Edited by GaterGirl, 27 March 2007 - 15:31.
Stargate SG-1: Säsong 10
Posted 27 March 2007 - 15:28
Posted 27 March 2007 - 16:08
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 March 2007 - 16:41
"200" är nog det närmaste vi kommer att komma till att få se dem. Det enda vi vet är att manusförfattarna på serien ser framför sig en varelse som är väldigt icke-mänsklig.
De tänkte först ha Furlingskelett i "Paradise Lost", men skippade det då det skulle bli för dyrt att göra skeletten. De kunde alltså inte bara tagit människoskelett och modifierat dem.
Posted 08 September 2007 - 03:06
OK, jag är trött på det här. Nu vill jag veta. Kommer man någonsin få veta vad som hände Narim och Tollanerna? Jag trodde man skulle få veta starx efter att Tollan blev anfallet och sedan glömde jag bort det tills nu när jag såg Atlantis piloten.
Just nu känns det som att det är ett gammalt kapitel så jag tror jag vet vad svaret är men ändå, jag vill veta.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 September 2007 - 07:26
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 08 September 2007 - 20:28
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 November 2007 - 06:34
Edited by GaterGirl, 01 November 2007 - 06:34.
Posted 01 November 2007 - 18:57
Alla utom Ori-trogna får spö...
Jo, det behövs nog en ny plan, ja. En väldigt bra en, dessutom, om det här skall gå vägen.
4 avsnitt kvar innan avsnitt 200.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 01 November 2007 - 19:13
Tänk om Cam hade misslyckats med att 'skyffla' in Sam på Odyssey
Kan man nog säga. Dom har inte en chans som det ser ut nu.Jo, det behövs nog en ny plan, ja. En väldigt bra en, dessutom, om det här skall gå vägen.
WOW! Adria (Orici) åldrades minst ett år per timma.
Edited by Georgia, 01 November 2007 - 19:14.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 01 November 2007 - 19:17

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 01 November 2007 - 19:21
Tror det var Lucianalliansens sätt att tortera. Det var ingen tortyrpinne han hade. Det var en rakapparat.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 01 November 2007 - 19:22
Btw, Adria #1 var väl Robert Coopers dotter, om jag inte minns fel.
Varför riktade Daniel vapnet mot Adria där på slutet? Inget jag skulle förvänta mig av honom, för inte skulle han väl tro att det skulle skrämma Priorn att komma närmare med tanke på dennes krafter? Gillar verkligen inte alla dessa "beam me up" sekvenser
Posted 02 November 2007 - 18:58
Edited by Hofling, 02 November 2007 - 18:58.
Posted 02 November 2007 - 19:08
Vala
Och hon satte dit Woolsey också
Posted 02 November 2007 - 23:49
HUTCHISON: these are control questions designed to gauge your reaction by eliciting both truthful and deceptive answers from you… you're doing fine…just…try to relax *she takes a deep breath* you're looking very nice today…*waves at the hair*
VALA: oh…*grins* thank you…you're looking rather dashing yourself…
HUTCHISON: oh thanks…*the detector spikes again*
VALA: I mean…nice…*it continues to spike…* I…I…I…I…I mean not objectionable…*Vala stares at the machine as it spikes again*
I övrigt var avsnittet, precis som karaktärerna blev, ganska sömnigt. Dr Reimer känner man igen som Malakai från S4 "Window of opportunity".
Posted 03 November 2007 - 08:55
Edited by XC, 03 November 2007 - 08:56.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 03 November 2007 - 11:33
Posted 03 November 2007 - 11:58
Provet från Teal'c associerade jag automatiskt till ödlan han hade i handen. Det sista man hör innan Teal'c somnar är ju just att den måste tas till SGC.LANDRY: I assume Dr. Lam got you up to speed?
CARTER: Yes, sir. Between the sample they collected from Teal'c, and the research Dr. Reimer and I conducted, they were able to produce a serum that effectively isolated the parasite and starved it out. (Källa)
(Jag utgick ifrån att man talat om för SGC att parasiten dödat även djurlivet - så ödlans roll måste ha varit uppenbar).[Teal'c mumbles unintelligibly, appearing to call Mitchell's name. The medical technician notices the reptile.]
MED TECH (to team): We've got some sort of animal here!
MED TECH TWO: We need to take it to the lab. (Källa)
Edited by XC, 03 November 2007 - 11:59.

Posted 05 November 2007 - 19:01
SG-1 åker till Atlantis.
Posted 05 November 2007 - 19:09
Roligt att Daniel fick komma till Atlantis tillslut
Att Morgana var en good guy var annorlunda. Man är ju van vid att hon är den onda häxan i andra serier/Storys osv. Men dendär sömnparasiten, var det inte hon som var ansvarig för den då?
Edited by Hofling, 05 November 2007 - 19:11.
Posted 05 November 2007 - 19:10
Äntligen fick Daniel besöka Atlantis
Smart tips som Cam fick från John
Två flugor i en smäll
Ett Ori skepp mindre för SG-1 att oroa sig för.
Posted 05 November 2007 - 19:11
Kul dessutom att Weir får en mer framträdande roll.
McKay är verkligen dryg ibland.
Edited by XC, 05 November 2007 - 19:14.

Posted 05 November 2007 - 19:18
Tack. Äntligen kunde jag använda den, gjorde den förra året.Härlig avatar, GG!
Det var någon kommentar Cam hade som jag tyckte var rätt likt vad John skulle kunna ha sagt och Cam lät nästan som John också.Och det slog mig hur lika Cam och John är varandra till sättet...
Posted 05 November 2007 - 19:25
MCKAY: "Hmm…right…but…um…first, I just wanted to thank you for being there for me recently in a time of great personal need. Well…actually you weren't…there…I was alone in the dark…but…um…you know… it sure seemed like you were."
Gillade personligen inte hela grejen med citronen. Jag skulle vilja tro att deras förhållande till varann har kommit längre än så. John litar på Rodney efter denna tid och det finns andra sätt att få Rodney göra i ordning saker.
Posted 05 November 2007 - 19:29
GateGirl: Din dagens avater är helt underbart och rolig, tycker jag.