Thor
Posted 11 January 2010 - 15:49
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 11 January 2010 - 15:54
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 11 January 2010 - 15:57
Posted 11 January 2010 - 16:01
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 11 January 2010 - 16:01
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 11 January 2010 - 19:49
Posted 12 January 2010 - 10:27
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 12 April 2010 - 10:12

Collider.com
Posted 12 April 2010 - 20:07
Just Thor är ju en sån där mytologisk super-fighter film som kan dra nytta av sån spektakulär cinematografi också, med tanke på YMIR, SURTUR, VALKYRIORNA, JÄTTAR, TROLL, DRAKAR, FENRIS-ULVEN och Midgårdsormen själv... JORMUNGAND, så finns det ju inte direkt nån akut brist på passande motiv, om vi säger så...
Det ovan var förstås bara ett LITET urval av alla rent otroliga, fascinerande, vackra och riktigt skrämmande varelser som finns på andra sidan Regnbågsbron.
Posted 19 April 2010 - 08:41
Stan Lee’s THOR Cameo Revealed?
April 18th, 2010
Almost a year ago, we broke the news of Stan Lee’s cameo in Iron Man 2. While the film still hasn’t been released, that hasn’t stopped Lee from filming his next cameo in Kenneth Branagh ’s Thor. Since many of you might not want to know what the cameo is…it’s after the jump.
As we said in the Iron Man 2 article, for those that don’t follow Marvel movies religiously but have always wondered who that odd, grandfatherly-looking figure who randomly appears in almost all their movies, the answer is writer Stan Lee. Lee is credited with creating or co-creating some of Marvel’s most enduring characters including Daredevil, Fantastic Four, Silver Surfer, The Avengers, X-Men, and some cult superhero known as, Spider-Man. Stan almost always gets a cameo in Marvel movies because he’s such a delightful and iconic character himself among comic geeks.
If you follow Stan Lee on Twitter, you know he tweeted when he filmed his Thor cameo. And thanks to a scooper at fanboyweb, this might be it:
Thor’s hammer ( Mjolnir ) is found in the middle of a road somewhere inside a crater by the army. The Army try’s to remove it but can’t because it’s way too heavy. They decide to bring in a truck to help. The army men tie Thor’s hammer to the back of the truck with chains hoping to pull it of the road. The truck driver accelerates to pull the Hammer. The back half of the truck falls apart from the front and the front keeps going. Finally,there’s a focus on the driver it reviled to be Comic Legion Stan Lee.
As most Marvel movie fans know, Lee usually has a funny cameo. This fits in with what he’s done in the past. I guess we’ll know if it’s true May 6, 2011.
Posted 19 April 2010 - 22:39
Och även i de bra är det alltid nån kul liten scen
Winter is Coming
Posted 29 April 2010 - 22:41
Svart man som nordisk gud för mycket för vissa - DN.se
Skådespelaren Idris Elba har för närvarande fullt upp med att agera fornnordisk gud under inspelningen av filmen "Thor". Problemet är bara – för somliga – att den roll som förknippas med en rågblond skandinav spelas av en svart man.
Det är brittiske regissören och skådespelaren Kenneth Branagh (bland mycket annat känd som kommissarie Wallander i ett antal brittiska tv-filmer) som valt att ge rollen som guden Heimdall till Idris Elba. Det skulle han inte ha gjort om han velat hålla sig väl med fundamentalistiska anhängare av den serie som förlaget Marvel skapat och som filmen "Thor" bygger på.
Branagh bryr sig inte – och inte Elba heller. Den rasistiskt färgade invändningen mot att britten fått rollen har 37-årige Elba själv kommenterat på ett avspänt sätt:
"Jag tilldelades rollen i ´Thor´ och jag ska spela en nordisk gud. Om man känner till något om nordmännen så är det att att de inte såg ut som jag, så är det med det. Jag ser det som ett tecken i tiden inför framtiden; vi kommer att få se mer av att många aspekter spelar in när roller besätts. Och jag menar att det är bra", har Idris Elba sagt enligt brittiska tidningen The Guardian.
