub som skapat honom så han får ge ett expertutlåtande.

#117 TerrorTub

TerrorTub

Senior Commander

• Members
  • 261 posts
  • Interests:Skräck.

Posted 29 July 2008 - 17:01

hmm... minns fan inte riktigt vad jag hade tänkt, men gult var inte med i min plan. rött funkar. tror att jag hade tänkt mig rött och blått.... :)
Snygg bild förresten Daniel! Gillar den!

#118 DanielOlsén

DanielOlsén

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 29 July 2008 - 20:58

Tackar.

Hursomhelst: http://www.megaupload.com/?d=8BMO490R

PSD-fil med själva bilden.

#119 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 10 August 2008 - 20:12

Jag gav förresten Nordens Stjärnor en signalklocka i form av ett armbandsur i mitt första avsnitt, Dedrups dödliga prisma, en slags alarmklocka som då skickar signaler till alla att mötas i högkvarteret. Det avsnittet utspelar sig tidigt i deras karriär. Man kan tänka sig att det senare är kopplat till nån slags kartsystem så andra i gruppen som är i högkvarteret kan se vart folk befinner sig när de slår larm, och kanske också ha direktkommunikation genom.

#120 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 10 August 2008 - 21:17

Tankeläsning! I mitt och Hoflings avsnitt Nordens Stjärnor vs Vengence så använder de sådan direktkommunikation via ett armband.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#121 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 August 2008 - 03:20

Var det inte planerat, redan? :o
Trodde det var nåt som ni hade bestämt sen tidigare med Nordens Stjärnor.

Creeeeeepy... :ph34r:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#122 moonis

moonis

Cadet Third Year

• Members
  • 21 posts

Posted 12 August 2008 - 14:07

Vet inte om det är för sent, men jag har kommit på en karaktär.

Moose (Slasher, skapad av Adam Karlsson)
Verkligt namn: Okänt
Alias: Okänt
Yrke: Har inget
Identitet: Bara Moose vet
Legal status: Har inget medborgarskap, och tänker inte söka något
Civilstånd: Singel
Kända släktingar: -
Födelseort: Birka, 973
Operationsbas: Där gruppens högkvarter befinner sig
Första framträdande: -
Historia: Moose växte upp under den svenska vikingatiden. Man såg ganska snabbt på Moose som någon slags monster på grund av sin styrka och längd, dock väldigt uppskattad i strid. Så ett år när det var dålig skörd fick man för sig att det berodde på att man hade "avgrundens barn" hos sig, varpå man fångade in och torterade Moose svårt. Lämnad döendes i skogen fick han besök av guden Tor. Tor hade förutspått att Ragnarök var nära och valde därför att ge den tappraste krigare, dvs. Moose, stora delar av sina krafter för att använda vid sitt uppvaknande 1000 år senare.
Längd: 217cm
Vikt: 130kg
Ögon: Ingen som sett
Hår: Ingen som sett
Styrkenivå: Extremt stark. Att lyfta ton är inget problem.
Känd övermänsklig kraft: Han är extremt stark och har en stor yxa som bara han kan lyfta. Förutom det så kan han vid vissa tillfällen, när han är riktigt arg, kontrollera åskan.
Personlighet: Pratar aldrig. Håller sig gärna för sig själv i sociala sammanhang (fritidsaktiviteter, diskussioner och liknande) även om han gärna tar för sig i olika avseenden, gärna utan att fråga eller vänta. Uppfattas av många i gruppen som arrogant, men även som väldigt lojal. Vill gärna tro att han klarar det mesta själv. Det ända som är roligt förutom att slåss är att tävla i olika styrkegrenar mot LON.
Dräkt: Har ett älghuvud som mask. På överkroppen har han bara en cape av älgskinn, visar i övrigt bara sin muskler. Kanske något armband i vikingatidsstil på en av armarna. Nederdelen ser ut som på en klassisk viking. Höga pälsskor och någon slags skynke/klänning. Har en stor yxa.
Svagheter: Hans dräkt skyddar honom inte så bra så om man lyckas få in slag träffar de ju alltid skadligt. Är inte speciellt smidig. Hans rakt-in-rakt-på stil kan ibland vara en svaghet.
Övriga noteringar från skaparen: Jag tänkte mig Moose som gruppens badass. Moose går in och tar för sig, har en såkallad rakt-in-rakt-på attityd och är inte rädd för att slåss. Struntar i order eller liknande om det inte sammanstämmer med vad han tycker. Ingen kan riktigt kontrollera eller bestämma över Moose. Trots detta så är han gruppen väldigt lojal, det är trots allt de ända vänner/familj/likasinnade som han har. Att Moose aldrig pratar, men kan ge ifrån sig ljud när han skadas gömmer sig under masken som han aldrig tar av. Det är lite utav en hemlighet som gruppen och läsaren grubblar över. Jag vet varför, men ska det avslöjas här?

#123 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 12 August 2008 - 15:45

Det är aldrig försent att introducera nya karaktärer. Det är upp till varje författare vilka karaktärer man använder. Efter en bunt avsnitt kommer vi se vilka flest vill skriva om och de lär bli de som i läsarnas ögon blir kärngruppen.

Om du har saker du vill ska avslöjas och vara en överraskning är det bäst att du håller på det och berättar varför i ett eget avsnitt eller samarbetar med en författare om att avslöja det. Jag har ju exempelvis inte avslöjat vad jag vill ska hända med Pärlan efter att hennes kraftpärlor är slut.

#124 moonis

moonis

Cadet Third Year

• Members
  • 21 posts

Posted 12 August 2008 - 17:03

Ah så bra, då tror jag att jag håller på det så får man se om hemligheten avslöjas ;D

Sen tycker jag Moder Svea låter som en riktigt bra frontperson. Hon skulle mycket väl kunna vara en slags Captain America för Nordens Stjärnor. Såg att det hon har nämnts lite i tråden, men inget som gjort något av det va?

Det är förövrigt jag som är Personligheten. Ssssssch... säg inget :D

Edited by moonis, 12 August 2008 - 17:09.

#125 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 12 August 2008 - 19:24

Nä, det är bara ett namn så det är öppet för nån med en bra idé att skapa henne. Sen kan det ju finnas hjältar som finns i Nordens Hjältars värld som inte är med i gruppen också som gruppen kan springa in i, teama up med och så också.

Frontfigurer är lite som allt annat, det beror på vad författarna gör med karaktärerna. I de två serier jag skrivit, och den tredje som jag läst lite av så finns det inga frontfigurer eller ledare utan alla har lika stora roller. Superstjärnan och Vita Duvan II är två av dem som nämnts som potentiella frontfigurer i tidigare diskussioner.