Jump to content

Photo

Iron Man 2

• Please log in to reply
181 replies to this topic

#101 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 05 February 2010 - 00:26

När Tony dyker upp i The Incredible Hulk säger han ju att de håller på att sätta samman en grupp. Således bör ju en del ha hunnit hända sedan första filmen.

#102 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 February 2010 - 00:48

Så kanske det var jag minns inte så noga. Var ett tag sen jag såg den filmen.

Winter is Coming

#103 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 February 2010 - 23:02

MSN Movies France har lagt upp en behind-the-scene där du får se lite action i Monaco och en Mickey Rourke som är på hugget :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#104 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 March 2010 - 17:14

Ny trailer för filmen

New Iron Man 2 trailer: Black Widow, Whiplash, War Machine! | SCI FI Wire
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#105 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 08 March 2010 - 19:26

Whoo-hooo! Tummen upp! :thumbsup:

Nu fick jag äntligen den där riktigt goa känslan som jag velat få från den här filmen länge. ^^

#106 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 08 March 2010 - 23:38

Första trailern var kanske roligare med AC/DC Soundtracket och så men även den här trailern är bra. Ser ut att hålla hög klass. Precis som ettan.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#107 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 March 2010 - 15:57

Jao, hög klass var ordet. Av det man får se av handlingen här känns det typiskt Tony Stark också, de fångar hans narcissistiska drag som oftast är stark sammankopplade med hans lika självdestruktiva drag. Kommer Iron Man följa samma mönster som andra, d.v.s. en stark första film, en väldigt bra andra och sedan blir det svårare att få till en trea? Hoppas inte.
*Hockey och superhjältar*

#108 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 March 2010 - 17:02

Nice trailer, War Machine ffs!

Winter is Coming

#109 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 March 2010 - 18:38

Jag gillade hur första filmen filmen var regisserad. Robert Downey JR är nästan alltid bra, och underhållande, men tyckte att det var kul att Gwyneth Paltrow som jag tycker oftast är rätt kall och kanske lite tråkig gav en sån varm prestation och även hon var rolig i många scener.

Tvåan ser minst lika bra ut som ettan.
Batman Begins

The Dark Knight

#110 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 March 2010 - 19:04

här finns en liten nördig analys av trailern där de pratar en del easter eggs. Lyckades inte få fram en mer direkt adress, men den finns som toppnyhet där. :)

#111 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 March 2010 - 19:37

Riktigt kul,tänkte på den där "resväskan" tidigare :). Kul analys och är lite hypad av den.
Batman Begins

The Dark Knight

#112 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 March 2010 - 19:44

Ja, gillar den lilla "noden". Minns att jag alltid undrade hur hans rustning kunde få plats i en resväska förr, nu fick man svaret. :)

#113 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 09 March 2010 - 19:51

Härligt trailer. Älskade ettan, och tvåan verkar lika bra den.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#114 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 March 2010 - 20:31

Ett galet rykte som man får ta med en nypa salt, men tänk om...? :)

http://movies.ign.co.../1075064p1.html

Munn an Avenger?
G4 hottie's role in Iron Man 2 revealed... maybe.
by Phil Pirrello
LATEST IMAGES
View all 26 images
LATEST VIDEO
View all 9 videos

March 5, 2010 - Rumor mill? You better be right about this one. Or else... (shakes fist).

It's been known for quite some time that G4's Olivia Munn has a role in this May's Iron Man 2. And now, FanboyWEB.com is reporting that it knows who the TV personality will play: the Scarlet Witch.

The news comes from the site's source, who is on the set of Thor today, where Stan Lee filmed his traditional Marvel movie cameo. Much speculation has circled the Internet hottie since her casting announcement hit the wire, and Scarlet Witch is an interesting (albeit farfetched) choice.

For those in need of some context, Scarlet Witch (a.k.a.Wanda Maximoff) made her debut in the Silver Age of comics, and was a regular team member of The Avengers -- which blows our minds a bit at the possibility of Munn appearing in an Avengers live action movie.

But until IGN Movies gets 100 percent, Grade-A confirmation on this, that's your cue to take the above with a grain of salt.

#115 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 March 2010 - 21:34

Scarlet Witch? Visst är hon en häftig karaktär, men hon är ju dotter till Magneto. Hur funkar det då? Skippar de hela kopplingen till X-Men eller? Nu är det förstås inte bekräftat ännu, så man ska väl inte vara för snabb med att dra slutsatser.
Visst skulle jag vilja se både henne och Quicksilver i Avengers, men jag känner på mig att det skulle bli ganska komplicerat i så fall.

