Jump to content

Photo

Officiella Facebook-tråden

• Please log in to reply
144 replies to this topic

#101 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 February 2010 - 22:04

Menar du uppdateringen som gjordes typ igår? Nu har de iaf plockat bort News Feed/Live Feed. Fast den senare är bara ersatt med Most recent som för den delen inte alls innebär det senaste. :rolleyes: Ok, uppdateringen gäller väl bara viss justering av design, ej funktionaliteten.

Tydliggör gruppen hur gammalt det gamla Facebook den vill byta tillbaks till är eller samlar den bara alla som tycker att det var bättre i ett godtyckligt förr?

Då det var ett tag sen jag var in och hälsade på den gruppen så tänkte jag göra det nu, men tolkar jag "nya" FB korrekt så existerar inte den gruppen längre. Inget felmeddelande eller så, utan bara en vanlig innehållslös sida. Märkligt. Tycker det kunde stå något felmeddelande åtminstone så man vet.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#102 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 07 February 2010 - 00:54

Finns en ny grupp ;Please stop changing the design! We want to have the old back!

Var helt överraskad då laggade in.
Seriöst jag som inte kunde riktigt med förra utseendet, nu känns det mycket värre.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#103 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 07 February 2010 - 07:59

Jag tycker i allmänhet har brukat bli bättre när de har ändrat något. Det tar bara en liten stund att vänja sig.

#104 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 07 February 2010 - 10:46

Förra uppdateringen gillade jag inte, men den här var klockren. Mycket bättre och mer lättillgängligt. Bra jobbat, FB!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#105 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 10 February 2010 - 17:21

Nu har jag hittat lite saker att klaga på med ändringen, men... Äh!

#106 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 February 2010 - 11:26

Det tar bara en liten stund att vänja sig.

Undrar hur länge jag måste vänta... <_<

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#107 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 May 2010 - 09:04

Är du en av många som ledsnat på FBs ständig uppdateringar och hur privat du egentligen inte är ska du läsa artikeln så får du tips om hur du raderar ditt konto eller blir mer anonym: Metro Teknik

#108 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 May 2010 - 17:21

Nej, jag är inte en av dem.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#109 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 May 2010 - 18:37

Bra svar! Jag lät ju som om jag gjorde reklam för tvättmedel eller nåt :lol:

#110 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 May 2010 - 19:47

Hehe... Aldrig fel att informera eller promota, men just det här är något jag låter bli att köpa. ;)

#111 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 May 2010 - 21:07

Hm, jag måste öva mer på min sälj skills låter det som :P

#112 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 25 May 2010 - 18:49

http://youropenbook.org/ är ju en intressant grej i debatten. Uppenbarligen så är Facebook inte villiga att täppa till det här "hålet" (tydligen kan man söka hur privat man än sätter sina updates).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#113 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 June 2010 - 14:55

Fått ett mysko mail från Facebook under natten, som hamnade i Spam låda.
Jag har visst avaktiverat mitt konto :unsure: och för att aktivera igen så ska jag logga in bla bla bla.
Mailadressen från FB verkar stämma och så men inga länkar som finns i mailet funkar att klicka på (inte för att jag tänker föra det)
Kan någon kolla och se om jag fortfarande finns med bland era listor som vän för från min sida så verkar det vara som det ska.
Och har jag avaktiverat mitt konto så ska jag väl försvinna som vän också antar jag?

Edited by Georgia, 08 June 2010 - 14:56.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#114 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 June 2010 - 15:29

Jag försöker klura ut hur man ser alla sina vänner. Jag ser tre stycken under "inloggade vänner", och klickar jag på "Visa alla" så kommer det bara upp ett chatt-fönster för de tre som tydligen är inloggade.

Ah, nu hittade jag. Du är med i min lista, ja.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#115 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 June 2010 - 15:34

Det måste vara chatten du ser.

Går jag in på min profil så har jag en liten ruta till vänster där alla mina vänner är samlade, men för att se alla måste jag klicka på länken 'Visa alla'

:lol:
Bra :)
Mysko mail det där jag fick.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#116 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 08 June 2010 - 15:38

Låter som en vanlig Phising-scam. Inget att oroa sig över. (Och ja, du är kvar. :hug: )

#117 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 June 2010 - 11:38

Gå in på The Prototype Experience och connecta till ditt Facebook konto via den sajten. Skitsnygg trailer för spelet som använder info + foton från din FB profil. Läckert :thumbsup:

Pst. Du har även chans att vinna en Xbox 360 :)

#118 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 June 2010 - 20:15

Ja den var bra :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#119 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 June 2010 - 22:15

Så snyggt gjord så jag blir nästan sugen på spelet :D

#120 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 26 August 2010 - 05:37

Intressant artikel i SvD om Facebook.

... Resultatet visar att oavsett hur många vi har som ”vänner”, är det inte så stor skillnad på hur många vi umgås med aktivt på nätet.

Den genomsnittlige manlige Facebookanvändaren med 120 vänner:

•  Skriver kommentarer till 7 vänners foton, statusuppdateringar eller skriver på deras logg.

• Skriver meddelanden eller chattar med 4 vänner.

Den genomsnittliga kvinnliga Facebookanvändaren med 120 vänner:

• Skriver kommentarer till 10 vänners foton, statusuppdateringar eller skriver på deras logg.

• Skriver meddelanden eller chattar med 6 vänner.

Den genomsnittlige manlige Facebookanvändaren med 500 vänner:

• Skriver kommentarer till 17 vänners foton, statusuppdateringar eller skriver på deras logg.

• Skriver meddelanden eller chattar med 10 vänner.

Den genomsnittliga kvinnliga Facebookanvändaren med 500 vänner:

• Skriver kommentarer till 26 vänners foton, statusuppdateringar eller skriver på deras logg.

• Skriver meddelanden eller chattar med 16 vänner.

Källa: SvD

#121 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 August 2010 - 12:09

Det här är den bästa facebook sidan någonsin. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#122 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 26 August 2010 - 12:16

Kommentar överflödig...

Posted Image

:lol:

#123 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 November 2010 - 16:54

Nu har jag skaffat facebook, sist i Sverige kanske? :P

Winter is Coming

#124 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member