Senast Köpta Spel?
Posted 26 February 2009 - 00:10
Winter is Coming
Posted 26 February 2009 - 00:20
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 February 2009 - 01:00
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 26 February 2009 - 01:09
Winter is Coming
Posted 26 February 2009 - 01:24
Spelmässigt så påminner den rätt mycket om orginalplanerna för Condemned (när spelet hette "The Dark") med kuslig stämning, mycket melee och användandet av biologisk magi.
Bioshock är en spirituell uppföljare till Systemshock och bygger rätt mycket på idér som de hade till Systemshock 3 om de hade fått göra spelet. Men medans Systemshock utspelar sig i Wing Comander och Crusader universumet så utspelar sig Bioshock i sin egen värld.
Edited by Crusader, 26 February 2009 - 01:25.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 March 2009 - 13:35
Edited by Fiskrens, 02 March 2009 - 13:36.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 02 March 2009 - 14:24
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 02 March 2009 - 14:34
Köpte det ju givetvis till min pöjk men var ju tvungen att prova det lite...Spelar Lego Indiana Jones för tillfället själv och det är ett helt okej tidsfördriv. Du slipper i alla fall den handförstörande spelkontrollen som finns på Krysslådan.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 02 March 2009 - 15:06
Av de spel som jag spelat på krysslådan nu har jag inte haft samma problem som med Lego-Indy. Spelar jag för länge börjar jag förlora känseln i händerna och få en krampaktig känsla. Man skulle kunna skylla på mig och min klemighet, men eftersom det bara är på just det här spelet så gissar jag på att det har med spelet att göra. Det kanske inte är ett problem för alla, men om du är lite känslig tror jag du kommer märka av det tidigare än på andra spel.
Posted 04 March 2009 - 19:37
Posted 05 March 2009 - 14:44
Nu ska jag sätta mig och än en gång få däng för att jag är usel på FPS till konsoller
Edited by Hofling, 05 March 2009 - 14:44.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 05 March 2009 - 18:46
Killzone har ju inte heller den enklaste kontrollen precis.Stannade till efter jobbet idag och köpte Killzone 2
Nu ska jag sätta mig och än en gång få däng för att jag är usel på FPS till konsoller
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 March 2009 - 19:35
Edited by Hofling, 05 March 2009 - 19:40.
typo
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 06 March 2009 - 08:39
Jag vill bara varna för mitt eget tips.Det här är ju inte precis nyheter, men det finns en hel del fanfixes och sån't till BG.
I alla fall om man spelar med Tales of the Swoardcoast installerat.
Baldurdash och Dudleyfix sabbar tydligen möjligheterna att ta sig till Ulgoth's Beard och Durlag's Tower.
Jag blev lite sugen på att köra Baldur's Gate igen eftesom det gått några år se'n sist. Efter några kvällar och en bit in i spelet blev jag lite konfunderad över att jag inte sprang på Durlag's Torn, och började fundera över om inte Ulgoth's Beard borde synas också.
Så efter lite sökande så hittade jag några forum där folk tydligen hade samma problem som jag.
Savegamen blir tydligen korrupta så det hjälper inte att installera om, och jag kunde inte få MoveToArea-kommandot i konsollen att fungera.
Well, well. Det kunde ju vara värre. Jag hade ju trots allt inte kommit så långt...
Edit: Som jag heter det väl?
Edited by Kizmiaz, 06 March 2009 - 12:45.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 06 March 2009 - 11:07
Surt att behöva köra om. Sådant kan förstöra hela lusten av spelet för mig.
Posted 06 March 2009 - 12:42
Jag har ju trots allt spelat det förut.
Värre för en nykomling som inte ser vad han missar.
Men i min frustration over att ominstallation inte hjälpte och t.o.m. Missionpacken var pervers så lyckades jag hitta ett gammalt save på en backupskiva där jag faktiskt hade samma dubbelklassning och samma nivå på Imoen när jag dubbelklassade henne som jag hade tänkt mig. Dock missar jag ju lite roliga quest och fältslag då backupen var på en ganska hög nivå.
Så banne mig om jag inte börjar från scratch igen. Jag får se om lusten infinner sig igen.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 11 March 2009 - 23:08
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 March 2009 - 00:02
Winter is Coming
Posted 12 March 2009 - 00:31
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 March 2009 - 00:50
Såg precis att Mass Effect bara kostade 199kr på webhallen, slängde in en beställning genast!
Winter is Coming
Posted 12 March 2009 - 09:26
Posted 23 March 2009 - 17:58
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 March 2009 - 19:17
Posted 23 March 2009 - 22:50
Kontrollen tycker jag också funkar bra.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 March 2009 - 22:57