Jump to content

Photo

Tipstråd - DVD filmer/boxar, specialutgåvor mm.

• Please log in to reply
135 replies to this topic

#101 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 02 September 2010 - 19:48

Georgia eller Wylie kan väl radera den där tråden jag skapade för det här blev bara rörigt. Tack.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#102 Insert Username

Insert Username

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 61 posts

Posted 29 November 2010 - 18:56

Det här kanske kan intressera någon på det här forumet.

Studio S och Videovåldet

http://www.studiosen...ch-videovaldet/

Disc 1
STUDIO S: VEM BEHÖVER VIDEO?

Hela programmet i originalskick. Programledare: Göran Elwin. (64 min). STUDIO S-BLUFFEN. Det kontroversiella inslaget från Filmkrönikan 2002 där det avslöjas att delar av programmet var bluff. (9 min). DOKUMENTÄR: VIDEOVÅLD! Censur i både Sverige och England diskuteras under Fantastisk Film Festival i Lund 2010. Regi: Måns F. G. Thunberg (10 min). 25 TRAILERS till videofilmerna som fälldes i svensk domstol i samband med polisrazziorna. Sammanställning: Stefan Nylén (ca 45 min). PLUS: Debatten dag för dag samt fakta om de fällda filmerna.

Disc 2 & 3
MOTORSÅGSMASSAKERN / The Texas Chainsaw Massacre.

Filmen plus 4 timmar unikt extramaterial. Regi: Tobe Hooper. USA 1974 / 1 tim 24 min / 16×9 Anamorphic Widescreen / Stereo / Textad på svenska.

Disc 4
VERKTYGSMÖRDAREN / The Toolbox Murders.

Regi: Dennis Donnelly. USA 1978 / 1 tim 34 min / 1.66:1 Anamorfisk / Stereo / Textad på svenska.

Disc 5
THE BOOGEYMAN.

Regi: Ulli Lommel. USA 1980 / 1 tim 19 min / 4×3 Letterbox / Monomix / Textad på svenska, norska, finska och danska.

Disc 6
DÖDENS MANNEKÄNGER / Tourist Trap.

Regi: David Schmoeller. USA 1979 / 1 tim 30 min / 16×9 / Monomix / Textad på svenska, norska, finska och danska.

Disc 7
EATEN ALIVE.

Regi: Tobe Hooper. USA 1977 / 1 tim 31 min / 4×3 Fullscreen (1.33:1) / Monomix / Textad på svenska, norska, finska och danska.

Disc 8
TERROR.

Regi: Norman J. Warren. Storbritannien 1980 / 1 tim 20 min / 4×3 (1.85:1) / Monomix / Textad på svenska, norska, finska, danska.
Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood

#103 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 29 November 2010 - 19:55

Helt klart intressant! Tack för påminnelsen för jag var på g och boka den tidigare men det slank ur minnet. :P

399:-Discshop och CDON

389:- Ginza (fraktfritt!)

Prel.release: 2 december 2010

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#104 Insert Username

Insert Username

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 61 posts

Posted 30 November 2010 - 14:17

Den släpps på dagen, exakt 30 år efter att avsnittet "Studio S: Vem behöver video?" sändes för första gången på SVT. En kul liten detalj och vink till oss som är intresserade. :)
Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood

#105 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 30 November 2010 - 22:38

Ah, ja det är en kul liten detalj! Tack för infon.

#106 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 December 2010 - 10:03

Nostalgikick! Julkalendrar genom tiderna på DVD. Som t ex Gumman som blev liten som en tesked (1967), Mumindalen (1973) och Pelle Svanslös (1997). De flesta kostar 129:-/st.

webhallen.com

#107 Insert Username

Insert Username

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 61 posts

Posted 01 December 2010 - 15:56

Dagens erbjudande i Discshops julkalender är: Robin Hood: Director's Cut. 99:- för filmen på DVD och 139:- för filmen på Blu-ray.

Discshop Kids erbjuder i sin tur: Skönheten och Odjuret. 99:- för filmen på DVD och 149:- för filmen på Blu-ray.

Åhlens säljer idag Shrek 4: Nu och för alltid. 99:- för filmen på DVD.

