Jump to content

Photo

Senast Köpta Spel?

• Please log in to reply
460 replies to this topic

#101 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 February 2009 - 00:10

Har beställt Bioshock och Hitman: Blood Money. Visst är Bioshock bra va? :unsure:

Winter is Coming

#102 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 February 2009 - 00:20

Beror på vad för typ av spel du gillar (har du spelat Systemshock spelen så kommer du garenterat gilla spelet) men jag tycker det är bra. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#103 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 February 2009 - 01:00

Jag har hört positivt om det. Gillar du samma hemska musik och 50-talsnostalgikänsla som Fallout dras med så tror jag du gillar det. Jag fick ganska mycket dne känslan från demot.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#104 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 February 2009 - 01:09

Har aldrig spelat Systemshock men jag har tänkt spela det en längre tid nu. Jag har på känn att jag kommer att gilla Bioshock i vilket fall som helst.

Winter is Coming

#105 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 February 2009 - 01:24

Som SoD säger, mycket bygger på 20-30-tals känsla och inspireras mycket av Jules Verne's Twenty Thousand Leagues Under the Sea och Captain Nemo's paradis (fast som en sjuk förvrägning). Spelet utspelar sig i en undervattensstad för forskare som vill slippa ovanvärldens lagar och kunna göra expriment som annars skulle anses omoraliska och mot all etik.
Spelmässigt så påminner den rätt mycket om orginalplanerna för Condemned (när spelet hette "The Dark") med kuslig stämning, mycket melee och användandet av biologisk magi.

Bioshock är en spirituell uppföljare till Systemshock och bygger rätt mycket på idér som de hade till Systemshock 3 om de hade fått göra spelet. Men medans Systemshock utspelar sig i Wing Comander och Crusader universumet så utspelar sig Bioshock i sin egen värld.

Edited by Crusader, 26 February 2009 - 01:25.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#106 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 02 March 2009 - 13:35

Köpte Prince of Persia (PC, 2008) och Lego Indiana Jones (PC) när en elkedja i USA hade konken-utförsäljning. $32 för båda var helt OK :) .

Edited by Fiskrens, 02 March 2009 - 13:36.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#107 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 March 2009 - 14:24

Spelar Lego Indiana Jones för tillfället själv och det är ett helt okej tidsfördriv. Du slipper i alla fall den handförstörande spelkontrollen som finns på Krysslådan. :P

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#108 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 02 March 2009 - 14:34

Spelar Lego Indiana Jones för tillfället själv och det är ett helt okej tidsfördriv. Du slipper i alla fall den handförstörande spelkontrollen som finns på Krysslådan. :P

Köpte det ju givetvis till min pöjk men var ju tvungen att prova det lite... ;) . Så handkontrollen är inget att ha? Att spela med tangentbord var rätt meckigt, var inne på att skaffa en XS-kontroll till PC:n.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#109 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 March 2009 - 15:06

Ah. Men jag skäms inte för jag spelar det. ;)

Av de spel som jag spelat på krysslådan nu har jag inte haft samma problem som med Lego-Indy. Spelar jag för länge börjar jag förlora känseln i händerna och få en krampaktig känsla. Man skulle kunna skylla på mig och min klemighet, men eftersom det bara är på just det här spelet så gissar jag på att det har med spelet att göra. Det kanske inte är ett problem för alla, men om du är lite känslig tror jag du kommer märka av det tidigare än på andra spel.

#110 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 04 March 2009 - 19:37

Köpte World Series of Poker 2008 och Golden Compass idag för en hundring var.

#111 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 05 March 2009 - 14:44

Stannade till efter jobbet idag och köpte Killzone 2
Nu ska jag sätta mig och än en gång få däng för att jag är usel på FPS till konsoller :P

Edited by Hofling, 05 March 2009 - 14:44.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#112 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 05 March 2009 - 18:46

Stannade till efter jobbet idag och köpte Killzone 2
Nu ska jag sätta mig och än en gång få däng för att jag är usel på FPS till konsoller :P

Killzone har ju inte heller den enklaste kontrollen precis. :P Den är väldigt anpassad efter konsollspelare och är segare och mer avanserad än vad PC spelare är vana vid.
-Sora, Kingdom Hearts

#113 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 05 March 2009 - 19:35

Jo, lugnt sagt. Tycker knappvalen känns lite småmysko, men jag börjar halvtomhalvt vänja mig. Långt ifrån enkelt, men jag lyckas fragga några i online-läget, åtminstone :) (Även om jag får sitta och "babyaima" för att träffa :lol2: )

Edited by Hofling, 05 March 2009 - 19:40.
typo

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#114 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 06 March 2009 - 08:39

Det här är ju inte precis nyheter, men det finns en hel del fanfixes och sån't till BG.