Bland upprörda entusiaster av nordisk mytologi finns föga förståelse för Branaghs och Elbas filmiska bidrag till historieskrivningen i denna fantasivärld. "Det politiskt korrekta har gått för långt", "nordiska gudsgestalter har inte afrikansk etnicitet" och "det handlar om att respektera integriteten i källmaterialet" är några av invändningarna som hörts.
Elba, känd bland annat för sin roll i tv-serien "The wire", kan ses i rollen som Heimdall i "Thor" när filmen får premiär någon gång under 2011.
Another 'Thor' Villain Revealed?
Has the First Image of THE DESTROYER From Marvel's THOR Leaked? - Collider.com
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 29 April 2010 - 23:01
Det var väl även tal om att Beyonce skulle spela Wonder Woman om den filmen hade blivit av. Kanske ett löst rykte bara men ändå.
Winter is Coming
Posted 30 April 2010 - 11:42
Posted 30 April 2010 - 16:36
Jag själv stör mig inte så mycket på hans etnicitet längre, bara dom kommer på nån SMART lösning som gör att han fortfarande är bror till Sif. Gör dom det, så är då jag riktigt nöjd.
Sen måste jag få komma med den lilla för retliga pekpinnen ang. Marvels Heimdall. Trots att Heimdall betyder nånting i stil med " den ljusaste av alla" ( vilket är lustigt, för det är Balder som är ljusets gud..) så har INTE Marvels Heimdall blont hår, han har mer en ljusbrun ton på det.
Posted 30 April 2010 - 17:30
Man är väl inte rasist om man inte vill se en mörkhyad man spela en typisk vit blond gud?
Jodå, numera är man alltid rasist om man inte gillar den typen av ändringar.
Det var väl även tal om att Beyonce skulle spela Wonder Woman om den filmen hade blivit av. Kanske ett löst rykte bara men ändå.
Säkert. Vet att hon skulle även ryktades som Lois Lane ,med Justin Timberlake som Superman då när McG skulle göra en Superman film.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 30 April 2010 - 20:58
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 30 April 2010 - 23:23
Ja uppenbarligen så är det så.Man är väl inte rasist om man inte vill se en mörkhyad man spela en typisk vit blond gud?
Jodå, numera är man alltid rasist om man inte gillar den typen av ändringar.
Winter is Coming
Posted 01 May 2010 - 10:05
Kollade upp Chris Hemsworth lite mer också, det är ju han som spelar Kirks pappa i nya Star Trek! Tycker han gjorde bra ifrån sig den lilla tid han fick. Fast jag hade fortfarande gärna sett Alexander Skarsgård i rollen...
Edited by Kermit, 01 May 2010 - 11:06.
Posted 01 May 2010 - 11:53
http://www.comicsbul...ariantCover.jpg
http://marvel.com/co...907/THOR003.jpg
Undrar om Marvel valt att designa en mer "realistisk" (rätt kul att använda det ordet när det handlar om Thor!
DC och Geoff Johns kallar ju det där när serierna apar efter live-action versionerna (och liknande händelser,även tvärtom) för "Creative Synergy"
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 01 May 2010 - 12:28
Posted 01 May 2010 - 14:09
Är dock lite synd att man inte får göra referenser till Spider-Man i de här Thor/Hulk/Iron Man/Captain America /Avengers filmerna. Har inget intresse för att se Spidde med i Avengers,men när Marvel gjort verkligen mycket för att få ett filmuniversum för sina karaktärer så skulle det ha känts rätt med en referens eller två
Edited by super85, 01 May 2010 - 14:21.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 01 May 2010 - 17:52
Jag klarar mig utan Spidey-referenser faktiskt. Jättekul med andra, men i filmens värld ser jag gärna Spider-Man så mycket som möjligt som en ensamvarg, som han egentligen är. Däremot hade det varit kul om typ FF hade varit i samma filmuniversum och man kunnat referera till Reed Richards och såna saker.
Posted 01 May 2010 - 21:35
Konstigt nog så har ju Smallville gjort ett skapligt jobb med att introducera ett "TV version av DCs universum" där man numera gjort referenser till typ alla karaktärer som DC har förutom Batman. Närmast man kommit Batman där är att Blüdhaven namedroppats.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 02 May 2010 - 07:27