Webhallens julkalender erbjuder: The Godfather: The Coppola Restoration Box på Blu-ray. Priset är 349:-

Edited by Insert Username, 01 December 2010 - 15:58.

#108 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 December 2010 - 04:13

Avatar- Ultimate Collector's Set (6-disc DVD + Blu-ray + Staty) 549kr på DiscShops Julkalender.

Funderar på att köpa den. Men är statyn värd 150 kr extra? Någon som har utgåvan?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#109 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 December 2010 - 06:40

Jag tror Synon har den.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#110 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 December 2010 - 19:15

Då kanske Synon kan svara på frågan? :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#111 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 December 2010 - 23:47

Japp, jag har den! Och självklart är det värt extra slanten. Snygg liten figurin på Jake. Köp!

#112 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 13 December 2010 - 00:32

Att jag inte läste det här för 40 minuter sedan. :( Jaja, det var väl inte menat att bli det här heller. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#113 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 13 December 2010 - 00:52

Äsch då, vad synd!

#114 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 December 2010 - 21:41

Någon som sett denna film? Alien vs Zombies - The Dark Lurking "En giftig korsning mellan Aliens och Evil Dead" (Discshop, prel release 2011-01-05)
Låter ju helt fantastiskt! Måste boka den pronto! :lol:

#115 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 December 2010 - 17:09

Att jag inte läste det här för 40 minuter sedan. :( Jaja, det var väl inte menat att bli det här heller. :P

Du får en till chans Crusader, i mellandagsrean. :) Avatar - Ultimate collectors edition för 499 kr (fri frakt)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#116 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 February 2011 - 17:56

Sportlovsrea på Discshop
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#117 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 April 2011 - 09:05

Star Wars - The Complete Saga (9-disc Blu-ray) släpps i höst och kan redan bokas på Discshop! :thumbsup:

The most anticipated Blu-ray release ever - the Star Wars Saga - emerges from light speed this September 2011. For the first time, all six of George Lucas' epic films (Episodes I-VI) are united in one complete set. Fans worldwide are able to pre-order now with online retailers.

Star Wars: The Complete Saga on Blu-ray will feature all six live-action Star Wars feature films utilizing the highest possible picture and audio presentation, along with three additional discs and more than 30 hours of extensive special features including never-before-seen deleted and alternate scenes, an exploration of the exclusive Star Wars archives, and much more.

#118 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 09 May 2011 - 19:32

Våren har kommit till Discshop! Bara att shoppa loss då! :D

#119 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 June 2011 - 18:39

Sagan om Ringen Trilogin kommer nu i förlängd version på Blu-Ray

Filmtrilogin om Härskarringen - Extended (6-disc Blu-ray + 9-disc DVD) - Blu-ray - Discshop.se

Preliminär release: 2011-06-29
Pris: 699 kr.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#120 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 June 2011 - 20:54

Jaha. Då får man väl lägga till ytterligare en box till samlingen. :P

#121 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 10 September 2011 - 06:15

Vi som uppehåller livhanken medelst Findus kulinariska höjdpunkter och får andlig fägnad via CDON har möjlighet att få lite rabatt. :lol2:
http://www.findus.se/kampanjer/kop-findus-enportionsratter---fa-vardekod-fran-cdon.com!/
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#122 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 September 2011 - 13:35

Ni har väl sett att BSG-boxen (blu-ray, import) finns för 995:- (ord pris 1895:-)? Bara att göra som undertecknad och slå till! :D

Discshop

#123 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 September 2011 - 13:54

Ni har väl sett att BSG-boxen (blu-ray, import) finns för 995:- (ord pris 1895:-)? Bara att göra som undertecknad och slå till! :D

Discshop

Bah, jag köpte min för 600kr på Tradera, ny. ;)
-Sora, Kingdom Hearts

#124 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 23 September 2011 - 14:14

Jag har skrivit i tv-serie tråden, men jag skriver väl här också. Discshop.se har fraktfritt tills på söndag, det gäller även förhandsbokningar. :)

#125 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 07 November 2011 - 23:43

Kan inte denna tråd fästas?

Cdon.se har fraktfritt till måndag 14e nov 23:59

Behöver tips, ska jag bara köpa Transformers 3 på blu-ray, eller alla tre filmer i ett paket?