Allmänt Spelsnack!
Posted 24 September 2009 - 19:56
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 15 October 2009 - 17:56
Jag vet en pensionär som har ett Nitendo och Playstation 2 som den personen brukar spela. Kommer nog bli rätt vanligt i framtiden att man spelar spel när man bli pensionär.
Edited by GaterGirl, 15 October 2009 - 17:58.
Posted 16 December 2009 - 17:36
Posted 17 December 2009 - 17:38
fråga ang Xbox 360 arcade: Läggs det in statistik på när man spelade senast och hur mycket man spelade just den dagen? (som det går i Wii)
Nej. Man kan i sin profil se de fyra senaste spelade spelen, men inte hur mycket de spelats. Om man öppnar profilen kan man se alla sina spelade spel i ordning under achievments, men detta exkluderar demos (och kanske alla spel) om man inte tagit åtminstone en achievment i det.
Posted 17 December 2009 - 17:49
men detta exkluderar demos (och kanske alla spel) om man inte tagit åtminstone en achievment i det.
Nej, det är bara demos som exkluderar. De andra ligger kvar som bevis (även om nollorna kan du själv ta bort manuellt).
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 17 December 2009 - 21:44
Posted 18 January 2010 - 17:14
Ett Tech-Demo av spelet som troligen aldrig blir av.Svenska GRIN har gått i graven. Och med det har det nu visat sig att de höll på att utveckla ett Final Fantasy spel åt Square-Enix kallat Fortress.
Det kunde alltså ha blivit ett Svenskt utvecklat Final Fantasy spel (Hmm, ett Svenskt utvecklat JRPG?) i framtiden.
Via länken så kan ni se bilder från spelet om ni bläddrar ned till Fortress.
Det sägs att spelet skulle ha varit en uppföljare på Final Fantasy XII. Axction orienterat skulle det iallafall ha varit.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 11 March 2010 - 13:04
I sommar lanseras "spelens Spotify"
Publ. 2010-03-11 11:01
I sommar kan du spela de mest krävande spelen utan att köpa dyr dator eller spelkonsol. Onlive strömmar spelen direkt över nätet.
Speltjänsten Onlive har tagit konceptet med strömmande media till dataspelsvärlden. I juni har tjänsten, som liknar ett Spotify eller Voddler för dataspel, premiär i USA. På Game Developers Conference, GDC, i San Francisco har företaget presenterat sina planer.
Tjänsten har visats upp tidigare och finns i betaversion för utvalda testare. Onlive skickar både bild och ljud från dataspelen över nätet. Det betyder att spelaren inte behöver ha någon kraftfull dator utan bara en skärm och en bra bredbandsuppkoppling.
Signalerna från spelarens tangentbord, mus eller handkontroll skickas sedan tillbaka och styr spelet på de servrar där det körs. Hur väl tjänsten fungerar har ifrågasatts och en tidning som fick tag på inloggningsuppgifter och testade beta-versionen sågade tjänsten.
Onlive sågade i sin tur tidningens test och menade att deras betatestare valts ut noggrant utifrån var de befann sig i USA, för att få tillräckligt bra uppkoppling, något som inte gällde för tidningen som testade tjänsten.
Nästa stora fråga är vilka spel som kommer att finnas tillgängliga på Onlive. För att bli konkurrenskraftig med konsoler borde samma spel släppas även till Onlive. Till en början kommer det att finnas spel som "Borderlands", "Prince Of Persia" och "Assassin's Creed".
Den 17 juni har tjänsten premiär i USA men när den kommer till Europa och Sverige är än så länge oklart.
Till en början kommer det att kosta ungefär 100 kronor i månaden att använda Onlive.
PS. Osäker på vart jag skulle lägga detta och hamnade det fel så får någon gärna flytta den
Edited by Synon, 11 March 2010 - 13:10.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 11 March 2010 - 16:17
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 11 March 2010 - 16:37
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 11 March 2010 - 17:36
Just idén är het just nu med två andra aktörer på väg och jag har mer än en svag aning om att även konsollerna kommer gå den här vägen och att många utvecklare kommer haka på eftersom det sätter stopp för piratkopierandet.
Edited by DanielSchenström, 11 March 2010 - 17:37.
Posted 11 March 2010 - 19:14
Posted 01 December 2010 - 16:05
Både Webhallen och Game erbjder lägre priser på diverse spel ända fram till julafton.
Webhallens julkalender hittar man här. För att ta del av dom erbjudanden som Game har så får man besöka deras hemsida varje dag.
"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood
Posted 24 December 2010 - 10:19
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 25 December 2010 - 20:33
Posted 26 December 2010 - 18:17
Posted 13 January 2011 - 13:38
Posted 31 August 2011 - 19:26
http://www.youtube.com/watch?v=_iq8swQ7kpg&feature=player_embedded
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 06 September 2011 - 21:18
Posted 11 September 2011 - 22:38
Posted 29 December 2011 - 11:14
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 29 December 2011 - 19:08
Winter is Coming
Posted 21 August 2012 - 20:48
Posted 29 August 2013 - 20:36
April skämt från 2011:

Skämptet blir verklighet 2013:

-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 September 2013 - 20:43
Förstår inte riktigt varför den får så sjukt mycket negativa kommentarer här och var på nätet.
Den gjordes väl ändå för småbarnen? Många föräldrar är ju nojjiga över hur 3Dn påverkar deras små ögonstenars ...ögon..
Designen ska ju klara av lite mer stryk än vad 3dsen skulle.
Eller? Ej så värst insatt, mest egna reflektioner över den
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<