Jump to content

Photo

Dr Who - Spoilers säsong 4/30 | Spoilervarning

• Please log in to reply
331 replies to this topic

#101 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 May 2008 - 11:15

4.06

Var det ingen regeneration?

Jag uppfattade det som att hon fick liv igen av "The Source". Det kom ju ett "moln" från hennes mun.

Aha, ja så kanske det är.

Till sist: Varför följde Martha öht med? Så otroligt menlöst.

Hon hade ju inget val kunde ju inte lämna i förra avsnittet när TARDIS själv började flyga iväg.

Nej jag menade varför ville dom ha med Freema Agyeman i ett avsnitt där hon inte gör nånting. Hade det inte varit bättre att skriva ut henne i förra avsnittet då?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#102 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 May 2008 - 13:00

4x06 - The Doctor's Daughter

Bra avsnitt.

Men det blev faktiskt en liten besvikelse att Doctorns dotter var en klon som skapades på 5 sekunder.

Jag gillade Hatherna (Fiskmänniskorna) :)
Här får man för sig att kriget hållt på i flera generationer och så var det bara i 7 dagar :lol: men det var ju rätt på sätt och vis, med tanke på hur de 'föddes'

Jaha, hur ska det här gå? med en nyfödd TimeLord, för det är väl det hon är nu (fast hon inte kan resa i tiden), som far runt i rymden för att se nya världar. Kommer hon också återfödas om hon råkar dö, eller var det bara en engångsföreteelse när hon fick liv igen? Vi får väl se.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#103 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 12 May 2008 - 22:35

30x06 The Doctor's Daughter

Jag gillade verkligen avsnittet. Lite besviken blev man ju att Jenny inte visade sig vara något av de där barnen Doktorn nämnde att han haft ("I've been a dad once" i säsong två... och Susan måste ju ha haft föräldrar), men åh andra sidan fick vi istället scenen där han förklarade för Donna att Jenny påminde honom om hans döda barn. Aww.

Jag hoppas verkligen att Jenny kommer tillbaka, hon var riktigt rolig!

4.06

Var det ingen regeneration?

Jag uppfattade det som att hon fick liv igen av "The Source". Det kom ju ett "moln" från hennes mun.

Aha, ja så kanske det är.

Eller så kanske hon själv lyckades styra hur hon skulle se ut efter regenerationen och valde att se likadan ut? Bara för att Doktorn inte ens kan bestämma hårfärg betyder det inte att inte andra time lord-aktiga typer kan det. ;)

Klipp från gamla serien (spoilers!).

Fast "The Source"-grejen låter ju logiskt. Eller, totalt galet, så klart, men det stämmer ju bra överens med hur Doctor Who-"vetenskap" brukar vara, så det stämmer säkert. :)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#104 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 13 May 2008 - 00:09

Jag tycker det låter ganska logiskt med tanke på molnet ur hennes mun som såg precis ut som det som kom ur The Source.

Hellre det än det än "Romana regenerationen" som jag verkligen hatade.

-Gangstagrass

#105 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 May 2008 - 08:04

Vad var det?

En sak jag glömde kommentera om i senaste avsnittet, pistoler har väl inte hängare? :lol:

Posted Image
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#106 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 13 May 2008 - 10:39

Vad var det?

Det var det jag länkade till för några inlägg sedan.
Och jag tycker det är en rätt så rolig scen. :)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"

#107 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 14 May 2008 - 16:31

Liten spoiler för nästa avsnitt, men rätt kul länk här.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#108 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 15 May 2008 - 22:19

Medan vi väntar på nästa avsnitt, lite klassisk Doctor Who-reklam:

//Peak

sixty six."

#109 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 May 2008 - 14:33

4x07 - The Unicorn and the Wasp

Rätt kul avsnitt.
Speciellt när Donna försöker sig på överklass(?) engelska och Doctorn försöker hejda henne innan hon gör bort sig ännu mer.

5 miljoner upplagor :o där kan prata om världsberömd författare. Undrar vilket år han skaffade sig den där upplagan?

Så det var så hon kom på karaktären Mrs Marple ;)

Tyckte faktiskt att dom hade fått till bra så att det liknade en AG bok (eller film) med karaktärerna och hur handlingen utspelades.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#110 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 May 2008 - 15:13

5 miljoner upplagor :o där kan prata om världsberömd författare. Undrar vilket år han skaffade sig den där upplagan?

Det boken som var från år 5 miljoner. ;)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#111 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 May 2008 - 15:27

Ja just det. Så var det ju :lol:

#112 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 May 2008 - 15:49

30.07 - The Unicorn and the Wasp

Halvbra avsnitt. Jag är inte så förtjust i när Doktorn träffar historiskt kända personer och skämtsamt tipsa dom om saker. (se även t.ex. The Shakespeare Code) Det är dock en bra idé i en härlig tidsperiod som nog hade funkat mycket bättre om det inte hade varit för getingen som inte alls passade in.

