Jump to content

Photo

Captain America: The First Avenger

• Please log in to reply
234 replies to this topic

#101 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 March 2010 - 16:06

...eller kallar Cap för "Mr. Andersonnnnnnn". ;)
*Hockey och superhjältar*

#102 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 March 2010 - 18:28

Hmm, hur blir det sedan om de gör en film där Fantastic Four möter Avengers? :P
Bra val annars IMO även om det känns lite underligt att Human Torch ska vara Cap också.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#103 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 25 March 2010 - 18:30

Tja, dels ligger ju FF under FOX, alltså ett annat bolag, och dels har FF en reboot på gång, så det lär ändå bli en annan Human Torch där. FF-filmerna var inte så lyckade, så många såg dem väl inte ens, så det är knappast ett problem. Chris Evans får helt enkelt en chans att ta nya tag och bli allas vår Cap. ;)

#104 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 March 2010 - 18:36

Rebooten ja, jag hade förträngt den. <_< Blir säkert bra även om jag finner den högst onödig.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#105 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 March 2010 - 19:14

Intressant hur Hollywood blivit snabba på att använda de här retcon/halv-reboot/reboot/remake/vague-history grejerna som serietidningsindustrin använt i åratal för att starta om serier eller fixa grejer som inte blev populära ;).
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#106 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 25 March 2010 - 19:22

Serietidningsindustrin nästlar sig in i Hollywood. På gott och ont. ;)

#107 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 March 2010 - 14:22

Chris Hemsworth snackar om Chris Evans och säger att "Avengers" börjar filmas i Januari eller Februari nästa år. Känns jäkligt tidigt tycker jag.

http://www.superhero...ews.php?id=9220
Batman Begins

The Dark Knight

#108 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 30 March 2010 - 15:18

Nog är det tidigt alltid, särskilt som de inte ens hunnit börja filma Captain America ännu. Nu vet jag förstås inte exakt hur lång tid det vanligtvis tar att spela in en film, men jag kan inte låta bli att undra om det schemat kommer att hålla. Och om det gör det, är det inte risk för att de tre kommande filmerna kommer kännas en aning rushed?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#109 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 02 April 2010 - 10:37

Så Bucky är castad eller ännu ett tråkigt Aprilskämt?

http://www.superhero...ews.php?id=9233

Den där nyheten har postats lite överallt på nätet så jag hoppas att det stämmer. Bara att det vanligt ovanligt många "möjliga aprilskämt" i år när det gället superhjältefilmer.
Batman Begins

The Dark Knight

#110 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 05 April 2010 - 18:51

Ingen som har förnekat det där, så det kanske stämmer? På fotot ser han ju tillräckligt Bucky ut i alla fall. :)

#111 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 April 2010 - 19:15

Evans verkar ha börjat biffa till sig till Cap redan. Det här en Losers-relaterad nyhet men kolla in lilla bilden på Evans

http://www.comingsoo...ws.php?id=64809
Batman Begins

The Dark Knight

#112 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 05 April 2010 - 19:21

Jag tror verkligen Evans kan bli skitbra som Cap!! :thumbsup:

#113 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 April 2010 - 19:28

Tror också att han kan göra det bra. Som jag tidigare sagt, jag tycker att regissörsvalet är så bra när det gäller den här filmen så jag väntar med intresse på det här. Och Bucky har visst bekräftats också av Marvel så jag är glad att en så viktig del av Caps historia är med i filmen.

Kul att Captain America och Green Lantern får filmer :).
Batman Begins

The Dark Knight

#114 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 05 April 2010 - 19:32

Jag gillar den här andra vågen av superhjältar som invaderar biodukarna. Det rör sig ofta om "mindre kända" hjältar (i alla fall om man jämför med Batman eller Spider-Man), men det ser också lovande ut med vilka som ligger bakom filmerna. Som med Cap eller Green Lantern. Det gör ju att man kan hoppas på fler DC-hjältar och att Marvel också får till det med t.ex Cap och Thor. :)

#115 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 April 2010 - 19:48

Ja Thor givetvis också som är en intressant produktion. Man har verkligen lyckats hålla Thor-produktionen "gömd", den har ju filmats såpass länge att man hade förväntat sig lite suddiga foton, men jag gissar att så mycket har gjorts inne i filmstudior så säkerheten är bättre.

