Jump to content

Photo

Allmänt Spelsnack!

• Please log in to reply
125 replies to this topic

#101 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 24 September 2009 - 19:56

Så fick man ett till spel att se fram mot:

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#102 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 October 2009 - 17:56

Spelade demot (PS3) till Ghostbusters häromdagen, blev lite intresserat av det. Kanske blir ett köp, vid någon prissänkning vid nått tillfälle. (går det att vara luddigare. :P )

Jag vet en pensionär som har ett Nitendo och Playstation 2 som den personen brukar spela. Kommer nog bli rätt vanligt i framtiden att man spelar spel när man bli pensionär. :rambo:

Edited by GaterGirl, 15 October 2009 - 17:58.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#103 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 December 2009 - 17:36

fråga ang Xbox 360 arcade: Läggs det in statistik på när man spelade senast och hur mycket man spelade just den dagen? (som det går i Wii)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#104 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 17 December 2009 - 17:38

fråga ang Xbox 360 arcade: Läggs det in statistik på när man spelade senast och hur mycket man spelade just den dagen? (som det går i Wii)

Nej. Man kan i sin profil se de fyra senaste spelade spelen, men inte hur mycket de spelats. Om man öppnar profilen kan man se alla sina spelade spel i ordning under achievments, men detta exkluderar demos (och kanske alla spel) om man inte tagit åtminstone en achievment i det.

#105 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 December 2009 - 17:49

men detta exkluderar demos (och kanske alla spel) om man inte tagit åtminstone en achievment i det.

Nej, det är bara demos som exkluderar. De andra ligger kvar som bevis (även om nollorna kan du själv ta bort manuellt).
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#106 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 17 December 2009 - 21:44

ok, tack för svaret.

#107 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 January 2010 - 17:14

Svenska GRIN har gått i graven. Och med det har det nu visat sig att de höll på att utveckla ett Final Fantasy spel åt Square-Enix kallat Fortress.
Det kunde alltså ha blivit ett Svenskt utvecklat Final Fantasy spel (Hmm, ett Svenskt utvecklat JRPG? :P ) i framtiden.

Via länken så kan ni se bilder från spelet om ni bläddrar ned till Fortress.

Ett Tech-Demo av spelet som troligen aldrig blir av.
Det sägs att spelet skulle ha varit en uppföljare på Final Fantasy XII. Axction orienterat skulle det iallafall ha varit.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#108 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 March 2010 - 13:04

Låter det intressant med spelens variant av Spotify? Tycker själv det är intressant att se allt som händer på marknaden vad gäller musik, film och nu även spel. Vi tar våra stapplande steg mot framtiden :P

I sommar lanseras "spelens Spotify"
Publ. 2010-03-11 11:01

I sommar kan du spela de mest krävande spelen utan att köpa dyr dator eller spelkonsol. Onlive strömmar spelen direkt över nätet.

Speltjänsten Onlive har tagit konceptet med strömmande media till dataspelsvärlden. I juni har tjänsten, som liknar ett Spotify eller Voddler för dataspel, premiär i USA. På Game Developers Conference, GDC, i San Francisco har företaget presenterat sina planer.

Tjänsten har visats upp tidigare och finns i betaversion för utvalda testare. Onlive skickar både bild och ljud från dataspelen över nätet. Det betyder att spelaren inte behöver ha någon kraftfull dator utan bara en skärm och en bra bredbandsuppkoppling.

Signalerna från spelarens tangentbord, mus eller handkontroll skickas sedan tillbaka och styr spelet på de servrar där det körs. Hur väl tjänsten fungerar har ifrågasatts och en tidning som fick tag på inloggningsuppgifter och testade beta-versionen sågade tjänsten.

Onlive sågade i sin tur tidningens test och menade att deras betatestare valts ut noggrant utifrån var de befann sig i USA, för att få tillräckligt bra uppkoppling, något som inte gällde för tidningen som testade tjänsten.

Nästa stora fråga är vilka spel som kommer att finnas tillgängliga på Onlive. För att bli konkurrenskraftig med konsoler borde samma spel släppas även till Onlive. Till en början kommer det att finnas spel som "Borderlands", "Prince Of Persia" och "Assassin's Creed".

