Jump to content

Photo

Terminator: the Sarah Connor Chronicles - Säsong 1

• Please log in to reply
192 replies to this topic

#101 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 October 2007 - 18:59

The Sarah Connor Chronicles Start Date - ComingSoon.net

"The Sarah Connor Chronicles" creator Josh Friedman has confirmed to The Futon Critic that the series will premiere on Monday, January 14 at 8/7c on Fox.

The offshoot from the "Terminator" franchise will be bookended by the three-hour seventh season launch of "24" - Sunday, January 13 at 8/7c & 9/8c and Monday, January 14 at 9/8c.

"The Sarah Connor Chronicles" takes place after the events depicted in Terminator 2: Judgment Day and follows Sarah Connor (Lena Headey, 300), a modern warrior and loving single mom to 15-year-old son John (Thomas Dekker, "Heroes").

Summer Glau (Serenity, "Firefly") and Richard T. Jones co-star.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#102 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 October 2007 - 19:17

Såg piloten häromveckan. Först var det bara; men vad är det här? sen började det hända saker. Så nu väntar jag med spänning på att den ska starta i USA
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#103 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 October 2007 - 13:54

Sarah Connor Chronicles Preview Clips - CanMag

Now that we know the premiere date for The Sarah Connor Chronicles, Fox figured they would add some flare to the news with an official announcement, banner and clips. (Läs vidare...)

[img]http://imgred.com/http://www.canmag.com/images/front/tv/terminator2.jpg[/img]

Klipp: 1 2.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#104 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 November 2007 - 18:14

Entertainmet Weekly har fått tag på 4 posters till serien.

>>Större<<

>>Större<<

>>Större<<

>>Större<<

Edited by XC, 15 November 2007 - 18:15.

fqq5BYam.jpg

#105 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 15 November 2007 - 18:25

Jäcklars , det var snygga posters :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#106 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 November 2007 - 18:34

Ja, det var det faktiskt. Fast Summer Glau såg lite väl Borg Queen ut där. ;)
*Hockey och superhjältar*

#107 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 November 2007 - 19:03

Fast Summer Glau såg lite väl Borg Queen ut där.

du menar den tredje? mm, verkligen. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#108 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 November 2007 - 20:56

Japp, den tredje menade jag. :)
*Hockey och superhjältar*

#109 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 15 November 2007 - 21:09

Ack ack, äntligen börjar det bli riktigt bra på tv. :D Hoppas nu att nån svensk kanal hämtar in den omedelbart, så man slipper förlita sig på internetkanalen.

#110 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 17 November 2007 - 23:31

Jag har pilotavsnittet. Mycket bra! Ska bli kul att se den när den kommer på TV3 nästa år
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#111 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 November 2007 - 00:14

Inget snack ang. strejken än. Kan den här serien ha klarat sig, tro?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#112 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 18 November 2007 - 04:16

Jag har pilotavsnittet. Mycket bra! Ska bli kul att se den när den kommer på TV3 nästa år

Yes, håller bara dom andra avsnitten en någorlunda jämna kvalite med piloten, och kanske tillome blir bättre i vissa fall, så kommer det här bli ren cybernetisk dynamit. ^^

MEN... vars får du informationen om att TV3 har köpt in serien ifrån? Är det verkligen nåt som är säkert? Vore ju iof roligt om det var det... :)

#113 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 December 2007 - 12:26

Bland annat TV-Land rapporterade om Nyinköpta serier av TV3 och Kanal 5 (2007-11-12).

Sfcrowsnest | Sarah Connor Chronicles

New trailer for the Terminator TV series - aka the Sarah Connor Chronicles.

fqq5BYam.jpg

#114 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 02 December 2007 - 15:42

Upp med tummarna då, isåfall! :D Till ära av seriens snara premiär, så gjorde jag en liten uppfräschning av min avatar och Signatur. :)

#115 rehnvall

rehnvall

Senior Commander

• Members
  • 380 posts

Posted 07 December 2007 - 09:30

Ja, det var det faktiskt. Fast Summer Glau såg lite väl Borg Queen ut där. ;)

Min spontana reaktion var Battle Angel Alita/GUNNM, särskilt bilden med ett huvud/bröstkorg....

#116 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 December 2007 - 13:02

Jag håller med, det finns vissa likheter med Alita.

CC2k - Watch The Pilot Episode of The Sarah Connor Chronicles

We haven't had a chance to watch this entire episode yet, but we've got the entire pilot episode of The Sarah Connor Chroncles.

I've watched the opening sequence, which show Sarah busting John out of school, only to get cornered by a bunch of pissed-off cops. As they're being handcuffed, a square-jawed dude in shades comes stalking along and shoots John. Then a nuclear bomb goes off. Yawn. Your typical Sarah Connor dream.

More (including the pilot) after the jump!

I guess this series has the potential to explore some fertile territory in this modern-day legend, but dude -- it is going to have a grim, fatalistic tone, because no matter what happens, the events have to climax with the action in the third Terminator movie, assuming the show's producers are treating that as canonical.

Bara att följa länken, jag utgår från att allt är i sin ordning och att dom har tillstånd att visa hela avsnittet.

#117 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 January 2008 - 17:18

1.01

"Sarah Connor?"
"Yes."
PANG!

Det är Terminator helt enkelt. What's not to like? :) Och nytt avsnitt redan imorgon. :) (I'm glad I waited.)

Det börjar bli allt mer tydligt (efter det här och Serenity) att Summer Glau är den största kvinnliga actionskådisen just nu.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#118 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 17 January 2008 - 21:35

Tydligen hade avsnitt 2 inte så många tittare dessvärre även om jag gillar båda avsnitten...

#119 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 January 2008 - 22:58

Dom borde ha lagt avsnitten efter varann på samma kväll istället för nästa dag.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#120 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 18 January 2008 - 21:55

Ska genast försöka att bänka mig för avsnitt 2, när det sänds på internetkanalen! :) Hoppas verkligen att en jämn kvalite hålls i dom första avsnitten.

#121 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 24 February 2008 - 16:11

Jodå, det gjorde det faktiskt. Har sett fram till avsnitt 7 nu, och det är idel ädel kvalité. ^^

#122 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 February 2008 - 16:50

Serien har överraskat positivt på mig, och hela casten är bra tycker jag. Gillar ju Lena Headey sen tidigare men alla har varit bra, t om Brian "Bevvan" Austin Green!

Också sett #1-6 och kommer följa hela första säsongen :) .
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#123 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 March 2008 - 23:08

Har sett avsnitt 8 och 9 idag och jag hoppas verkligen inte att det är de sista! Men skulle inte förvåna mig om det är så.
Nån som hört nått om seriens framtid?

Winter is Coming

#124 Cactus

Cactus

Lieutenant

• Members
  • 84 posts

Posted 04 March 2008 - 23:30

Enligt tv.com blev de följande fyra avsnittens produktion framflyttade till nästa säsong pga strejken. Så, ja, det kommer en till säsong! Yaaay!

Jag fattade inte att det var säsongsslutet jag kollade på idag.. dessutom missade jag att det var ett dubbelavsnitt och såg bara den andra delen! Intressant nog märkte jag inte alls att jag missat nåt...

#125 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 March 2008 - 23:56

Nej, det är inte bestämt ännu att det ska bli en ny säsong, så förvänta dig inte det. Jag är dock positivt att så kommer ske. Men de fyra avsnitten flyttasi nte över. Det tionde avsnitt ska varit en utomordentligt dålig säsongsöppnare, så den strykas helt från sitt schema.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«