Jump to content

Photo

Stargate SG-1: Säsong 10

• Please log in to reply
266 replies to this topic

#101 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 March 2007 - 15:28

Ang, avsnittet "Fifth Race" undrar varför vi aldrig får se The Furlings. Ok i avsnitt 200 men det räknas inte. :P I Paradise Lost (s6) får vi iaf se deras teknologi när Jack och Harry förflyttas till den där månen men annars har vi inte fått veta så mycket om dem. Hmmm, kanske får vi se dem i den tredje serien det vore coolt. :)

Edited by GaterGirl, 27 March 2007 - 15:31.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#102 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 March 2007 - 16:08

The Furlings är ju ett av de största mysterierna i StarGate Universe ;) hoppas precis som du att vi kanske får reda på lite mer eller t.o.m möta dom i nya serien :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#103 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 27 March 2007 - 16:41

Jag tvivlar på att vi får see dem i Universe.

"200" är nog det närmaste vi kommer att komma till att få se dem. Det enda vi vet är att manusförfattarna på serien ser framför sig en varelse som är väldigt icke-mänsklig.

De tänkte först ha Furlingskelett i "Paradise Lost", men skippade det då det skulle bli för dyrt att göra skeletten. De kunde alltså inte bara tagit människoskelett och modifierat dem.

#104 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 September 2007 - 03:06

*Blundar för allt ni skrivit*

OK, jag är trött på det här. Nu vill jag veta. Kommer man någonsin få veta vad som hände Narim och Tollanerna? Jag trodde man skulle få veta starx efter att Tollan blev anfallet och sedan glömde jag bort det tills nu när jag såg Atlantis piloten.
Just nu känns det som att det är ett gammalt kapitel så jag tror jag vet vad svaret är men ändå, jag vill veta.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#105 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 September 2007 - 07:26

Nej, du får inte veta det.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#106 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 September 2007 - 20:28

Det var det jag var rädd för. :( Tack för svaret. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#107 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 November 2007 - 06:34

Idag börjar sista säsongen av Stargate SG-1. Bla kommer det 200:e avsnittet att visas.

Edited by GaterGirl, 01 November 2007 - 06:34.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#108 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 November 2007 - 18:57

Claudia Black regular.. :D

Alla utom Ori-trogna får spö... :(

Jo, det behövs nog en ny plan, ja. En väldigt bra en, dessutom, om det här skall gå vägen.

4 avsnitt kvar innan avsnitt 200.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#109 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 November 2007 - 19:13

Kul att se Claudia Black (Vala) i introt :)

Tänk om Cam hade misslyckats med att 'skyffla' in Sam på Odyssey :o

Jo, det behövs nog en ny plan, ja. En väldigt bra en, dessutom, om det här skall gå vägen.

Kan man nog säga. Dom har inte en chans som det ser ut nu.

WOW! Adria (Orici) åldrades minst ett år per timma.

Edited by Georgia, 01 November 2007 - 19:14.

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#110 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 November 2007 - 19:17

Fick lite Xena vibbar där med HopeAdria. :) Lade också märke till att Teal'c tydligen bytte frisyr också någonstans mitt i slaget. :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#111 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 November 2007 - 19:21

till en väldigt ful frisyr, dessutom :P
Tror det var Lucianalliansens sätt att tortera. Det var ingen tortyrpinne han hade. Det var en rakapparat.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#112 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 01 November 2007 - 19:22

Ett ganska bra avsnitt att starta säsongen och följa upp slutet på förra. Men även fast jag gillade Adria #2 lite (scary på något vis. ;) ) så är jag nog inte så förtjust i tanken om en snabbväxande unge...lite för mycket av den varan i SciFi. Men om de skulle använda henne på ett bra sätt, så skulle det möjligen kunna gå vägen.

Btw, Adria #1 var väl Robert Coopers dotter, om jag inte minns fel. :)

Varför riktade Daniel vapnet mot Adria där på slutet? Inget jag skulle förvänta mig av honom, för inte skulle han väl tro att det skulle skrämma Priorn att komma närmare med tanke på dennes krafter? Gillar verkligen inte alla dessa "beam me up" sekvenser :P blir för lätt att komma undan faror numera i Stargate.

#113 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 November 2007 - 18:58

Vala - en hjärnskrynklares psykologs värsta mardröm

Edited by Hofling, 02 November 2007 - 18:58.

#114 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 November 2007 - 19:08

:lol2:
Vala :thumbsup:
Och hon satte dit Woolsey också :lol:

#115 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 02 November 2007 - 23:49

Även fast jag inte är så förtjust i Vala, så var onekligens hennes sekvenser med den där psykologen de bästa i avsnittet, roliga scener det för det mesta. :D

HUTCHISON: these are control questions designed to gauge your reaction by eliciting both truthful and deceptive answers from you… you're doing fine…just…try to relax *she takes a deep breath* you're looking very nice today…*waves at the hair*

VALA: oh…*grins* thank you…you're looking rather dashing yourself…

HUTCHISON: oh thanks…*the detector spikes again*

VALA: I mean…nice…*it continues to spike…* I…I…I…I…I mean not objectionable…*Vala stares at the machine as it spikes again*
:lol:

I övrigt var avsnittet, precis som karaktärerna blev, ganska sömnigt. Dr Reimer känner man igen som Malakai från S4 "Window of opportunity". :)

#116 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 November 2007 - 08:55

Håller med lite småsömningt avsnitt, men samtidigt så är det skönt med ett klimax är alla somnar. :lol: Äckelnivån låg på topp när de grävde fram parasite och det visade sig att den växt. Jag håller med om att scenerna med Vala var roliga. Plugga till ett psyktest... ^_^

Edited by XC, 03 November 2007 - 08:56.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#117 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 03 November 2007 - 11:33

slutet fattar jag inte fortfarande inte, hade de på SGC kommit fram till ett botemedel för sömnsjukan, när de kom med sina skyddskläder och sa att allt ordnar sig?

