Jump to content

Photo

Legend of the Seeker - Nyheter | Spoilervarning!

• Please log in to reply
174 replies to this topic

#101 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 October 2008 - 12:17

I know. Ämnesrubriken var så lång att den mer eller mindre gick ihop med Forum när man kollade under Visa nya inlägg vilket ett par gånger lede till att man klickade på fel länk.

#102 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 October 2008 - 08:51

AUSXIP | Preview of Lucy's Making of a Legend Now Online

The Official Legend of the Seeker Facebook page has a one minute preview of Lucy hosting the upcoming Legend of the Seeker: Making of a Legend

Click here to view the preview
Sword of Truth site also has a 10 minute preview
Click here to view a new promo for the show called Hope

--
Den 10 minuters previewen gav sannerligen mer smak.

Edited by XC, 18 October 2008 - 14:59.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#103 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 October 2008 - 18:24

Finns mer information om karaktärerna och ett nytt bakom kulisserna klipp på officiella hemsidan.

http://www.legendoftheseeker.com/

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#104 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 October 2008 - 18:45

Dom där 10 första minuterna man kan se på officiella hemsidan för serien eller via XC's tidigare post (18 Oct 2008) gav verkligen mersmak. Jag är mållös. :blink:

#105 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 22 October 2008 - 18:54

Haha. Jag gjorde nyss en nyhetspost om de 10 minutrarna... Den har alltså funnits uppe i några dagar..?

Richard är lite spinkig, bara tycker jag.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#106 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 October 2008 - 10:40

Yes, minst sedan den 18:e iaf. Kanske tom lite längre.

Såg det bra ut annars då, du som har läst böckerna? :)

#107 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 23 October 2008 - 13:30

Wow! Jag hade glömt bort hur spännande början var. Var ett tag sedan jag läste böckerna. ;)
Previewen var i alla fall väldigt, väldigt snygg. Snyggt filmad, snygga miljöer, coola kameravinklar... de har finslipat en hel del och det märks. :)

Kahlan är cool.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#108 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 October 2008 - 14:25

Jag glömde en artikel i morse. Sci-fi Wire hade en intervju (eller frågot och svar som det kallades) med Raimi och Tappert.

Q&A: Seeker Producers Spill!.

Det fanns en bild med där också:
Posted Image

Det kommer upp en del två i morgon.

fqq5BYam.jpg

#109 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 October 2008 - 14:40

Intressant artikel, utan tvekan. :)

Läcker bild.

#110 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 October 2008 - 11:00

Del 2 finns uppe nu.

Q&A, Part Two: More Legend Secrets

#111 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 26 October 2008 - 20:26

Mmmm jag vet inte om det här blir bra faktiskt.
När killen hugger ved kunde jag inte hjälpa att gå in i MST3K mode "Men! Doing manly...things!" :D

#112 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 October 2008 - 12:08

legendoftheseeker-plus.com - Meet the Stars of Legend of the Seeker, plus 30 Min Preview

Mon Oct 27, 2008

ABC News has done an interview with Bridget and Craig and it is featured on Yahoo. You can find this interview by clicking here.

There is also a 30 minute preview available in the iTunes.com Store today for free.

"Burbank, CA – October 27, 2008 - Action-adventure fans can enjoy a first look of the highly-anticipated epic fantasy series “Legend of the Seeker” before its November 1st premiere weekend. Beginning today, Disney-ABC Domestic Television is offering an extended preview of the nationally-syndicated series as a free download, exclusively available on the iTunes Store (www.iTunes.com). The free download, entitled "Legend of the Seeker: A First Look," will give fans the opportunity to view the first 30-minutes of the upcoming two-hour television event executive-produced by Sam Raimi and Rob Tapert, the team that brought the characters of Hercules and Xena to life almost a decade ago.

"Fans have been clamoring to get a first look at the series and based on the early response from the clips released on the ‘Legend of the Seeker’ website, we knew this would be a huge success with audiences," noted Janice Marinelli, President, Disney-ABC Domestic Television."

#113 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 October 2008 - 12:11

Skulle inte vara fel och få se den. Men chansen att jag installerar iTunes är ungefär lika stor som att jag köper en iPod.

