Jump to content

Photo

*wheee*/*whohoo*

• This topic is locked This topic is locked
1006 replies to this topic

#101 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 January 2008 - 12:56

hemligt. :P inom hemtjänsten

Edited by GaterGirl, 24 January 2008 - 12:56.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#102 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 24 January 2008 - 17:26

Idag har vi skrivit klart vårt filmmanus till skolprojektet :D Auditions imorgon, allt går riktigt bra nu!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#103 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 January 2008 - 18:23

låter kul, jon.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#104 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 January 2008 - 18:28

Ja, det låter riktigt kul. Vad ska filmen handla om? :)

#105 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 January 2008 - 18:31

Zombies kanske ;)

Lycka till med filmen :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#106 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 24 January 2008 - 21:27

Zombies kanske ;)

Lycka till med filmen :)

Hur visste du? :lol: Visst är det en zombie-film. Den handlar om hur ett antal personer hamnar i mitten av ett zombie-outbreak, förs samman och sedan tar skydd i en skola. Vi kommer spela in under februari/mars, på natten under helgerna. Ska bli riktigt skoj :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#107 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 January 2008 - 13:58

Låter riktigt kul. Är det något ni kommer lägga upp så att man kan få se hur det blev? :)

#108 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 25 January 2008 - 14:21

Ja, på ett eller annat sätt. Antingen att vi gör någon sajt till filmen och lägger upp den där eller låter folk beställa filmen på DVD. Vi har beslutat att inte lägga upp den på YouTube i alla fall. För de som bor eller är i Stockholm i maj lär det finnas chans att se filmen på projektor i vår skola, bl.a. :)

Kan tillägga att vi hade auditions idag och det gick skitbra :D Framför allt vår lärare övertygade, vi blev riktigt skraja av hans uppvisning (på ett bra sätt). Vi har dessutom fått reda på att skolan kanske kommer ha köpt in nya kameror till att vi ska börja spela in :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#109 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 January 2008 - 14:25

Kul att det går så bra för er. Har själv lite erfarenhet i att ha spelat in lite amatörfilm, dock inget som finns att se online. Bara inom skräckgenren är det också... :lol:

Starta gärna upp en tråd på lämpligt ställe i forumet om du vill. Skulle vara kul att följa projektet från start till mål. :)

#110 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 25 January 2008 - 14:55

Oh, skulle vara jätteskoj att få se något av det du gjort om det går att lägga upp :)

Ja, det skulle jag ju kunna göra. Om jag inte gör det på måndag får du påminna mig. Skolans sajt med bl.a. vår produktionslogg är nere över helgen.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#111 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 January 2008 - 15:12

Det finns rätt mycket att gå på då jag gjort film sedan jag var typ 15-16 år. En hel del ligger på VHS men en del filmer är även filmade med DV. Har haft planer på att se om jag kan lägga ut dom men har inte kommit mycket längre än så. En del av filmerna är jag riktigt stolt över då vi som gjorde dom blev nästan 100% nöjda men även helt utomstående personer har sagt samma sak. Dom som är mindre bra skulle fungera i ett pedagigiskt syfte så att andra kan lära sig av våra misstag... :lol:

Får jag möjligheten att lägga upp dom så vore det kul att få feedback från dig och andra här på SFN.

Om jag ser att du inte har skapat någon tråd så hojtar jag till. :)

#112 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 26 January 2008 - 12:08

Min avhandling går jätte bra och fort :D
Det känns som om en stor tyngd har lyfts från mina axlar, yay, blir färdig i vår
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#113 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 26 January 2008 - 13:13

Det finns rätt mycket att gå på då jag gjort film sedan jag var typ 15-16 år. En hel del ligger på VHS men en del filmer är även filmade med DV. Har haft planer på att se om jag kan lägga ut dom men har inte kommit mycket längre än så. En del av filmerna är jag riktigt stolt över då vi som gjorde dom blev nästan 100% nöjda men även helt utomstående personer har sagt samma sak. Dom som är mindre bra skulle fungera i ett pedagigiskt syfte så att andra kan lära sig av våra misstag... :lol:

Får jag möjligheten att lägga upp dom så vore det kul att få feedback från dig och andra här på SFN.

Om jag ser att du inte har skapat någon tråd så hojtar jag till. :)

Jaha, men då har du väl bara hållt på i ett par år? ;) Haha jo, det där att lära sig av misstag känns igen :lol: Jag hoppas att jag har gjort tillräckligt många misstag för att det här ska bli något bra nu. Det är första gången jag har satsat så seriöst på en film. Men ja, försök jättegärna att lägga upp dem, det skulle vara jätteskoj :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#114 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 January 2008 - 14:45

Jaha, men då har du väl bara hållt på i ett par år? ;)

Haha, vilken trevlig komplimang. :lol:

Haha jo, det där att lära sig av misstag känns igen :lol: Jag hoppas att jag har gjort tillräckligt många misstag för att det här ska bli något bra nu. Det är första gången jag har satsat så seriöst på en film. Men ja, försök jättegärna att lägga upp dem, det skulle vara jätteskoj :)

Jag håller med dig. När det kommer till att göra film så lär man sig mycket av att göra fel och att göra om. Övning ger färdighet.

:)

Jag ska forska lite mer i möjligheterna om att lägga upp filmerna på nätet.

Edited by Cartman, 26 January 2008 - 14:45.

#115 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 30 January 2008 - 14:37

Yay: Peanut! \o/\o/\o/
Support your local search and rescue unit - get lost.

#116 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 04 February 2008 - 19:56

bedövningen har släppt. :D

#117 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 05 February 2008 - 13:29

yes, hockey på tvn idag. :D

#118 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 February 2008 - 14:51

Är så skönt med kort hår :D kom iväg och klippte mig idag.
Nu ska det bara färgas också ^_^ men det får bli under helgen.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#119 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 08 February 2008 - 17:04

Lyllos dig, Georgia! Vill också klippa mig.

För övrigt fyller jag år idag :D wheee/whohoo!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#120 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 February 2008 - 18:16

Nu vill jag att alla håller tummarna för mig i morgon vid 13-tiden :)
Ska på anställnings intervju :D
Berättar mer i morgon om det ifall någon är intresserad ^_^

#121 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 February 2008 - 18:18

Klart vi håller tummarna och är intresserade.

*håller tummarna* :)

#122 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 11 February 2008 - 20:42

*håller tummarna* lycka till Georgia. :)

#123 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 February 2008 - 09:35

*håller tummarna*

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#124 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 12 February 2008 - 11:14

Borde också klippa mig... Men tycker det ser bättre ut som långt och vildvuxet. Mina föräldrar tycker inte som jag. :(

Vad blir det för färg, Georgia?

#125 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 February 2008 - 14:10

Intervjun gick bra :) nu är det bara att hoppas att de hör av sig igen för en ev. andra intervju.

Vad blir det för färg, Georgia?

Det blir eller snarare blev svart :)