Jump to content

Photo

Diskutera Årets Film 2007

• Please log in to reply
293 replies to this topic

#101 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 January 2008 - 17:00

Jag håller med Spidde en del, faktiskt. Troligen hade mitt val varit annorlunda om Pan's Labyrinth hade hållt hela vägen men jag tycker att den sjönk i rasande fart mot slutet. Där av mitt val.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#102 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 January 2008 - 17:32

Tycker att Pans Labyrint höll hela vägen och var en av de absolut bästa filmer, om inte den bästa. :)
*Hockey och superhjältar*

#103 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 January 2008 - 18:52

Som en del har sagt tidigare: Lätt val den här gången. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#104 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 26 January 2008 - 19:59

Aha, jag hade misstänkt ett tag att man inte skulle posta kommantarer i röstningstråden :P Börjar väl posta dem här istället då :)

Valde Hot Fuzz. Inte för att jag tyckte den var så jättebra (representerar en sorts brittisk humor som jag inte alls finner lika underhållande som The Office, Extras, Death at a funeral osv) men nog är den bättre än TMNT alltid. Fast TMNT var inte speciellt dålig, jag blev rätt nostalgisk av att se den :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#105 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 January 2008 - 21:47

Mycket lätt val. TMNT är väldigt bra. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#106 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 January 2008 - 14:22

TMNT levde inte upp till mina förväntningar och det gjorde inte Hot Fuzz heller, men Hot Fuzz är klart bättre än TMNT så den filmen fick min röst.

#107 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 January 2008 - 17:53

Skandal att en av årets bästa filmer åker ut sådär! :upset: Men jag antar att om man bara sett den gammla serien så kanske man inte gillar den lite mer alvarliga tonen i den här filmen eftersom filmen mer bygger på hur orginal serierna är än relaterar till den gammla serien och faktiskt är en uppföljare på de gammla Live-Action filmerna.
Men det smärtar. :(

Denna omgången blir tuff. Båda filmerna är så jäkla bra. Jag lutar mot Die Hard 4.0 men jag får fundera lite till.
-Sora, Kingdom Hearts

#108 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 27 January 2008 - 17:55

TMNT var helt okej. Knappast en av årets bästa filmer IMHO, men helt okej. Däremot var Hot Fuzz bättre. Tyckte jag. Och det är min subjektiva åsikt som inte är värd mer än någon annans. En röst är den värd, inte mer och inte mindre. Precis som alla andras.

#109 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 27 January 2008 - 18:16

Disturbia var bättre än Die Hard 4. Disturbia är visserligen ett gammalt koncept men Die Hard förlorade mycket på att den var PG13. Såna filmer ska vara R Rated!

Winter is Coming

#110 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 January 2008 - 18:18

Disturbia var bättre än Die Hard 4. Disturbia är visserligen ett gammalt koncept men Die Hard förlorade mycket på att den var PG13. Såna filmer ska vara R Rated!

Fast jag tycker faktiskt inte att Die Hard 4.0 tog så mycket stryk av att vara PG13. Faktum är att jag tycker den var genialiskt klippt då den lyckades behålla action och råhet men ändå ta bort svordommar och extremvåld. Men visst, jag hoppas att Uncut versionen kommer till Europa också. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#111 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 January 2008 - 19:04

Jag orkar inte se Disturbia. (Risk att jag drabbas av Shia LaBeouf overload efter A Guide to Recognizing Your Saints :P ) Så det får bli default röst på Die Hard 4. (som jag faktiskt tyckte var bättre än jag väntat mig.)

Edited by Wylie Times, 27 January 2008 - 19:06.

-Gangstagrass

#112 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 27 January 2008 - 19:07

Shia är med i Disturbia, men han är inte med i DH4. Valet är således enkelt :P (valde Disturbia, DH4 är inte dålig den heller).
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#113 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 27 January 2008 - 19:10

Jag orkar inte se Disturbia. (Risk att jag drabbas av Shia LaBeouf overload efter A Guide to Recognizing Your Saints :P ) Så det får bli default röst på Die Hard 4. (som jag faktiskt tyckte var bättre än jag väntat mig.)

Ja, Shia är charmig men kan bli lite mycket va? Lika bra att spara sig inför Indiana Jones IV. :)

#114 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 January 2008 - 22:06

hur många filmer gjorde han förra året egentligen?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#115 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 January 2008 - 22:34

3 stycken. varav 2 är nominerade plus en från 2006 som också är nominerad.
Aktiv kille.

# Transformers (2007) .... Sam Witwicky
# Surf's Up (2007) (voice) .... Cody Maverick
# Disturbia (2007) .... Kale Brecht
# Bobby (2006) .... Cooper
# A Guide to Recognizing Your Saints (2006) .... Young Dito
# The Greatest Game Ever Played (2005) .... Francis Ouimet
# Constantine (2005) .... Chas Kramer
# I, Robot (2004) .... Farber

Edited by Georgia, 27 January 2008 - 22:35.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#116 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 January 2008 - 05:59

En kompis till mig som älskar Ghost Rider serierna sa att filmen bara är skräp. Jag tror att orsaken jag uppskattar den är att jag inte läst serierna. :P
Jag gillar den förutom vissa dåliga scener som regiserades rätt dåligt dessutom.
En annan sak var en massa löjliga grejor för att sänka åldersgränsen som att ha en ljusare story och Johnny Blaze äter Jelly Beans ut ett Martini glas istället för att dricka. Men Cage har sagt att om han har något att säga till om så ska det inte ätas några jäkla Jelly beans i 2:an utan där ska drickas sprit och storyn ska vara mörkare. ;)
-Sora, Kingdom Hearts

#117 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 January 2008 - 18:07

WOW! Första oavgjorda duellen i turneringen.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#118 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 January 2008 - 18:11

Ja, den duellen var verkligen jämn. Hoppas på fler sådana framöver. :)

#119 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 30 January 2008 - 00:08

Svårt val. Båda är coola filmer som har sina stora fel.
-Sora, Kingdom Hearts

#120 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 January 2008 - 18:30

Jag tror egentligen att Apocalypto är en bättre film än RE3 men jag orkar bara inte se den.

WOW! Första oavgjorda duellen i turneringen.

Ja det var kul. :) Inte kul att fel film vann men kul när det är jämnt. :)

-Gangstagrass

#121 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 January 2008 - 18:50

Jag tycker att Mel Gibsons Apocalypto är ungefär som hans andra filmer, överskattade och trist. Inget som tilltalar mig. Iofs lider Resident Evil 3 av en del skavanker men den är bättre än filmen den tävlar mot IMO. :)

#122 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 January 2008 - 19:45

Apocalypto imponerade inte på mig det minsta. Den är visserligen relativt 'snygg' men rent filmmässigt men storyn är ack så skraltig.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#123 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 30 January 2008 - 19:48

Me loves everything Resident Evil. 'nuff said! ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#124 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 January 2008 - 19:50

Har inte sett Apocalypto, och om sanningen ska fram så orkar jag inte se den.
Har i alla fall sett Resident Evil :) så jag vet vad jag röstar på.

#125 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 February 2008 - 20:23

Höll på att rösta blankt, men efter mycket tänkande blev det på The Departed.
Har lovat mig själv att försöka undvika blankröster ifall jag inte har sett eller hinner se filmen innan jag röstar.