Blir intressant att se hur det blir med Cap. Gillar verkligen att en stor del av filmen ska utspela sig under andra världskriget även om som vi snackat om förut så är det en viss risk kommersiellt.
Batman Begins

The Dark Knight

#116 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 05 April 2010 - 20:02

Tar de på något sätt lite lärdom av förtexterna till Wolverine och produktioner som Saving Private Ryan, Band of Brothers och the Pacific så tror jag de är inne på rätt spår här. Fast jag undrar om vi får prata de serierna i den här tråden? :unsure:

#117 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 April 2010 - 20:24

Tror jag nog att de gör. Men som sagt, regissören kan göra grejer från den eran så jag väntar med spänning :). Ah, blir alltid lite "meh!" när någon nämner Wolverine introt, bland de häftigaste minuterna i superhjälte-filmer sen är själva filmen stressad och hafsig.

Lite likt Superman III att man har en scen av briljans men mer än en handfull scener man vill glömma ;)

Grejen med "Band of Brothers" liknande foto etc skulle ju vara på många sätt perfekt, men jag tycker att man bör även ge en lite finare och naiv bild på världen i scener där Steve Rogers hänger med civilkläder i USA innan han blir Cap. Det för att man ska se kontrasten med att han inte känner igen moderna USA senare. Det jag uppfattat är att det ska avslutas i nutid, men jag vet inte om de bara avslutar med att han vaknar till i nutid och filmen slutar, eller om de vill ge det några fler scener.

Men ja, riktigt kul att man kan spekulera så mycket redan :).
Batman Begins

The Dark Knight

#118 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 05 April 2010 - 20:39

Ja, vi tycker nog samma sak där. För en så hård och brutal stämning som t.ex Band of Brothers har passar inte in här, Cap var ju en symbol och måste stå för något mer positivt. Men den lite skitiga, realistiska stilen går nog ändå att i alla fall snegla på. Det gör t.om TV-serien Star Wars: the Clone Wars. Man kan säkerligen också titta en hel del på gamla journal/propaganda-filmer.

Och jo, så höga förhoppningar man fick på Wolverine av att se förtexterna...sen insåg man att allt det där bara var förtexter och stålsatte sig lite...och så mynnade det ut i en "memory bullet" gjord av adamantium. :lol:

#119 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 April 2010 - 20:50

Jupp...den lilla biten av dialog och hur det funkade med den adamantium-kulan, samt inte att glömma sättet "Styra Deadpool med dator" scenerna såg ut som. Som nån direkt till VHS film från 1986 ;).

Vill själv se häftiga scener som att Cap hoppar fallskärm från ett krigsflygplan etc, och häftiga fighter mellan honom och tyska soldater,gärna att han är den som springer först av amerikanska trupperna. Finns så mycket häftiga scener man kan göra med Cap.

Batman Begins

The Dark Knight

#120 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 05 April 2010 - 20:53

Bara de lär sig av Wolverine och INTE bara låter allt det där häftiga vara i snygga förtexter. Fast den risken är nog större om FOX hade gjort filmen. ;)

Och din jämförelse mellan Wolverine och en dassig actionrulle av B-karaktär från åttiotalets mitt är klockren. Det finns ju en del scener, som Deadpoolgrejen du nämner eller allt med Wolvie, motorcykel och exploderande saker som skriker Steven Seagal eller något i den stilen. :D

#121 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 April 2010 - 21:02

Evans snackar om rollen från samma Q&A som min tidigare länk

http://www.superhero...ews.php?id=9243
Batman Begins

The Dark Knight

#122 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 April 2010 - 22:01

Även bekräftat av Marvel

Hayley Atwell Cast as Captain America’s WWII Love Interest | /Film

Marvel has finally found an actress to play the lead female role in Joe Johnston’s The First Avenger: Captain America. 28-year old British actress Hayley Atwell will play the Captain’s World War II girlfriend Peggy Carter.

As you might recall, a couple weeks back it was reported that Marvel Studios was testing British actresses for the role, including Alice Eve, Keira Knightley and Emily Blunt. Eve was said to be Marvel’s top choice for the role after Blunt passed. Not sure what happened but HeatVision is reporting that Atwell clinched the role after screen testing in London last week.

Here is a description of the character from the comics thanks to ComicVine:

Peggy was a girlfriend of Captain America during World War II. She was also an American agent serving with the French Resistance. She has standard military training and is handy with a gun. She is also a competent spy and detective. Recently she is residing at the LarkMoore Clinic. (Nursing home) Due to old age and possibly with Alzheimer because of her forgetful nature.

Peggy became the aunt of Sharon Carter, Captain America’s love interest when the comic book story switched to modern times.

You might not recognize Hayley Atwell by name, but you might have seen her in couple projects over the past few years: the television miniseries The Prisoner, alongside fellow Peggy Carter contender Keira Knightley in Saul Dibb’s The Dutchess, Woody Allen’s 2007 film Cassandra’s Dream and an appearance in Brideshead Revisited.

