Diskutera årets film 2008
Posted 28 January 2009 - 23:41
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 28 January 2009 - 23:41
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 29 January 2009 - 00:07
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 January 2009 - 00:17
Är det någon sorts porrfilm eller?
Kunde inte låta bli...
SciFi-porr är det väl definitivt
Jag vill minnas från en gammal Melodyline-katalog att det gjordes en serie som hette något i stilm The Sex-files. Det är Sci-Fi porr i alla fall.
Man kan undra lite över SoD sinnes ställning. Tycker mycket har varit sexfixerat den sista tiden. Kolla bara hans avatar.
Ehum. Jag har inte skrikit om smisk på länge... Så när jag är tyst om det så är jag sexfixerad?
Och visst är det en söt avatar.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 29 January 2009 - 00:48
Posted 29 January 2009 - 19:43
Into the Wild är en helt fantastisk film och Sean Penn är en grymt duktig regissör.
Posted 30 January 2009 - 15:57
Tyvärr så hade jag ett bråk med min väckarklocka
Edited by Crusader, 30 January 2009 - 18:57.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 30 January 2009 - 17:22
Into the Wild är en fantastisk film men jag blir inte ledsen precis om Clone Wars går vidare istället.
Winter is Coming
Posted 30 January 2009 - 19:18
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 30 January 2009 - 19:25
Posted 30 January 2009 - 19:29
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 30 January 2009 - 19:33
Blir att titta på Ruins innan jag röstar. Men det får bli i morgon på dagen för ikväll hinner jag nog inte.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 30 January 2009 - 19:37
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 30 January 2009 - 19:38
För övrigt är The Ruins en lite småseg film som inte direkt övertygade mig. Den får plus dock för en av de mest oväntade sexscener jag sett (som blir ännu konstigare då den aldrig riktigt förklaras i filmen, den bara händer). Det ska ju tilläggas att den inte är särskilt explicit men ändå bara finns i denna unratade versionen.
Edited by dukeofnewyork, 30 January 2009 - 19:39.
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 30 January 2009 - 19:40
Jag fick telefon mitt i redegeringen.Räkna är visst inte Wylies starka sida om det tar 20 min.
Men du röstade ju fel.Heh, ja. Precis. Gjorde det mäst för att det inte skulle bli utslagsröst.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 30 January 2009 - 19:42

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 30 January 2009 - 19:46
...jag är antagligen den enda på forumet som inte har det minsta intresse av och se TDK.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 30 January 2009 - 21:14
...jag är antagligen den enda på forumet som inte har det minsta intresse av och se TDK.
då är du bara konstig.
Posted 31 January 2009 - 16:34
Posted 31 January 2009 - 16:53
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 31 January 2009 - 16:58
då är du bara konstig....jag är antagligen den enda på forumet som inte har det minsta intresse av och se TDK.
![]()

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 31 January 2009 - 19:24
Men Rambo är ändå Rambo! The one the only...
XC: Försöker du ens.
Edited by Crusader, 31 January 2009 - 19:27.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 31 January 2009 - 20:21
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 31 January 2009 - 20:32
Angående?XC: Försöker du ens.
Om du menar blankrösten är det inte så många hitintills - till skillnad från 2006 då jag glänste igenom hela turneringen. Och om du menar den extremt snabba blankrösten i muskel-duellen nu så är det två filmer som jag vet att jag antagligen aldrig kommer och se. Jag läser om santliga filmer och ser samtliga trailers allt eftersom jag behöver det. Men det innebär inte att jag måste rösta på filmer jag vet att jag aldrig kommer se - ens om de kastar dvdn efter mig gratis.
Edited by XC, 31 January 2009 - 20:33.

Posted 31 January 2009 - 21:22
what??.9st uppsökte ruinerna och när Batman kom till räddning så hittade han bara 7st. Var dom andra 2 tog vägen...
Edited by GaterGirl, 31 January 2009 - 21:22.