#118 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 November 2007 - 11:58

Som jag fattade det så knöt SGC ihop trådarna efter att man hämtat SG1.

LANDRY: I assume Dr. Lam got you up to speed?
CARTER: Yes, sir. Between the sample they collected from Teal'c, and the research Dr. Reimer and I conducted, they were able to produce a serum that effectively isolated the parasite and starved it out. (Källa)

Provet från Teal'c associerade jag automatiskt till ödlan han hade i handen. Det sista man hör innan Teal'c somnar är ju just att den måste tas till SGC.

[Teal'c mumbles unintelligibly, appearing to call Mitchell's name. The medical technician notices the reptile.]
MED TECH (to team): We've got some sort of animal here!
MED TECH TWO: We need to take it to the lab. (Källa)

(Jag utgick ifrån att man talat om för SGC att parasiten dödat även djurlivet - så ödlans roll måste ha varit uppenbar).

Edited by XC, 03 November 2007 - 11:59.

fqq5BYam.jpg

#119 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 05 November 2007 - 19:01

10.03
SG-1 åker till Atlantis. :D Så Moros vi fick se i SGAs avsnitt "Before I Sleep" är Merlin. Mycket bra avsnitt.

#120 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 05 November 2007 - 19:09

Härlig avatar, GG! :thumbsup: !

Roligt att Daniel fick komma till Atlantis tillslut :)

Att Morgana var en good guy var annorlunda. Man är ju van vid att hon är den onda häxan i andra serier/Storys osv. Men dendär sömnparasiten, var det inte hon som var ansvarig för den då? :unsure: Tål att tänkas på

Edited by Hofling, 05 November 2007 - 19:11.

#121 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 November 2007 - 19:10

Bra avsnitt.

Äntligen fick Daniel besöka Atlantis :thumbsup:

Smart tips som Cam fick från John :lol: ta fram en citron och McKay gör allt du säger åt honom att göra :lol:

Två flugor i en smäll :thumbsup: Både ett Wraith skepp och ett Ori skepp borta.

Ett Ori skepp mindre för SG-1 att oroa sig för.

#122 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 November 2007 - 19:11

Håller med. Det var så kul och se Vala ha "rätt" med frågorna och sedan uppföljaren när Daniel säger: "Du är inget hologram, eller hur?". :lol: Och jag tycker inte alls att det är konstigt att Morgana Le Fay bytt sida, hon måste ju (upphöjelse till trots) ha en viss självbevarelse drift. Och dessutom - som upphöjd bör hon ju "se" vilka avsikter SG1 har med att leta efter vapnet.

Kul dessutom att Weir får en mer framträdande roll.

McKay är verkligen dryg ibland. :P Och det slog mig hur lika Cam och John är varandra till sättet...

Edited by XC, 05 November 2007 - 19:14.

fqq5BYam.jpg

#123 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 05 November 2007 - 19:18

Härlig avatar, GG!

Tack. Äntligen kunde jag använda den, gjorde den förra året. :)

Och det slog mig hur lika Cam och John är varandra till sättet...

Det var någon kommentar Cam hade som jag tyckte var rätt likt vad John skulle kunna ha sagt och Cam lät nästan som John också. :P

#124 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 05 November 2007 - 19:25

Ett bra avsnitt idag. Trevligt för Daniel att komma till Atlantis äntligen ja. :) Sam och Rodney är alltid kul ihop, hennes min när Rodney berättar om de som hände honom i "Grace under pressure" var härlig! :P

MCKAY: "Hmm…right…but…um…first, I just wanted to thank you for being there for me recently in a time of great personal need. Well…actually you weren't…there…I was alone in the dark…but…um…you know… it sure seemed like you were." :lol2:

Gillade personligen inte hela grejen med citronen. Jag skulle vilja tro att deras förhållande till varann har kommit längre än så. John litar på Rodney efter denna tid och det finns andra sätt att få Rodney göra i ordning saker. ;) Gillade Le Fay däremot, och hela den storyn. Förutsägbart att hon skulle bli "bortplockad" till sist...undrar om vi får se mer av henne någongång?

#125 Nettan

Nettan

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 05 November 2007 - 19:29

:thumbsup: Dagens avsnitt är en riktig höjdpunkt. Det är äntligen att SG1- gänget fick hälsa på SGA-gänget. Många roliga repilk tyckte jag. Det är bästa av all är att Shepperad har gett Mitchell världens bästa vapen(citron) mot nörd MacKay. Jag blev lite paff och förvånad när Mitchell faktiskt höll denna citronen mot MacKay. *ROFL*

GateGirl: Din dagens avater är helt underbart och rolig, tycker jag.