Jag vill bara varna för mitt eget tips. :blush:
I alla fall om man spelar med Tales of the Swoardcoast installerat.

Baldurdash och Dudleyfix sabbar tydligen möjligheterna att ta sig till Ulgoth's Beard och Durlag's Tower.

Jag blev lite sugen på att köra Baldur's Gate igen eftesom det gått några år se'n sist. Efter några kvällar och en bit in i spelet blev jag lite konfunderad över att jag inte sprang på Durlag's Torn, och började fundera över om inte Ulgoth's Beard borde synas också.
Så efter lite sökande så hittade jag några forum där folk tydligen hade samma problem som jag.
Savegamen blir tydligen korrupta så det hjälper inte att installera om, och jag kunde inte få MoveToArea-kommandot i konsollen att fungera. :angry:

Well, well. Det kunde ju vara värre. Jag hade ju trots allt inte kommit så långt... :rolleyes:

Edit: Som jag heter det väl? :P

Edited by Kizmiaz, 06 March 2009 - 12:45.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#115 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 06 March 2009 - 11:07

Ouch. :(

Surt att behöva köra om. Sådant kan förstöra hela lusten av spelet för mig.

#116 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 06 March 2009 - 12:42

Nja, Det kumde ju varit värre. Jag hade ju inte kommit in i storstan än, bara rensat ut gruvorna.
Jag har ju trots allt spelat det förut.
Värre för en nykomling som inte ser vad han missar. :unsure: (Och som förbannar mig för att ha rekommenderat den när h*n får reda på det. :P )

Men i min frustration over att ominstallation inte hjälpte och t.o.m. Missionpacken var pervers så lyckades jag hitta ett gammalt save på en backupskiva där jag faktiskt hade samma dubbelklassning och samma nivå på Imoen när jag dubbelklassade henne som jag hade tänkt mig. Dock missar jag ju lite roliga quest och fältslag då backupen var på en ganska hög nivå.
Så banne mig om jag inte börjar från scratch igen. Jag får se om lusten infinner sig igen. :rolleyes: Jag har en gammal save till Icewind Dale som jag spelat på i 8-9 år. Får se om jag orkar installera det på denna burken och hacka/skära lite.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#117 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 11 March 2009 - 23:08

Jag råkade köpa Resident Evil 5: Collectors Edition så jag borde få hem den imorgon eller på Fredag.
-Sora, Kingdom Hearts

#118 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 March 2009 - 00:02

Hur "råkar" man köpa ett spel :P

Winter is Coming

#119 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 12 March 2009 - 00:31

Man glömmer att avboka det när man bestämt sig för att avakta med att köpa det. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#120 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 March 2009 - 00:50

:lol:
Såg precis att Mass Effect bara kostade 199kr på webhallen, slängde in en beställning genast!

Winter is Coming

#121 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 March 2009 - 09:26

Yay! Ett av världens bästa spel så bra köp! :)

#122 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 March 2009 - 17:58

Köpte precis Watchmen: The End is Nigh på PSN. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#123 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 23 March 2009 - 19:17

Spelade demot och det föll mig inte alls i smaken. Det var rysligt otymplig kontroll och figurerna var som limmade i golvet. Nej, definitivt inget spel som jag dyker djupare i.

#124 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 March 2009 - 22:50

Där håller jag inte alls med. Det känns som att där är tyngd i karaktärerna vilket jag tycker är bra. De har inte den där viktlösa känslan som de annars brukar ha. Så fysiken gillar jag och tycker inte alls att den känns limmad.
Kontrollen tycker jag också funkar bra.
-Sora, Kingdom Hearts

#125 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 23 March 2009 - 22:57

Det är en smaksak. Jag föredrar alltid gtraciös och viktlös, eftersom det ger en friare känsla än stel och klumpig. Men så maxar jag alltid Dexterity framför Strength i alla rollspel - såväl riktiga som i datorspel. :P