The cast so far: Chris Evans will play Steve Rogers (aka Captain America), Sebastian Stan will play his sidekick Bucky Barnes, while Hugo Weaving is still in talks to play the film’s villain Red Skull.

Update: Marvel has confirmed, issuing an official press release:

Hayley Atwell Confirmed as Peggy Carter in Marvel Studios’

CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER

Marvel Studios announced today that Hayley Atwell has been cast to star as Peggy Carter in the studio’s highly anticipated movie CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER opposite Chris Evans. In the early comics, Peggy Carter fell in love with Captain America while they fought together in the war effort. The character will be updated for the feature adaptation. Joe Johnston will direct the film penned by Christopher Markus & Stephen McFeely.

Marvel Studios’ Kevin Feige will produce CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER. Alan Fine, Stan Lee, David Maisel and Louis D’Esposito will executive produce. The film will be released in the US on July 22, 2011 and distributed by Paramount Pictures.

CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER will focus on the early days of the Marvel Universe when Steve Rogers volunteers to participate in an experimental program that turns him into the Super Soldier known as Captain America.

Atwell will next be seen in PILLARS OF THE EARTH, the 8-part miniseries premiering July 23 on Starz and the TV series THE PRISONER. Her film credits include THE DUCHESS, BRIDESHEAD REVISITED and CASSANDRA’S DREAM.

In addition to CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER, Marvel Studios will release a slate of films based on the Marvel characters including the highly anticipated sequel, IRON MAN 2, starring Robert Downey Jr. and Gwyneth Paltrow on May 7, 2010, THOR on May 6, 2011, and Marvel Studios’ THE AVENGERS on May 4, 2012.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#123 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 May 2010 - 19:06

Hugo Weaving blir Red Skull

Marvel Makes It Officially Official – Hugo Weaving Is Red Skull
Months after it was initially revealed (via Heat Vision) comes official confirmation. Hugo Weaving will play the Red Skull in Captain America. Yes, I am fully aware the actual title has The First Avenger included. It only sounds stupid. That's all.

Here's the press release:

"Marvel Studios announced today that Hugo Weaving has been cast to star as Johann Schmidt aka the Red Skull in the studio's highly anticipated movie CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER opposite Chris Evans and Hayley Atwell. In the early comics, Johann Schmidt was drafted into loyal service of The Third Reich and renamed "The Red Skull". The character will be updated for the feature adaptation. Joe Johnston will direct the film penned by Christopher Markus & Stephen McFeely.

Marvel Studios' Kevin Feige will produce CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER. Alan Fine, Stan Lee, David Maisel and Louis D'Esposito will executive produce. The film will be released in the US on July 22, 2011 and distributed by Paramount Pictures.

CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER will focus on the early days of the Marvel Universe when Steve Rogers volunteers to participate in an experimental program that turns him into the Super Soldier known as Captain America.

Weaving was last seen in THE WOLFMAN and his voice is very recognizable as Megatron from TRANSFORMERS and TRANSFORMERS: REVENGE OF THE FALLEN as well as Noah the Elder from HAPPY FEET. His other film credits include starring in V FOR VENDETTA, THE MATRIX franchise, and THE LORD OF THE RINGS trilogy.

In addition to CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER, Marvel Studios will release a slate of films based on the Marvel characters including the highly anticipated sequel, IRON MAN 2, starring Robert Downey Jr. and Gwyneth Paltrow on May 7, 2010, THOR on May 6, 2011, and Marvel Studios' THE AVENGERS on May 4, 2012.

Weaving is represented by CAA, Shanahan Management and attorney David Weber."

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#124 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 26 May 2010 - 07:58

En släkting till en annan Marvel-hjälte kommer tydligen vara med i den här filmen.

http://www.superhero...captain-america

Kul att de knyter ihop universumet på det sättet. Undrar om de tar upp det i Avengers när Cap möter den hjälten?

Edited by SwedishSuperhero, 26 May 2010 - 07:59.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#125 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 02 June 2010 - 19:28

Enligt en hel del hemsidor så är det klart och bekräftat att Cap kommer se ut ungefär såhärna i filmen.

http://www.aintitcool.com/node/45326

Ser ungefär ut så som jag misstänkte.En mer "realistisk" variant av Cap dräkten, som känns inspirerad av både Ultimates versionen och TDK.

Edited by super85, 02 June 2010 - 19:30.

Batman Begins

The Dark Knight