Den här typen av whodunit gjordes imo bättre i audioavsnittet The Chimes of Midnight med åttonde doktorn.

Kommer dom påpeka att dom inte är ett par i varje avsnitt nu? Börjar bli lite slitet...

Tydligen två veckors uppehåll nu :( men sen är det äntligen dags för dubbelavsnitt av Steven Moffat. :thumbsup:

Edited by Wylie Times, 20 May 2008 - 15:50.

-Gangstagrass

#113 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 May 2008 - 16:57

Breaking News: RTD leaves Who

Steven Moffat, the writer behind such acclaimed Doctor Who episodes as ‘Blink’, was named as the showrunner of the revitalised BBC series today after Russell T Davies announced he would stand down next year.

Announced by the BBC earlier this afternoon, the news places Moffat in charge of the fifth season of Who, which will air in 2010. In a statement, Davies said: “It’s been a delight and an honour working with Steven, and I can’t wait to see where his extraordinary imagination takes the Doctor. Best of all, I get to be a viewer again, watching on a Saturday night!” Moffat was equally enthusiastic in his own statement. “My entire career has been a Secret Plan to get this job. I applied before but I got knocked back because the BBC wanted someone else. Also I was seven. Anyway, I’m glad the BBC has finally seen the light, and it’s a huge honour to be following Russell into the best - and the toughest - job in television. I say toughest because Russell’s at my window right now, pointing and laughing.”

Davies had been credited with revitalising the show and steering it through turbulent times after both Christopher Eccleston and later Billie Piper departed soon after its restart. However, in recent months he has come under increasing criticism for what some see as a declining quality in the series, and speculation has been rife over his eventual departure.

#114 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 20 May 2008 - 16:59

Japp, skrev en nyhetspost om det för ett tag sedan. Den har inte emigrerat till forumet än, bara.. :P

//Peak

sixty six."

#115 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 May 2008 - 17:08

Steven Moffat, the writer behind such acclaimed Doctor Who episodes as ‘Blink’, was named as the showrunner of the revitalised BBC series today after Russell T Davies announced he would stand down next year.

JAAAA!!!! Bestest news ever. :thumbsup:

-Gangstagrass

#116 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 21 May 2008 - 15:46

När doktorn förlorade sig i sina minnen, så hade han ju en pilbåge, det påminde mig om scenen från Blink där han var på väg någonstans tillsammans med martha och en pilbåge

#117 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 21 May 2008 - 17:36

Det är verkligen underbara nyheter. Steven frikkin' Moffat som lead writer! Och executive producer!
Detta är ett stort steg framåt för min önskan att Sally Sparrow ska dyka upp igen (allvarligt, hur awesome var inte hon på en skala??).

BBC Press Office - Steven Moffat to be Doctor Who Lead Writer and Executive Producer (är det någon som länkat till den sidan, än?)

Jag undrar om det är på grund av det här som den här säsongen har varit så smockfull med referenser till säsong 27-29? ...inte för att jag klagar. Jag gillar referenserna. Särskilt den där "Are you my mummy?" :D

Ett riktigt roligt avsnitt!
Donna fortsätter att vara riktigt awesome. :)

#118 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 May 2008 - 17:42

Sally Sparrow tror jag är ett stängt kapitel. Har hon inte pojkvän och rörelse.

Däremot så är det intressant att det var Moffatt som gjorde att Jenny överlevde "Doctor's Daughter". Annars hade de tänkt döda henne där i slutet.. :P

(Inga spoilers för sedda avsnitt egentligen, men är lite överdrivet försiktig bara)

//Peak

sixty six."

#119 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 May 2008 - 18:29

Däremot så är det intressant att det var Moffatt som gjorde att Jenny överlevde "Doctor's Daughter". Annars hade de tänkt döda henne där i slutet.. :P

(Inga spoilers för sedda avsnitt egentligen, men är lite överdrivet försiktig bara)

Det är intressant. Framtida companion?

-Gangstagrass

#120 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 May 2008 - 19:24

Archnemesis!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#121 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 May 2008 - 20:30

Lover???

*går och tvättar munnen med tvål*

//Peak

sixty six."

#122 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 May 2008 - 20:52

*skrubbar Peaks mun med stålull för hädelsen!*

;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#123 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 23 May 2008 - 19:44

Daleks MacGyver style. :P

Posted Image

#124 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 May 2008 - 11:38

Daily Mail - First Picture of Rose's Return to Doctor Who

#125 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 May 2008 - 21:18

Neil Gaiman to Write 'Doctor Who' in 2010?
Rumor puts popular author in spotlight as potential 'Doctor Who' writer