Edited by XC, 28 October 2008 - 12:11.

fqq5BYam.jpg

#114 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 October 2008 - 12:23

Tror jag håller mig till första avsnittet, det är ju inte lång tid kvar dit. :)

Skulle dock gärna se den där specialaren Legend of the Seeker: Making of a Legend.

#115 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 October 2008 - 12:30

Kollade på mina vanliga ställen, men hittade den inte. :(

fqq5BYam.jpg

#116 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 29 October 2008 - 11:55

About.com (eller deras sci-fi/fantasy sektionen snarare) har öppnat ett bildgalleri för LotS, med vad som verkar några nya bilder.

About.com | Sci-fi/Fantasy | Legend the Seeker | Picture Gallery

fqq5BYam.jpg

#117 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 October 2008 - 16:22

Lite nytt även idag. Extra stort tack till XC som fick fixa till några riktigt krånglande URL:er åt mig. :hug:

legend.ausxip.com - Australian Legend of the Seeker
Inteviews: Bridget Regan The View 28 October 2008 [Screencaptures and Video]

legend.ausxip.com - Australian Legend of the Seeker
Inteviews: Craig Horner Regis and Kelly (US) 28 October 2008 [Screencaptures and Video]

Edited by Cartman, 29 October 2008 - 16:22.

#118 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 October 2008 - 13:01

Två recensioner.

Variety

Tue., Oct. 28, 2008

"There's nothing howlingly bad here (except perhaps for a few of the supporting performances), but nothing particularly distinctive, either. Rather, "Legend of the Seeker" feels like a hodgepodge of better sci-fi/fantasy fare, including slow-motion action sequences that looked way-cool in "300" and this time around merely feel like a cheap way of ensuring nobody gets clipped by an errant sword.

Disney is producing and distributing the 22-episode order, which in light of the show's youth-oriented qualities could easily have played on one of the studio's cable platforms. Thus exploring the wilds of firstrun syndication is probably the most daring aspect of "Seeker's" familiar quest."

Läs mer via länken.

The Hollywood Reporter

Oct 29, 2008

Simply describing all of this feels like the aftereffects of having ingested acid-laced Kool-Aid. But for those who buy into the fantasy-mystery genre, it's heavy stuff. If you don't, well, these people might as well be speaking Latin.

Big on style but more challenged in terms of substance, "Seeker" demonstrates much production savvy but at the same time too little provocative/evocative interaction aside from the ultra-violent kind.

Läs mer via länken.

Två till som XC delade.

New Haven Register samt Los Angeles Times.

#119 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 01 November 2008 - 23:33

Några fler i samma anda, sammanfattade av AintItCool.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#120 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 November 2008 - 15:19

Sam Raimi, Bridget Regan, Craig Horner | Interviews | SCI FI Weekly
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#121 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 November 2008 - 16:46

intervju med Robert Tappert:

fqq5BYam.jpg

#122 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 November 2008 - 12:25

IGN - Legend of the Seeker: "Prophecy/Destiny" Review

An epic fantasy begins.

7.1 out of 10

Läs hela recensionen via länken.

Edited by Cartman, 04 November 2008 - 12:25.

#123 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 November 2008 - 13:22

En recension som var någorlunda positiv iaf. Det förvånar mig lite att 3 recensenter av de 4 tidigare verkade ha glömt att Xena och Herc svingade sin svärd på Nya Zeeland medan Peter Jackson fortfarande letade finansiärer till LotR. :P

--
Video: On The Set | Sword-Of-Truth.com

fqq5BYam.jpg

#124 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 November 2008 - 15:03

http://scifi.about.c... in New Zealand

#125 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 November 2008 - 15:47

Interview: Ted Raimi, Back in New Zealand
Sci-fi actor and fan Ted Raimi talked to me about how being on Legend of the Seeker was like, yet unlike, his old days on Xena: Warrior Princess.

Plus: why acting with Bruce Spence was like a Playboy party, and the fanboy thrill of being on Supernatural ("I'm in the Chevy! I'm in the Chevy!!")

Edited by Georgia, 12 November 2008 - 15:48.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.