Den 17 juni har tjänsten premiär i USA men när den kommer till Europa och Sverige är än så länge oklart.

Till en början kommer det att kosta ungefär 100 kronor i månaden att använda Onlive.

PS. Osäker på vart jag skulle lägga detta och hamnade det fel så får någon gärna flytta den :)

Edited by Synon, 11 March 2010 - 13:10.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#109 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 March 2010 - 16:17

Det här är väl bara för PC och et intreserar mig inte. Spelar bara krysslåda numera.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#110 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 March 2010 - 16:37

Misstänkte nästan det ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#111 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 March 2010 - 17:36

Det är för Pc och mac och det är också meningen att det ska komma en liten box med dosa till för den som inte har en pc. Det är ju i princip bara ett litet interface medans spelet spelas på en server, som tunna klienter för den som är bekant med sådana från jobb eller skola. Jag tycker idén är intressant, men som en såndär med mani för att äga fysiska saker så kommer det inte vara nåt för mig.

Just idén är het just nu med två andra aktörer på väg och jag har mer än en svag aning om att även konsollerna kommer gå den här vägen och att många utvecklare kommer haka på eftersom det sätter stopp för piratkopierandet.

Edited by DanielSchenström, 11 March 2010 - 17:37.

#112 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 March 2010 - 19:14

Jag har också samlarmani men visa spel skulle jag gladeligen inte köpa, utan ha tillgång såhär så jag hoppas verkligen det går vidare till konsoelrna. Precis som du säger är det nog inte helt omöjligt för konsolerna pga. förhindrandet av piratkopierandet. Bara att hålla tummarna!

#113 Insert Username

Insert Username

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 61 posts

Posted 01 December 2010 - 16:05

Tydligen finns det ingen tråd för köptips så jag får placera följande här istället.

Både Webhallen och Game erbjder lägre priser på diverse spel ända fram till julafton.

Webhallens julkalender hittar man här. För att ta del av dom erbjudanden som Game har så får man besöka deras hemsida varje dag.
Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood

#114 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 December 2010 - 10:19

Dagens Julkalender är PC-versionen av Assassins Creed att ladda ned, GRATIS!!! :thumbsup:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#115 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 25 December 2010 - 20:33

Hemskt segt att få ned, men till slut så. Problemet? Tja, min dator klarar inte det. XD

#116 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 26 December 2010 - 18:17

Vad tråkigt. :o

#117 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 13 January 2011 - 13:38

En nyhet för er som alltid irriteras över att behöva avbryta tv-spelandet för urinering: http://www.aftonblad...ticle8384143.ab

#118 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 31 August 2011 - 19:26

Nog för att jag är ett Fallout-fan men... :eeh:

http://www.youtube.com/watch?v=_iq8swQ7kpg&feature=player_embedded
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#119 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 06 September 2011 - 21:18

hmm, ska man köpa NHL 12? jag har ju 11, ska jag gå ifrån mitt vartannat år köp. *hmm*

#120 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 11 September 2011 - 22:38

Visste inte att det fanns en live-action prequel på Alan Wake som heter Bright Falls: The Series i filmformat på xbox via Zune. 6 avsnitt, avsnitten varierar mellan 4-7 minuter. Har bara sett avsnitt 1 än, man känner igen grejor från spelet, tex ett plakat med texten "DeerFest". :)

#121 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 December 2011 - 11:14

Schysst julgran (alla som spelat Portal fattar) :) :
Posted Image
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#122 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 December 2011 - 19:08

Ha ha bäst! :thumbsup:

Winter is Coming

#123 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 21 August 2012 - 20:48

EA SPORTS :lol2:

#124 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 August 2013 - 20:36

April skämt från 2011:

ku-bigpic.png

Skämptet blir verklighet 2013:

ku-xlarge.jpg

-Sora, Kingdom Hearts

#125 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 September 2013 - 20:43

Förstår inte riktigt varför den får så sjukt mycket negativa kommentarer här och var på nätet.

Den gjordes väl ändå för småbarnen? Många föräldrar är ju nojjiga över hur 3Dn påverkar deras små ögonstenars ...ögon..

Designen ska ju klara av lite mer stryk än vad 3dsen skulle.

Eller? Ej så värst insatt, mest egna reflektioner över den

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<