Posted 12 May 2008 - 22:35
30x06 The Doctor's DaughterJag gillade verkligen avsnittet. Lite besviken blev man ju att Jenny inte visade sig vara något av de där barnen Doktorn nämnde att han haft ("I've been a dad once" i säsong två... och Susan måste ju ha haft föräldrar), men åh andra sidan fick vi istället scenen där han förklarade för Donna att Jenny påminde honom om hans döda barn. Aww.
Jag hoppas verkligen att Jenny kommer tillbaka, hon var riktigt rolig!
4.06
Var det ingen regeneration?
Jag uppfattade det som att hon fick liv igen av "The Source". Det kom ju ett "moln" från hennes mun.
Aha, ja så kanske det är.
Eller så kanske hon själv lyckades styra hur hon skulle se ut efter regenerationen och valde att se likadan ut? Bara för att Doktorn inte ens kan bestämma hårfärg betyder det inte att inte
andra time lord-aktiga typer kan det.
Klipp från gamla serien (spoilers!).Fast "The Source"-grejen låter ju logiskt. Eller, totalt galet, så klart, men det stämmer ju bra överens med hur Doctor Who-"vetenskap" brukar vara, så det stämmer säkert.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.