Edited by SwedishSuperhero, 09 March 2010 - 21:37.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#116 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 March 2010 - 21:42

I så fall skippar de väl det, ungefär som att Ben Urich inte jobbar på Daily Bugle och Kingpin inte finns i samma värld som Spider-Man. Fast det är ju bara spekulationer som sagt. Mig gör det inget om det stämmer, tycker Scarlet Witch hör hemma i Avengers.

#117 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 March 2010 - 22:11

Hmm, IMDB http://www.imdb.com/name/nm1601397/ säger ju att Olivia Munn ska spela Melina Vostokoff/Iron Maiden , som jag googlade fram är en skurk/karaktär som Black Widow slagits mot. Men är det kanske dolt för att man vill inte säga att det är Scarlet Witch? eller så är det bara ett rykte.
Batman Begins

The Dark Knight

#118 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 March 2010 - 22:31

Möjligt åt båda håll, imdb är inte alltid helt uppdaterade heller, men det här ryktet är ju med en lastbil salt och lite kul "tänk om"-stuk. :)

#119 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 March 2010 - 22:55

Jo mycket rykten alltid om möjliga roller och små cameos innan superhjältefilmer kommer ut :). Jag tycker att det vore coolt om Scarlet Witch var med i filmen.
Batman Begins

The Dark Knight

#120 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 10 March 2010 - 13:12

Posted Image Klart Scarlet Witch måste vara med i Avengers. Vore ju lite minuspoäng om det bara var en massa gubbar med. Och detaljer om hennes pappa är väl inte svårt att undvika...

#121 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 10 March 2010 - 19:21

Nej, verkligen inte svårt, då hela grejen att hon och Quicksilver är Magneto's barn är nånting som kom rätt många år efter att dom introducerades. Dock så var ju båda två introducerade som medlemmar i Magneto's 'BrotherHood'.

Spännande, iallafall! :) Känns inte riktigt som om det finns plats för en Iron Maiden-skurk dock, om det nu är den rollen Olivia Munn kommer spela. Räcker det inte alldeles utmärkt med Justin Hammer och Whiplash/Crimson Dynamo??

2-skurksregeln känns inte som om att den är lyckad att bryta, om jag ska vara ärlig.

#122 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 10 March 2010 - 21:55

Vi har ju redan en skurk till, Justin Hammer. ;)
Fast visst, det är sällan en bra idé att blanda in för många skurkar i en film. Fast å andra sidan igen så gick det ju alldeles utmärkt i the Dark Knight. Och X-Men 2 (Magneto och hela hans brotherhood OCH William Stryker). :)

#123 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 March 2010 - 22:25

Handlar väl alltid om hur bra man får det att hålla ihop i ett manus. Var ju vissa problem i X-men och X2 då t ex Halle Berry gnällde över att hon inte fick tillräckligt med screentime, och jo hon tillhörde ju hjältarna men menade mer det här att går att jonglera många karaktärer och för det mesta funkade det för Bryan Singer i X-men och X2, och det funkade rätt bra i The Dark Knight också, sen tycker jag att det fungerade mindre bra i tredje X-men filmen.

Uppföljaren brukar bli "större" men det kan funka bra ändå.
Batman Begins

The Dark Knight

#124 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 10 March 2010 - 22:34

Jo, precis. Det är inte att man har med många karaktärer per se (om det inte handlar om X-Men 3 eller valfri Transformers, där det var orimligt många) utan vad man gör med karaktärerna. Om man nu ska spekulera och det nu ÄR Scarlet Witch t.ex, det kanske inte är mer än att hon råkar heta Wanda Maximoff, att hon är med och nämns vid namn. Ungefär som när Mystique kopierar filer från Strykers dator i X-Men 2, och man ser tonvis med referenser. Sen att det inte funkade i X-Men 3 var ju för att omständigheterna var som de var. Och kanske hade saker redan gått överstyr, med slipsnissar från FOX:s krav, Halle Berry som ville vara med mer, så att inte ens Bryan Singer själv hade kunnat rädda det? Får man aldrig veta. Synd var ju att Singer på något sätt inte lyckades med vare sig X-Men eller Superman, han fick inte göra X-Men 3 senare och Superman Returns fick aldrig en uppföljare. Synd. Men också OT. ;)

#125 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 March 2010 - 22:47

Jo, fast sen får han ju återkomma till det Universumet med "First Class" i allafall.

Blir kul att se hur mycket Avengers snack det blir i Iron Man 2. Och skulle vara kul med cameo av typ Edward Norton men jag vet inte riktigt hur Marvel och de har tänkt där. Och om Norton ens är intresserad av en uppföljare eller att vara med i den typen av film som "Avengers".
Batman Begins

The Dark Knight